Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Przepalając e się żarówki od postoju
Słuchajcie byłem szcześliwy czytając tematy o przepalających się żarówkach h7, że mnie to nie dotyczy. No ale od 3 tygodni co drugi dzień wymieniam prawy postój z przodu i z tyłu. Jest to delikatnie mówiąc wnerwiające . Nie wiem za bardzo co może być przyczyną bo z lewej nic się nie dzieje wszystko świeci. Może ktoś już miał taką historię.
|
19.05.2006, 11:24 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32 Lokalizacja: Police Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Województwo: zachodniopomorskie
|
o ile dobrze pamiętam cassiusowi kiedyś wysiadły wsz stkie kierunki z lewej strony albo wogóle i jeżdził tak nieświadomy po Szczecinie
Musisz mieć niezłe przebicie gdzieś wykręć żarówke woltomierzyk o zobcz jakie napięcie jst podawane.
_________________ JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )
|
19.05.2006, 11:53 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Juz sprawdzałem i normalnie jest ok 15 V ale bez obciązenia tak powinno być. A w ogóle to mi nie chodzi o kirunki tylko o postojowe wszystkie inne światłą są ok tylko prawy postój z przodu i z tyłu
|
19.05.2006, 12:19 |
|
|
Dołączył(a): 28.02.2006, 07:52 Lokalizacja: śląsk Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Województwo: śląskie
|
Prawidłowe napięcie utrzymywane przez regulator powinno wynosic około :
13.8 V do 14.5 V.
W instalacj mogą być przepięcia chwilowe których nie widać na mierniku.
Niektórzy montują równolegle do żarówek diody-transile dwukierunkowe na 15V.
Kup żarówki w innym sklepie i od innego producenta .może te co masz są złej jakości.
Vog
|
19.05.2006, 12:31 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Żarówki za każdym razem kupowałem inne i dalej jest nie halo
Napięcie bez obciązenia (po wyjęciu jednej żarówki) jest 14,6 V a ze wszystkimi żarówkami 13,9V
vog napisał(a): W instalacj mogą być przepięcia chwilowe których nie widać na mierniku.
No dobra ale skąd te przepięcia mogą wynikać i jak je ewentualnie usunąć
Może mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny??
|
19.05.2006, 13:00 |
|
|
Dołączył(a): 28.02.2006, 07:52 Lokalizacja: śląsk Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Województwo: śląskie
|
Przepięcia mogą pochodzić od iskrzenia na szczotkach w alternatorze , od układu wysokiego napięcia (zasilanie świec). Akumulator łagodzi przepięcia. Wyczyść i dobrze dokręć klemy.
Vog
|
19.05.2006, 13:47 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
jeżeli są skoki napięcia to przyczyną może być regulator napięcia w alternatoże
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
19.05.2006, 16:54 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
lilo napisał(a): jeżeli są skoki napięcia to przyczyną może być regulator napięcia w alternatoże
A jak to ustrojstwo sprawdzić
|
19.05.2006, 17:20 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
sprawdz miernikiem napięcie ładowania pomiaru dokonaj przy klemach akumulatora max napięci to 14,6/7 i nie może skakać zbyt mocno musi tak być pomiędzy 14,2 do 14,6/7 V
oczywiści na uruchomionym silniku na wolnych obrotach
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
19.05.2006, 18:15 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
lilo napisał(a): sprawdz miernikiem napięcie ładowania pomiaru dokonaj przy klemach akumulatora max napięci to 14,6/7 i nie może skakać zbyt mocno musi tak być pomiędzy 14,2 do 14,6/7 V oczywiści na uruchomionym silniku na wolnych obrotach
Jest norma 14,5 do 14,6 i co teraz czeski film nikt nic nie wie
|
19.05.2006, 19:10 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
dokładnie czeski film ja wymiękam [ Dodano: 2006-05-19, 20:29 ]może jakiś stycznik strajkuje
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
19.05.2006, 19:28 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dokładnie chodziło o jakiś przekaźnik który się spierdzielił i przepalał się prawy przód i tył w momencie włączania świateł drogowych. Dzięki lilo za podpowiedź gdzie tego dziadostwa szukać. Kumpel sprawdził napięcia na wszystkich przekaźnikach i sie okazało że właśnie "przekaźnik od świateł drogowych podaje za wysokie napięcie gdzieś na światła mijania, tylko nie wiadomo czemu tylko na prawą strone" Ale mniejsza z tym ważn e że po wymianie przekaźnika narazie jest
|
23.05.2006, 08:15 |
|
|
Dołączył(a): 21.01.2008, 20:56 Lokalizacja: Piaseczno WPI Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Jetta Trendline TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
witam,
dziś zauważyłem ze padły mi obie postojówki z przodu oraz lewa H7. Nie sprawdzałem jeszcze bezpieczników bo troche ciemno ale wydaje mi się ze są dobre gdyż z tyłu postojówki swięcą. Zresztą dla postojówek są dwa bezpieczniki (lewa i prawa strona) więc chyba mało prawdopodobne zeby oba bezpieczniki padły.
@Gilu pisze, że wymienił przekażnik od świateł - tylko gdzie go szukać
Ma ktoś jakieś propozycje co do namierzenia powodu spalenia tychże zarówek ?
|
24.11.2009, 20:50 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
buzzer11 napisał(a): witam, dziś zauważyłem ze padły mi obie postojówki z przodu oraz lewa H7. Nie sprawdzałem jeszcze bezpieczników bo troche ciemno ale wydaje mi się ze są dobre gdyż z tyłu postojówki swięcą. Zresztą dla postojówek są dwa bezpieczniki (lewa i prawa strona) więc chyba mało prawdopodobne zeby oba bezpieczniki padły. @Gilu pisze, że wymienił przekażnik od świateł - tylko gdzie go szukać Ma ktoś jakieś propozycje co do namierzenia powodu spalenia tychże zarówek ?
Wymień żarówki i po problemie na chyba że jeszcze raz się natychmiast przepalą , wtedy trzeba szukać przyczyny
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
24.11.2009, 21:28 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
W Fabii 1 nie ma przekaźnika od świateł, no chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Zamiast przekaźnika jest porządny przełącznik wielostykowy - właśnie ten co się nim włącza światła mijania/postojowe/przeciwmgielne.
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
27.11.2009, 22:08 |
|
|