Teraz jest 23.04.2024, 13:50



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Przepalając e się żarówki od postoju 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Przepalając e się żarówki od postoju
Słuchajcie byłem szcześliwy czytając tematy o przepalających się żarówkach h7, że mnie to nie dotyczy. No ale od 3 tygodni co drugi dzień wymieniam prawy postój z przodu i z tyłu. :sciana: Jest to delikatnie mówiąc wnerwiające :blowup: . Nie wiem za bardzo co może być przyczyną bo z lewej nic się nie dzieje wszystko świeci. Może ktoś już miał taką historię. ??


19.05.2006, 11:24
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32
Lokalizacja: Police
Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Województwo: zachodniopomorskie
Post 
o ile dobrze pamiętam cassiusowi kiedyś wysiadły wsz stkie kierunki z lewej strony albo wogóle i jeżdził tak nieświadomy po Szczecinie

Musisz mieć niezłe przebicie gdzieś wykręć żarówke woltomierzyk o zobcz jakie napięcie jst podawane.

_________________
JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )


19.05.2006, 11:53
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Juz sprawdzałem i normalnie jest ok 15 V ale bez obciązenia tak powinno być. A w ogóle to mi nie chodzi o kirunki tylko o postojowe wszystkie inne światłą są ok tylko prawy postój z przodu i z tyłu


19.05.2006, 12:19

Dołączył(a): 28.02.2006, 07:52
Lokalizacja: śląsk
Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Województwo: śląskie
Post 
Prawidłowe napięcie utrzymywane przez regulator powinno wynosic około :
13.8 V do 14.5 V.
W instalacj mogą być przepięcia chwilowe których nie widać na mierniku.
Niektórzy montują równolegle do żarówek diody-transile dwukierunkowe na 15V.
Kup żarówki w innym sklepie i od innego producenta .może te co masz są złej jakości.

Vog


19.05.2006, 12:31
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Żarówki za każdym razem kupowałem inne i dalej jest nie halo :sciana:

Napięcie bez obciązenia (po wyjęciu jednej żarówki) jest 14,6 V a ze wszystkimi żarówkami 13,9V
vog napisał(a):
W instalacj mogą być przepięcia chwilowe których nie widać na mierniku.

No dobra ale skąd te przepięcia mogą wynikać i jak je ewentualnie usunąć
Może mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny??


19.05.2006, 13:00

Dołączył(a): 28.02.2006, 07:52
Lokalizacja: śląsk
Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Województwo: śląskie
Post 
Przepięcia mogą pochodzić od iskrzenia na szczotkach w alternatorze , od układu wysokiego napięcia (zasilanie świec). Akumulator łagodzi przepięcia. Wyczyść i dobrze dokręć klemy.

Vog


19.05.2006, 13:47
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
jeżeli są skoki napięcia to przyczyną może być regulator napięcia w alternatoże

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


19.05.2006, 16:54
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
lilo napisał(a):
jeżeli są skoki napięcia to przyczyną może być regulator napięcia w alternatoże

A jak to ustrojstwo sprawdzić ??


19.05.2006, 17:20
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
sprawdz miernikiem napięcie ładowania pomiaru dokonaj przy klemach akumulatora max napięci to 14,6/7 i nie może skakać zbyt mocno musi tak być pomiędzy 14,2 do 14,6/7 V
oczywiści na uruchomionym silniku na wolnych obrotach

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


19.05.2006, 18:15
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
lilo napisał(a):
sprawdz miernikiem napięcie ładowania pomiaru dokonaj przy klemach akumulatora max napięci to 14,6/7 i nie może skakać zbyt mocno musi tak być pomiędzy 14,2 do 14,6/7 V
oczywiści na uruchomionym silniku na wolnych obrotach



Jest norma 14,5 do 14,6 i co teraz ?? :smutny: czeski film nikt nic nie wie ?? :sciana:


19.05.2006, 19:10
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
dokładnie czeski film ja wymiękam :hang:

[ Dodano: 2006-05-19, 20:29 ]
może jakiś stycznik strajkuje ???

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


19.05.2006, 19:28
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dokładnie chodziło o jakiś przekaźnik który się spierdzielił i przepalał się prawy przód i tył w momencie włączania świateł drogowych. Dzięki lilo za podpowiedź gdzie tego dziadostwa szukać. Kumpel sprawdził napięcia na wszystkich przekaźnikach i sie okazało że właśnie "przekaźnik od świateł drogowych podaje za wysokie napięcie gdzieś na światła mijania, tylko nie wiadomo czemu tylko na prawą strone" ??? Ale mniejsza z tym ważn e że po wymianie przekaźnika narazie jest :good:


23.05.2006, 08:15

Dołączył(a): 21.01.2008, 20:56
Lokalizacja: Piaseczno WPI
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Jetta Trendline TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
witam,

dziś zauważyłem ze padły mi obie postojówki z przodu oraz lewa H7. Nie sprawdzałem jeszcze bezpieczników bo troche ciemno ale wydaje mi się ze są dobre gdyż z tyłu postojówki swięcą. Zresztą dla postojówek są dwa bezpieczniki (lewa i prawa strona) więc chyba mało prawdopodobne zeby oba bezpieczniki padły.

@Gilu pisze, że wymienił przekażnik od świateł - tylko gdzie go szukać ??

Ma ktoś jakieś propozycje co do namierzenia powodu spalenia tychże zarówek ?


24.11.2009, 20:50
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
buzzer11 napisał(a):
witam,

dziś zauważyłem ze padły mi obie postojówki z przodu oraz lewa H7. Nie sprawdzałem jeszcze bezpieczników bo troche ciemno ale wydaje mi się ze są dobre gdyż z tyłu postojówki swięcą. Zresztą dla postojówek są dwa bezpieczniki (lewa i prawa strona) więc chyba mało prawdopodobne zeby oba bezpieczniki padły.

@Gilu pisze, że wymienił przekażnik od świateł - tylko gdzie go szukać ??

Ma ktoś jakieś propozycje co do namierzenia powodu spalenia tychże zarówek ?

Wymień żarówki i po problemie na chyba że jeszcze raz się natychmiast przepalą , wtedy trzeba szukać przyczyny :crazy:

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


24.11.2009, 21:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
Post 
W Fabii 1 nie ma przekaźnika od świateł, no chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Zamiast przekaźnika jest porządny przełącznik wielostykowy - właśnie ten co się nim włącza światła mijania/postojowe/przeciwmgielne.

_________________
1.2 HTP 12V 64KM


27.11.2009, 22:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 144 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL