Teraz jest 29.03.2024, 12:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 24.05.2013, 20:25
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: jeszcze Ford
Rok prod.: 1998
Województwo: mazowieckie
Post 1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju
Witam wszystkich. Poszukuje intensywnie fabii 1.4 16v 100KM i ostatnio natrafiłem na ładny i zadbany egzemplarz. Zastanowiła mnie tylko jedna rzecz. Mianowicie po odpaleniu silnika wszystko ładnie chodziło w oglądanym egzemplarzu. Kiedy na włączonym silniku odkręciłem korek oleju obroty nieco spadły (powiedzmy że to normalne) ale co ciekawe zapalił się kontrolka check engine. Własciciel twierdzi ze ten silnik tak ma i że nie nalezy odkrecać korka w tym silniku kiedy pracuje bo powstaje ten błąd. Kasuje się podobno am po jakims czasie. Zastanawiam się czy ten model tak ma naprawde czy to tylko jakieś bajki?

Wiem że co do zasady nie nalezy odkręcać wlewu na uruchomionym silniku ale przyznam ze do tej pory nie spotkałem sie z czymś takim.


24.05.2013, 20:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.05.2006, 09:25
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: opolskie
Post Re: 1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju
Potwierdzam, ja miałem taką sytuację. Wyskoczył błąd gdy uruchomiłem silnik przy odkręconym korku i obroty też przejściowo spadły.

_________________
Pozdrowienia z Kędzierzyna-Koźla
BartekB
Fabia Sedan Comfort + 1,4 16V 75 KM


24.05.2013, 20:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12694
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: 1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju
Szwejk57 napisał(a):
Poszukuje intensywnie fabii 1.4 16v 100KM


A ten silnik w wersji 75KM już cię nie interesuje? Wiesz czym się różnią?

Jeśli odkręcenie korka ma być testem kondycji silnika, to dużo tym nie zdiagnozujesz.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Ostatnio edytowano 24.05.2013, 20:55 przez weuek, łącznie edytowano 1 raz



24.05.2013, 20:54
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.11.2011, 12:59
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 311
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 7

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Yeti 4x4
Rok prod.: 2016
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: 1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju
U mnie również podczas wymiany oleju, gdy zaleałem silnik nowym oleje i uruchomiłem silnik aby filtr oleju zassał olej w celu dolania do właściwego poziomu to również wywaliło błąd i zapaliła się kontrolka. Najprawdopodobniej jest to spowodowane tym, że gdy korek jest odkręcony i silnik pracuje to nie ma własciwego ciśnienia oleju.

_________________
NIGDY NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ MOŻE LECIEĆ


24.05.2013, 20:55
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 24.05.2013, 20:25
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: jeszcze Ford
Rok prod.: 1998
Województwo: mazowieckie
Post Re: 1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju
weuek napisał(a):
Szwejk57 napisał(a):
Poszukuje intensywnie fabii 1.4 16v 100KM


A ten silnik w wersji 75KM już cię nie interesuje? Wiesz czym się różnią?

Jeśli odkręcenie korka ma być testem kondycji silnika, to dużo tym nie zdiagnozujesz.




Tak, interesuje mnie tyllko ta wersja. Sporo latam za miastem i chce troszkę mocniejszy wariant. Co do diagnozowania silnika to oczywiście wiem że nie jest to metoda sprawdzenia kondycji silnika. Pytam tylko dlatego że nie wiem czy to jest indywidualny przypadek i goćc mi bajki opowiada czy jednak prawda i przypadłość tego silnika.


24.05.2013, 21:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12694
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: 1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju
Tylko że ona to jest właściwie "mocniejsza" a nie mocniejsza :-) (V-max to owszem, ale poza tym to niewiele, a w mieście nawet gorzej). Plus jest taki, że ma ASR (z polskiego rynku) i tarcze z tyłu (z każdego rynku) i tylko dla tych dwóch rzeczy warto wersji 74kW szukać.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


24.05.2013, 21:13
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 24.05.2013, 20:25
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: jeszcze Ford
Rok prod.: 1998
Województwo: mazowieckie
Post Re: 1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju
NJo nie chcesz chyba powiedzieć że między 100Km a 75 nie ma ŻADNEJ różnicy :) Po mieście może i tak tego nie czuć ale w trasie te kilkanaście koników musi dać o sobie znać.


24.05.2013, 21:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12694
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: 1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju
Ale konikami się nie wyprzedza, tylko momentem, a te silniki maja identyczny: 126Nm. Co tym można poszaleć? W dodatku AUB/BBZ ma ten moment dalej przesunięty, więc trzeba bardziej trzymać na obrotach, żeby ten "zawrotny" ciąg utrzymywać.

Moim skromnym zdaniem, to ten silnik został wycofany, bo zwyczajnie nie miał sensu. Obecne wersje 1.4 16V (86KM/132Nm) są zwyczajnie bardziej dynamiczne niż ta stara 101KM. Nawet starszy BUD (59kW/130Nm) był lepszy.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


24.05.2013, 21:27
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.04.2011, 10:41
Lokalizacja: Poznań
Posty: 328
Zdjęcia: 0
Podziękował: 6
Pomógł: 25

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Sport Monnari
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: 1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju
weuek napisał(a):
Ale konikami się nie wyprzedza, tylko momentem, a te silniki maja identyczny: 126Nm. Co tym można poszaleć? W dodatku AUB/BBZ ma ten moment dalej przesunięty, więc trzeba bardziej trzymać na obrotach, żeby ten "zawrotny" ciąg utrzymywać.

Moim skromnym zdaniem, to ten silnik został wycofany, bo zwyczajnie nie miał sensu. Obecne wersje 1.4 16V (86KM) są zwyczajnie bardziej dynamiczne niż ta stara 101KM. Nawet starszy BUD (59kW/130Nm) był lepszy.


Dla jasności wersja silnika BXW ma 132 Nm.Jako ciekawostkę mogę dodać że idzie go bezpiecznie "sczipować".Można osiągnąć 148 Nm przy jednoczesnym wzroście mocy do 70 kW czyli trochę ponad 94 kM ;)

_________________
F2 by marcing040381


24.05.2013, 21:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12694
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: 1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju
No to przyrost iście kosmiczny. A jakim kosztem? (za stówkę zrobiłbym coś takiego)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


24.05.2013, 21:52
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54
Lokalizacja: KR/FG
Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju
marcing040381 napisał(a):
weuek napisał(a):
Ale konikami się nie wyprzedza, tylko momentem, a te silniki maja identyczny: 126Nm. Co tym można poszaleć? W dodatku AUB/BBZ ma ten moment dalej przesunięty, więc trzeba bardziej trzymać na obrotach, żeby ten "zawrotny" ciąg utrzymywać.

Moim skromnym zdaniem, to ten silnik został wycofany, bo zwyczajnie nie miał sensu. Obecne wersje 1.4 16V (86KM) są zwyczajnie bardziej dynamiczne niż ta stara 101KM. Nawet starszy BUD (59kW/130Nm) był lepszy.


Dla jasności wersja silnika BXW ma 132 Nm.Jako ciekawostkę mogę dodać że idzie go bezpiecznie "sczipować".Można osiągnąć 148 Nm przy jednoczesnym wzroście mocy do 70 kW czyli trochę ponad 94 kM ;)


Można też dostać gift od fabryki viewtopic.php?f=26&t=14552

_________________
http://www.autospa.krakow.pl/


25.05.2013, 10:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.04.2011, 10:41
Lokalizacja: Poznań
Posty: 328
Zdjęcia: 0
Podziękował: 6
Pomógł: 25

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Sport Monnari
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: 1.4 16v kontrolka silnika a korek oleju
amadeusz86 napisał(a):
Można też dostać gift od fabryki viewtopic.php?f=26&t=14552


Jasne że można.


Weuek jeśłi chodzi o koszt to nie patrzyłem.Mnie konkretnie chodziło o to że jest możliwość podniesienia momentu bez wielkiej ingerencji w układ.
http://chiptuner-datenbank.de/en/databa ... datlang=pl

_________________
F2 by marcing040381


27.05.2013, 09:59
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL