Teraz jest 28.03.2024, 12:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
[F1] Problemy z maglownicą - pomóżcie ogarnąć temat 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.06.2010, 12:48
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Województwo: mazowieckie
Post Problemy z maglownicą - pomóżcie ogarnąć temat
jest tak: moja Fabia została przeze mnie kupiona jako auto powypadkowe, dość mocno pierdyknięte w lewy przód (mniejsza o szczegóły, tak wyszło po prostu) i w zasadzie od początku przy różnych przeglądach sygnalizowano mi, że "maglownica się poci". Jeździłem tak jednak przez kilka lat, w tym czasie dwa razy uzupełniałem płyn do wspomagania, za każdym razem lałem na właściwie pusty zbiorniczek. Wspomaganie jednak cały czas działało bez zarzutu, jedynie jak płynu już naprawdę niemal nie było, pompka wspomagania zaczynała być delikatnie słyszalna.
I tu pierwsze moje pytanie: czytając o awariach układu wspomagania widzę regularnie określenie "pompa wspomagania wyje". Co to znaczy, że ona wyje? U mnie było to delikatne brzęczenie, słyszalne jedynie po wyłączeniu radia i wsłuchaniu się - czy to właśnie to? Czy też awaria=pompa wyje wyraźnie słyszalnie?

Jak pisałem, jeździłem tak przez kilka lat, nie mając żadnych odczuwalnych problemów ze wspomaganiem. Aż do wczoraj. Wczoraj miałem najpierw robiony przegląd na stacji diagnostycznej (wytrząsarka i trochę szarpania za koła), a zaraz potem, w tym samym punkcie poprosiłem o regulację zbieżności, bowiem po wymianie tulei wahaczy (jesienią zeszłego roku) czułem jeżdżąc, że coś z tą zbieżnością jest nie tak. Jeszcze przejeżdżając od diagnosty na kanał do regulacji zbieżności nie odczuwałem żadnych problemów.
Zbieżność wyregulowali, facet powiedział, że auto było bardzo zbieżne, ale że poprawił. I super, tylko, że dokładnie od tego momentu wspomaganie kierownicy zaczęło działać przedziwnie:
- przy kręceniu kierownicą na postoju czuje się, że wspomaganie działa, jest też efekt przyduszenia silnika na jałowych obrotach, jeśli przekręcę kierownicę na max. Jednak owo wspomaganie jest wyraźnie słabsze niż było. Kierownica kręci się z wyczuwalnym oporem.
- w czasie jazdy również kierownica stawia lekki opór, jednak co ciekawe, ten opór jest zmienny. Momentami kręcę czując jedynie delikatną różnicę, a momentami jakbym nie miał wspomagania.

Żadna kontrolka alarmowa mi się nie pali.
Mój zaprzyjaźniony mechanik pytany telefonicznie o radę powiedział, żeby jechać tam, gdzie tą zbieżność ustawiali i reklamować, bo takie objawy mogą być, jeśli zbieżność jest bardzo zła. Pojechałem, tam jednak pan bardzo przekonująco mówił, że on zbieżność ustawia od 30 lat i jest pewien, że zrobił to dobrze, po drugie, gdyby to wynikało ze złej zbieżności to nie czułbym różnicy kręcąc kierownicą na postoju. Brzmi to logicznie, dlatego nie upierałem się, niemniej faktem jest, że problem wyszedł po wizycie u nich. No i teraz nie wiem, co robić? Maglownica szwankowała od kilku lat i w sumie jest spora szansa, że właśnie teraz zaczęła umierać. Zbierać na nową/regenerowaną maglownicę? Czy diagnozować sprawę głębiej (jak?)?

Dodatkowa sprawa, która być może ma znaczenie: pomieszkiwała mi pod maską samochodu kuna leśna. Po jej odkryciu oglądałem uważnie komorę silnika, żadnych szkód nie odkryłem, jednak sprawdzałem jedynie od góry. Czy jest szansa, że takie objawy dałoby przegryzienie czegoś przez kunę? Nie wiem, jakiś przewód do czujnika skrętu, połączenie z komputerem? Coś, co spowodowałoby, że pompa wspomagania pracowałaby niestabilnie/zbyt słabo, ale jednak pracowałaby?

J.


18.04.2013, 08:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.06.2008, 12:46
Lokalizacja: Łódz
Posty: 152
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Samochód: Fabia 1,9Sdi
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Problemy z maglownicą - pomóżcie ogarnąć temat
Witaj ,kto wie czy nie bedzie potrzebna regeneracja masz wyciek i to powazna sprawa bo jak braknie płynu to padnie pompa ,ja regenerowałem maglownice w łodzi na ul. Łubinowej teraz jest po problemie.Pozdrawiam Grzegorz z Łodzi


19.04.2013, 22:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.03.2010, 20:18
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Problemy z maglownicą - pomóżcie ogarnąć temat
Wymiane przekładni kier. przerabiałem w październiku ubiegłego roku. Osobiście polecam kupno nowej przekładni koszt 900zł ja kupiłem nowa i jestem zadowolony. Wymiana nie jest skomplikowana całość mniej niż 4 godz. jest duzo miejsca. Jak coś to moge dac namiary na sklep.


20.04.2013, 17:34
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL