Teraz jest 20.04.2024, 01:14



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Wymiana tulei metalowo-gumowej wahacza przedniego 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10.04.2013, 07:24
Lokalizacja: Czeladź
Posty: 12
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Wymiana tulei metalowo-gumowej wahacza przedniego
WITAM!
JESTEM W TRAKCIE WYMIANY TULEI WAHACZA. WYMIENIŁEM Z LEWEJ STRONY BEZ PROBLEMU(WG.OPISÓW Z FORUM), BEZ WYCIĄGANIA WAHACZA.MÓJ PROBLEM ZACZĄŁ SIĘ PODCZAS ODKRĘCANIA ŚRUBY MOCUJĄCEJ PRAWĄ TULEJĄ, A DOKŁADNIE WYCIĄGNIECIE ŚRUBY BLOKUJE MISKA OLEJOWA.POLUZOWAŁEM PODUSZKI SILNIKA I GO TROSZKĘ PODNIOSŁEM NA LEWARKU, LECZ TO ZA MAŁO. STĄD PYTANIE DO FORUMOWICZÓW W JAKI SPOSÓB WYCIĄGNĄĆ TĄ ŚRUBĘ ?


Z GÓRY DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDŹ

Krzych


10.04.2013, 07:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Jak łapę/poduszkę/lizak pod skrzynią wykręcisz całkowicie, to wtedy silnik da radę odchylić w takim stopniu, że do wszystkiego jest cudowny dostęp. Żadnych lewarków ani innych cudów nie warto tu robić, wykręć lizaka.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Mat za ten post:
CYZ2
10.04.2013, 08:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.04.2013, 07:24
Lokalizacja: Czeladź
Posty: 12
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Dzięki za szybką odpowiedź,
spróbuję w piątek wg. twojego opisu i dam znać czy się udało.


Krzych


10.04.2013, 11:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
U mnie tak dało radę, a widzę że silniki mamy te same.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


10.04.2013, 11:19
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31
Lokalizacja: Starachowice
Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14

Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Miesiąc temu też to robiłem,
-odkręciłem całkiem śrubę na poduszce olejowej
- podstawiłem od spodu pod łapę poduszki drewnianą sztachetę
- pod nią lewarek, 5 cm do góry i wyszło.


10.04.2013, 12:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.04.2013, 07:24
Lokalizacja: Czeladź
Posty: 12
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Cześć,
hiob87,MatCar17 czy oprócz odkręcenia poduszki coś jeszcze luzowaliście, byłem dziś na szybko w kanale popatrzeć i kurcze sporo musi iść do góry aby ta śruba wyszła?

Krzych.K.


11.04.2013, 08:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31
Lokalizacja: Starachowice
Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14

Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
U mnie tylko odkręcenie nakrętki wystarczyło. Silnik za tą łapę podnosiłem aż wyskoczyła (łapa) z śruby poduszki i jeszcze z 1-2 cm wyżej.
Mam ozn silnika BME, może jest jakaś różnica... sam nie wiem ???


11.04.2013, 09:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Panowie, ja nic nie podnosiłem. Jak odkręcicie łapę od skrzyni, to silnik się buja w przód i tył. Ciągniemy dół do przodu auta i wtedy ta śruba normalnie wyłazi. Żadnego podnośnika nie używałem do tej operacji.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


11.04.2013, 09:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.12.2012, 20:31
Posty: 50
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: NQH - 7b.AUT
Samochód: F1 kombi (Ambiente)
Rok prod.: 2007
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Trochę nieładnie może, ale się wtrącę... :lol:

Czy po wymianie tylnych tulei wahacza potrzebne jest ponowne ustawienie zbieżności bądź jakaś korekta kąta PK czy WSZ:?:


11.04.2013, 13:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
kamill napisał(a):
Trochę nieładnie może, ale się wtrącę... :lol:

Czy po wymianie tylnych tulei wahacza potrzebne jest ponowne ustawienie zbieżności bądź jakaś korekta kąta PK czy WSZ:?:


TEORETYCZNIE nie, ale wszystko zależy, jak był demontowany wahacz. Jeśli sworzeń został w wahaczu i tylko został wybity ze zwrotnicy, raczej nie trzeba jej ustawiać. Jeśli natomiast w ferworze wkurzenia na wóz odkreciliśmy sam wahacz i sworzeń nam został w zwrotnicy, powinno się to zrobić. Sworzeń z wahaczem mają jakieś milimetry luzu i tu się może coś przestawić.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


11.04.2013, 13:10
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Teoria dobrej praktyki (i starej szkoły) mówi że po każdym demontażu i ponownym montażu el. zawieszenia powinno się wykonać przynajmniej pomiar - sprawdzenie geometrii.

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


11.04.2013, 13:21
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 25.09.2012, 13:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 67
Podziękował: 20
Pomógł: 1

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Sev napisał(a):
Teoria dobrej praktyki (i starej szkoły) mówi że po każdym demontażu i ponownym montażu el. zawieszenia powinno się wykonać przynajmniej pomiar - sprawdzenie geometrii.

I tu masz 100% racji . Ostatnio byłem w SKP i kazali wymienić z przodu pojazdu , przednie i tylne tuleje wahacza - obie strony . Powiedzieli , że po wymianie musi być kontrola geometrii pojazdu i bez tego nie zaliczą mi przeglądu rejestracyjnego. Przy okazji chciałem zapytać , czy ktoś spotkał się wymianą tulei t.k.z pełnych , które sprawują się b. dobrze przez wiele lat . Takie tuleje są w Ibizie cupra i pasują do Fabii I.


11.04.2013, 16:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
jeśli ingerujesz w sworzeń bądź końcówkę drążka to tak, jak same gumy to nie, zbędne wyrzucanie kasy, ale jak kto woli

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


11.04.2013, 17:03
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Zbieżność jak najbardziej tak.
Po wymianie (końcówka została w wachaczu), jedna strona była przestawiona o 1,5 st. druga 0,6 st.
Natomiast latem będę musiał się przyjrzeć tyłowi, a mianowicie jest trochę przestawiony o jakieś 0,3 st. jeszcze się mieści w granicach tolerancji.
Może ktoś wie o co chodzi z tyłem ???

_________________
GrzegorzT


11.04.2013, 17:06
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Z tyłem za bardzo nie podziałasz, nie ma jak ustawić, jedynie tylko wymiana tulei na nowe by był sztywniejszy i lepiej się trzymał ścieżki

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Anubis za ten post:
Robol
11.04.2013, 17:09
Zobacz profil WWW Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL