Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 10.04.2013, 07:24 Lokalizacja: Czeladź Posty: 12
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Wymiana tulei metalowo-gumowej wahacza przedniego
WITAM! JESTEM W TRAKCIE WYMIANY TULEI WAHACZA. WYMIENIŁEM Z LEWEJ STRONY BEZ PROBLEMU(WG.OPISÓW Z FORUM), BEZ WYCIĄGANIA WAHACZA.MÓJ PROBLEM ZACZĄŁ SIĘ PODCZAS ODKRĘCANIA ŚRUBY MOCUJĄCEJ PRAWĄ TULEJĄ, A DOKŁADNIE WYCIĄGNIECIE ŚRUBY BLOKUJE MISKA OLEJOWA.POLUZOWAŁEM PODUSZKI SILNIKA I GO TROSZKĘ PODNIOSŁEM NA LEWARKU, LECZ TO ZA MAŁO. STĄD PYTANIE DO FORUMOWICZÓW W JAKI SPOSÓB WYCIĄGNĄĆ TĄ ŚRUBĘ ?
Z GÓRY DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDŹ Krzych
|
10.04.2013, 07:55 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Jak łapę/poduszkę/lizak pod skrzynią wykręcisz całkowicie, to wtedy silnik da radę odchylić w takim stopniu, że do wszystkiego jest cudowny dostęp. Żadnych lewarków ani innych cudów nie warto tu robić, wykręć lizaka.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje Mat za ten post:
CYZ2
|
10.04.2013, 08:20 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2013, 07:24 Lokalizacja: Czeladź Posty: 12
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Dzięki za szybką odpowiedź, spróbuję w piątek wg. twojego opisu i dam znać czy się udało.
Krzych
|
10.04.2013, 11:03 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
U mnie tak dało radę, a widzę że silniki mamy te same.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
10.04.2013, 11:19 |
|
|
Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31 Lokalizacja: Starachowice Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Miesiąc temu też to robiłem, -odkręciłem całkiem śrubę na poduszce olejowej - podstawiłem od spodu pod łapę poduszki drewnianą sztachetę - pod nią lewarek, 5 cm do góry i wyszło.
|
10.04.2013, 12:26 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2013, 07:24 Lokalizacja: Czeladź Posty: 12
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Cześć, hiob87,MatCar17 czy oprócz odkręcenia poduszki coś jeszcze luzowaliście, byłem dziś na szybko w kanale popatrzeć i kurcze sporo musi iść do góry aby ta śruba wyszła?
Krzych.K.
|
11.04.2013, 08:27 |
|
|
Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31 Lokalizacja: Starachowice Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
U mnie tylko odkręcenie nakrętki wystarczyło. Silnik za tą łapę podnosiłem aż wyskoczyła (łapa) z śruby poduszki i jeszcze z 1-2 cm wyżej. Mam ozn silnika BME, może jest jakaś różnica... sam nie wiem
|
11.04.2013, 09:08 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Panowie, ja nic nie podnosiłem. Jak odkręcicie łapę od skrzyni, to silnik się buja w przód i tył. Ciągniemy dół do przodu auta i wtedy ta śruba normalnie wyłazi. Żadnego podnośnika nie używałem do tej operacji.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
11.04.2013, 09:40 |
|
|
Dołączył(a): 04.12.2012, 20:31 Posty: 50 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: NQH - 7b.AUT
Samochód: F1 kombi (Ambiente)
Rok prod.: 2007
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Trochę nieładnie może, ale się wtrącę... Czy po wymianie tylnych tulei wahacza potrzebne jest ponowne ustawienie zbieżności bądź jakaś korekta kąta PK czy WSZ:?:
|
11.04.2013, 13:01 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
kamill napisał(a): Trochę nieładnie może, ale się wtrącę... Czy po wymianie tylnych tulei wahacza potrzebne jest ponowne ustawienie zbieżności bądź jakaś korekta kąta PK czy WSZ:?: TEORETYCZNIE nie, ale wszystko zależy, jak był demontowany wahacz. Jeśli sworzeń został w wahaczu i tylko został wybity ze zwrotnicy, raczej nie trzeba jej ustawiać. Jeśli natomiast w ferworze wkurzenia na wóz odkreciliśmy sam wahacz i sworzeń nam został w zwrotnicy, powinno się to zrobić. Sworzeń z wahaczem mają jakieś milimetry luzu i tu się może coś przestawić.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
11.04.2013, 13:10 |
|
|
Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38 Lokalizacja: Wrocław Posty: 384 Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Teoria dobrej praktyki (i starej szkoły) mówi że po każdym demontażu i ponownym montażu el. zawieszenia powinno się wykonać przynajmniej pomiar - sprawdzenie geometrii.
_________________ 6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
|
11.04.2013, 13:21 |
|
|
Dołączył(a): 25.09.2012, 13:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 67
Podziękował: 20
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Sev napisał(a): Teoria dobrej praktyki (i starej szkoły) mówi że po każdym demontażu i ponownym montażu el. zawieszenia powinno się wykonać przynajmniej pomiar - sprawdzenie geometrii. I tu masz 100% racji . Ostatnio byłem w SKP i kazali wymienić z przodu pojazdu , przednie i tylne tuleje wahacza - obie strony . Powiedzieli , że po wymianie musi być kontrola geometrii pojazdu i bez tego nie zaliczą mi przeglądu rejestracyjnego. Przy okazji chciałem zapytać , czy ktoś spotkał się wymianą tulei t.k.z pełnych , które sprawują się b. dobrze przez wiele lat . Takie tuleje są w Ibizie cupra i pasują do Fabii I.
|
11.04.2013, 16:56 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
jeśli ingerujesz w sworzeń bądź końcówkę drążka to tak, jak same gumy to nie, zbędne wyrzucanie kasy, ale jak kto woli
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
11.04.2013, 17:03 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Zbieżność jak najbardziej tak. Po wymianie (końcówka została w wachaczu), jedna strona była przestawiona o 1,5 st. druga 0,6 st. Natomiast latem będę musiał się przyjrzeć tyłowi, a mianowicie jest trochę przestawiony o jakieś 0,3 st. jeszcze się mieści w granicach tolerancji. Może ktoś wie o co chodzi z tyłem
_________________ GrzegorzT
|
11.04.2013, 17:06 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: F1 WYMIANA TULEI METALOWO-GUMOWEJ WAHACZA PRZEDNIEGO
Z tyłem za bardzo nie podziałasz, nie ma jak ustawić, jedynie tylko wymiana tulei na nowe by był sztywniejszy i lepiej się trzymał ścieżki
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje Anubis za ten post:
Robol
|
11.04.2013, 17:09 |
|
|