Teraz jest 07.07.2024, 18:11



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
[F1] Czujnik skrętu, a problemy z elektryką 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.09.2012, 19:29
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 91
Podziękował: 11
Pomógł: 1

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Choice
Rok prod.: 09/2004
Województwo: mazowieckie
Post Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
Witam,

Mam kolejny problem, mianowicie po wymianie regulatora napięć zaobserwowałem, że w czasie gdy auto stoi włączone na luzie to przednie światła jak i zegary wewnątrz lekko pulsuje. Byłem dziś u elektryka i fakt faktem po sprawdzeniu miernikiem akumulatora wartości na mierniku znacząco się zmieniały, stąd pulsowanie. Jako, że mam zepsuty czujnik skrętu to elektryk stwierdził, że prawdopodobnie robi on zwarcie (błędu nie da się skasować) i nie współpracuje dobrze z nowym regulatorem. I tu rodzą się moje pytania:

Czy ktoś miał już coś takiego?
Czy jest to coś nadzwyczaj pilnego, czy można tak śmigać (dodam, że w czasie jazdy chyba wszystko jest ok, bo zegary zachowują się normalnie)?
Czujnik skrętu, który mam zamontowany jest marki KOYO, elektryk stwierdził, że dawniej kosztowały ok. 180zł, ale na dziś ceny są w granicach 430zł :czacha: , jednak na allegro są aukcje w granicach 150zł też (aukcja). Skąd te zabójcze różnice?
I ostatni pytanie, czy do zidentyfikowania odpowiedniej części wystarczy mi tylko nazwa KOYO, czy są jeszcze jakieś podrodzaje tego cholerstwa.

Z góry dzięki za pomoc,

_________________
Byle do przodu!
Obrazek


11.04.2013, 06:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
sama wymiana regulatora nic nie da, skoro pulsują to znaczy że prąd ładowania masz za mały, prąd nie napięcie, oddaj altek do regeneracji bądź sam zmień mostek prostowniczy w altku i będzie ok

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


11.04.2013, 06:40
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.09.2012, 19:29
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 91
Podziękował: 11
Pomógł: 1

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Choice
Rok prod.: 09/2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
Właśnie to jest zastanawiające, bo naprawiany był altek ostatnio ze względu na to, że nie miałem ładowania. Chłopaki z zaufanego serwisu, polecanego na forum, naprawili go i stwierdzili, że winny był tylko regulator (więc strzelam, że potem wszystko sprawdzili). Jednak jako, że lekko pulsuje to pojechałem to sprawdzić i mechanik mówił, że miał taki przypadek, że popsuty czujnik robił zwarcie, stąd właśnie cała zagwostka moja, czy jakoś to można powiązać :-) Poza tym w czasie jazdy jest ok

Anubis napisał(a):
sama wymiana regulatora nic nie da, skoro pulsują to znaczy że prąd ładowania masz za mały, prąd nie napięcie, oddaj altek do regeneracji bądź sam zmień mostek prostowniczy w altku i będzie ok


Anubis mógłbyś podpowiedzieć jakie są koszta tego mostku i czy idzie to zrobić samemu bez podnośnika?

_________________
Byle do przodu!
Obrazek


11.04.2013, 18:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
Witam.

Jeżeli elektryk twierdzi, że czujnik skrętu robi zwarcie to niech go odepnie - żadna filozofia - i zobaczy wtedy czy występuje pulsowanie, a nie w ciemno każe Ci wymieniać część za kilka stów. Dupa nie elektryk :zolta: .

Pozdrawiam


11.04.2013, 19:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.09.2012, 19:29
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 91
Podziękował: 11
Pomógł: 1

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Choice
Rok prod.: 09/2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
Czujnik i tak mam do wymiany bo awarie zgłasza od pół roku po małej kolizji z dziurą :-(
Na szczęście jest to KOYO a nie ten drugi, więc nie jest tak strasznie.

Nie wiem jak to jest z tymi czujnikami, bo dzwoniłem do drugiego elektryka i potwierdził, że może być coś na rzeczy. Zrobię czujnik w przyszłym tygodniu to zobaczymy czy to to.

_________________
Byle do przodu!
Obrazek


11.04.2013, 19:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
maxon, podjedź tu http://www.autowirnik.pl/, u nich jest najtaniej w krk i sprzedawca zna się na rzeczy, pokażesz mu altek w samochodzie i dobierze ci mostek, możesz też u nich regenerować jeśli nie kumasz regeneracji, choć nie jest to trudne, fotostorke masz tu http://www.samnaprawiam.com/poradniki-7 ... licia.html albo tu http://chomikuj.pl/lilia016/skoda+felic ... 744395.pdf

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


12.04.2013, 07:20
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.09.2012, 19:29
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 91
Podziękował: 11
Pomógł: 1

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Choice
Rok prod.: 09/2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
Dzięki wielkie kolego Anubis za informacje. Jakie mniej więcej koszta niesie za sobą taka regeneracja alternatora, 100-200 czy więcej, z góry dzięki :-)

_________________
Byle do przodu!
Obrazek


04.05.2013, 12:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
Panowie - jedno ale - pulsowanie świateł / zmieniające się napięcie / niekoniecznie musi być spowodowane uszk. regulatora altka, jego szczotek, mostka itp. Jest też coś innego: jeśli nasz akumulator będzie miał ze starości lub uszkodzenia, dużą rezystancję wewnętrzną, będzie się tak dziać - dlatego że : altek wytwarza prąd którego aku już nie przyjmuje, napięcie wzrasta i układ regulatora je obniża b. szybko do bezpiecznej dla niego wartości, i tak w kółko - stąd pulsowanie świateł. Miałem taką sytuację już dwukrotnie - stąd ta wiedza.
maxon - jeśli masz możliwość podmień aku i sprawdź jeszcze połączenia aku masa i + klema. To będzie taniej niż wymiana czegoś w altku lub w innym obwodzie autka.
omron


Ostatnio edytowano 04.05.2013, 17:28 przez omron, łącznie edytowano 1 raz



04.05.2013, 15:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.09.2012, 19:29
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 91
Podziękował: 11
Pomógł: 1

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Choice
Rok prod.: 09/2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
Omron, dzięki za porade, na pewno warto spróbować, tylko kurcze skąd ja wezmę pasujący aku do Fabki, żeby przetestować, czy może być jakikolwiek :-)

_________________
Byle do przodu!
Obrazek


04.05.2013, 15:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
Przecież nie musisz mieć nowego i identycznego aku - byle tylko go podpiąć na chwilę - zjawisko migotania występuje na wolnych obrotach , więc zaraz będzie widać bez jazdy. Wystarczy garaż , parking...
omron


04.05.2013, 17:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.09.2012, 19:29
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 91
Podziękował: 11
Pomógł: 1

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Choice
Rok prod.: 09/2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
Dzięki omron, wolałem się upewnić, przetestuje i dam znać :-)

_________________
Byle do przodu!
Obrazek


05.05.2013, 17:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.11.2012, 22:22
Posty: 258
Podziękował: 7
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Odp: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
Mi mrugają światła jak używam np. wycieraczek. Czasem jest też tak jak odpale auto i po paru sek światła przygasaja po czym wszystko wraca do normy :shock:
Co to może być

Wysłane z mojego GT-I9000


06.08.2013, 16:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
na początek do pomiarów napięcie ładowania, stan podłączeń aku i alternatora masy(czy styk jest dobry i czy przewody nie są pozrywane)

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


06.08.2013, 17:28
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 27.11.2012, 22:22
Posty: 258
Podziękował: 7
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Odp: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
No to dla mnie etap zaawansowany :-D

Wysłane z mojego GT-I9000


07.08.2013, 23:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.09.2012, 19:29
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 91
Podziękował: 11
Pomógł: 1

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Choice
Rok prod.: 09/2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Czujnik skrętu, a problemy z elektryką
omron napisał(a):
Przecież nie musisz mieć nowego i identycznego aku - byle tylko go podpiąć na chwilę - zjawisko migotania występuje na wolnych obrotach , więc zaraz będzie widać bez jazdy. Wystarczy garaż , parking...
omron


Aku sprawdzony, migotanie wystepuje tak jak piszesz na wolnych obrotach, tak do 2 tysiecy, strzelam ze winny regulator (ktory badz co badz wymieniany byl pod koniec kwietnia i od tego momentu pojawily sie problemy).

A przy okazji zapytam sie, czy to normalne ze po zmienionym regulatorze jak odpalam auto to musze obroty do 2 tysiecy podniesc zeby zalaczylo sie ladowanie, koles w warsztacie mowil ze to zamiennik i tak musi byc - ale do dzis nie jestem przekonany o tym...

_________________
Byle do przodu!
Obrazek


12.08.2013, 12:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL