FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Czyszczenie przepustnicy
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=1793
Strona 3 z 14

Autor:  kika [ 19.03.2007, 08:59 ]
Tytuł: 

Zanieczyszczenie przepustnicy powstaje wskutek spalania mikroskopijnych cząstek oleju które i tak się przedostają fabyka dopuszcza spalanie nawet do 1 litra oleju na 100 km pisze że u CIEBIE to czysty przypadek bo przecież nie wymieniali pierścieni

[ Dodano: 2007-03-19, 09:00 ]
Co do TWEGO pytania NIE

[ Dodano: 2007-03-19, 09:08 ]
PRZEPRASZAM za błąd miało być nie 100 ale 1000 km

[ Dodano: 2007-03-19, 09:32 ]
Dodam że główną przyczyną zanieczyszczenia przepustnicy jest mieszanka paliwowo-powietrzna

Autor:  vg1 [ 19.03.2007, 21:10 ]
Tytuł: 

Myjk napisał(a):
kika: całkiem możliwe, choć nie gmerałem tam od nowości, po za rzucaniem nań wzrokiem (z piorunami). ;) Hau, hau, odszczekuję "bzdury" o oleju, jeśli kogoś wprowadziłem w błąd to przepraszam. Co nie zmienia faktu, że chętnie uzyskam odpowiedz od kika/vg1 na moje pytanie.


przyczyn może być bardzo wiele, np:
- masz bardziej zużyta pompę i olej podawany jest pod mniejszym ciśnieniem
- zamki pierścieni ustawiały się w 1 linii i nie było dokładnego zbierania oleju
- ustał jakiś wyciek
itp itd

Autor:  Myjk [ 19.03.2007, 22:44 ]
Tytuł: 

Dzięki kika/vg1. Jeszcze raz wybaczcie me lamerstwo.
Chyba zbyt pochopnie skorelowałem tą przepustnicę z olejem.

Autor:  kika [ 19.03.2007, 22:49 ]
Tytuł: 

Nie ma sprawy jest OK :browar:

Autor:  Mateusz2605 [ 12.04.2007, 20:11 ]
Tytuł: 

Witam! Nie znam się za bardzo... Może moje pytanie będzie głupie i proszę o wyrozumiałość... Zamiast rozkręcać to czyścić i zmieniać uszczelki to nie wyjdzie na jedno wyjechać gdzieś na trasę i przedmuchać trochę auto? tzn. po prostu żeby silnik popracował trochę na wyższym obciążeniem to by ten syf z przepustnicy mogło wydmuchać ? ???

Autor:  Yogi [ 12.04.2007, 20:21 ]
Tytuł: 

Mateusz2605 napisał(a):
ten syf z przepustnicy mogło wydmuchać


LOL

ten syf to nie kurz że dmuchniesz i odfrunie



to ciężko jest domyć bajurą, a o jakims samoistnym oczyszczeniu nawet nie ma co mówić.


W dużej mierze stan przepustnicy powie Ci jakie paliwo tankujesz.

Autor:  kros [ 12.04.2007, 20:29 ]
Tytuł: 

Mateusz2605,
To jest tłusty, wredny, przyklejony syf, nie wydmuchasz tego, choćbyś się nadymał jak wilk na chatki trzech świnek :-D

Autor:  mariusz_s [ 12.04.2007, 23:20 ]
Tytuł: 

Yogi napisał(a):
W dużej mierze stan przepustnicy powie Ci jakie paliwo tankujesz


Chyba szybciej na jakim oleju jeździsz. Paliwo do przepustnicy nijak dostać się nie może. Przecież ono mieszane jest w kolektorze dolotowym z powietrzem. Do przepustnicy kierowane jest czyste powietrze z filtra, oraz powietrze z pod pokrywy zaworów i skrzyni korbowej. Niestety to drgie powietrze mocno bywa zabrudzone parami oraz wiekszymi kroplami oleju. Co niestety osadza się w przepustnicy.

Autor:  Mateusz2605 [ 13.04.2007, 16:16 ]
Tytuł: 

Ok. To wytłumaczcie mi jeszcze jedno. Przepustnica to po prostu kawał rury z klapką w której sobie leci powietrze do silnika. Więc jeśli się tam coś zabrudzi to chyba nie w takiej ilości żeby się zatkało więc wpływu na dynamikę silnika nie powinno to mieć (tak mi się tylko wydaje :) ) Więc mam prośbę żeby mi ktoś napisał dokładnie jaki wpływ na silnik ma czystość przepustnicy.

Dzięki.

Autor:  krzysiekb [ 13.04.2007, 20:05 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Więc jeśli się tam coś zabrudzi to chyba nie w takiej ilości żeby się zatkało więc wpływu na dynamikę silnika nie powinno to mieć

Przepustnica nie działa w przedziale od 0 do 90 stopni, tylko w zakresie kilku stopni. Szczeliny przez które przelatuje powietrze wcale nie są takie duże, mają po kilka milimetrów. Jeżeli ścianki są oblepione brudem to powierzchnia szczelin może się znacznie zmniejszyć.

Cytuj:
jaki wpływ na silnik ma czystość przepustnicy

W moim przypadku przez brudną przepustnicę silnik reagował z opóźnieniem na dodanie gazu, szczególnie po hamowaniu silnikiem. Wyczyściłem - i jak ręką odjął :smile:

Autor:  Janek3311 [ 13.04.2007, 20:29 ]
Tytuł: 

Potwierdzam co napisał mariusz_s .
Co ma jakość paliwa do brudu w przepustnicy? Paliwo jest wtryskiwane wtryskiwaczami w kolektorze ssącym a ten brud bierze się z cząstek oleju i pewnie różnych innych brudów takich jak sadza , które są zasysane odmą ze silnika.

Autor:  tomasz0328 [ 14.04.2007, 11:59 ]
Tytuł:  po czyszczeniu przepustnicy

witam
zabralem sie dzisiaj do czyszczenia przepustnicy-byla bardzo brudna (chyba nigdy nie czyszczona 99kkm)
w opisie ktory znalazlem jest napisane zeby nie odlaczac wtyczki z przepustnicy bo bedzie potrzeba kalibracja-moim zdaniem nie koniecznie
1. odkrecilem przepustnice
2. wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna (zajelo mi to sporo czasu-bo zabrudzona byla dosc konkretnie)
3. zlozylem wszystko do kupy
4. przekrecilem kluczyk w pozycje "zaplon" i poczekalem ok 30s i wylaczylem na"0"
5. odpalilem silnik i pozwolilem mu popracowac na biegu jalowym 15min bez dotykania pedalu przyspieszenia
6. zgasilem silnik i ponownie odpalilem i jazda probna
nie ma falowania obrotow wszystko dziala tak jak powinno
co zauwazylem to zuzycie paliwa na biegu jalowym komp pokazywal 0,7-08l a po czyszczeniu 0,6-07l
na zdjeciu przepustnica przed czyszczeniem

Autor:  dafi [ 14.04.2007, 14:27 ]
Tytuł: 

:crazy: ale syf :)

Autor:  tomasz0328 [ 14.04.2007, 17:10 ]
Tytuł: 

po przejechaniu ok 15km widze ze auto zwawsze sie zrobilo
jak silnik pracuje na jalowym to widze ze komp nawet pokazuje 0,5l/h
tak jak wczesniej pisalem obroty trzyma rowniutko-wiec polecam

Autor:  Marius [ 16.04.2007, 09:34 ]
Tytuł:  Re: po czyszczeniu przepustnicy

tomasz0328 napisał(a):
witam
zabralem sie dzisiaj do czyszczenia przepustnicy-byla bardzo brudna (chyba nigdy nie czyszczona 99kkm)
w opisie ktory znalazlem jest napisane zeby nie odlaczac wtyczki z przepustnicy bo bedzie potrzeba kalibracja-moim zdaniem nie koniecznie
1. odkrecilem przepustnice
2. wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna (zajelo mi to sporo czasu-bo zabrudzona byla dosc konkretnie)
3. zlozylem wszystko do kupy
4. przekrecilem kluczyk w pozycje "zaplon" i poczekalem ok 30s i wylaczylem na"0"
5. odpalilem silnik i pozwolilem mu popracowac na biegu jalowym 15min bez dotykania pedalu przyspieszenia
6. zgasilem silnik i ponownie odpalilem i jazda probna
nie ma falowania obrotow wszystko dziala tak jak powinno
co zauwazylem to zuzycie paliwa na biegu jalowym komp pokazywal 0,7-08l a po czyszczeniu 0,6-07l
na zdjeciu przepustnica przed czyszczeniem

Też myślę o czyszczeniu (od nowości nie czyszczona), ale jakos sie boje :) czy podołam (z tą kalibracja w końcu nie wiem jak jest, różnie piszą). Prosze o więcej szczegółów tzn. odłączaleś akumulator przed "zabiegiem", wyciągałeś wtyczkę z przepustnicy, czyli czy zdjemowałeś ją całkiem żeby dokładnie umyć ? No i jak z czyszczeniem, pędelkiem i benzyna po klapce i ściankach ?
Bedę b. wdzięczny za szerszy opis.
pozdr.

Strona 3 z 14 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/