FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Czyszczenie przepustnicy http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=1793 |
Strona 3 z 14 |
Autor: | kika [ 19.03.2007, 08:59 ] |
Tytuł: | |
Zanieczyszczenie przepustnicy powstaje wskutek spalania mikroskopijnych cząstek oleju które i tak się przedostają fabyka dopuszcza spalanie nawet do 1 litra oleju na 100 km pisze że u CIEBIE to czysty przypadek bo przecież nie wymieniali pierścieni [ Dodano: 2007-03-19, 09:00 ] Co do TWEGO pytania NIE [ Dodano: 2007-03-19, 09:08 ] PRZEPRASZAM za błąd miało być nie 100 ale 1000 km [ Dodano: 2007-03-19, 09:32 ] Dodam że główną przyczyną zanieczyszczenia przepustnicy jest mieszanka paliwowo-powietrzna |
Autor: | vg1 [ 19.03.2007, 21:10 ] |
Tytuł: | |
Myjk napisał(a): kika: całkiem możliwe, choć nie gmerałem tam od nowości, po za rzucaniem nań wzrokiem (z piorunami). Hau, hau, odszczekuję "bzdury" o oleju, jeśli kogoś wprowadziłem w błąd to przepraszam. Co nie zmienia faktu, że chętnie uzyskam odpowiedz od kika/vg1 na moje pytanie. przyczyn może być bardzo wiele, np: - masz bardziej zużyta pompę i olej podawany jest pod mniejszym ciśnieniem - zamki pierścieni ustawiały się w 1 linii i nie było dokładnego zbierania oleju - ustał jakiś wyciek itp itd |
Autor: | Myjk [ 19.03.2007, 22:44 ] |
Tytuł: | |
Dzięki kika/vg1. Jeszcze raz wybaczcie me lamerstwo. Chyba zbyt pochopnie skorelowałem tą przepustnicę z olejem. |
Autor: | kika [ 19.03.2007, 22:49 ] |
Tytuł: | |
Nie ma sprawy jest OK |
Autor: | Mateusz2605 [ 12.04.2007, 20:11 ] |
Tytuł: | |
Witam! Nie znam się za bardzo... Może moje pytanie będzie głupie i proszę o wyrozumiałość... Zamiast rozkręcać to czyścić i zmieniać uszczelki to nie wyjdzie na jedno wyjechać gdzieś na trasę i przedmuchać trochę auto? tzn. po prostu żeby silnik popracował trochę na wyższym obciążeniem to by ten syf z przepustnicy mogło wydmuchać ? |
Autor: | Yogi [ 12.04.2007, 20:21 ] |
Tytuł: | |
Mateusz2605 napisał(a): ten syf z przepustnicy mogło wydmuchać LOL ten syf to nie kurz że dmuchniesz i odfrunie to ciężko jest domyć bajurą, a o jakims samoistnym oczyszczeniu nawet nie ma co mówić. W dużej mierze stan przepustnicy powie Ci jakie paliwo tankujesz. |
Autor: | kros [ 12.04.2007, 20:29 ] |
Tytuł: | |
Mateusz2605, To jest tłusty, wredny, przyklejony syf, nie wydmuchasz tego, choćbyś się nadymał jak wilk na chatki trzech świnek |
Autor: | mariusz_s [ 12.04.2007, 23:20 ] |
Tytuł: | |
Yogi napisał(a): W dużej mierze stan przepustnicy powie Ci jakie paliwo tankujesz Chyba szybciej na jakim oleju jeździsz. Paliwo do przepustnicy nijak dostać się nie może. Przecież ono mieszane jest w kolektorze dolotowym z powietrzem. Do przepustnicy kierowane jest czyste powietrze z filtra, oraz powietrze z pod pokrywy zaworów i skrzyni korbowej. Niestety to drgie powietrze mocno bywa zabrudzone parami oraz wiekszymi kroplami oleju. Co niestety osadza się w przepustnicy. |
Autor: | Mateusz2605 [ 13.04.2007, 16:16 ] |
Tytuł: | |
Ok. To wytłumaczcie mi jeszcze jedno. Przepustnica to po prostu kawał rury z klapką w której sobie leci powietrze do silnika. Więc jeśli się tam coś zabrudzi to chyba nie w takiej ilości żeby się zatkało więc wpływu na dynamikę silnika nie powinno to mieć (tak mi się tylko wydaje ) Więc mam prośbę żeby mi ktoś napisał dokładnie jaki wpływ na silnik ma czystość przepustnicy. Dzięki. |
Autor: | krzysiekb [ 13.04.2007, 20:05 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Więc jeśli się tam coś zabrudzi to chyba nie w takiej ilości żeby się zatkało więc wpływu na dynamikę silnika nie powinno to mieć Przepustnica nie działa w przedziale od 0 do 90 stopni, tylko w zakresie kilku stopni. Szczeliny przez które przelatuje powietrze wcale nie są takie duże, mają po kilka milimetrów. Jeżeli ścianki są oblepione brudem to powierzchnia szczelin może się znacznie zmniejszyć. Cytuj: jaki wpływ na silnik ma czystość przepustnicy W moim przypadku przez brudną przepustnicę silnik reagował z opóźnieniem na dodanie gazu, szczególnie po hamowaniu silnikiem. Wyczyściłem - i jak ręką odjął |
Autor: | Janek3311 [ 13.04.2007, 20:29 ] |
Tytuł: | |
Potwierdzam co napisał mariusz_s . Co ma jakość paliwa do brudu w przepustnicy? Paliwo jest wtryskiwane wtryskiwaczami w kolektorze ssącym a ten brud bierze się z cząstek oleju i pewnie różnych innych brudów takich jak sadza , które są zasysane odmą ze silnika. |
Autor: | tomasz0328 [ 14.04.2007, 11:59 ] |
Tytuł: | po czyszczeniu przepustnicy |
witam zabralem sie dzisiaj do czyszczenia przepustnicy-byla bardzo brudna (chyba nigdy nie czyszczona 99kkm) w opisie ktory znalazlem jest napisane zeby nie odlaczac wtyczki z przepustnicy bo bedzie potrzeba kalibracja-moim zdaniem nie koniecznie 1. odkrecilem przepustnice 2. wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna (zajelo mi to sporo czasu-bo zabrudzona byla dosc konkretnie) 3. zlozylem wszystko do kupy 4. przekrecilem kluczyk w pozycje "zaplon" i poczekalem ok 30s i wylaczylem na"0" 5. odpalilem silnik i pozwolilem mu popracowac na biegu jalowym 15min bez dotykania pedalu przyspieszenia 6. zgasilem silnik i ponownie odpalilem i jazda probna nie ma falowania obrotow wszystko dziala tak jak powinno co zauwazylem to zuzycie paliwa na biegu jalowym komp pokazywal 0,7-08l a po czyszczeniu 0,6-07l na zdjeciu przepustnica przed czyszczeniem |
Autor: | dafi [ 14.04.2007, 14:27 ] |
Tytuł: | |
ale syf |
Autor: | tomasz0328 [ 14.04.2007, 17:10 ] |
Tytuł: | |
po przejechaniu ok 15km widze ze auto zwawsze sie zrobilo jak silnik pracuje na jalowym to widze ze komp nawet pokazuje 0,5l/h tak jak wczesniej pisalem obroty trzyma rowniutko-wiec polecam |
Autor: | Marius [ 16.04.2007, 09:34 ] |
Tytuł: | Re: po czyszczeniu przepustnicy |
tomasz0328 napisał(a): witam zabralem sie dzisiaj do czyszczenia przepustnicy-byla bardzo brudna (chyba nigdy nie czyszczona 99kkm) w opisie ktory znalazlem jest napisane zeby nie odlaczac wtyczki z przepustnicy bo bedzie potrzeba kalibracja-moim zdaniem nie koniecznie 1. odkrecilem przepustnice 2. wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna (zajelo mi to sporo czasu-bo zabrudzona byla dosc konkretnie) 3. zlozylem wszystko do kupy 4. przekrecilem kluczyk w pozycje "zaplon" i poczekalem ok 30s i wylaczylem na"0" 5. odpalilem silnik i pozwolilem mu popracowac na biegu jalowym 15min bez dotykania pedalu przyspieszenia 6. zgasilem silnik i ponownie odpalilem i jazda probna nie ma falowania obrotow wszystko dziala tak jak powinno co zauwazylem to zuzycie paliwa na biegu jalowym komp pokazywal 0,7-08l a po czyszczeniu 0,6-07l na zdjeciu przepustnica przed czyszczeniem Też myślę o czyszczeniu (od nowości nie czyszczona), ale jakos sie boje czy podołam (z tą kalibracja w końcu nie wiem jak jest, różnie piszą). Prosze o więcej szczegółów tzn. odłączaleś akumulator przed "zabiegiem", wyciągałeś wtyczkę z przepustnicy, czyli czy zdjemowałeś ją całkiem żeby dokładnie umyć ? No i jak z czyszczeniem, pędelkiem i benzyna po klapce i ściankach ? Bedę b. wdzięczny za szerszy opis. pozdr. |
Strona 3 z 14 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |