Teraz jest 21.05.2024, 04:09



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
[F1] Czyszczenie przepustnicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 09.12.2008, 22:25
Lokalizacja: Białystok
Posty: 32
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2003
Województwo: podlaskie
Post 
Witam!!!!Po przeczytaniu wypowiedzi o czyszczeniu przepustnicy postanowiłem dzisiaj podjąć się tego zadania sam.Mam przebieg 85000 z tego 40000 na gazie.Nie odpinałem przewodów ani akumulatora a także nie wymieniałem uszczelki.Odkręciłem i wyczyściłem zarówno z góry jak i z dołu.Efekt rewelacja pracuje ciszej i przyśpieszenie ma jak rakieta.Zadziwiające ile może zdziałać wyczyszczenie trochę brudu.Koledzy dzięki za wszystkie wypowiedzi na forum!!!!!!!Niech żyje forum skoda fabia jeszcze ze sto lat!!!!!!!!!!!!!!!!!! :party:


26.05.2009, 20:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
JAREK22 napisał(a):
przyśpieszenie ma jak rakieta

Bez przesady z tym silnikiem to dużo mu brakuje do rakiety :)


26.05.2009, 20:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Najważniejsze, że właściciel jest zadowolony ;)

Ja czyściłem w zeszłym roku w wakacje, po zabiegu zauważyłem stabilniejszą prace silnika (obroty) i przestało "szarpać" na jedynce przy ruszaniu.
Teraz przymierzam się powoli do wyczyszczenia EGR.


26.05.2009, 20:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
A czy przy czyszczeniu przepustnicy czyścicie również czujnik powietrza co jest w kolektorze ?? No jak naprawiałem przepustnicę to ten czujnik był cały w oleju i czy może przez to błędne wartości podawać do sterownika ??


26.05.2009, 21:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2009, 22:22
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Ja próbowałem go trochę przeczyścić pędzelkiem - nie chciałem za bardzo chlapać do silnika, ale szczerze mówiąc nie sądzę aby to mogło mieć jakiś wieki wpływ na jego pracę. Tym bardziej, że jest on - tak jak napisałeś - pochlapany olejem. Ja bynajmniej nie miałem na nim nalotów w stylu takich jak na przepustnicy... ale jak już się wziąłem za robotę... to go przeczyściłem ; ]

pozdrawiam!

_________________
Krzysiek_k


30.05.2009, 17:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
W sumie on zawsze będzie brudny :) ale może przeczyścić jest warto. Dzięki za odpowiedź


30.05.2009, 18:21
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.03.2009, 17:35
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post 
A moje w ogóle pytania (chyba o przepustnicę) biorą się stąd że (Fabia 1.4 MPI, 2001r. wersja Classic, instalacja gazowa BRC):

- coraz większe problemy pracy na PB, tzn. silnik chodzi nierówno do momentu przełączenia się na gaz, potem wszystko w jak najlepszym porządku.

- podczas jazdy jak przełączę na benzynę strasznie słabe się robiło szarpało, jak dłużej wciśnięty gaz, jak ujmowałem gazu i potem wciskałem to z opóźnieniem ale reagowało i po paru sekundach znów muł, czasem wcale nie reagował (im wyższe chciałem dać obroty tym szybciej, przestawał pracować normalnie)

- ostatnio problem z zapaleniem na benzynie tzn. jakby załapywał ale brak mu benzyny w cylindrze, kolektorze... Niby chce załapywać, ale kończy się na kilku wybuchach (szarpanie i udary straszne, tak ze mocno trzęsie i gaśnie)... jakby na jeden czasem na dwa cylindry próbował...

- jak ciepły troszku lepiej odpali, ale chodzi bez rewelacji... ale powtarzam na gazie bez zarzutu, problem tylko z benzyną.

- próbowałem jeździć na benzynie, ale nie daje to rezultatu żadnego.

- jeśli palę ciepły od razu gaz... załapuje od razu niemal (jednak dłużej niż kilka minut trzeba pojeździć , jak po minucie odpalanie to po 3 sek załapie tez)

Moja diagnoza, na podstawie obserwacji i lektury, że ewidentnie czyszczenie przepustnicy, jakby to był zapłon to i gaz by nie działał OK





Mam jeszcze kilka pytań. Co nieco grzebałem w aucie (ale takich co nie maja komputera), ale nie w Fabii. I w związku z tym pytania:

1. Jeśli nie mam interfejsu VAG to mogę się za to zabierać? Chodzi mi o to, że jak się potem nie zaadoptuje przepustnica to co?

2. W jakie uszczelki się zaopatrzyć?. Może jakieś linki wyśle ktoś jak wyglądają owe uszczelki.

3. Jaki ewentualnie zestaw VAG, najlepiej link z allegro byłby najlepszy żebym mógł takie rzeczy robić sam (tj. adaptacja przepustnicy) Nigdy tego nie robiłem, ale interesuje się, sporo już wiem, czytam o tym tematy no i co nieco mam pojęcie co piszczy ale nie za duże itd.


09.06.2009, 16:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
marc_s napisał(a):
1. Jeśli nie mam interfejsu VAG to mogę się za to zabierać? Chodzi mi o to, że jak się potem nie zaadoptuje przepustnica to co?

Nic się nie stanie
marc_s napisał(a):
2. W jakie uszczelki się zaopatrzyć?. Może jakieś linki wyśle ktoś jak wyglądają owe uszczelki.

http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2481#


09.06.2009, 20:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.03.2009, 17:35
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post 
A czy może ktoś się wypowiedzieć co sądzi o takich objawach? jak opisałem 2 posty wyżej?


11.06.2009, 09:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57
Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Brat miał problem z nierównymi obrotami.

Zrobił takie rzeczy i znikły problemy:

- wyczyścił przepustnice
- sprawdził wtryskiwacze (przy każdym z wtryskiwaczy jest taki oring jak odkręcisz, wymienił je na nowe, gdyż z 4 tylko jeden był dobry reszta przecięta lub taka odparzona).
- jak zrobił to pojechał na VAG

Do dnia dzisiejszego nie ma problemu z falującymi obrotami i nie równą pracą silnika może był to zbieg okoliczności, a może i nie.

Prawdopodobnie jak oringi były przecięte zasysało lewe powietrze, które powodowały zmianę dawki paliwa a to się wiązało z nierówną pracą.

Mam nadzieję, że coś pomogłem.


11.06.2009, 10:27
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Witam,
W sobotę zamierzam zabrać się za czyszczenie przepustnicy. W związku z tym że mój skaner VAG nie spełnia moich oczekiwać został odesłany. Teraz pytanie brzmi czy w silniku 68KM AME 8V obędzie się bez adaptacji VAG'iem. Rozumiem że po czyszczeniu trzeba jedynie poczekać aż silnik nagrzeje się na biegu jałowym do temp. 90 stopni?
Oczywiście uszczelka będzie też wymieniona!
Słyszałem coś o auto adaptacji jeśli chodzi o takie czynności czy to prawda?
Proszę o jasną odpowiedź bo w tym temacie zdania są podzielone a auto będzie mi potrzebne i nie chciałbym go uziemić.

Damian

_________________
Škoda Fabia


25.06.2009, 18:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.03.2009, 17:35
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post 
Wiem co było mojej fabce (problem z kilku postów wyżej) . Problem niezwiązany z przepustnicą, a z elektryką. Uszkodzone przewody prądowe idące do wtryskiwaczy. Palił 1 cylinder tylko. Po zalutowaniu kabli działa wszystko bez zarzutu :)


01.07.2009, 08:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
[ Dodano: 2009-07-03, 21:10 ]
D2mian napisał(a):
Witam,
W sobotę zamierzam zabrać się za czyszczenie przepustnicy. W związku z tym że mój skaner VAG nie spełnia moich oczekiwać został odesłany. Teraz pytanie brzmi czy w silniku 68KM AME 8V obędzie się bez adaptacji VAG'iem. Rozumiem że po czyszczeniu trzeba jedynie poczekać aż silnik nagrzeje się na biegu jałowym do temp. 90 stopni?
Oczywiście uszczelka będzie też wymieniona!
Słyszałem coś o auto adaptacji jeśli chodzi o takie czynności czy to prawda?
Proszę o jasną odpowiedź bo w tym temacie zdania są podzielone a auto będzie mi potrzebne i nie chciałbym go uziemić.

Damian

Cytuj:
kornat napisał(a):
Jeśli nie mam interfejsu VAG to mogę się za to zabierać? Chodzi mi o to, że jak się potem nie zaadoptuje przepustnica to co?

Nic się nie stanie


Adaptacja bezwzględna. U mnie po czyszczeniu silnik gasł na wolnych obrotach (zbyt niskie były)


03.07.2009, 20:09
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.05.2008, 11:31
Lokalizacja: Gogolin
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: opolskie
Post Jakie warunki dla adaptacji sterownika?
Przywrócenie wszystkich wartości adaptacyjnych sterownika do ustawień fabrycznych, wybierając kolejno Silnik [01] -> Adaptacje [10] -> Kanał 00.
Pytanie jak w temacie : Temperatura >80st to na pewno, a co z silnikiem - może pracować ? w góry dziękuję za odpowiedzi .


29.10.2009, 12:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Adaptację wykonuje się wyłącznie na wyłączonym silniku z kluczykiem w stacyjce w pozycji zapłon - czyli ze świecącymi się kontrolkami. W tym czasie nie naciskamy pedału gazu. No i nie kanał 00 ale 60.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


29.10.2009, 22:51
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL