Teraz jest 29.03.2024, 03:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona
[F1] Czyszczenie przepustnicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Zanieczyszczenie przepustnicy powstaje wskutek spalania mikroskopijnych cząstek oleju które i tak się przedostają fabyka dopuszcza spalanie nawet do 1 litra oleju na 100 km pisze że u CIEBIE to czysty przypadek bo przecież nie wymieniali pierścieni

[ Dodano: 2007-03-19, 09:00 ]
Co do TWEGO pytania NIE

[ Dodano: 2007-03-19, 09:08 ]
PRZEPRASZAM za błąd miało być nie 100 ale 1000 km

[ Dodano: 2007-03-19, 09:32 ]
Dodam że główną przyczyną zanieczyszczenia przepustnicy jest mieszanka paliwowo-powietrzna


19.03.2007, 08:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Myjk napisał(a):
kika: całkiem możliwe, choć nie gmerałem tam od nowości, po za rzucaniem nań wzrokiem (z piorunami). ;) Hau, hau, odszczekuję "bzdury" o oleju, jeśli kogoś wprowadziłem w błąd to przepraszam. Co nie zmienia faktu, że chętnie uzyskam odpowiedz od kika/vg1 na moje pytanie.


przyczyn może być bardzo wiele, np:
- masz bardziej zużyta pompę i olej podawany jest pod mniejszym ciśnieniem
- zamki pierścieni ustawiały się w 1 linii i nie było dokładnego zbierania oleju
- ustał jakiś wyciek
itp itd

_________________
pozdrawiam [you]


19.03.2007, 21:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
Dzięki kika/vg1. Jeszcze raz wybaczcie me lamerstwo.
Chyba zbyt pochopnie skorelowałem tą przepustnicę z olejem.

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


19.03.2007, 22:44
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Nie ma sprawy jest OK :browar:


19.03.2007, 22:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post 
Witam! Nie znam się za bardzo... Może moje pytanie będzie głupie i proszę o wyrozumiałość... Zamiast rozkręcać to czyścić i zmieniać uszczelki to nie wyjdzie na jedno wyjechać gdzieś na trasę i przedmuchać trochę auto? tzn. po prostu żeby silnik popracował trochę na wyższym obciążeniem to by ten syf z przepustnicy mogło wydmuchać ? ???


12.04.2007, 20:11
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Mateusz2605 napisał(a):
ten syf z przepustnicy mogło wydmuchać


LOL

ten syf to nie kurz że dmuchniesz i odfrunie



to ciężko jest domyć bajurą, a o jakims samoistnym oczyszczeniu nawet nie ma co mówić.


W dużej mierze stan przepustnicy powie Ci jakie paliwo tankujesz.

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


12.04.2007, 20:21
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Mateusz2605,
To jest tłusty, wredny, przyklejony syf, nie wydmuchasz tego, choćbyś się nadymał jak wilk na chatki trzech świnek :-D


12.04.2007, 20:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Yogi napisał(a):
W dużej mierze stan przepustnicy powie Ci jakie paliwo tankujesz


Chyba szybciej na jakim oleju jeździsz. Paliwo do przepustnicy nijak dostać się nie może. Przecież ono mieszane jest w kolektorze dolotowym z powietrzem. Do przepustnicy kierowane jest czyste powietrze z filtra, oraz powietrze z pod pokrywy zaworów i skrzyni korbowej. Niestety to drgie powietrze mocno bywa zabrudzone parami oraz wiekszymi kroplami oleju. Co niestety osadza się w przepustnicy.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


12.04.2007, 23:20
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post 
Ok. To wytłumaczcie mi jeszcze jedno. Przepustnica to po prostu kawał rury z klapką w której sobie leci powietrze do silnika. Więc jeśli się tam coś zabrudzi to chyba nie w takiej ilości żeby się zatkało więc wpływu na dynamikę silnika nie powinno to mieć (tak mi się tylko wydaje :) ) Więc mam prośbę żeby mi ktoś napisał dokładnie jaki wpływ na silnik ma czystość przepustnicy.

Dzięki.


13.04.2007, 16:16
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Cytuj:
Więc jeśli się tam coś zabrudzi to chyba nie w takiej ilości żeby się zatkało więc wpływu na dynamikę silnika nie powinno to mieć

Przepustnica nie działa w przedziale od 0 do 90 stopni, tylko w zakresie kilku stopni. Szczeliny przez które przelatuje powietrze wcale nie są takie duże, mają po kilka milimetrów. Jeżeli ścianki są oblepione brudem to powierzchnia szczelin może się znacznie zmniejszyć.

Cytuj:
jaki wpływ na silnik ma czystość przepustnicy

W moim przypadku przez brudną przepustnicę silnik reagował z opóźnieniem na dodanie gazu, szczególnie po hamowaniu silnikiem. Wyczyściłem - i jak ręką odjął :smile:


13.04.2007, 20:05
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2007, 18:06
Lokalizacja: Błonie
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Potwierdzam co napisał mariusz_s .
Co ma jakość paliwa do brudu w przepustnicy? Paliwo jest wtryskiwane wtryskiwaczami w kolektorze ssącym a ten brud bierze się z cząstek oleju i pewnie różnych innych brudów takich jak sadza , które są zasysane odmą ze silnika.


Ostatnio edytowano 17.04.2007, 10:16 przez Janek3311, łącznie edytowano 1 raz



13.04.2007, 20:29
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
Post po czyszczeniu przepustnicy
witam
zabralem sie dzisiaj do czyszczenia przepustnicy-byla bardzo brudna (chyba nigdy nie czyszczona 99kkm)
w opisie ktory znalazlem jest napisane zeby nie odlaczac wtyczki z przepustnicy bo bedzie potrzeba kalibracja-moim zdaniem nie koniecznie
1. odkrecilem przepustnice
2. wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna (zajelo mi to sporo czasu-bo zabrudzona byla dosc konkretnie)
3. zlozylem wszystko do kupy
4. przekrecilem kluczyk w pozycje "zaplon" i poczekalem ok 30s i wylaczylem na"0"
5. odpalilem silnik i pozwolilem mu popracowac na biegu jalowym 15min bez dotykania pedalu przyspieszenia
6. zgasilem silnik i ponownie odpalilem i jazda probna
nie ma falowania obrotow wszystko dziala tak jak powinno
co zauwazylem to zuzycie paliwa na biegu jalowym komp pokazywal 0,7-08l a po czyszczeniu 0,6-07l
na zdjeciu przepustnica przed czyszczeniem


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


14.04.2007, 11:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.01.2006, 22:16
Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
:crazy: ale syf :)

_________________
-
kamery CCTV, rejestratory, systemy alarmowe, instalacje - www.tamro.pl
-


14.04.2007, 14:27
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
Post 
po przejechaniu ok 15km widze ze auto zwawsze sie zrobilo
jak silnik pracuje na jalowym to widze ze komp nawet pokazuje 0,5l/h
tak jak wczesniej pisalem obroty trzyma rowniutko-wiec polecam


14.04.2007, 17:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18
Lokalizacja: Białystok
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: po czyszczeniu przepustnicy
tomasz0328 napisał(a):
witam
zabralem sie dzisiaj do czyszczenia przepustnicy-byla bardzo brudna (chyba nigdy nie czyszczona 99kkm)
w opisie ktory znalazlem jest napisane zeby nie odlaczac wtyczki z przepustnicy bo bedzie potrzeba kalibracja-moim zdaniem nie koniecznie
1. odkrecilem przepustnice
2. wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna (zajelo mi to sporo czasu-bo zabrudzona byla dosc konkretnie)
3. zlozylem wszystko do kupy
4. przekrecilem kluczyk w pozycje "zaplon" i poczekalem ok 30s i wylaczylem na"0"
5. odpalilem silnik i pozwolilem mu popracowac na biegu jalowym 15min bez dotykania pedalu przyspieszenia
6. zgasilem silnik i ponownie odpalilem i jazda probna
nie ma falowania obrotow wszystko dziala tak jak powinno
co zauwazylem to zuzycie paliwa na biegu jalowym komp pokazywal 0,7-08l a po czyszczeniu 0,6-07l
na zdjeciu przepustnica przed czyszczeniem

Też myślę o czyszczeniu (od nowości nie czyszczona), ale jakos sie boje :) czy podołam (z tą kalibracja w końcu nie wiem jak jest, różnie piszą). Prosze o więcej szczegółów tzn. odłączaleś akumulator przed "zabiegiem", wyciągałeś wtyczkę z przepustnicy, czyli czy zdjemowałeś ją całkiem żeby dokładnie umyć ? No i jak z czyszczeniem, pędelkiem i benzyna po klapce i ściankach ?
Bedę b. wdzięczny za szerszy opis.
pozdr.


16.04.2007, 09:34
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL