Teraz jest 27.04.2024, 00:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
[F1] Czyszczenie przepustnicy 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
tego to juz nie wiem... ja pojechalem do warsztatu i zostawilem za to 100 zł i mialem problem z głowy. pozdro


05.03.2007, 21:42

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
W ASO 150zł - też niedawno mi czyścili i regulowali. W końcu przestała się zapalać kontrolka silnika. Objawy brudnej przepustnicy to: nadmierne palenie benzyny i oleju, kopcenie z rury wydechowej na zimnym silniku. Po za tym słabsza wydajność silnika i falujące obroty.

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


06.03.2007, 14:20
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
Post 
Myjk napisał(a):
W ASO 150zł - też niedawno mi czyścili i regulowali. W końcu przestała się zapalać kontrolka silnika. Objawy brudnej przepustnicy to: nadmierne palenie benzyny i oleju, kopcenie z rury wydechowej na zimnym silniku. Po za tym słabsza wydajność silnika i falujące obroty.

rozumie ze falujace obroty-ale nadmierne palenie oleju?? co ma przepustnica do oleju?


06.03.2007, 15:49
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
tomasz0328 napisał(a):
rozumie ze jak sam bede czyscil to nie moge odlaczyc wtyczki bo trzeba bedzie nastawy vagiem zrobic?
co jak nastaw nie zrobie? sam sie nie zaadoptuje?
w felicii po czyszczeniu odpalilem i czekalem az sie wentylator chlodnicy wlaczy(bez dotykania gazu), zgasilem silnik i po ponownym odpaleniu wszystko bylo oki-nie musialem jechac na vaga-a sa mi znane przypadki wieszajacych sie obrotow


Witam,
mój mechanik i zarazem elektryk z polecanego na niniejszym Forum warsztatu powiedział mi, że przepustnica w tym silniku sama się zaadaptuje. Sam zamierzam jechac do niego, żeby mi to zrobil.
Obecnie nie mam falujących obrotów na benzynie ale sa na gazie ale czuje opoznienie przy wciskaniu pedalu gazu (przejechane ponad 62.000 km).

Pozdrawiam,
Norbert


12.03.2007, 10:16

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
tomasz0328: AFAIK przepustnica ma tyle do tego, że na podstawie m.in. jej parametrów jest przez komputer dobierana mieszanka paliwa (stąd, w przypadku zanieczyszczenia/uszkodzenia falujące obroty i zazwyczaj większe spalanie benzyny) ale także podawanie oleju do smarowania (tu też zazwyczaj niewiele większe zużycie). Oczywiście tutaj mogą mieć wpływa także inne podzespoły, a wszystkie na podstawie których komputer nadzoruje pracę silnika. To już niestety nie jest syrenka gdzie wystarczyło przedmuchać gaźnik... i dalej jazda. ;>

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


12.03.2007, 12:27
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
Post 
szczerze mowiac nie rozumie jak"podawanie oleju" moze zalezec od przepustnicy (stanuj jej czystosci)
smarowanie silnika zajmuje sie pompa oleju(co do syrenki to w silniku nie ma oleju)


13.03.2007, 14:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
Przecież napisałem. Owszem, smarowaniem silnika zajmuje się pompa, ale pompą steruje komputer który bierze pod uwagę nieco więcej parametrów niż tylko to co "mówi" pompa oleju. Jak Ciebie boli brzuch, to czasem oprócz samego bólu możesz bełtać albo mieć sraczkę - proste? :P Wszystko jest połączone :crazy: Dlatego napisałem że pobieranie oleju to jeden z objawów. U mnie po czyszczeniu przepustnicy silnik przestał brać olej.

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


13.03.2007, 14:47
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Re: czyszczenie przepustnicy (1,4 16V) czy jest konieczne?
Mobilki,

dowiedziałem się, że często przy większych przebiegach i wcześniej nie czyszczonej przepustnicy po jakims czasie od czyszczenia obroty zaczynają wariować bo pada jakiś czujnik.
Słyszeliście może o tym?
Wybieram sie we czwartek do warsztatu i zastanwiam sie nad czyszczeniem - mam ponad 62.000 km przejechane... Mam troche problemów z "falującym" silnikiem.

Jakie jest Wasze zdnie na ten temat? Czy warto czy nie oraz czy słyszeliście o tym problemie z padającą przepustnicą po czyszczeniu?

Pozdrawiam,
Norbert


18.03.2007, 20:56

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Myjk napisał(a):
Przecież napisałem. Owszem, smarowaniem silnika zajmuje się pompa, ale pompą steruje komputer który bierze pod uwagę nieco więcej parametrów niż tylko to co "mówi" pompa oleju. Jak Ciebie boli brzuch, to czasem oprócz samego bólu możesz bełtać albo mieć sraczkę - proste? :P Wszystko jest połączone :crazy: Dlatego napisałem że pobieranie oleju to jeden z objawów. U mnie po czyszczeniu przepustnicy silnik przestał brać olej.


a co to za szarlataneria, totalny stek bzdur

_________________
pozdrawiam [you]


18.03.2007, 21:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
vg1 popieram totalne pierdoły


18.03.2007, 21:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
Nie przeczę że to może być stek bzdur, pod warunkiem że wyjaśnicie mi dlaczego po samym czyszczeniu przepustnicy nie muszę już dolewać oleju (jak to miało miejsce do tej pory). Nie sądzę aby ASO z własnej nieprzymuszonej woli coś zrobiło w tym kierunku. Jeśli jednak zrobili, to proszę mnie oświecić co takiego zmajstrowali. Przypadek? Całkiem możliwe. :P

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


19.03.2007, 08:12
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Może kolega MYJK ma silnik własnej nieprzemyślanej konstrukcji ??? :smutny:


19.03.2007, 08:13
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
kika: całkiem możliwe, choć nie gmerałem tam od nowości, po za rzucaniem nań wzrokiem (z piorunami). ;) Hau, hau, odszczekuję "bzdury" o oleju, jeśli kogoś wprowadziłem w błąd to przepraszam. Co nie zmienia faktu, że chętnie uzyskam odpowiedz od kika/vg1 na moje pytanie.

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


19.03.2007, 08:33
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
pompa oleju jest to część mechaniczna nie steruje nią komputer ,olej dochodzi tylko do pierścieni zgarniającego i uszczelniającego ,przepustnica jest to część sterująca mieszanką paliwowo -powietrzną jak by był szkodzony pierścień to wtedy następuje spalanie oleju te twoje objawy to czysty przypadek

[ Dodano: 2007-03-19, 08:44 ]
Przy uszkodzonym pierścieniu spada ciśnienie w cylidrze i wtedy objawem jest spadek mocy silnika


19.03.2007, 08:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
OK. Ale czy nie jest tak, że w wyniku źle dobranej mieszanki paliwowo-powietrznej jest spalane więcej oleju?

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


19.03.2007, 08:52
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL