Teraz jest 28.04.2024, 13:19



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Następna strona
[F1] Czyszczenie przepustnicy 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
przepraszam za odswierzenie tematu ale mam problem poniewaz wyczyscilem ta przepustnice i talej mi faluje te obroty i czuc jak silnik nie rowno chodzi. Jakie sa objawy jak by sie ta przepustnice nie zaadoptowala bo moze to jest to? a jesli nie to to macie jakies pomysly? moze to modul zaplonowy?


12.09.2008, 17:21

Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
ten typ tak ma ze na biegu jałowym obroty faluja


12.09.2008, 17:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21
Lokalizacja: okolice Łodzi
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Mam drobny problem. Zmobilizowałem się wreszcie i wyczyściłem przepustnicę w moim 5-letnim bolidzie. Syfu było sporo zwłaszcza od spodu. Po złożeniu całości do kupy i zapoznaniu się z odpowiednim rozdziałem serwisówki przeprowadziłem adaptację VW-Tool'em. Instrukcja wcale nie wymagała gorącego silnika (zalecana temperatura 5-95 stopni), więc zrobiłem to "na zimno" (VAG pokazywał temperaturę 12 stopni). Procedura przebiegła jak sądzę normalnie - program wyświetlał "ADP run", słychać było pracę przepustnicy, a nawet widać jej ruchy. Po kilku sekundach wszystko ucichło, program wyświetlił "ADP OK", więc uznałem czynność za zakończoną, zwinąłem sprzęt i odpaliłem silnik. Niestety nie wszystko mi się podoba. Wolne obroty są nieco wyższe niż przedtem (ok. 1000 rpm), zaś po wrzuceniu luzu obroty spadają właśnie do poziomu 1000 rpm, po chwili podnoszą się, kilka sekund "bujają się" między 1200 a 1500 rpm, po czym wszystko się uspokaja i silnik pracuje równo (tyle, że wciąż w okolicach 1000 rpm).
Powtórzyłem adaptację na ciepłym silniku (82 stopnie), ale nie przyniosło to poprawy...
Ktoś ma jakiś pomysł?


19.10.2008, 18:53
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Piotr_M napisał(a):
Ktoś ma jakiś pomysł?


cóż skoro adaptacja nic nie daje, pojeździj trochę, przy okazji poodpalasz parę razy może zaskoczy bo jeśli klapka nie przytrzasnęła żadnego paprocha itp to ewentualnie skontaktuj się z arielcpu w celu próby adaptacji jego sposobem.

Moim zdaniem źle zrobiłeś nienagrzewając samochodu ale stało się.
Ostatnio z chłopakami również myłem przepustnice sposobem opisywanym na forum dodatkowo wymieniłem alu uszczelkę i adaptacji nie trzeba było robić, obroty były wzorowe ale dla świętego spokoju została przeprowadzona. Problemów 0

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


19.10.2008, 19:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21
Lokalizacja: okolice Łodzi
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Właśnie ta uszczelka chodzi mi po głowie. Nie wymieniłem jej (tylko dobrze umyłem), może cholernik ciągnie gdzieś "lewe" powietrze?
P.S. Widzę, że jesteś z Łodzi. Gdzie można kupić tę aluminiową uszczelkę? Na skodaczesci.pl nie widzę...


19.10.2008, 19:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
gdyby bral lewe powietrze szarpal by i gasl

_________________
touran Obrazek


19.10.2008, 19:12
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Piotr_M napisał(a):
Właśnie ta uszczelka chodzi mi po głowie. Nie wymieniłem jej (tylko dobrze umyłem), może cholernik ciągnie gdzieś "lewe" powietrze?
P.S. Widzę, że jesteś z Łodzi. Gdzie można kupić tę aluminiową uszczelkę? Na skodaczesci.pl nie widzę...


moim zdaniem uszczelki nie trzeba wymieniac za kazdym razem mycia, sam jej kilka razy nie wymieniałem, dopiero teraz po kilku myciach.
ze skodaczesci.pl sprowadzali mi ją za 10zł bo jej nie mieli i nie mają na stanie bo w ogóle o to ludzie nie pytają, miałem w 2 dni do odbioru i faktycznie stara była sprasowana, a nowa dokoła dziury przepustnicy miała garb czego stara po wielu latach i myciach już nie miała.
A Twój problem to chyba nie jest wina uszczelki

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


19.10.2008, 19:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21
Lokalizacja: okolice Łodzi
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Cytuj:
gdyby bral lewe powietrze szarpal by i gasl


Nic takiego się nie dzieje. Auto jeżdzi normalnie (poza opisanymi problemami na wolnych obrotach), więc specjalnie nerwowych ruchów wykonywać nie będę. Może w miarę przybywających kilometrów samo się nauczy kultury? :mrgreen:
Grzebiąc teraz w sieci zauważyłem jedno: VAG-COM zaleca pozostawić silnik w trybie nastaw podstawowych przez 30 sekund po zakończeniu adaptacji. Tego o ile pamiętam nie zrobiłem - po zakończeniu procedury wyszedłem do głównego menu dość szybko...

[ Dodano: 2008-10-20, 20:17 ]
Sytuacja niestety się nie poprawiła, a nawet... podczas przejechanych dzisiaj ok. 40km dwukrotnie w czasie tego "bujania" na wolnych obrotach zapalił się "check" (w tym raz w duecie z "EPC"). Niezwykłe było to, że już pierwsze zgaszenie silnika i jego ponowne odpalenie spowodowało wygaszenie tych lampek. Po powrocie do domku zaintrygowany podłączyłem komputer i... zero błędów! Nic! Rozumiecie coś z tego?

[ Dodano: 2008-10-22, 06:52 ]
Problem rozwiązany, choć szczerze mówiąc nie wiem co było powodem takiego zachowania auta. W poniedziałek pojeździłem trochę z laptopem i stwierdziłem przede wszystkim, że przepustnica na biegu jałowym jest uchylona w ok. 5-6% (wg serwisówki powinno to być ok. 3%) i to tłumaczyłoby podwyższone obroty (ok. 950-1000). Zauważyłem także, że system regulacji obrotów usilnie próbuje te obroty obniżyć ( maksymalna korekta na "-"), ale bez efektu. Na wczoraj zaplanowałem więc ponowny demontaż przepustnicy i przyjrzenie się jej z bliska. Traf chciał, że gdy już miałem brać klucz do ręki pojawiła się nagła potrzeba podjechania w jedno miejsce. Pojechałem więc i podczas jazdy zauważyłem pewną poprawę - obroty były już niższe, bujanie znacznie mniejsze. Gdy wróciłem do domu auto chodziło już jak zegarek, więc sprawdziłem tylko wartości bloków pomiarowych dotyczących przepustnicy (wszystko było "książkowo" - przepustnica uchylona w 3%, regulacja obrotów pięknie działa i reaguje np. na załączenie wentylatora chłodnicy) i zadowolony zakończyłem prace.
Tak więc, gdyby komuś przytrafiła się podobna historia (przypomnę: adaptację robiłem trzykrotnie - bezskutecznie), to życzę... cierpliwości!


19.10.2008, 19:24
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.12.2007, 19:22
Lokalizacja: ELBLĄG
Posty: 41
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post pomocy!!!
Dzisiaj chciałem zrobić adaptację przepustnicy.Wszystko przebiegało zgodnie z planem,aż do momentu adaptacji.Robiłem to już kilkanaście razy,zawsze było bez problemu a dzisiaj coś takiego mi wyszkoczyło;w ostatnim oknie zamiast adpt.ok-txt000 002.Co to może oznaczać?


23.10.2008, 12:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: pomocy!!!
jurex41 napisał(a):
Dzisiaj chciałem zrobić adaptację przepustnicy.Wszystko przebiegało zgodnie z planem,aż do momentu adaptacji.Robiłem to już kilkanaście razy,zawsze było bez problemu a dzisiaj coś takiego mi wyszkoczyło;w ostatnim oknie zamiast adpt.ok-txt000 002.Co to może oznaczać?


zrób:

[01]
[10]
[00]

i potem

[01]
[04]
[060]

oczywiście wcześniej brak błędów i temp ok 90st. :good:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


23.10.2008, 14:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.12.2007, 19:22
Lokalizacja: ELBLĄG
Posty: 41
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Do Arielcpu:Gdzie mam te liczby wpisać-korzystam z VAG-COM311-2? :worthy:


24.10.2008, 07:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21
Lokalizacja: okolice Łodzi
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
jurex41 napisał(a):
Do Arielcpu:Gdzie mam te liczby wpisać-korzystam z VAG-COM311-2? :worthy:


Pozwolę sobie odpowiedzieć za ariela ;]

To oczywiście skrót myślowy: Kolega radzi Ci wykonać najpierw przywrócenie wszystkich wartości adaptacyjnych sterownika do ustawień fabrycznych, wybierając kolejno Silnik [01] -> Adaptacje [10] -> Kanał 00.
Potem już normalnie: Silnik [01] -> Nastawy podstawowe [04] -> Grupa 60 (przepustnica).


24.10.2008, 08:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.12.2007, 19:22
Lokalizacja: ELBLĄG
Posty: 41
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
DZIĘKI ZA PODPOWIEDŻ.ZARAZ BIORĘ SIE ZA ADAPTACJĘ.O WYNIKACH NAPISZĘ. :browar:

[ Dodano: 2008-10-24, 10:03 ]
No niestety.Nie udało się.Co mam dalej robić? :smutny:


24.10.2008, 08:07
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
jurex41 napisał(a):
DZIĘKI ZA PODPOWIEDŻ.ZARAZ BIORĘ SIE ZA ADAPTACJĘ.O WYNIKACH NAPISZĘ. :browar:

[ Dodano: 2008-10-24, 10:03 ]
No niestety.Nie udało się.Co mam dalej robić? :smutny:


jak przepustnica sprawna, uszczelka dobrze przylega to może spróbuj akumulator na noc odłączyć. :) jak nie pomoże to musisz jeździć i może się samo uspokoi. :D

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


24.10.2008, 09:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.12.2007, 19:22
Lokalizacja: ELBLĄG
Posty: 41
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Przepustnica sprawna,uszczelka wygląda na ok.Jak długo trzeba jeżdzić żeby się naprawiło?


24.10.2008, 10:00
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 130 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL