Teraz jest 23.04.2024, 22:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
[F1] Problem z pracą silnika 1,4 16v 2004 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05.05.2011, 16:28
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: choice
Rok prod.: 2004
Województwo: lubelskie
Post Problem z pracą silnika 1,4 16v 2004
Witam, przy wymianie oleju,mechanik wsłuchując się w prace silnika stwierdził,że silnik pracuje jak diesel i konieczna jest wymiana popychaczy hydraulicznych. Czy to prawda? A czy może być inna przyczyna takiej pracy silnika? Na komputerze nie wyskoczył żaden błąd.


29.03.2013, 11:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Problem z pracą silnika 1,4 16v 2004
Witam.

Temat wielokrotnie poruszany, najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy w tym silniku jest problem w układzie korbowo-tłokowym, głównie luz między sworzniem tłoka i tłokiem. Rzadko problem jest ten spowodowany samoregulatorami hydraulicznymi zaworów. Ich wymiana najczęściej "pomaga" na chwilę bądź w cale. Dlatego trzeba przed wymianą wszystko dobrze sprawdzić, bo czasem może okazać się pierdół, każdy przypadek jest inny. A mechanikowi powiedz, że zgodzisz się wymienić popychacze jeżeli da Ci na piśmie, że jak nie pomoże do zwraca Ci całą kasę.

Pozdrawiam.


29.03.2013, 12:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.05.2011, 16:28
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: choice
Rok prod.: 2004
Województwo: lubelskie
Post Re: Problem z pracą silnika 1,4 16v 2004
Wielki dzięki za odpowiedź. Czyli wiem już którego mechanika unikać. Pozdrawiam


29.03.2013, 13:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.02.2013, 10:02
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: Problem z pracą silnika 1,4 16v 2004
chyba wszystkie te 1,4 mpi czeskie tak maja. Moja jak jest zimna też tak klekocze.... a silnik z 6 tysi był rozbierany i zadnych luzów nie było. / robiłe uszczelke , pierscienie, gumki zaworów itp/
kolega miał felicje 1,3 mpi i tez klekotała jak była zimna a zrobił nią ponad 100 tysi i dalej jezdziła.

_________________
Obrazek


29.03.2013, 19:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46
Lokalizacja: Łódź
Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: Problem z pracą silnika 1,4 16v 2004
grodzio16 napisał(a):
chyba wszystkie te 1,4 mpi czeskie tak maja

zauwaz ze mowa jest o 1.4 16V!
kolega skodzik dobrze napisal :bravo:


29.03.2013, 21:48
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Problem z pracą silnika 1,4 16v 2004
ja mam to samo. Opisze jak to wygląda. Ja już popychacze wymieniłem gdyż na 3 cylindrze ciśnienie pokazywało się po kilku obrotach wału. Myślałem też, że to rozwiąże problem stukania. Oczywiście popychacze wymieniłem w zestawie tj 16 sztuk. Po założeniu okazało się, że jak stukało tak stuka, ale ciśnienie się pokazało normalne. Teraz jestem pewien już, że tłok nr 3 stuka i do wymiany. Po 1 to stuka, po 2 zjada masę oleju co widać po świecy, bo cała zarośnięta popiołem (w temacie z prośbą o dane do przemierzenia dałem fotki) i prawdopodobnie przez te popychacze uległ zniszczeniu lub był to zbieg okoliczności bo WSZYSTKO dzieje się na cylindrze nr3 tj był brak kompresji, stuka, bierze olej, przedmuchuje przez skrzynie korbową i opary przez odmę idą do filtra powietrza przez co przepustnica jest cała w oleju i cały filtr powietrza. Konsekwencją tego jest zaniesiony EGR i czasami wywala błąd sondy w katalizatorze. Na szczęście spaliła się kontrolka tzw helikopterka w liczniku :) Jak się dorobię to zmiana 4 tłoków, uszczelniaczy zaworów, planowanie głowicy i oględziny gniazd zaworowych i samych zaworów. Tobie polecam to samo chyba, że chcesz tylko 1 tłok zmienić, ale nie wiadomo czy nie padnie kolejny. Koszt tego co wyżej napisałem bez roboty zamyka się w 1000zł chociaż ty możesz mieć dodatkowo popychacze. Z robotą nie wiem jak u ciebie, ale ja zmieszczę się do 500zł za robotę spokojnie.

_________________
Obrazek


30.03.2013, 09:49
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL