Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
Jak w temacie . Jestem ciekawy co ma wpływ na : nie elastyczne przyspieszanie z reguły na pierwszych 3 biegach . Czy swiece i filtr powietrza mogą miec cos wspólnego . I jakie jeszcze moga byc przyczyny ?
|
26.03.2013, 21:31 |
|
|
Dołączył(a): 12.01.2012, 12:07 Posty: 77
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: podlaskie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Bardzo plastycznie to nazwałeś ale nie sprecyzowałeś. Jeśli chodzi o szarpanie to może być wiele czynników. Od filtra i świec zaczynając, po filtr paliwa, cewki, nieszczelny dolot, wtryski, słabe ciśnienie pompy paliwa, na pedale gazu kończąc.
|
26.03.2013, 21:45 |
|
|
Dołączył(a): 17.07.2011, 12:21 Posty: 96
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: FABIA
Rok prod.: 2011
Województwo: podlaskie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Brak pod maską silnika TSI
|
26.03.2013, 21:47 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
loko napisał(a): Brak pod maską silnika TSI to napewno by się objawiało na wyższych biegach ale na 1 (ew2,3) no to już chyba nawet te słabsze silniki powinny dawać radę a w temacie jak kolega wcześniej wspomniał co masz na myśli ... dajesz but w podłogę i co się dzieję szarpie,przyspiesza z przerwami,czy po prostu przyspiesza ale wolno
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
27.03.2013, 08:57 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3924 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Jakiego auta i jakiej generacji dotyczy problem, czy tak ciężko dodać TAG do tematu
|
27.03.2013, 11:50 |
|
|
Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40 Lokalizacja: GrD Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Daniel napisał(a): Jakiego auta i jakiej generacji dotyczy problem, czy tak ciężko dodać TAG do tematu masz u kolegi kod silnika i rok produkcji czyli f1 mpi ja bym dodal jeszcze do sprawdzenia filtr paliwa i przepustnice
_________________
|
27.03.2013, 13:32 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
To znaczy zaczne od tego ze to 1.4 mpi 60 km. Przebieg 125 tkm. O Objawy są takie cały czas : Ciach 1 ruszam daje gazu mam szarpanie delikatne , ciach 2 i jest znowu daje gazu szarpie az wszystko skrzypi po wejsciu na większe obroty jest ok . , ciach 3 i znowu najpierw szarpnięcie potem troche jedzie ale tak z takim mniej odczówalnym szarpaniem . Ciach 4 i 5 nie ma problemu . Jest redukcja z 5 na 3 czy z 3 na 2 i są szarpnięcia zaraz po puszczeniu sprzegła czasami nie wystepuje . Czasem jest tak ze szarpie od ok 1000 obr do 2200 . A czasem jest tak ze tylko do 1500 obr szarpie i ustaje
|
27.03.2013, 19:15 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2011, 20:36 Lokalizacja: Głogówek Posty: 76
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
wykręcić świece i sprawdzić czy nie ma ogromnych nagarów, ewentualnie przepustnice wyczyścić i zaadptować. no i tak przy okazji wyczyścić albo wymienić filtr powietrza. no albo kolega jechał 2.0TDI i takie wrażenie zostało "nieelastycznego przyspieszania"
_________________ Moja Fabka 1.4 Tomason http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=47&t=17976
|
27.03.2013, 19:48 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 832 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Medzus napisał(a): To znaczy zaczne od tego ze to 1.4 mpi 60 km. Przebieg 125 tkm. O Objawy są takie cały czas : Ciach 1 ruszam daje gazu mam szarpanie delikatne , ciach 2 i jest znowu daje gazu szarpie az wszystko skrzypi po wejsciu na większe obroty jest ok . , ciach 3 i znowu najpierw szarpnięcie potem troche jedzie ale tak z takim mniej odczówalnym szarpaniem . No ok , można się doszukiwać jakiegoś niedomagania ..... Medzus napisał(a): Ciach 4 i 5 nie ma problemu Tutaj jakoś nie mogę się połapać. Obciążenie silnika większe a jest dobrze ? Medzus napisał(a): Czasem jest tak ze szarpie od ok 1000 obr do 2200 . A czasem jest tak ze tylko do 1500 obr szarpie i ustaje Nie za małe obroty / zbyt duże wymagania jak jak tak małą moc silnika?
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
27.03.2013, 20:45 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
u mnie wymiana modułu zapłonu zniwelowała te objawy
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
27.03.2013, 21:00 |
|
|
Dołączył(a): 04.01.2013, 06:08 Posty: 1070
Podziękował: 24
Pomógł: 15
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Kolega zmienia biegi przy 1k obrotow? To tak sie da?
|
27.03.2013, 23:06 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
biegi zmieniam różnie ale max obroty jak na miasto to ok 2400-2900 obr. Zadko jezdze powyżej 3k obr. choc zdarza się . Nie wiem czy jest to wrażenie ale czasem jak zmieniam biegi i trzymam sprzegło tak ze wrzucam 2 lub 3 puszcze sprzegło do połowy i przytrzymam to nie ma tego szarpania .
|
28.03.2013, 19:35 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2011, 20:36 Lokalizacja: Głogówek Posty: 76
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
a nie czuć swądu czegoś palonego? skoro takie objawy przy półsprzęgle, to może docisk albo tarcza sprzęgła niedomaga?
_________________ Moja Fabka 1.4 Tomason http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=47&t=17976
|
28.03.2013, 19:41 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Nic nie czuć . Ale objawy są jak normalnie sprzegło puszczam . Jak przytrzymam na półsprzegle to wszystko jest ok .
|
28.03.2013, 20:56 |
|
|
Dołączył(a): 27.10.2012, 21:15 Posty: 55
Podziękował: 2
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: FCU - 5b.
Samochód: SKODA FABIA ELEGANCE + LPG
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Jak dla mnie widać że kolega miał lub ma diesla w rodzinie. Też tak zmieniałem biegi jak przesiadłem się z TDCI do Fabii. Ale do rzeczy...
Silnik może być mało elastyczny z wielu powodów. Pierwsza sprawa to VAG i sprawdź co ci tam wywali. Bez tego to wydasz 2k na różne wymiany i dalej będzie tak szarpać.
Szarpanie może być spowodowane uszkodzeniem sondy lambda. Komputer dostaje zbyt mało informacji od sondy i nie potrafi dobrać odpowiedniej mieszanki. Warto tutaj dodać, że nieprawidłowa praca sondy lambda na pewnym etapie jej "umierania" nie powoduje że wyskoczy błąd w VAGu. Działanie sondy (lub dwóch) sprawdzisz w blokach pomiarowych 030, 031, 033, 036
Czy zapaliła się kontrolka check engine ?
|
28.03.2013, 22:56 |
|
|