FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=17879
Strona 1 z 2

Autor:  Medzus [ 26.03.2013, 21:31 ]
Tytuł:  Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI

Jak w temacie . Jestem ciekawy co ma wpływ na : nie elastyczne przyspieszanie z reguły na pierwszych 3 biegach . Czy swiece i filtr powietrza mogą miec cos wspólnego . I jakie jeszcze moga byc przyczyny ?

Autor:  Elozzz [ 26.03.2013, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

Bardzo plastycznie to nazwałeś ale nie sprecyzowałeś. Jeśli chodzi o szarpanie to może być wiele czynników. Od filtra i świec zaczynając, po filtr paliwa, cewki, nieszczelny dolot, wtryski, słabe ciśnienie pompy paliwa, na pedale gazu kończąc.

Autor:  loko [ 26.03.2013, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

Brak pod maską silnika TSI :lol:

Autor:  Artur_jaw [ 27.03.2013, 08:57 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

loko napisał(a):
Brak pod maską silnika TSI :lol:


to napewno by się objawiało na wyższych biegach ale na 1 (ew2,3) no to już chyba nawet te słabsze silniki powinny dawać radę

a w temacie jak kolega wcześniej wspomniał co masz na myśli ...
dajesz but w podłogę i co się dzieję ?? szarpie,przyspiesza z przerwami,czy po prostu przyspiesza ale wolno ??

Autor:  Daniel [ 27.03.2013, 11:50 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

Jakiego auta i jakiej generacji dotyczy problem, czy tak ciężko dodać TAG do tematu ??

Autor:  spamik00 [ 27.03.2013, 13:32 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

Daniel napisał(a):
Jakiego auta i jakiej generacji dotyczy problem, czy tak ciężko dodać TAG do tematu ??


masz u kolegi kod silnika i rok produkcji
czyli f1 mpi

ja bym dodal jeszcze do sprawdzenia filtr paliwa i przepustnice

Autor:  Medzus [ 27.03.2013, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

To znaczy zaczne od tego ze to 1.4 mpi 60 km. Przebieg 125 tkm. O Objawy są takie cały czas : Ciach 1 ruszam daje gazu mam szarpanie delikatne , ciach 2 i jest znowu daje gazu szarpie az wszystko skrzypi po wejsciu na większe obroty jest ok . , ciach 3 i znowu najpierw szarpnięcie potem troche jedzie ale tak z takim mniej odczówalnym szarpaniem . Ciach 4 i 5 nie ma problemu . Jest redukcja z 5 na 3 czy z 3 na 2 i są szarpnięcia zaraz po puszczeniu sprzegła czasami nie wystepuje . Czasem jest tak ze szarpie od ok 1000 obr do 2200 . A czasem jest tak ze tylko do 1500 obr szarpie i ustaje

Autor:  siom [ 27.03.2013, 19:48 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

wykręcić świece i sprawdzić czy nie ma ogromnych nagarów, ewentualnie przepustnice wyczyścić i zaadptować. no i tak przy okazji wyczyścić albo wymienić filtr powietrza. no albo kolega jechał 2.0TDI i takie wrażenie zostało "nieelastycznego przyspieszania" :hurra:

Autor:  bonifacy [ 27.03.2013, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

Medzus napisał(a):
To znaczy zaczne od tego ze to 1.4 mpi 60 km. Przebieg 125 tkm. O Objawy są takie cały czas : Ciach 1 ruszam daje gazu mam szarpanie delikatne , ciach 2 i jest znowu daje gazu szarpie az wszystko skrzypi po wejsciu na większe obroty jest ok . , ciach 3 i znowu najpierw szarpnięcie potem troche jedzie ale tak z takim mniej odczówalnym szarpaniem .


No ok , można się doszukiwać jakiegoś niedomagania .....
Medzus napisał(a):
Ciach 4 i 5 nie ma problemu


Tutaj jakoś nie mogę się połapać. Obciążenie silnika większe a jest dobrze ?
Medzus napisał(a):
Czasem jest tak ze szarpie od ok 1000 obr do 2200 . A czasem jest tak ze tylko do 1500 obr szarpie i ustaje
Nie za małe obroty / zbyt duże wymagania jak jak tak małą moc silnika?

Autor:  Anubis [ 27.03.2013, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

u mnie wymiana modułu zapłonu zniwelowała te objawy :)

Autor:  rafalkrol [ 27.03.2013, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

Kolega zmienia biegi przy 1k obrotow? To tak sie da? :)

Autor:  Medzus [ 28.03.2013, 19:35 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

biegi zmieniam różnie ale max obroty jak na miasto to ok 2400-2900 obr. Zadko jezdze powyżej 3k obr. choc zdarza się . Nie wiem czy jest to wrażenie ale czasem jak zmieniam biegi i trzymam sprzegło tak ze wrzucam 2 lub 3 puszcze sprzegło do połowy i przytrzymam to nie ma tego szarpania .

Autor:  siom [ 28.03.2013, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

a nie czuć swądu czegoś palonego? skoro takie objawy przy półsprzęgle, to może docisk albo tarcza sprzęgła niedomaga?

Autor:  Medzus [ 28.03.2013, 20:56 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

Nic nie czuć . Ale objawy są jak normalnie sprzegło puszczam . Jak przytrzymam na półsprzegle to wszystko jest ok .

Autor:  DJBART [ 28.03.2013, 22:56 ]
Tytuł:  Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania

Jak dla mnie widać że kolega miał lub ma diesla w rodzinie. Też tak zmieniałem biegi jak przesiadłem się z TDCI do Fabii.
Ale do rzeczy...

Silnik może być mało elastyczny z wielu powodów. Pierwsza sprawa to VAG i sprawdź co ci tam wywali. Bez tego to wydasz 2k na różne wymiany i dalej będzie tak szarpać.

Szarpanie może być spowodowane uszkodzeniem sondy lambda. Komputer dostaje zbyt mało informacji od sondy i nie potrafi dobrać odpowiedniej mieszanki. Warto tutaj dodać, że nieprawidłowa praca sondy lambda na pewnym etapie jej "umierania" nie powoduje że wyskoczy błąd w VAGu. Działanie sondy (lub dwóch) sprawdzisz w blokach pomiarowych 030, 031, 033, 036


Czy zapaliła się kontrolka check engine ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/