FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=17879 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Medzus [ 26.03.2013, 21:31 ] |
Tytuł: | Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI |
Jak w temacie . Jestem ciekawy co ma wpływ na : nie elastyczne przyspieszanie z reguły na pierwszych 3 biegach . Czy swiece i filtr powietrza mogą miec cos wspólnego . I jakie jeszcze moga byc przyczyny ? |
Autor: | Elozzz [ 26.03.2013, 21:45 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
Bardzo plastycznie to nazwałeś ale nie sprecyzowałeś. Jeśli chodzi o szarpanie to może być wiele czynników. Od filtra i świec zaczynając, po filtr paliwa, cewki, nieszczelny dolot, wtryski, słabe ciśnienie pompy paliwa, na pedale gazu kończąc. |
Autor: | loko [ 26.03.2013, 21:47 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
Brak pod maską silnika TSI |
Autor: | Artur_jaw [ 27.03.2013, 08:57 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
loko napisał(a): Brak pod maską silnika TSI to napewno by się objawiało na wyższych biegach ale na 1 (ew2,3) no to już chyba nawet te słabsze silniki powinny dawać radę a w temacie jak kolega wcześniej wspomniał co masz na myśli ... dajesz but w podłogę i co się dzieję szarpie,przyspiesza z przerwami,czy po prostu przyspiesza ale wolno |
Autor: | Daniel [ 27.03.2013, 11:50 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
Jakiego auta i jakiej generacji dotyczy problem, czy tak ciężko dodać TAG do tematu |
Autor: | spamik00 [ 27.03.2013, 13:32 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
Daniel napisał(a): Jakiego auta i jakiej generacji dotyczy problem, czy tak ciężko dodać TAG do tematu masz u kolegi kod silnika i rok produkcji czyli f1 mpi ja bym dodal jeszcze do sprawdzenia filtr paliwa i przepustnice |
Autor: | Medzus [ 27.03.2013, 19:15 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
To znaczy zaczne od tego ze to 1.4 mpi 60 km. Przebieg 125 tkm. O Objawy są takie cały czas : Ciach 1 ruszam daje gazu mam szarpanie delikatne , ciach 2 i jest znowu daje gazu szarpie az wszystko skrzypi po wejsciu na większe obroty jest ok . , ciach 3 i znowu najpierw szarpnięcie potem troche jedzie ale tak z takim mniej odczówalnym szarpaniem . Ciach 4 i 5 nie ma problemu . Jest redukcja z 5 na 3 czy z 3 na 2 i są szarpnięcia zaraz po puszczeniu sprzegła czasami nie wystepuje . Czasem jest tak ze szarpie od ok 1000 obr do 2200 . A czasem jest tak ze tylko do 1500 obr szarpie i ustaje |
Autor: | siom [ 27.03.2013, 19:48 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
wykręcić świece i sprawdzić czy nie ma ogromnych nagarów, ewentualnie przepustnice wyczyścić i zaadptować. no i tak przy okazji wyczyścić albo wymienić filtr powietrza. no albo kolega jechał 2.0TDI i takie wrażenie zostało "nieelastycznego przyspieszania" |
Autor: | bonifacy [ 27.03.2013, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
Medzus napisał(a): To znaczy zaczne od tego ze to 1.4 mpi 60 km. Przebieg 125 tkm. O Objawy są takie cały czas : Ciach 1 ruszam daje gazu mam szarpanie delikatne , ciach 2 i jest znowu daje gazu szarpie az wszystko skrzypi po wejsciu na większe obroty jest ok . , ciach 3 i znowu najpierw szarpnięcie potem troche jedzie ale tak z takim mniej odczówalnym szarpaniem . No ok , można się doszukiwać jakiegoś niedomagania ..... Medzus napisał(a): Ciach 4 i 5 nie ma problemu Tutaj jakoś nie mogę się połapać. Obciążenie silnika większe a jest dobrze ? Medzus napisał(a): Czasem jest tak ze szarpie od ok 1000 obr do 2200 . A czasem jest tak ze tylko do 1500 obr szarpie i ustaje |
Autor: | Anubis [ 27.03.2013, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
u mnie wymiana modułu zapłonu zniwelowała te objawy |
Autor: | rafalkrol [ 27.03.2013, 23:06 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
Kolega zmienia biegi przy 1k obrotow? To tak sie da? |
Autor: | Medzus [ 28.03.2013, 19:35 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
biegi zmieniam różnie ale max obroty jak na miasto to ok 2400-2900 obr. Zadko jezdze powyżej 3k obr. choc zdarza się . Nie wiem czy jest to wrażenie ale czasem jak zmieniam biegi i trzymam sprzegło tak ze wrzucam 2 lub 3 puszcze sprzegło do połowy i przytrzymam to nie ma tego szarpania . |
Autor: | siom [ 28.03.2013, 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
a nie czuć swądu czegoś palonego? skoro takie objawy przy półsprzęgle, to może docisk albo tarcza sprzęgła niedomaga? |
Autor: | Medzus [ 28.03.2013, 20:56 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
Nic nie czuć . Ale objawy są jak normalnie sprzegło puszczam . Jak przytrzymam na półsprzegle to wszystko jest ok . |
Autor: | DJBART [ 28.03.2013, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania |
Jak dla mnie widać że kolega miał lub ma diesla w rodzinie. Też tak zmieniałem biegi jak przesiadłem się z TDCI do Fabii. Ale do rzeczy... Silnik może być mało elastyczny z wielu powodów. Pierwsza sprawa to VAG i sprawdź co ci tam wywali. Bez tego to wydasz 2k na różne wymiany i dalej będzie tak szarpać. Szarpanie może być spowodowane uszkodzeniem sondy lambda. Komputer dostaje zbyt mało informacji od sondy i nie potrafi dobrać odpowiedniej mieszanki. Warto tutaj dodać, że nieprawidłowa praca sondy lambda na pewnym etapie jej "umierania" nie powoduje że wyskoczy błąd w VAGu. Działanie sondy (lub dwóch) sprawdzisz w blokach pomiarowych 030, 031, 033, 036 Czy zapaliła się kontrolka check engine ? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |