|
|
Teraz jest 28.04.2024, 18:23
|
[F1] Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 12.01.2012, 12:07 Posty: 77
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: podlaskie
|
Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
DJBART napisał(a): Jak dla mnie widać że kolega miał lub ma diesla w rodzinie. Też tak zmieniałem biegi jak przesiadłem się z TDCI do Fabii. Ale do rzeczy...
Silnik może być mało elastyczny z wielu powodów. Pierwsza sprawa to VAG i sprawdź co ci tam wywali. Bez tego to wydasz 2k na różne wymiany i dalej będzie tak szarpać.
Szarpanie może być spowodowane uszkodzeniem sondy lambda. Komputer dostaje zbyt mało informacji od sondy i nie potrafi dobrać odpowiedniej mieszanki. Warto tutaj dodać, że nieprawidłowa praca sondy lambda na pewnym etapie jej "umierania" nie powoduje że wyskoczy błąd w VAGu. Działanie sondy (lub dwóch) sprawdzisz w blokach pomiarowych 030, 031, 033, 036
Czy zapaliła się kontrolka check engine ? Sorry że się wtrącę, ale czy mógłbyś podać wartości jakie powinny być w poszczególnych blokach, tylko kilka np., bo łatwiej by było zdiagnozować. Pzdr.
|
29.03.2013, 02:01 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
No tak na codzień mam troche stycznosci z dieslami ale są to kilkumiesięczne auta więc nie porównuje ich do majej skorupki . Kolega Elozzz ma racje jak byś podał jakies wartości było by łatwiej . A Vag pokazywał kiedyś sonde , czujnik temp , ale po wymianie czujnika błąd sie nie pokazał już tak ze mysle ze jest ok . Jutro sprawdze jeszcze raz .
|
29.03.2013, 20:49 |
|
|
Dołączył(a): 27.10.2012, 21:15 Posty: 55
Podziękował: 2
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: FCU - 5b.
Samochód: SKODA FABIA ELEGANCE + LPG
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
Re: Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
Medzus napisał(a): jak byś podał jakies wartości było by łatwiej Ja mam silnik z dwoma sondami lambda natomiast AZE jest pewnie tylko jedna. Sprawa wygląda tak: W grupach od 30 do 36 poszukaj informacji o napięciu (będzie podana w Voltach) - u mnie jest to grupa 33 ale w AZE może być inna. Zasada jest taka, że sonda powinna pracować w przedziale od 0 V do 1 V sinusoidalnie (mowa o pierwszej sondzie przed katalizatorem). Aby to zaobserwować uruchom podczas podglądania grupy pomiarowej program vag-scope. Druga sprawa to procenty W jednym z pół z blokach pomiarowych obok napięcia będzie podany procentowy udział sondy w doborze mieszanki. Jeśli ma 3-5% to sonda mało co zbiera informacji. Nowa sonda u mnie wykazuje nawet 20%. Sprawa następna to katalizator. Jeśli jest zapchany lub wypalony to sonda nawet sprawna nie poradzi sobie z ustawieniem mieszanki (szczególnie jeśli masz dwie sondy). Sprawdź również świece bo jeśli jest źle dobrana mieszanka to będą widoczne ślady (zakopcone, białe albo mokre). Na koniec dodam, że moja stara sonda po wyciągnięciu wyglądała niemal jak nowe (bardzo ładnie wypalona) jednak mimo to nie spełniała swojego zadania.
|
29.03.2013, 21:31 |
|
|
Dołączył(a): 18.10.2011, 10:41 Lokalizacja: Bytom Posty: 27
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia-Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
Re: Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
Medzus, wiesz już co było przyczyną szarpania? Mam podobny problem z tym szarpaniem tylko, że dzieje się tak na każdym biegu. Komputer nie pokazał błędów,świece są ok, przepustnica była czyszczona + adaptacja, wymieniłem czujnik temperatury ( co podobno nie ma to nic wspólnego ) przez 2 dni było ok teraz znów odczuwam lekkie szarpanie ( choć i tak jest lepiej niż wcześniej), znajomy mechanik stwierdził iż może być to cewka (moduł zapłonowy) ale zaproponował że zanim wydam 300zł na część warto z kimś podmienić i sprawdzić jak auto się zachowuje.
|
16.04.2013, 23:11 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
Ostatnio nie miałem czasu aby troche coś napisac . Miałem wrzócić jakie mam błędy i zapomniałem . A więc co do szarpania to nie ustaliłem tego , choc ostatnio miałem małanieszczelność w instalacji lpg i padniety czujnik temp. parownika . Po wymianie szarpanie zostało ... Ale jak na jedynce podciągne do ok 3 tyś. obr i delikatnie zmienie na 2 to od biedy mozna się upierać ze szarpania nie czuć . Ale przy mniejszej predkosci obrotowej wraz cos tam poszarpujepodczas puszczania sprzegła .
|
18.04.2013, 18:19 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
u mnie zaczęło się to pojawiać i stawiam na potencjometr przy pedale gazu, prawdopodobnie wytarte ścieżki
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
19.04.2013, 20:58 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
A czy ten potencjometr moze mieć cos wspólnego z tym ze jak na pierwszym biegu trzymam obroty ok 1000 . same falują ? BO u mnie jest taki objaw ze jak trzymam obr.na 1000 i jade na jedynce to falowanie jest takie az czuc jak silnik tarpie ok 900-1150 obr . w tym zakresie chodzi wskazówka.?
|
25.04.2013, 20:35 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
całkiem możliwe
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
26.04.2013, 20:39 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
całkiem możliwe ... jest jakaś szansa aby to zreanimowac ? Ktoś moze próbował ? . Ostatnio zaczeły sie kłopoty ale falowanie obr. na gorącym silniku , lub to ze cięzko odpala na ciepłym to raczej mało ma wspólnego z potencjometrem . Nie ?
|
26.04.2013, 20:55 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
Szansa jest zawsze. Ja mając jeszcze felicie 1.6 zregenerowałem w niej przepustnicę. Do dnia sprzedaży nie sprawiała kłopotów. Nowemu właścicielowi z tego co wiem również. Regeneracja polegała na zdjęciu plastikowej osłony, czyszczeniu ścieżek, oczyszczeniu papierkiem ściernym mikrostyków i smarowaniu ośki przepustnicy smarem syntetycznym. Po takich zabiegach zrobiona adaptacja.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
26.04.2013, 21:06 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
Obiecałem ze wsadze wydruk z odczytu Vag-a oto i on VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 047 906 033 D Component and/or Version: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ31 Software Coding: 00021 Work Shop Code: WSC 35110 Additional Info: 1 Fault Found: 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-10 - - - Intermittent Przegladam historie błędów które sobie kiedys pozapisywałem i ten błąd użera mnie juz od dłóższego czasu . Czyżby filtr paliwa miał jakieś opory?
|
27.04.2013, 08:47 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
do sprawdzenia wg RossTech'a
Sprawdź czujnika przepływu masy powietrza (G70) Sprawdź regulacji ciśnienia paliwa Sprawdź pompę paliwa sprawdzić wtryskiwacze Sprawdź układ dolotowy pod kątem szczelności Sprawdzić układ wydechowy pod kątem szczelności Sprawdź układu wtórnego powietrza pod kątem szczelności Sprawdź czy nie ma wycieków Rury próżniowe
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
27.04.2013, 15:49 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|