Teraz jest 28.03.2024, 23:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Przyczyny nieelastycznego przyspieszania w MPI
Jak w temacie . Jestem ciekawy co ma wpływ na : nie elastyczne przyspieszanie z reguły na pierwszych 3 biegach . Czy swiece i filtr powietrza mogą miec cos wspólnego . I jakie jeszcze moga byc przyczyny ?


26.03.2013, 21:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.01.2012, 12:07
Posty: 77
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: podlaskie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Bardzo plastycznie to nazwałeś ale nie sprecyzowałeś. Jeśli chodzi o szarpanie to może być wiele czynników. Od filtra i świec zaczynając, po filtr paliwa, cewki, nieszczelny dolot, wtryski, słabe ciśnienie pompy paliwa, na pedale gazu kończąc.


26.03.2013, 21:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.07.2011, 12:21
Posty: 96
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: FABIA
Rok prod.: 2011
Województwo: podlaskie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Brak pod maską silnika TSI :lol:


26.03.2013, 21:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
loko napisał(a):
Brak pod maską silnika TSI :lol:


to napewno by się objawiało na wyższych biegach ale na 1 (ew2,3) no to już chyba nawet te słabsze silniki powinny dawać radę

a w temacie jak kolega wcześniej wspomniał co masz na myśli ...
dajesz but w podłogę i co się dzieję ?? szarpie,przyspiesza z przerwami,czy po prostu przyspiesza ale wolno ??

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


27.03.2013, 08:57
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Jakiego auta i jakiej generacji dotyczy problem, czy tak ciężko dodać TAG do tematu ??


27.03.2013, 11:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40
Lokalizacja: GrD
Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Daniel napisał(a):
Jakiego auta i jakiej generacji dotyczy problem, czy tak ciężko dodać TAG do tematu ??


masz u kolegi kod silnika i rok produkcji
czyli f1 mpi

ja bym dodal jeszcze do sprawdzenia filtr paliwa i przepustnice

_________________
Obrazek


27.03.2013, 13:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
To znaczy zaczne od tego ze to 1.4 mpi 60 km. Przebieg 125 tkm. O Objawy są takie cały czas : Ciach 1 ruszam daje gazu mam szarpanie delikatne , ciach 2 i jest znowu daje gazu szarpie az wszystko skrzypi po wejsciu na większe obroty jest ok . , ciach 3 i znowu najpierw szarpnięcie potem troche jedzie ale tak z takim mniej odczówalnym szarpaniem . Ciach 4 i 5 nie ma problemu . Jest redukcja z 5 na 3 czy z 3 na 2 i są szarpnięcia zaraz po puszczeniu sprzegła czasami nie wystepuje . Czasem jest tak ze szarpie od ok 1000 obr do 2200 . A czasem jest tak ze tylko do 1500 obr szarpie i ustaje


27.03.2013, 19:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.02.2011, 20:36
Lokalizacja: Głogówek
Posty: 76
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
wykręcić świece i sprawdzić czy nie ma ogromnych nagarów, ewentualnie przepustnice wyczyścić i zaadptować. no i tak przy okazji wyczyścić albo wymienić filtr powietrza. no albo kolega jechał 2.0TDI i takie wrażenie zostało "nieelastycznego przyspieszania" :hurra:

_________________
Moja Fabka 1.4 Tomason
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=47&t=17976


27.03.2013, 19:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 832
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Medzus napisał(a):
To znaczy zaczne od tego ze to 1.4 mpi 60 km. Przebieg 125 tkm. O Objawy są takie cały czas : Ciach 1 ruszam daje gazu mam szarpanie delikatne , ciach 2 i jest znowu daje gazu szarpie az wszystko skrzypi po wejsciu na większe obroty jest ok . , ciach 3 i znowu najpierw szarpnięcie potem troche jedzie ale tak z takim mniej odczówalnym szarpaniem .


No ok , można się doszukiwać jakiegoś niedomagania .....
Medzus napisał(a):
Ciach 4 i 5 nie ma problemu


Tutaj jakoś nie mogę się połapać. Obciążenie silnika większe a jest dobrze ?
Medzus napisał(a):
Czasem jest tak ze szarpie od ok 1000 obr do 2200 . A czasem jest tak ze tylko do 1500 obr szarpie i ustaje
Nie za małe obroty / zbyt duże wymagania jak jak tak małą moc silnika?

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


27.03.2013, 20:45
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
u mnie wymiana modułu zapłonu zniwelowała te objawy :)

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


27.03.2013, 21:00
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.01.2013, 06:08
Posty: 1070
Podziękował: 24
Pomógł: 15

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Kolega zmienia biegi przy 1k obrotow? To tak sie da? :)


27.03.2013, 23:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
biegi zmieniam różnie ale max obroty jak na miasto to ok 2400-2900 obr. Zadko jezdze powyżej 3k obr. choc zdarza się . Nie wiem czy jest to wrażenie ale czasem jak zmieniam biegi i trzymam sprzegło tak ze wrzucam 2 lub 3 puszcze sprzegło do połowy i przytrzymam to nie ma tego szarpania .


28.03.2013, 19:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.02.2011, 20:36
Lokalizacja: Głogówek
Posty: 76
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
a nie czuć swądu czegoś palonego? skoro takie objawy przy półsprzęgle, to może docisk albo tarcza sprzęgła niedomaga?

_________________
Moja Fabka 1.4 Tomason
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=47&t=17976


28.03.2013, 19:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Nic nie czuć . Ale objawy są jak normalnie sprzegło puszczam . Jak przytrzymam na półsprzegle to wszystko jest ok .


28.03.2013, 20:56
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2012, 21:15
Posty: 55
Podziękował: 2
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: FCU - 5b.
Samochód: SKODA FABIA ELEGANCE + LPG
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Re: Przyczyny nie elastycznego przyspieszania
Jak dla mnie widać że kolega miał lub ma diesla w rodzinie. Też tak zmieniałem biegi jak przesiadłem się z TDCI do Fabii.
Ale do rzeczy...

Silnik może być mało elastyczny z wielu powodów. Pierwsza sprawa to VAG i sprawdź co ci tam wywali. Bez tego to wydasz 2k na różne wymiany i dalej będzie tak szarpać.

Szarpanie może być spowodowane uszkodzeniem sondy lambda. Komputer dostaje zbyt mało informacji od sondy i nie potrafi dobrać odpowiedniej mieszanki. Warto tutaj dodać, że nieprawidłowa praca sondy lambda na pewnym etapie jej "umierania" nie powoduje że wyskoczy błąd w VAGu. Działanie sondy (lub dwóch) sprawdzisz w blokach pomiarowych 030, 031, 033, 036


Czy zapaliła się kontrolka check engine ?


28.03.2013, 22:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL