Teraz jest 25.04.2024, 17:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] Wspomaganie błędy 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Wspomaganie błąd 00566
Witam wszystkich.
Mam problem ze wspomaganiem w Fabii 1,4MPi 2001r. Wspomaganie padło po dwudniowym postoju pod blokiem. Bezpieczniki sprawdziłem i są dobre, napięcie na pompie dochodzi, wiązkę rozizolowana i powinno być OK. Po podpięciu do komputera vag-com pokazuje błąd 00566. Co może być uszkodzone pompa czy też czujnik skrętu. Jeszcze jedno w skrinach podaję wartości mierzone i chciałbym wiedzieć co poszczególne wartości oznaczają.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


08.02.2007, 18:44
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Nie wiem czy to będzie do czegoś pomocne? Ale wrzucam jakby co...


08.02.2007, 21:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 28.02.2006, 07:52
Lokalizacja: śląsk
Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Województwo: śląskie
Post 
Z załączonych obrazków wynika że pompa stoi pomimo sygnału do załączenia i ma obracać się z prędkością 1331obr/min. Na zacisku 30 jest napięcie ale na samej pompie może go nie być.
Czujnik skrętu pokazuje szybkość kątową obracania kierownicą.

Jest tu problem z pompą.

Vog


09.02.2007, 09:26
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Też tak mi się wydawało że pompa ale chciałem się upewnić. Jutro wyciągnę i zobaczę co ją boli. Kros dzięki za PDF-a na pewno się przyda.


09.02.2007, 10:27
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
piotrilonka napisał(a):
kros dzięki za PDF-a na pewno się przyda.

no problem :good:


10.02.2007, 14:09
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Właśnie rozebrałem pompę i w dolnej obudowie pompy tam gdzie jest elektronika było mokro. Jeden z tranzystorów o symbolu BUK 9508 jest ukruszony (nie sądzę żebym go uszkodził przy rozbieraniu pompy), reszta elektroniki wygląda Ok. kondensatory nie są spuchnięte i nie widać aby cokolwiek było upalone. Spróbuje znaleźć gdzieś taki tranzystor i go wymienić zobaczymy czy to coś pomorze. Jak coś się mi uda zrobić to dam znać a na razie czekam na inne sugestie z waszej strony. Pozdrawiam.


11.02.2007, 16:18

Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 478
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Ktoś na forum pisał o tych tranzystorach że można je gdzieś zamówić ale min 100szt chyba.

_________________
Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci :-)


11.02.2007, 19:58
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 28.02.2006, 07:52
Lokalizacja: śląsk
Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Województwo: śląskie
Post 
Tu jest link do tematu tranzystorów pompy wspomagania

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic377300.html

zobacz ostatni post gość ma te tranzystory
lub
http://www.rseim.com.pl/index.phtml?sid ... k=94698751

Vog


12.02.2007, 12:11
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzięki vog ale już do tej firmy co mi podałeś linka dzwoniłem i gość który odebrał telefon powiedział że te tranzystory zostały wycofane z produkcji jak znajdzie jakiś zamiennik to mi da znać. Jeśli ktoś wie gdzie można kupić to był bym wdzięczny.

[ Dodano: 2007-02-16, 21:52 ]
Wymieniłem tranzystor w popie na SUP75N06-08-E3 i pompa ruszyła. Jak na razie wspomaganie pracuje OK. Zobaczymy jak długo będzie działać. Pozdrawiam :good:


12.02.2007, 22:35

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
piotrilonka napisał(a):
Właśnie rozebrałem pompę i w dolnej obudowie pompy tam gdzie jest elektronika było mokro. Jeden z tranzystorów o symbolu BUK 9508 jest ukruszony (nie sądzę żebym go uszkodził przy rozbieraniu pompy), reszta elektroniki wygląda Ok. kondensatory nie są spuchnięte i nie widać aby cokolwiek było upalone. Spróbuje znaleźć gdzieś taki tranzystor i go wymienić zobaczymy czy to coś pomorze. Jak coś się mi uda zrobić to dam znać a na razie czekam na inne sugestie z waszej strony. Pozdrawiam.


piotrilonka,
Mam do Ciebie pytanie. Czy w zwiazku z wykryta przez Ciebie wilgocia w obudowie elektroniki na pompie nie sadzisz, ze wartoby bylo w tych autach, w ktorych ta pompa jeszcze dziala poprawnie prewencyjnie zajrzec i ją ewentualnie uszczelnic tak aby nie spotkalo nas to co stalo sie u Ciebie, czyli awaria z powodu (prawdopodobnie) nieszczelnej obudowy elektoniki pompy? Jesli tak, to czy to duzo roboty jest z wymontowaniem tej pompy tak aby dostac sie do tej obudowy elektorniki? Masz moze jakies fotki?

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


23.02.2007, 21:41
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Koral
Trudno powiedzieć w jaki sposób dostała się woda do tej elektroniki, podejrzewam że gdzieś po przewodzie. Jeśli chodzi o wymontowanie to należy zdjąć lewe przednie koło, odkręcić nadkole i pompę będziesz miał na wierzchu, jest z tym trochę zabawy ale myślę że w ciągu godziny powinieneś ją wyciągnąć. Fotki rozebranej pompy w załączniku, jak ktoś chce wjęcej to wyślę na meila.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


26.02.2007, 20:17

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
piotrilonka,
Bardzo Ci dzieki za te fotki i opis. Mam jeszcze pytanie: czy Twoja pompa jest TRW czy SMI-Koyo? No i przy jakim przebiegu auta i roczniku Cie to spotkalo? Twoje zdjecia troche mnie odstraszyly od profilaktycznego rozbierania tego urzadzenia-poczekam az mi sie tranzystory rozleca, wtedy to zrobie :-). Czy dobrze rozumiem, ze ewentualne usczelnienie tej elektroniki wymaga spuszczenie plynu z tego ukladu - tzn. nie da sie rozebrac tylko dolnej obudowy, tej od elektorniki bez otwarcia gornej, tej od hydrauliki??
Raz jeszcze dzieki.

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


26.02.2007, 22:28
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Moja pompa to TRW. Auto jest z 2001r. i przejechane ma 65000, żeby dostać się do elektroniki to musisz wyciągnąć pompę a co za tym idzie spuścić z niej olej, ja przy okazji go sobie wymieniłem. A tak wyglądają te tranzystorki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


27.02.2007, 07:24

Dołączył(a): 29.04.2005, 12:24
Lokalizacja: Lublin
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: fabia combi elegance
Województwo: lubelskie
Post 
piotrilonka napisał(a):
Koral
Fotki rozebranej pompy w załączniku, jak ktoś chce wjęcej to wyślę na meila.


sorry, jestem chyba slepy. Gdzie te fotki ?

pozdr, krzysn


27.02.2007, 10:01
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Fotki są w załączniku pod tekstem.


27.02.2007, 10:11
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL