Teraz jest 27.04.2024, 05:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
[F1] Klekot z popychacza a pompa oleju 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08
Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Klekot z popychacza a pompa oleju
Witam

Od jakiegos czasu w moim aucie cos klekocze pod maska. Owe cos okazalo sie popychaczem hydraulicznym (tak twierdzi mechanik).

Klekot slyszalny jest w roznych momentach, na cieplym i zimnym silniku. Jak obroty zwrosna miedzy 2-3 tys, klekot ustaje. Jakis czas temu mrugala mi kontrolka oleju. W czasie jazdy mrugala, wylaczylem silnik i zapalilem i zgasla. Wymieniony czujnik oleju i cisza.

Mam do Was pytanie czy owy objaw - klekotanie i mruganie kontrolki oleju moze miec zwiazek z pompa oleju ?? Czy moze ona sie "konczyc" i dawac za male cisnienie na jeden popychacz ??

Czy ktos z Was wymienial popychacz?? Jedna sztuke (mechanik niby wie ktory to). Dodam, ze jezdzilem na oleju 10w40 a teraz mam wlany 5w40 - po tej operacji klekot na okolo miesiac ustal.

Skoda Fabia 2003r. 1.4 8V

Dzieki za odpowiedz


22.03.2013, 20:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2012, 21:15
Posty: 55
Podziękował: 2
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: FCU - 5b.
Samochód: SKODA FABIA ELEGANCE + LPG
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Re: Klekot z popychacza a pompa oleju
Jeżeli występuje głośna praca popychaczy należy dokonać jego odpowietrzenia w następujący sposób: - należy zwiększyć obroty silnika do ok. 2500 obr/min i utrzymać je przez około 4 minuty – następnie pozostawić silnik pracujący na wolnych obrotach przez ok. 30 sekund i kontrolować czy stuki ustały. Jeżeli stuki nie ustały popychacze należy wymienić na nowe.

W silnikach o przebiegu 100.000 km zaleca się wymienić wszystkie popychacze hydrauliczne na nowe.


23.03.2013, 21:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08
Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Klekot z popychacza a pompa oleju
Dzieki za info.

Test zrobiony i popychacz do wymiany :/ Mam pytanie ktos z Was moze to juz robil ?? Czy trzeba ustawiac jakis wstepny luz czy jak to sie tam nazywa ?? Jaka jest szansa, ze do wymiany bedzie jeszcze walek rozrzadu ??


25.03.2013, 21:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 01.02.2012, 12:13
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post Re: Klekot z popychacza a pompa oleju
jan mialem niedawno wymienione popychacze za robiocizne z popychaczami placilem 750 zl bo trzeba w tym silniku zdjac glowice wiec uszczelka pod glowica tez do wymiany bendzie dlatego tak drogo :!:


26.03.2013, 06:00
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Klekot z popychacza a pompa oleju
Witam.

Tak jak koledzy już radzili powinno się wymienić komplet popychaczy, gdyż zbyt dużo roboty z tym jest aby wymieniać po kolei, a prawdopodobieństwo, że pójdą następne jest duże. Po tym zabiegu oczywiście należy wyregulować zawory, poczytaj na forum i sprawdź mechanika czy wie jak to zrobić w tym modelu bo jest tu specyficzny sposób i nie jeden się wyłożył. Przy rozbieraniu wszystkiego trzeba oczywiście resztę dobrze sprawdzić, a w szczególności płaszczyznę tulei cylindrów względem bloku silnika, bo już wielu tu tematy zakładało, że po wymianie uszczelki pod głowicą różne cuda im się dzieją. Jest to zarazem bardzo prosty silnik i skomplikowany silnik jeśli chodzi o jego regulację czy ustawienia.

Pozdrawiam.


26.03.2013, 12:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.11.2008, 15:07
Lokalizacja: PW
Posty: 72
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Klekot z popychacza a pompa oleju
viewtopic.php?f=2&t=14617&start=45

Sprawdź wątek. Wszystko zależy jak mocne jest owe klepanie popychaczy. Mi cykają już od roku (jak patrzę na wpis w ww temacie) ale owe cykanie nie jest głośne i nie nasila się więc jeżdżę.
Zrobiłem już tak 25tyś. i nic się specjalnie nie dzieje. Co dziwne cykania nie słychać na zimnym silniku a pojawia się po nagrzaniu. Zauważyłem też że znika na jakiś czas po wymianie oleju.
Ja popychacze wymieniałem przy około 100tyś. przebiegu, koszt około 1000zł. teraz mam zrobione koło 200tyś. więc widzę że nie wytrzymują więcej niż tą stówę.
Pozdrawiam!


26.03.2013, 15:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.12.2012, 15:14
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Hatchback 1.4 16 V
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Klekot z popychacza a pompa oleju
Witam,

mam pytanie czy w Skodzie Fabii 1.4 16 V rocznik 2005 z silnikiem BKY-1.4 16V 75KM też są hydrauliczne popychacze zaworów ?


01.04.2013, 10:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.07.2008, 21:08
Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Klekot z popychacza a pompa oleju
Kolego BlackPearl znawca nie jestem ale wydaje mi sie, ze w tych silniczkach tez sa popychacze. Tylko, ze Twoje sa o niebo tansze i latwo dostepne.

Sprawa wyglada tak :

Auto klekotalo sobie kiedy chcialo. Czasami jak bylo zimne, czasami jak bylo cieple i w czasie jazdy (3,4,5 bieg ). Auto wstawione do mechanika a tam oczywiscie popychacz sie nie odezwal. Po czasie zaczelo klekotac i mechanik zlokalizowal owy popychacz. Zostalem troche zrobiony w konia przez kolesia, ktory ma sklep skody w Tychach (serdecznie pozdrawiam) i dostalem popychacz nie do tego auta :/ Zdobycie popychacza do mojego silnika 1.4 8V okazalo sie duzym wyzwaniem. Ostatecznie mam wsadzony zamiennik firmy AJUSA (jesli dobrze kojarze). Auto chodzi o niebo ciszej i albo to tylko moje odczucie albo jest zywsze :)

Co do kosztow to znam je tylko czesciowo - z mechanikiem rozliczam sie jutro ale same czesci to koszt okolo 250-300 zl. Wymieniono/zrobiono :

- popychacz hydrauliczny
- olej na 5W40 z filtrem
- plyn do chlodnicy (wymienilem, bo i tak byl juz na niego czas)
- uszczelka pod glowica (z planowaniem glowicy)
- uszczelki kol. ssacego i wydechowego
- uszczelka pokrywy zaworow

Auto wstawilem rano do mechanika, popychacz dostal o 16 godzinie a autko na 17 bylo juz gotowe. Najwiecej czasu trwalo planowanie glowicy. Nie wiem ile w tym prawdy ale ponoc popsuty popychacz mogl rozwalic walek ??

Po wymianie jak pisalem autko odpukac smiga jak rakieta :D


01.04.2013, 11:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.04.2008, 18:04
Lokalizacja: Łódź
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: Klekot z popychacza a pompa oleju
Klekocze coś ??? Bocian ci tam wpadł ?? Pompa i klekot to dwie różne sprawy.


06.04.2013, 17:10
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL