|
|
Teraz jest 25.04.2024, 08:51
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Błędy z VAGA - pomoc w analizie
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 28.04.2012, 13:21 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Błędy z VAGA - pomoc w analizie
Witam. Przeskanowałem dziś samochód Vagiem w poszukiwaniu błedów. Oto co mi wyskoczyło. Czy ktoś jest w stanie pomóc o co dokładnie chodzi, może już miał takie błędy i co można z tym zrobić?
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69 Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 6Q0 907 379 D Component: ABS/ASR 5.7 FRONT V00 Coding: 00188 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 49-00 - No Communications
Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 6Y0 820 045 Component: Klimaanlage X0760 1 Fault Found: 01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533) 79-00 - Please Check Fault Codes
Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 6Q1 937 049 Component: BORDNETZ-SG. 1S30 Coding: 09362 Shop #: WSC 13765 3 Faults Found: 00975 - Heated Rear Window (Z1) 28-10 - Short to B+ - Intermittent 01314 - Engine Control Module 49-00 - No Communications 01054 - Power Supply Relay: Terminal 30 (J317) 28-10 - Short to B+ - Intermittent
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 6Y1 919 880 D Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V07 Coding: 16141 Shop #: WSC 00006 TMBNS26Y4Y3066702 SKZ7Z0Y0540273 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 49-00 - No Communications
Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0909901 Component: Gateway K<->CAN 1S30 Coding: 00014 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 49-00 - No Communications
Address 44 ------------------------------------------------------- Controller: 6Q0 423 156 F Component: Lenkhilfe 0003 Coding: 00160 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 49-00 - No Communications
Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 6Q0 959 433 A Component: 04 Komfortgerát 0002 Coding: 00067 Shop #: WSC 13765 No fault code found.
Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: Tec hni Sat Component: Radio 0006 Coding: 00400 Shop #: WSC 00000 4 Faults Found: 01042 - Control Module: Not Coded 35-00 - - 00880 - Connection to Speaker Rear Left 36-10 - Open Circuit - Intermittent 00881 - Connection to Speaker Rear Right 36-10 - Open Circuit - Intermittent 00668 - Supply Voltage Terminal 30 07-10 - Signal to Low - Intermittent
End -------------------------------------------------------
|
18.03.2013, 20:29 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Błędy z VAGA - pomoc w analizie
praktycznie w każdym adresie masz problemy z komunikacją --- przejrzałem net i coś tam piszą o sprawdzeniu podłączeń, stanu mas itp być może któraś nie styka poprawnie, albo przerywa i stąd błędy, myślę że na początku znaleść błędne podłączenie, wykasować błędy i ew zobaczyć jakie znów się pojawią
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
18.03.2013, 20:46 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Błędy z VAGA - pomoc w analizie
miałem to samo po odłączeniu licznika tzn wypiąłem kostke z niego w celach montażu ramek chromowanych. Musiałem kasować z wszystkich sterowników łącznie z poduszkami. Na szczęście jest nowy sterownik lub nieszczęście bo znaczy, że był zmieniany i nie wiadomo dlaczego
_________________
|
18.03.2013, 21:10 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Błędy z VAGA - pomoc w analizie
Dodatkowo masz chyba oryginalne radio i nie wpisany KOD do niego. Jeżeli masz nieoryginalne radio to zobacz czy nie wpiąłeś się prądem sterowania anteny do szyny CAN (niebieski kabelek z ISO nie może być wpięty z oryginalną wtyczką skody). Wywala błąd tylnych głośników, że nie są podłączone.
błąd 1054 - błąd dotyczy przekaźnika J317 Sprawdź: -Bezpiecznik nr 4 w skrzynce bezpieczników, ale sprawdź go dokładnie miernikiem albo wymień na nowy dla pewności. -Sprawdź złącza i lampkę oświetlenia wnętrza (dobrze by było je pomierzyć) -Ewentualnie wymienić przekaźnik
Szyba tylna ci grzeje ? Ogólnie to powiedz czy nie zmieniałeś jakiegoś sterownika, lub czy czegoś nie robiłeś. Czy to się samo zrobiło czy po jakimś zabiegu.
_________________
|
18.03.2013, 21:32 |
|
|
Dołączył(a): 28.04.2012, 13:21 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Błędy z VAGA - pomoc w analizie
Radio mam oryginalne symphony i kod jest wpisany bo działa. Jest jednak z nim taki problem, że ledwie co odbiera stacje radiowe mimo, że jest podpięty separator (był już, kiedy kupiłem samochód). Co do tylnych głośników to w ogóle ich nie mam w samochodzie:D Dziś na allegro zamówiłem multimetr więc bezpieczniki będę w stanie sprawdzić pewnie dopiero w środę. Tylna szyba grzeje cała prócz jednego paska, chyba gdzieś się przerwał. W samochodzie jest jeszcze problem z krańcówkami w przednich drzwiach. Mam wrażenie, że się poprostu skończyły. Może w kwietniu uda mi się wymienić. Dlatego też przy otwarciu przednich drzwi oświetlenie w środku samochodu nie działa. Problem mam też z klapą bagażnika. Nie zawsze się otwiera mimo, że samochód jest otwarty. Nawet samemu nie mogę go otworzyć z dźwigni, bo bagażnik niby otwiera, ale klapę cały czas coś trzyma. Tzn. najlepiej jeśli druga osoba trzyma dźwignię do góry, wtedy bagażnik mogę otworzyć. Co do sterowników to nie wymieniałem żadnego, chyba że zrobił to poprzedni właściciel o czym nie wiem.
|
18.03.2013, 22:23 |
|
|
Dołączył(a): 28.04.2012, 13:21 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Błędy z VAGA - pomoc w analizie
jaskow napisał(a): Radio mam oryginalne symphony i kod jest wpisany bo działa. Jest jednak z nim taki problem, że ledwie co odbiera stacje radiowe mimo, że jest podpięty separator (był już, kiedy kupiłem samochód). Co do tylnych głośników to w ogóle ich nie mam w samochodzie:D Dziś na allegro zamówiłem multimetr więc bezpieczniki będę w stanie sprawdzić pewnie dopiero w środę. Tylna szyba grzeje cała prócz jednego paska, chyba gdzieś się przerwał. W samochodzie jest jeszcze problem z krańcówkami w przednich drzwiach. Mam wrażenie, że się poprostu skończyły. Może w kwietniu uda mi się wymienić. Dlatego też przy otwarciu przednich drzwi oświetlenie w środku samochodu nie działa. Problem mam też z klapą bagażnika. Nie zawsze się otwiera mimo, że samochód jest otwarty. Nawet samemu nie mogę go otworzyć z dźwigni, bo bagażnik niby otwiera, ale klapę cały czas coś trzyma. Tzn. najlepiej jeśli druga osoba trzyma dźwignię do góry, wtedy bagażnik mogę otworzyć. Co do sterowników to nie wymieniałem żadnego, chyba że zrobił to poprzedni właściciel o czym nie wiem. Edit: Wyczytałem już, jak dostać się do przekaźników. A w razie potrzeby w jaki sposób można sprawdzić, czy przekaźnik jest dobry?
|
18.03.2013, 22:28 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Błędy z VAGA - pomoc w analizie
jeżeli szyba grzeje to przekaźnik jest dobry. Najwyraźniej padła komunikacja po CANie lub linia K tzn coś z prądem. Miałem gdzieś rozpiskę pinów na licznik, ale nie wiem co się z nią stało. Najlepiej wyciągnij akumulator na godzinkę z samochodu. W międzyczasie wypnij wtyczki z licznika i psiknij jakimś kontaktem. To samo z wtyczkami od ECU (pod maską na ścianie grodziowej), z BSI itd (nad nogami kierowcy). Licznik koniecznie na odłączonym akumulatorze rób, bo ci wrzuci błąd do poduszek, a niektórych lepiej nie kasować, bo można sterownik uwalić. Samo zresetowanie prądu czasami też pomaga. Wiem, bo w moim V8 komputer niby kasuje błędy, ale wracają, a po odłączeniu AKU jak ręką odjął (stary obd1 z 1989 roku z możnością odczytania błyskami ). Co do przekaźnika to możesz zobaczyć które piny to cewka a które obwód zamykają. Wtedy przykładając do pinów cewki + i - usłyszysz cyknięcie tzn, że cewka działa. Wtedy na kolejnych 2 pinach robi się zwarcie. Jak masz multimetr to możesz zlokalizować cewkę samemu. Dla prądu stałego cewka robi jako opornik. Tzn w miejscu w którym multimetr pokaże ci jakiś opór będzie znajdowała się cewka. W miejscu gdzie brak przejścia jest zwora która zamyka obwód. Jeżeli dasz napięcie na cewkę to przyciągnie zworę i wtedy powinno między tamtymi pinami być zwarcie. Zagmatwanie troche napisane ale proste jak konstrukcja cepa
_________________
|
18.03.2013, 23:22 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Odp: Błędy z VAGA - pomoc w analizie
Poza tym, symphony nie potrzebuje separatora antenowego. wywal, bo zbędny.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
19.03.2013, 00:52 |
|
|
Dołączył(a): 28.04.2012, 13:21 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Błędy z VAGA - pomoc w analizie
Czyli symphony może słabo odbierać przez separator właśnie? Witek rozumiem, że mam wyciągnąć szafę tak jak np. do zmiany koloru podświetlenia i to odłączyć i czymś psiknąć? ECU znajdę, a BSI to tam gdzie sterowniki? Jeśli już to jakim preparatem najlepiej psiknąć? A teraz przypomniałem sobie, że faktycznie był zmieniany jeden przekaźnik, bo mi samochód nie odpalał, tzn. działało cały czas zabezpieczenie w postaci odcięcia zapłonu, które dezaktywuje się przyciskiem z pilota, ale wtedy już się nie dało dezaktywować:D Majster powiedział, że padł przekaźnik zapłonu silnika i go wymienił.
Edit: Jeszcze wczoraj v VAGU aktywowałem kontrolki, które mam w samochodzie poprzez ustawienie kodowania 31 na początku. Po tym kontrolka niskiego poziomu płynu spryskiwaczy nie gaśnie (wyczytałem gdzieś na forum, że może to być przez zimowy płyn do spryskiwaczy). Tak samo nie gaśnie kontrolka zużycia klocków hamulcowych. Te sprawdzę przy wymianie kół na letnie, czy w ogóle jest czujnik.
|
19.03.2013, 10:10 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Błędy z VAGA - pomoc w analizie
być może twoje auto nie posiada tych czujników i dlatego świecą ciągle. Ale jest też jeszcze jedna rzecz. Być może źle coś przekodowałeś i dlatego jest ten błąd wszędzie ! Gdzieś już tu czytałem, że ktoś potrzebował ustawień fabrycznych bo tak nagrzebał, że już mu nie wiele chodziło Ja mam jakiś zielony dziwny płyn do styków. Nim też zrobiłem potencjometry z nawiewu i klapy cyrkulacji. Jak masz jakiś elektorniczny sklep pod ręką to mają coś. Jak masz samochodowy to pewnie też. Ja akurat kupiłem w motoryzacyjnym sklepie, a w drugim widziałem z K2. Wyciągnij licznik tylko do siebie bez demontażu czegokolwiek. Tylko jedna listewka pod licznikiem szarpiesz i wykręcasz 2 torxy. Licznik wychodzi bez odkręcania kierownicy. Psikasz do wtyczek kontaktem, dmuchniesz ustami mocno, żeby usunąć nadmiar i wkładasz. ECU to samo robisz, reszta sterowników masz za przekaźnikami właśnie w okolicy bezpieczników i BSI masz też pod nogami ale po prawej stronie. Wszystko widać ładnie. Przekaźniki też powyciągaj, psiknij po nich i powsadzaj. Będziesz miał pewność wtedy, że to nie wina styków gdzieś. Matcar17 ma całkowitą rację. Każde oryginalne radio z grupy VW posiada wbudowany wzmacniacz w swoim radiu. Jest to praktykowane od samego początku istnienia tej marki. Separator teoretycznie nie powinien zakłócać, ale też nie pomoże w niczym. Jeżeli bez niego też będzie kicha to znaczy, że padła ci antena a dokładnej to elektronika w podstawie anteny na dachu (jest narażona na czynniki zewnętrzne jak zapewne wiesz ) Wiem, bo fabka mojej ma już wsadzoną nieoryginalną antenę z mediamarkt. A co ma zimowy płyn do czujnika poziomu spryskiwaczy ? U mnie w V8, w fabii, w A4 i zafirze działają dobrze a wszystko jest na zimowym. Może ci się po prostu pływak zawiesił w zbiorniczku lub po prostu go nie masz. Za to masz dobry licznik nie jedni pozazdroszczą. Przy okazji jak będziesz już miał kable na wierzchu przy sterownikach to zaglądnij czy gdzieś nie jest coś przetarte i poruszaj wszystkimi kablami. Jak to nie pomoże to szukał bym przyczyny w albo błędnie zakodowanym sterowniku albo jego uszkodzeniu. Jako, że błąd tyczy komunikacji to albo magistrala albo ecu do wymiany. Nie rozumie polityki firmy z montowaniem sterowników przy silniku. Po 1 to w zimę mróz go dotyka, po 2 blisko cewek i mogą być zakłócenia, po 3 każda branża elektroniczna walczy z tym jak najefektywniej ODprowadzić ciepło z elektroniki, a oni go dali przy gorącym silniku i to przed wypinającymi się wężykami od spryskiwacza.
_________________
|
19.03.2013, 10:57 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Błędy z VAGA - pomoc w analizie
Jeśli zakodujesz zegary pod kontrolkę okładzin i sprysków, będą świeciły cały czas - działają z masy. Więc jak nie masz czujek, będą działały cały czas. U mnie było tak samo.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
19.03.2013, 11:47 |
|
|
Dołączył(a): 28.04.2012, 13:21 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Błędy z VAGA - pomoc w analizie
W takim razie te kontrolki muszę wyłączyć, a resztę instalacji jakoś posprawdzać.
|
19.03.2013, 12:40 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|