Teraz jest 07.05.2024, 23:17



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
[F1] Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Latam nim do roboty - w jedną stronę mam 15 km.
Więc dziennie minimum robię 30 km (na dwa razy ), czasem więcej .
Po 3-4 km ma już 90'C.

_________________
Obrazek


30.03.2013, 12:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59
Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Panowie, dzisiaj dopatrzyłem się jeszcze jednego niepokojącego objawu. Mianowicie oprócz wydmuchiwania płynu chłodniczego zauważyłem, że ze zbiorniczka wyrównawczego czuć paliwo. Na dłuższej trasie zauważyłem, że paliwa faktycznie ubywa widać że wskazówka opada w czasie jazdy - nie było by oczywiście w tym niczego dziwnego gdyby nie fakt że jechałem na gazie !? Pierwsza sprawa - jak paliwo może się dostawać do płynu chłodniczego i drugie jakim cudem dostaje się tam podczas jazdy na gazie.


30.03.2013, 15:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.08.2009, 20:00
Lokalizacja: Płock
Posty: 37
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002 Run combi
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
U mnie było tak: pojawił się olej w zbiorniku płynu chłodzącego, masło itd. nie przejmowałem się tym i jeżdziłem 3 lata!!!( praca 10km wczasy zima, lato).
Ostatnio nie mogłem odpalić - okazało się, że pompa paliwa. Przy okazji wizyty w warsztacie wymieniłem też UPG. W dalszym ciągu mam olej w zbiorniczku, ale podobno to normalne ( pozostałości z węży ). Reasumując: Jakby nie awaria pompy, to bym dalej jeżdził i się nie przejmował. To są uroki tego silnika, ale i tak nie ma co nażekać na awaryjność. Demon mocy to nie jest, ale jakoś smiga :)
1.4 mpi 2002r kombi

pozdrawiam

_________________
popek


30.03.2013, 17:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Kikus napisał(a):
jak paliwo może się dostawać do płynu chłodniczego i drugie jakim cudem dostaje się tam podczas jazdy na gazie.


myślę że brak fizycznego/elektronicznego odcięcia paliwa po przełączeniu na gaz, wtryskiwacze nadal zapodają paliwo, a wadliwa UPG powoduje przedostanie sie PB do płynu chłodzącego

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


30.03.2013, 18:22
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59
Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Mam co prawda manualne odcięcie zasilania pompy paliwa ale pewien jestem że sterownik sterujący gazem odcina wtryskiwacze, z czego można wnioskować, że jeżeli paliwo i tak się tam dostaje to albo awaria sterownika gazu albo puszcza wtryskiwacz, tak mi się wydaje.


30.03.2013, 19:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
raczej awaria centralki sterowania, albo zwarcie w instalacji

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


30.03.2013, 19:16
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59
Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Wydaje mi się że przy awarii sterownika byłyby inne problemy z jazdą na gazie, a na gazie jeździ się bez problemów, na benzynie też.


30.03.2013, 19:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.09.2012, 13:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 67
Podziękował: 20
Pomógł: 1

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
popek napisał(a):
U mnie było tak: pojawił się olej w zbiorniku płynu chłodzącego, masło itd. nie przejmowałem się tym i jeżdziłem 3 lata!!!( praca 10km wczasy zima, lato).
Ostatnio nie mogłem odpalić - okazało się, że pompa paliwa. Przy okazji wizyty w warsztacie wymieniłem też UPG. W dalszym ciągu mam olej w zbiorniczku, ale podobno to normalne ( pozostałości z węży ). Reasumując: Jakby nie awaria pompy, to bym dalej jeżdził i się nie przejmował. To są uroki tego silnika, ale i tak nie ma co nażekać na awaryjność. Demon mocy to nie jest, ale jakoś smiga :)
1.4 mpi 2002r kombi

pozdrawiam


To jest ciekawe , a nie przybywało Ci oleju ?. Nic nie piszesz , że przez 3 lata nie wymieniałeś oleju ani płynu chłodzącego ? . U mnie jest inaczej , bo po pół roku oleju mi przybywało a płynu ubywało (nie mam gazu). Po wymianie oleju i płynu na razie wszystko jest w normie ale dalej obserwuje. Silnik pracuje normalnie i nie widzę żadnych anomalii. Jedynie co zostało to masełko pod korkiem , ale to wina krótkich odcinków jazdy. Jeden mechanik doradził , żeby pojechać na dłuższą trasę i dobrze pocisnąć , to może coś strzeli i będzie wiadomo co. :-( Drugi przypuszcza , że paliwo dostaje się do oleju i trzeba sprawdzać stan oleju i płynu. Mnie się wydaje , że nie są to uroki silnika , tylko początek jakieś usterki. :D


30.03.2013, 19:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
statyk napisał(a):
U mnie jest inaczej , bo po pół roku oleju mi przybywało a płynu ubywało


jak to możliwe bez dolewania oleju bo no kaman ???

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


30.03.2013, 19:49
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
statyk napisał(a):
Jedynie co zostało to masełko pod korkiem


Jednym słowem UPG do roboty, mimo że na krótkich odcinkach tego nie widzisz, pozdrawiam

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


30.03.2013, 19:51
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 25.09.2012, 13:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 67
Podziękował: 20
Pomógł: 1

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Anubis napisał(a):
statyk napisał(a):
Jedynie co zostało to masełko pod korkiem


Jednym słowem UPG do roboty, mimo że na krótkich odcinkach tego nie widzisz, pozdrawiam


Ja się z tym zgadzam , że do roboty jest UPG , tylko po wymianie oleju i płynu od 2-ch tygodni nic nie przybywa i nic nie ubywa . Właściwie to cały czas jeżdżę na krótkich dystansach i chciałbym wiedzieć czy tego oleju znowu przybędzie i po jakim czasie . Jedynie co się waham to komu dać do roboty UPG czy w ASO przy ul. Kocmyrzowskiej czy do warsztatu przy ul. Biskupińskiej , pozdrawiam. :)


30.03.2013, 21:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.08.2009, 20:00
Lokalizacja: Płock
Posty: 37
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002 Run combi
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
statyk napisał(a):
popek napisał(a):
U mnie było tak: pojawił się olej w zbiorniku płynu chłodzącego, masło itd. nie przejmowałem się tym i jeżdziłem 3 lata!!!( praca 10km wczasy zima, lato).
Ostatnio nie mogłem odpalić - okazało się, że pompa paliwa. Przy okazji wizyty w warsztacie wymieniłem też UPG. W dalszym ciągu mam olej w zbiorniczku, ale podobno to normalne ( pozostałości z węży ). Reasumując: Jakby nie awaria pompy, to bym dalej jeżdził i się nie przejmował. To są uroki tego silnika, ale i tak nie ma co nażekać na awaryjność. Demon mocy to nie jest, ale jakoś smiga :)
1.4 mpi 2002r kombi

pozdrawiam


To jest ciekawe , a nie przybywało Ci oleju ?. Nic nie piszesz , że przez 3 lata nie wymieniałeś oleju ani płynu chłodzącego ? . U mnie jest inaczej , bo po pół roku oleju mi przybywało a płynu ubywało (nie mam gazu). Po wymianie oleju i płynu na razie wszystko jest w normie ale dalej obserwuje. Silnik pracuje normalnie i nie widzę żadnych anomalii. Jedynie co zostało to masełko pod korkiem , ale to wina krótkich odcinków jazdy. Jeden mechanik doradził , żeby pojechać na dłuższą trasę i dobrze pocisnąć , to może coś strzeli i będzie wiadomo co. :-( Drugi przypuszcza , że paliwo dostaje się do oleju i trzeba sprawdzać stan oleju i płynu. Mnie się wydaje , że nie są to uroki silnika , tylko początek jakieś usterki. :D

Przez trzy lata wymieniłem tylko olej, którego stan był dobry, nie za mało, nie za dużo. W płynie były tylko plamki oleju i stan płynu też był w porządku, 1 lub 2 małe dolewki. Poza tym silnik nagrzewał się dobrzy, trzymał temperaturę, pracował normalnie.
A ten Twój mechanik (nr 1) ma fantastyczny sposób diagnozy:" ciśnij aż strzeli" - dobry jest:)

_________________
popek


31.03.2013, 07:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
popek bardzo dobra metoda , jak strzeli to lokalizacja usterki będzie prosta a dodatkowo i do wymiany może być więcej :P

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


31.03.2013, 09:15
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 11.03.2010, 19:14
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: classic + fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Kurcze u mnie UPG wymieniana była 1,5 roku temu (przejechałem koło 30000km) i do tego czasu płyn był czysty. Jakiś miesiąc temu zaraz po wymianie oleju zauważyłem pierścień oleju przy ściance na zbiorniczku wyrównawczym. Jako że nie mogłem wtegy tego zebrać pojeździłem tak 2 dni. Teraz widzę że co prawda w płynie chyba nic nie pływa ale zbiorniczek nagle ściemniał.

Wcześniej wymieniałem UPG z podobnego powodu (najpierw padł czujnik temperatury płynu a potem ten w zbiorniczku) w płynie był olej.

Oddałem dzisiaj auto do zgazowania jak wróci to wymienię płyn, ale raczej już mam prawie pewność co się posypało.
Kurcze ten silnik pod tym względem układu chłodzenia to jakaś porażka.


27.07.2015, 21:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.02.2015, 23:23
Posty: 96
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Silnik: BTS-1.6 16V 105KM
Skrzynia: JHL - 5b.
Rok prod.: 2009
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
UPG mozna wymieniac naokolo, o ile zostanie krzywa glowica lub zapadniete tuleje.


29.07.2015, 21:56
Zobacz profil Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL