|
|
Teraz jest 07.05.2024, 23:17
|
[F1] Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Latam nim do roboty - w jedną stronę mam 15 km. Więc dziennie minimum robię 30 km (na dwa razy ), czasem więcej . Po 3-4 km ma już 90'C.
_________________
|
30.03.2013, 12:51 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59 Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Panowie, dzisiaj dopatrzyłem się jeszcze jednego niepokojącego objawu. Mianowicie oprócz wydmuchiwania płynu chłodniczego zauważyłem, że ze zbiorniczka wyrównawczego czuć paliwo. Na dłuższej trasie zauważyłem, że paliwa faktycznie ubywa widać że wskazówka opada w czasie jazdy - nie było by oczywiście w tym niczego dziwnego gdyby nie fakt że jechałem na gazie !? Pierwsza sprawa - jak paliwo może się dostawać do płynu chłodniczego i drugie jakim cudem dostaje się tam podczas jazdy na gazie.
|
30.03.2013, 15:47 |
|
|
Dołączył(a): 14.08.2009, 20:00 Lokalizacja: Płock Posty: 37
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002 Run combi
Województwo: mazowieckie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
U mnie było tak: pojawił się olej w zbiorniku płynu chłodzącego, masło itd. nie przejmowałem się tym i jeżdziłem 3 lata!!!( praca 10km wczasy zima, lato). Ostatnio nie mogłem odpalić - okazało się, że pompa paliwa. Przy okazji wizyty w warsztacie wymieniłem też UPG. W dalszym ciągu mam olej w zbiorniczku, ale podobno to normalne ( pozostałości z węży ). Reasumując: Jakby nie awaria pompy, to bym dalej jeżdził i się nie przejmował. To są uroki tego silnika, ale i tak nie ma co nażekać na awaryjność. Demon mocy to nie jest, ale jakoś smiga 1.4 mpi 2002r kombi pozdrawiam
_________________ popek
|
30.03.2013, 17:47 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Kikus napisał(a): jak paliwo może się dostawać do płynu chłodniczego i drugie jakim cudem dostaje się tam podczas jazdy na gazie. myślę że brak fizycznego/elektronicznego odcięcia paliwa po przełączeniu na gaz, wtryskiwacze nadal zapodają paliwo, a wadliwa UPG powoduje przedostanie sie PB do płynu chłodzącego
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
30.03.2013, 18:22 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59 Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Mam co prawda manualne odcięcie zasilania pompy paliwa ale pewien jestem że sterownik sterujący gazem odcina wtryskiwacze, z czego można wnioskować, że jeżeli paliwo i tak się tam dostaje to albo awaria sterownika gazu albo puszcza wtryskiwacz, tak mi się wydaje.
|
30.03.2013, 19:09 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
raczej awaria centralki sterowania, albo zwarcie w instalacji
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
30.03.2013, 19:16 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59 Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Wydaje mi się że przy awarii sterownika byłyby inne problemy z jazdą na gazie, a na gazie jeździ się bez problemów, na benzynie też.
|
30.03.2013, 19:43 |
|
|
Dołączył(a): 25.09.2012, 13:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 67
Podziękował: 20
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
popek napisał(a): U mnie było tak: pojawił się olej w zbiorniku płynu chłodzącego, masło itd. nie przejmowałem się tym i jeżdziłem 3 lata!!!( praca 10km wczasy zima, lato). Ostatnio nie mogłem odpalić - okazało się, że pompa paliwa. Przy okazji wizyty w warsztacie wymieniłem też UPG. W dalszym ciągu mam olej w zbiorniczku, ale podobno to normalne ( pozostałości z węży ). Reasumując: Jakby nie awaria pompy, to bym dalej jeżdził i się nie przejmował. To są uroki tego silnika, ale i tak nie ma co nażekać na awaryjność. Demon mocy to nie jest, ale jakoś smiga 1.4 mpi 2002r kombi pozdrawiam To jest ciekawe , a nie przybywało Ci oleju ?. Nic nie piszesz , że przez 3 lata nie wymieniałeś oleju ani płynu chłodzącego ? . U mnie jest inaczej , bo po pół roku oleju mi przybywało a płynu ubywało (nie mam gazu). Po wymianie oleju i płynu na razie wszystko jest w normie ale dalej obserwuje. Silnik pracuje normalnie i nie widzę żadnych anomalii. Jedynie co zostało to masełko pod korkiem , ale to wina krótkich odcinków jazdy. Jeden mechanik doradził , żeby pojechać na dłuższą trasę i dobrze pocisnąć , to może coś strzeli i będzie wiadomo co. Drugi przypuszcza , że paliwo dostaje się do oleju i trzeba sprawdzać stan oleju i płynu. Mnie się wydaje , że nie są to uroki silnika , tylko początek jakieś usterki.
|
30.03.2013, 19:46 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
statyk napisał(a): U mnie jest inaczej , bo po pół roku oleju mi przybywało a płynu ubywało jak to możliwe bez dolewania oleju bo no kaman
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
30.03.2013, 19:49 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
statyk napisał(a): Jedynie co zostało to masełko pod korkiem Jednym słowem UPG do roboty, mimo że na krótkich odcinkach tego nie widzisz, pozdrawiam
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
30.03.2013, 19:51 |
|
|
Dołączył(a): 25.09.2012, 13:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 67
Podziękował: 20
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Anubis napisał(a): statyk napisał(a): Jedynie co zostało to masełko pod korkiem Jednym słowem UPG do roboty, mimo że na krótkich odcinkach tego nie widzisz, pozdrawiam Ja się z tym zgadzam , że do roboty jest UPG , tylko po wymianie oleju i płynu od 2-ch tygodni nic nie przybywa i nic nie ubywa . Właściwie to cały czas jeżdżę na krótkich dystansach i chciałbym wiedzieć czy tego oleju znowu przybędzie i po jakim czasie . Jedynie co się waham to komu dać do roboty UPG czy w ASO przy ul. Kocmyrzowskiej czy do warsztatu przy ul. Biskupińskiej , pozdrawiam.
|
30.03.2013, 21:07 |
|
|
Dołączył(a): 14.08.2009, 20:00 Lokalizacja: Płock Posty: 37
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002 Run combi
Województwo: mazowieckie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
statyk napisał(a): popek napisał(a): U mnie było tak: pojawił się olej w zbiorniku płynu chłodzącego, masło itd. nie przejmowałem się tym i jeżdziłem 3 lata!!!( praca 10km wczasy zima, lato). Ostatnio nie mogłem odpalić - okazało się, że pompa paliwa. Przy okazji wizyty w warsztacie wymieniłem też UPG. W dalszym ciągu mam olej w zbiorniczku, ale podobno to normalne ( pozostałości z węży ). Reasumując: Jakby nie awaria pompy, to bym dalej jeżdził i się nie przejmował. To są uroki tego silnika, ale i tak nie ma co nażekać na awaryjność. Demon mocy to nie jest, ale jakoś smiga 1.4 mpi 2002r kombi pozdrawiam To jest ciekawe , a nie przybywało Ci oleju ?. Nic nie piszesz , że przez 3 lata nie wymieniałeś oleju ani płynu chłodzącego ? . U mnie jest inaczej , bo po pół roku oleju mi przybywało a płynu ubywało (nie mam gazu). Po wymianie oleju i płynu na razie wszystko jest w normie ale dalej obserwuje. Silnik pracuje normalnie i nie widzę żadnych anomalii. Jedynie co zostało to masełko pod korkiem , ale to wina krótkich odcinków jazdy. Jeden mechanik doradził , żeby pojechać na dłuższą trasę i dobrze pocisnąć , to może coś strzeli i będzie wiadomo co. Drugi przypuszcza , że paliwo dostaje się do oleju i trzeba sprawdzać stan oleju i płynu. Mnie się wydaje , że nie są to uroki silnika , tylko początek jakieś usterki. Przez trzy lata wymieniłem tylko olej, którego stan był dobry, nie za mało, nie za dużo. W płynie były tylko plamki oleju i stan płynu też był w porządku, 1 lub 2 małe dolewki. Poza tym silnik nagrzewał się dobrzy, trzymał temperaturę, pracował normalnie. A ten Twój mechanik (nr 1) ma fantastyczny sposób diagnozy:" ciśnij aż strzeli" - dobry jest:)
_________________ popek
|
31.03.2013, 07:13 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
popek bardzo dobra metoda , jak strzeli to lokalizacja usterki będzie prosta a dodatkowo i do wymiany może być więcej
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
31.03.2013, 09:15 |
|
|
Dołączył(a): 11.03.2010, 19:14 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: classic + fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Kurcze u mnie UPG wymieniana była 1,5 roku temu (przejechałem koło 30000km) i do tego czasu płyn był czysty. Jakiś miesiąc temu zaraz po wymianie oleju zauważyłem pierścień oleju przy ściance na zbiorniczku wyrównawczym. Jako że nie mogłem wtegy tego zebrać pojeździłem tak 2 dni. Teraz widzę że co prawda w płynie chyba nic nie pływa ale zbiorniczek nagle ściemniał.
Wcześniej wymieniałem UPG z podobnego powodu (najpierw padł czujnik temperatury płynu a potem ten w zbiorniczku) w płynie był olej.
Oddałem dzisiaj auto do zgazowania jak wróci to wymienię płyn, ale raczej już mam prawie pewność co się posypało. Kurcze ten silnik pod tym względem układu chłodzenia to jakaś porażka.
|
27.07.2015, 21:31 |
|
|
Dołączył(a): 14.02.2015, 23:23 Posty: 96 Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Silnik: BTS-1.6 16V 105KM
Skrzynia: JHL - 5b.
Rok prod.: 2009
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
UPG mozna wymieniac naokolo, o ile zostanie krzywa glowica lub zapadniete tuleje.
|
29.07.2015, 21:56 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|