|
|
Teraz jest 26.04.2024, 16:33
|
[F1] Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59 Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Chciałbym was spytać tych którzy wymieniali uszczelkę: Pytania może nieco naiwne ale chciałbym mieć jasnośc.
1. Czy można dokonać wymiany bez wyciągania silnika mając dostęp jedynie od góry (brak kanału) 2. Czy wymagane jest zdjęcie łańcucha rozrządu. 3. Czy można tak poprostu odkręcić łapę trzymającą silnik która jest przykręcona do głowicy ?
Dzięki za odpowiedzi Pozdrawiam.
|
14.03.2013, 02:02 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54 Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Witam 1 tak 2 nie 3 podeprzeć silnik od spodu 4 Skorzystać z forum bo wiedza to podstawa a było o tym co nie miara. 5 Mieć liniał do sprawdzenia głowicy i poziomu tulei cylindrowych oraz klucz dynamometryczny 6 Czy aby na pewno trzeba wymieniać uszczelkę? Marek
|
14.03.2013, 13:10 |
|
|
Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40 Lokalizacja: GrD Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
no i raczej trzeba zrobic planowanie glowicy
_________________
|
14.03.2013, 14:40 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59 Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
@mmar58 Dzięki za odpowiedź. Klucz dynamometryczny mam.
Co do konieczności wymiany to wydmuchuje mi płyn chłodniczy przez przelew zbiorniczka gdy utrzymuję obroty powyżej 3000, myślę, że jest przedmuch z cylindra. Masło w oleju raczej nie występowało ale ostatnio się pojawiło ale ostatnio na krótkich dystansach jeżdżę.
Pozdrawiam,
|
14.03.2013, 17:30 |
|
|
Dołączył(a): 12.01.2012, 12:07 Posty: 77
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: podlaskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
A mógłbyś powiedzieć jakie jeszcze oprócz wspomnianych wyżej masz objawy? U mnie np jest masło pod korkiem (średnio robię ok 7 km do pracy dziennie), ubywa płynu, ale oprócz tego po dłużej jeździe po mieście silnik jest strasznie niestabilny, obroty falują, telepie silnikiem. I zastanawiam się właśnie czy nie jest podobnie jak u Ciebie. Dodatkowo mechanik sprawdzał sprężanie i mówił że jest okej.
|
14.03.2013, 20:25 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Elozzz zamist się zastanawiać co zrobić weź zrób mu wycieczkę z 50km w jedną stronę na paliwo wydasz mniej niż mechanik skasuje za sprawdzenie
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
14.03.2013, 20:37 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59 Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Ogólnie to nie mam niestabilnej pracy choć czasem po naciśnięciu gazu nie przyspiesza tak jakby go coś trzymało ale myślę że to przepustnica. Po dłuższej trasie jak silnik jest dobrze rozgrzany to nie za bardzo chce odpalić, trzeba go trochę pohehłać zanim zaskoczy mimo, że na zupełnie zimnym silniku zapala od razu.
|
14.03.2013, 21:57 |
|
|
Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Niekoniecznie musisz mieć padniętą uszczelkę. Może to być zapowietrzony układ chłodzenia a jeśli wywala płyn na ciepłym silniku to może termostat nie otwiera dużego obiegu i woda się gotuje.
|
16.03.2013, 09:00 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59 Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Ale nie ma problemu z przegrzewaniem się silnika, wskazówka dochodzi do połowy skali i tam zostaje.
|
17.03.2013, 05:11 |
|
|
Dołączył(a): 10.10.2010, 13:11 Lokalizacja: KRA Posty: 339
Podziękował: 0
Pomógł: 16
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Jesteś pewien, że akurat przez zbiorniczek Ci wywala płyn? Może po prostu masz gdzieś nieszczelność w układzie ?
_________________ http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=27&t=13926 <-- MOJA FABIA
|
19.03.2013, 19:47 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Kikus napisał(a): Chciałbym was spytać tych którzy wymieniali uszczelkę: Pytania może nieco naiwne ale chciałbym mieć jasnośc. Najlepiej jak ściągniesz sobie serwisówkę. Ten silnik jest z tzw. "pływającymi tulejami", przed założeniem uszczelki trzeba zmierzyć ile tuleje wystają ponad blok silnika. Jeżeli okaże się, że opadły to trzeba wyciągać tłoki i podkładać podkładki miedziane pod tuleje.
|
19.03.2013, 20:24 |
|
|
Dołączył(a): 25.09.2012, 13:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 67
Podziękował: 20
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Witam ! Podepnę się pod temat bo przypuszczam , że czeka mnie wymiana UPG w 1.4/44kW MPI 8V AZF . Dwa tygodnie temu zapaliła się lampka , bo brakowało płynu chłodniczego . Dolałem 1/2 L wody destylowanej i lampka zgasła . Popatrzyłem na stan olej i było lekko nad max. Za trzy dni wymieniłem olej , bo tak mi się wydawało jakby go przybywało (a i tak był czas na wymiane). Mechanik wlał ok. 3,8 L i dokładnie ustawił poziom w połowie wskaźnika. Oleju starego było ok. 5 l , ale nie było widać , żeby ten olej był zmieszany z płynem chłodniczym co potwierdził mechanik. Natomiast na zakrętce od wlewu oleju był biały nalot (takie masełko). Mechanik stwierdził , że jeżdżę krótkie dystansy (co potwierdziłem) i tak się dzieje . Pojeździłem do soboty i patrze a płynu znowu ubyło . Postanowiłem wymienić też płyn chłodniczy ( bo miałem w planie ) i ten sam mechanik wymienił ten płyn ale wlał tylko 4 litry , bo więcej się nie zmieściło . Byłem zdziwiony bo wg. instrukcji do układu chłodzenia pisze 6 litrów (i tyle kupiłem) ale z mechanikiem się nie dyskutuje. Płyn ustawił w zbiorniczku na MAX i kazał obserwować poziom oleju i płynu. Doradził mi , żeby wyjechać na trasę i dać większe obroty , bo przy szybkiej jeździe wyjdzie usterka . Tego nie zrobiłem , ale dzisiaj sprawdziłem olej i było MAX , natomiast płynu chłodzenia było MIN i musiałem dolać. Wniosek z tego , że ciągle ubywa płynu chłodzenia i lekko przybywa oleju. Chciałbym Was spytać co dalej robić , na pewno zmienię mechanika . Pozdrawiam
|
20.03.2013, 19:01 |
|
|
Dołączył(a): 10.10.2010, 13:11 Lokalizacja: KRA Posty: 339
Podziękował: 0
Pomógł: 16
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
statyk napisał(a): Witam ! Podepnę się pod temat bo przypuszczam , że czeka mnie wymiana UPG w 1.4/44kW MPI 8V AZF . Dwa tygodnie temu zapaliła się lampka , bo brakowało płynu chłodniczego . Dolałem 1/2 L wody destylowanej i lampka zgasła . Popatrzyłem na stan olej i było lekko nad max. Za trzy dni wymieniłem olej , bo tak mi się wydawało jakby go przybywało (a i tak był czas na wymiane). Mechanik wlał ok. 3,8 L i dokładnie ustawił poziom w połowie wskaźnika. Oleju starego było ok. 5 l , ale nie było widać , żeby ten olej był zmieszany z płynem chłodniczym co potwierdził mechanik. Natomiast na zakrętce od wlewu oleju był biały nalot (takie masełko). Mechanik stwierdził , że jeżdżę krótkie dystansy (co potwierdziłem) i tak się dzieje . Pojeździłem do soboty i patrze a płynu znowu ubyło . Postanowiłem wymienić też płyn chłodniczy ( bo miałem w planie ) i ten sam mechanik wymienił ten płyn ale wlał tylko 4 litry , bo więcej się nie zmieściło . Byłem zdziwiony bo wg. instrukcji do układu chłodzenia pisze 6 litrów (i tyle kupiłem) ale z mechanikiem się nie dyskutuje. Płyn ustawił w zbiorniczku na MAX i kazał obserwować poziom oleju i płynu. Doradził mi , żeby wyjechać na trasę i dać większe obroty , bo przy szybkiej jeździe wyjdzie usterka . Tego nie zrobiłem , ale dzisiaj sprawdziłem olej i było MAX , natomiast płynu chłodzenia było MIN i musiałem dolać. Wniosek z tego , że ciągle ubywa płynu chłodzenia i lekko przybywa oleju. Chciałbym Was spytać co dalej robić , na pewno zmienię mechanika . Pozdrawiam Ja jak miałem walniętą UPG to olej się przedostawał do płynu a nie na odwrót. A jak ze zbiorniczkiem wyrównawczym? Jest zabrudzony czy czysty jak łza?
_________________ http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=27&t=13926 <-- MOJA FABIA
|
21.03.2013, 17:29 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2010, 18:59 Posty: 78
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic + LPG BRC
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
U mnie na pewno płyn wywala przez przelew zbiorniczka bo pod nim jest półka i zawsze po dłuższej (szybszej) jeździe jest tam pełno płynu.
|
21.03.2013, 19:36 |
|
|
Dołączył(a): 25.09.2012, 13:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 67
Podziękował: 20
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Wymiana UPG w 1.4 MPI 8V AZE
Michael1989 , no właśnie mechanik wymienił płyn chłodzenia ale nie zbadał czy w tym starym płynie są ślady oleju . Zbiorniczek był bardzo brudny , bo od 10 lat nie czyszczony . Prosiłem o wyczyszczenie i teraz jest czysty jak łza . Teraz widać ile płynu ubyło i czy jest zabrudzony . Na razie płyn jest czysty , ale z drugiej strony tak sobie myślę , że po nowej wymianie trzeba płynu coś dolać , bo może układ chłodzenia jest częściowo zapowietrzony. Nie mam doświadczenia i muszę pojechać do innego mechanika i nie wiem czy w takim stanie mogę jechać.
|
21.03.2013, 19:57 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|