Teraz jest 25.04.2024, 06:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem. 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33
Lokalizacja: Olkusz
Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Pojechałem rodziców Fabią 1.4 16V + LPG 2007r. na uczelnię. Po całej nocy auto normalnie zapaliło. Po przejechaniu 3km z pod noclegu pod uczelnię, 1,5godz. wykładu miała problemy z odpaleniem. Za pierwszym razem kręciła i nic. Za drugim weszła na bardzo niskie obroty i zgasła. Za trzecim normalnie zapaliła.

Wcześniej jeździłem też tym autem pali normalnie na zimnym i na ciepły. Po prostu czasem jak postoi jakiś czas to właśnie tak pali za 3 razem.
Jak jeździłem do pracy to rano odpala normanie, po 8 godzinach pracy czasem ma problemy z paleniem, czasem nie. Od czego to zależy?

Świeci się check engine który jakiś czas temu skasowałem i znowu się zaświecił. Dokładne błędy wrzucę w poniedziałek. Tymczasem na co jeszcze zwrócić uwagę aby poprawnie zdiagnozować usterkę?

Dodam tylko, że mam jeszcze 2 takie same Fabie w domu więc jak coś można podmienić do sprawdzenia to nie ma problemu ;] Te same silniki, ale nie mam takich problemów.

Z góry dziękuję za pomoc.

_________________
Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine


10.03.2013, 11:28
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
jaka instalacja lpg ?? ile przejechane ?? odpalasz na benzynie ?? spróbuj czy nie poprawi się np jak przed zgaszeniem przełączysz na benzynę ?? lub po przekręceniu kluczyka kilka razy - możliwa że słaba jakość paliwa / zapchany filtr paliwa (był w ogóle wymieniany) ?? to tak na początek ew luknięcie czy wszystko poskładane i szczelne ;) to tak na początek a jak nie poradzi to jak pisałeś podpięcie pod kompa może coś wyjaśnić

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


10.03.2013, 12:42
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Identyczne objawy miałem przy uszkodzonym czujniku temperatury płynu chłodniczego (szara wtyczka zapięta zawleczką plastikową po prawej stronie silnika patrząc od przodu). Podmienić nie bardzo się opłaca bo do wymiany trzeba spuścić płyn.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


10.03.2013, 18:22
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33
Lokalizacja: Olkusz
Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Oto błedy które odczytałem Vag Com-em:

Cytuj:
Address 01: Engine
Controller: 03C 906 024 AB
Component: MARELLI 4HV 0889
Coding: 0000071
Shop #: WSC 00000
4 Faults Found:
17520 - Oxygen (Lambda) Sensor Regulation: Bank 1: System too Rich
P1112 - 000 - -
16415 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0031 - 000 - Please Register/Activate - Intermittent
16688 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0304 - 000 - Please Register/Activate - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 000 - - - Intermittent
Readiness: 0010 0101

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 6Q0 907 379 AF
Component: ABS 8.0 front H05 0002
Coding: 0002107
Shop #: WSC 13765
No fault code found.


Odczyt z Polskiego Vaga:

Cytuj:
17520 Regulacja lambda strona1 - mieszanka za bogata
zbyt duża oporność
16415 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 regulacja podgrzewania - sygnał za mały
zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
16688 Brak zapłonu cylinder 4
zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
16688 Brak zapłonu cylinder 4
zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY



Skasowałem błedy i w zgasła kontrolka Check Engine i w polskim Vagu wyświetlił się komunikat: Brak błędów :super: W Vag Com-ie wyświetlił się:

Cytuj:
Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 03C 906 024 AB
Component: MARELLI 4HV 0889
Coding: 0000071
Shop #: WSC 00000
No fault code found.
Readiness: 0110 0101

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 6Q0 907 379 AF
Component: ABS 8.0 front H05 0002
Coding: 0002107
Shop #: WSC 13765
No fault code found.


Zrobiłem jazdę próbą i nic się nie wyświetliło. Obawiam się, że problem pojawi się znowu po przejechaniu kolejnych kilkunastu kilometrów. Kiedyś skasowałem chyba te same błędy i znowu się po jakimś czasie pojawiły.

Ostatnio jeżdżąc na gazie przed dojazdem do domu przełączyłem na benzynę i zgasiłem go na benzynie. Rano niestety, ale problem nie ustąpił więc podejrzewam iż nie jest to wina gazu.

Zauważyłem również, że temperatura pokazywana na komputerze praktycznie zawsze jest równa 4.5 st.C, czasami 2.5 st.C W mrozy tylko czasami pokazywało ujemną temperaturę.

_________________
Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine


11.03.2013, 17:38
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
na początek bym się zajął tym wypadaniem zapłonu ... i bogatą mieszanką, (jak sie nie spali w cylindrze leci do w wydech i mieszanka bogata ;)

jak wygląda praca silnika po odpaleniu :wolne obroty(czy nie falują)/a podczas pracy moc normalna zmniejszona ??
na początek zamiana świec pomiędzy cylindrami, kable,cewka(i) podmień z samochodu ze sprawnym układem,kontrola co się dzieje z błędami
wykluczysz wstępnie uikład zapłonowy, bogata mieszanka może też być spowodowana poprzez brudny filtr powietrza (do sprawdzenia/wymiany), myślę że takie podstawy w domu sam jesteś w stanie sprawdzić,
jak nie pomoże:
-regulacja lpg/jak nie była dawno robiona/
-sprawdzenie pracy sondy lambda (czy nie zastała się na bogato) i czy na obu paliwach poprawnie pracuje
-sprawdzenie ciśnienia sprężania (porównanie 4 cylindra z pozostałymi)
-kontrola wtrysków benzyny spawdzenie czy podobnie będzie się działo podczas pracy na samej benzynie

a teraz chwila rozrywki ... przeczytałem dzisiejszy post sprawdziłem silnik w profilu i zastanawiałem się dlaczego w SDI zapłon wypada ??? dopiero później doczytałem od początku jeszcze raz tmat że to nie ta fabka z profilu

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Artur_jaw za ten post:
elpolacco
11.03.2013, 18:07
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33
Lokalizacja: Olkusz
Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Zapomniałem dopisać, że dzisiaj po powrocie z pracy zaczeła migać kontrolka Check Engine i auto zaczeło dziwnie chodzić, tak jakby nie na wszystkie cylindry, brak mocy. Zgasiłem, zapaliłem od nowa i wszystko normalnie. Świece wymienione na nowe, aczkolwiek podczas wymiany wszystkie były mokre :shock: . Założony nowy akumulator.

Do filtra powietrza nie zaglądałem. Auto stało nie używane ok. 4 miesięcy. Co do mocy to odczuwam jej brak na zimnym silniku. Taka przydżumiona jest i słabo wkręca się na obroty. Potem wydaje mi się, że jest ok. Jak coś to mogę nagrać jakiś filmik z jutrzejszej jazdy z paru kilometrów.

_________________
Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine


Ostatnio edytowano 11.03.2013, 18:28 przez elpolacco, łącznie edytowano 1 raz



11.03.2013, 18:22
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
a po tym wszystkim sprawdzałeś błędy ??

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


11.03.2013, 18:25
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33
Lokalizacja: Olkusz
Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Tak, właśnie po tym fakcie od razu sprawdziłem błedy i są to błedy które wkleiłem w wcześniejszym poście.

_________________
Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine


11.03.2013, 18:29
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
aha.
czyli skoro nie wygląda na niepracujący na wszystkie gary, i masz wypadający zapłon więc może od tego zacznij czyli od sprawdzenia tego 4 cylindra

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


11.03.2013, 18:35
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33
Lokalizacja: Olkusz
Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Podmienić cewkę i kable zapłonowe czy miałeś na myśli kompresje?

_________________
Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine


11.03.2013, 18:54
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
jedno,drugie i trzecie jak masz możliwości...

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


11.03.2013, 20:09
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33
Lokalizacja: Olkusz
Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Zrobiłem mały test. Przełożyłem cewkę z cylindra 4 na 2 i teraz problemy z odpalaniem są takie same. Po przełożeniu cewek te same błędy.
Cytuj:
17520 Regulacja lambda strona1 - mieszanka za bogata
zbyt duża oporność
16688 Brak zapłonu cylinder 4
zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
16688 Brak zapłonu cylinder 4
zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY



Co jeszcze sprawdzić? Ogólnie samo odpalanie to nie problem bo w ostatnim czasie jeżdżąc na gazie praktycznie cały czas zaczyna mrugać check engine i po jakimś auto zaczyna jakoś inaczej i znacznie traci na mocy.Zgaszenie i odpalenie pomaga na jakiś czas jazdy. Potem kolejny raz ten sam zabieg.

Oznaczenie silnika to BUD - wersja 80 konna.

_________________
Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine


25.03.2013, 23:03
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Witam.

Oprócz sprawnej cewki do szczęścia jeszcze jest potrzebny sprawny wtryskiwacz, podmień z innego cylindra pojeździj i sprawdź błędy, a następnie wyciągnąć całą listwę wtryskową z wtryskiwaczami podłożyć czystą białą szmatkę pod nie i jeden kręci rozrusznikiem, a drugi obserwuje jak rozpryskują i czy równe plamy na szmatce zostawiają. Poza tym oczywiście do sprawdzenia instalacja szczególnie wtyczka przy sterowniku silnika i zawór EVAP. Z praktyki również do sprawdzenia miejsca łączenia przy instalacji wtryskiwaczy benzynowych (praktycznie przy samych wtryskiwaczach) gdzie gazownicy podłączają sterowanie dla wtryskiwaczy gazowych, często są one źle zlutowane co wiadomo czym skutkuje.

Pozdrawiam


Niżej podpisany użytkownik dziękuje skodzik za ten post:
elpolacco
26.03.2013, 07:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33
Lokalizacja: Olkusz
Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Od dzisiaj jeżdżę na benzynie aby zobaczyć też się pojawi. Podejrzewam właśnie, że ten check engine wywoływane jest właśnie przez LPG. Skodzik, dzięki za cenne rady. Arturowi również dziękuję za pomoc. W razie gdyby wam się jeszcze nasunęła jakaś myśl to proszę o info :)

_________________
Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine


26.03.2013, 20:53
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54
Lokalizacja: KR/FG
Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Podepnę się pod temat, mam sporadyczny problem z odpalaniem fabianki (zawsze na zimnym silniku). Raz na półtora, dwa miesiące odpala za 3 razem. Pierwszy raz problem wystąpił w grudniu 2012r. Od tamtej pory w aucie wymieniłem:
- akumulator,
- z racji przebiegu świece zapłonowe i filtr paliwa (oraz filtr powietrza przy tej wymianie),
- rozrząd,
Sprawdziłem czujnik temperatury silnika zarówno VAG-iem (na zimnym silniku pokazuje temperaturą równą temperaturze otoczenia lub bardzo zbliżoną) jak i multimetrem, porównałem rezystancję z tą podaną w serwisówce - jest w porządku. Zawsze po sytuacji, kiedy fabianka odpala za 3 razem podpinam ją pod VAG-a. Błędów brak. Any ideas? Co sprawdzić? Gdzie szukać przyczyny?
P.S. Nie mam instalacji LPG.

_________________
http://www.autospa.krakow.pl/


17.06.2013, 18:33
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL