|
|
Teraz jest 27.04.2024, 09:12
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.10.2008, 09:58 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 30
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Clasic
Województwo: podkarpackie
|
[F1] Wymiana krańcówki
Witam
Chciałem przymierzam się do wymiany krańcówki w dzwiach kierowcy i mam poytanie czy w przypadku szyb manualnych rownież trzeba demontować mechanizm do ich opuszczania i blokować szybę tak żeby nam nie wypadła ? I jak z klamką ją rownież muszę demontować?
Dziei za pomoc
Ostatnio edytowano 28.04.2010, 19:23 przez mateusz.rzany, łącznie edytowano 1 raz
|
27.04.2010, 20:55 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Nie ma znaczenia, czy to szyby manualne czy elektryczne. Wszędzie jest taka sama blacha, do której jest przymocowany mechanizm (prowadnice) szyb. Blachę tę zobaczysz zdejmując tapicerkę drzwi- przekonasz się, że bez jej odkręcenia nie ma szansy dostać się do zamka (a zatem i do krańcówki). Niektórzy mają jeszcze niefart i akurat te blachy mają nitowane do drzwi (ja mam przykręcaną), co dodatkowo utrudnia demontaż.
Co do klamki, to jeśli chodzi Ci o klamkę wewnętrzną to ona zostaje w tapicerce drzwi (trzeba tylko odpiąć linkę) natomiast co do klamki zewnętrznej, to musisz wyjąć zaślepkę przy klamce zewnętrznej, w której masz zamontowany bębenek zamka do kluczyka. By to zdemontować musisz odkręcić takie małe śrubki ulokowane na krawędzi drzwi (już nie pamiętam, czy obie, czy tylko jedną - ukryte pod małymi, czarnymi zaślepkami)- gdzieś na forum było jak to wygląda ( w podobnym temacie). Jak już wyjmiesz tę zaślepkę z bębenkiem kluczyka, to zauważysz w powstałym otworze, że w klamkę zewnętrzną jest wsadzona krótka linka zakończona czarną piramidką/klinikiem. Trzeba to wydłubać z klamki zewnętrznej i to odepnie mechanizm zamka drzwi od klamki zewnętrznej.
|
27.04.2010, 21:55 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
27.04.2010, 22:28 |
|
|
Dołączył(a): 06.08.2009, 17:49 Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Witam. Mam pytanie również odnośnie krańcówki. Przestał mi działać sygnał dźwiękowy nie zgaszonych świateł i mam problem z otwarciem drzwi bagażnika. Za każdym razem gdy je chcę otworzyć najpierw muszę otwierać tylne drzwi a dopiero potem bagażnik inaczej pozostaje zablokowany. Czy to jest wina krańcówki w przednich drzwiach czy może jest inna odpowiedzialna za bagażnik a inna za światła. I jeszcze jedno ja mam blachę w drzwiach na nity jak ją zdemontuję to czy jest możliwość później ją przykręcić na śruby czy też ją trzeba nitować. Z góry dziękuję za pomoc.
|
28.04.2010, 19:16 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52 Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
Miałem dokładnie to samo padla krancowka i problemy z otwarciem bagaznika po wymianie zamka jak reka odjal bagaznik otwiera sie za kazdym razem ja nitowalem bo najprosciej to zrobic jak masz czas i chcesz sie bawic to mozna przerobic na sruby
|
28.04.2010, 19:22 |
|
|
Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22 Lokalizacja: małopolska Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: małopolskie
|
atak, odpowiedź na Twoje pytanie już dzisiaj padła. Zobacz tu.
Pzdr
Ostatnio edytowano 29.04.2010, 10:13 przez UglyJoe, łącznie edytowano 1 raz
|
28.04.2010, 19:31 |
|
|
Dołączył(a): 06.08.2009, 17:49 Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Niestety Ugly Joe to co podałeś nie otwiera się a szkoda możę coś bliżej podpowiesz. Pozdrawiam.
|
29.04.2010, 07:53 |
|
|
Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22 Lokalizacja: małopolska Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: małopolskie
|
Już powinien działać - nie wiem co się stało, sam sprawdziłem ten link po wysłaniu i był ok.
Chodziło mi szczególnie o post zadariusza1:
Cytuj: Sprawdzcie chlopaki czy macie sprawne krancowki, fabki maja pewna blokade a mianowicie po uruchomieniu silnika i rozpedzeniu sie do 5 km/h bagaznik sie blokuje tzn. nie mozna go otworzyc z zewnatrz aby go otworzyc trzeba otworzyc drzwi kierowcy i dopiero mozna otworzyc bagaznik, jesli jest padnieta krancowka (ja tak mialem) nie ma sygnalu do sterownika aby odblokowal bagaznik u mnie czasami pomagalo otwarcie drzwi pasazera lub ktorys tylnych a po wymianie zamka w drzwiach kierowcy skonczyly sie problemy z bagaznikiem
Krótko mówiąc, za wszystko jest odpowiedzialna krańcówka w drzwiach kierowcy.
Pzdr
|
29.04.2010, 10:15 |
|
|
Dołączył(a): 06.08.2009, 17:49 Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Dzieki za informacje, teraz mam jasność w tym temacie. Pozdrawiam.
|
29.04.2010, 11:00 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 191 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Podczepie się do tematu
Czy komukolwiek padła kiedykolwiek krańcówka w drzwiach prawych przednich
_________________ ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-* Stage 1 -> 155Ps@360Nm Stage 2 -> 150dB@43Hz by RE Audio Stage 3 -> 188Ps@410Nm Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...
|
04.05.2010, 20:03 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2009, 07:54 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 32
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Tak mnie padła w przednich (kierowca pasażer) i tylnych lewych, co bardzo dziwne bo więcej są otwierane tylne prawe a niżeli lewe. Procedura wymiany jest ta sama, więc nie ciągnę tematu, tyle tylko że w tylnych drzwiach (szyby na korbkę, nie wiem jak jest gdy są elektryczne)szyba nie jest przykręcona, tylko zamocowana za pomocą klina, który trzeba wypchnąć do środka
|
05.05.2010, 08:02 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 191 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
No to witam w klubie hehe, mam uszkodzoną tylną lewą jak ty i przednią prawą Przednia lewa już kiedyś wymieniona została z całym zamkiem
Ja już na tyle doszedłem do wprawy z demontażem oryginalnych tapicerek że zajmuje mi to wszystko 3 minuty
_________________ ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-* Stage 1 -> 155Ps@360Nm Stage 2 -> 150dB@43Hz by RE Audio Stage 3 -> 188Ps@410Nm Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...
|
05.05.2010, 14:04 |
|
|
Dołączył(a): 05.05.2010, 10:00 Lokalizacja: Kraków Posty: 44
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia Sedan Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
UglyJoe napisał(a): Już powinien działać - nie wiem co się stało, sam sprawdziłem ten link po wysłaniu i był ok. Chodziło mi szczególnie o post zadariusza1: Cytuj: Sprawdzcie chlopaki czy macie sprawne krancowki, fabki maja pewna blokade a mianowicie po uruchomieniu silnika i rozpedzeniu sie do 5 km/h bagaznik sie blokuje tzn. nie mozna go otworzyc z zewnatrz aby go otworzyc trzeba otworzyc drzwi kierowcy i dopiero mozna otworzyc bagaznik, jesli jest padnieta krancowka (ja tak mialem) nie ma sygnalu do sterownika aby odblokowal bagaznik u mnie czasami pomagalo otwarcie drzwi pasazera lub ktorys tylnych a po wymianie zamka w drzwiach kierowcy skonczyly sie problemy z bagaznikiem Krótko mówiąc, za wszystko jest odpowiedzialna krańcówka w drzwiach kierowcy. Pzdr
Oto wielka tajemnica wiary! W członków Fabiaclub Ostatnio bagażnika nie mogłem otwierać i zastanawiałem się dlaczego.. a okazuje się, że i tutaj krancówka miesza. Zatem uszkodzenie krancowki w drzwiach kierowcy powoduje:
1. brak oświetlenia wewnętrznego przy otwieraniu drzwi kierowcy,
2. brak sygnału ostrzegającego o zapalonych światłach przy wysiadaniu
3. brak rozbrojenia alarmu po jego dezaktywacji i następnie wejściu do pojazdu (wyjątkowo upierdliwe)
4. brak możliwości otwierania bagażnika bez ciągnięcia za dźwignię.
Coś jeszcze?
|
07.05.2010, 22:47 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 191 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
W moim przypadku było jeszcze, ale nie wiem czy to już nie wina całego zamka:
5.brak domykania szyb z pilota,
6.brak zamykania centralnego zamka przy uzbrajaniu alarmu, podobnie przy rozzbrajaniu nie otwierał się zamek
7.odryglowywanie się już otwartych zamków, też się niby ryglowały jak były otwarte, przynajmniej próbowały.
8.nie dzałało zamykanie i otwieranie szyb kluczykiem w zamku.
Wszystko to ustało po wymianie zamka, ale obecnie sidały mi dwie inne krańcówki i znów mam to samo więc to pewnie też ich wina
_________________ ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-* Stage 1 -> 155Ps@360Nm Stage 2 -> 150dB@43Hz by RE Audio Stage 3 -> 188Ps@410Nm Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...
|
09.05.2010, 09:51 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Lechu napisał(a): Nie ma znaczenia, czy to szyby manualne czy elektryczne. Wszędzie jest taka sama blacha, do której jest przymocowany mechanizm (prowadnice) szyb. Blachę tę zobaczysz zdejmując tapicerkę drzwi- przekonasz się, że bez jej odkręcenia nie ma szansy dostać się do zamka (a zatem i do krańcówki). Niektórzy mają jeszcze niefart i akurat te blachy mają nitowane do drzwi (ja mam przykręcaną), co dodatkowo utrudnia demontaż. Co do klamki, to jeśli chodzi Ci o klamkę wewnętrzną to ona zostaje w tapicerce drzwi (trzeba tylko odpiąć linkę) natomiast co do klamki zewnętrznej, to musisz wyjąć zaślepkę przy klamce zewnętrznej, w której masz zamontowany bębenek zamka do kluczyka. By to zdemontować musisz odkręcić takie małe śrubki ulokowane na krawędzi drzwi (już nie pamiętam, czy obie, czy tylko jedną - ukryte pod małymi, czarnymi zaślepkami)- gdzieś na forum było jak to wygląda ( w podobnym temacie). Jak już wyjmiesz tę zaślepkę z bębenkiem kluczyka, to zauważysz w powstałym otworze, że w klamkę zewnętrzną jest wsadzona krótka linka zakończona czarną piramidką/klinikiem. Trzeba to wydłubać z klamki zewnętrznej i to odepnie mechanizm zamka drzwi od klamki zewnętrznej.
czy te zaślepki do wyjęcia klamki zewnętrznej powinny być na rancie drzwi? znalazłem tylko taką jedną na wysokości klamki, po wydłubaniu ukazuje mi się dosyć głęboka dziura .. czy to jest to czy te dwie "małe" śruby na zdjęciu poniżej?
|
15.07.2010, 11:14 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|