Teraz jest 20.04.2024, 01:15



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Siłownik centralnego zamka 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post Siłownik centralnego zamka
Witam ponownie ;D
Mam problem z centralnym zamkiem (montowany był w ASO przez poprzedniego właścieiela). Ostatnio były problemy z otwieraniem i zamykaniem się tylnich drzwi (losowo, raz lewe raz prawe, ale częściej lewe). Pojechałem do mechanika, zrobił mi to migiem, powiedział, że musiał wymienić siłownik, koszt 55 zł (dobra cena?). Było ok, cicho, zameczki chodziły, aż wczoraj patrze, a nie odbił mi rygiel w tylnich prawych drzwiach :smutny:
Dziś też już ze dwa ray sie nie otwierał (ręcznie mogę otworzyc drzwi od środka). Pytanie, czy do każdych drzwi jest odzielny siłownik? Czy może coś poszło z mechanizmem? Ten mechanik-elektryk powiedział, że ktoś strasznie zkaszanił całą instalację. Podobno, zamek powinien być tak wykonany by element odblokowujący rygle był umieszczony bezpośrednio pod ryglem, umnie natomiast jest to jakiś wygiety drut, który może powodować zacinanie się zamka. Czy to wyjaśnienie ma jakiś sens? Zupełniue sie na tym nie znam (zeby to był komputer to co innego :D). Proszę o szybką pomoc. Chcę dziś po pracy pojechać jeszcze raz do tego mechanika, a nie wiem czy coś się znowu skaszaniło, czy też to niedoróba mechanika.
A i jeszcze jedno pytanie. Odbierałem wczoraj w nocy żonę z pracy i przy okazji podwoziłem kumpla. Kiedy wysiadał to okazało sie, że prawy reflektor świeci jak na postojówkach. Rozumiem, że pada pewnie żarówka. Chciałe w sklepie (Makro) kupić jakieś (wiem że H7), ale były tylko jakieś psełdo ksenony (takie o niebieskiej barwie). Moge je spokojnie zamontować, czy też lepiej kupić jakieś normalne. Zaznaczam, że nie zależy mi na szpanie, a kumpel coś wspominał, że te pseudo ksenony mogą dawać zbyt słabe światło.
Sorry za głupie pytania, ale jeśli chodzi o samochody to jestem naprawdę zielony :lustro:


26.04.2006, 23:51
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam.
1. dlaczego wymienil silownik? skoro problemem jest jakis drut? jedz do niego niech naprawia skoro wiec co jest nie tak a wymienia silownik chyba ze ten tez byl zepsuty ale to nie wynika z postu
2. zarowki czasem padaja ja mam philips blue light i jestem zadowolony


27.04.2006, 00:09

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
ad1 . najtanszy silownik 10 zlotych. ja mam zamontowane 9 miesiecy na drutach w 2 autach i zero problemu- dostales stary silownik ?????
ad2 kup jakies philipsy lub osram - cena 1 sztuki kolo 20 zlotych , wymien komplet

_________________
touran Obrazek


27.04.2006, 07:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
Ad.1 Wymienil silownik bo padl. A jesli chodzi o wykonanie instalacji centralnego zamka, to chodzilo mu o to, ze ona dziala, ale jest "neprofesjonalnie" wykonana (wiadomoa ASO :D). Mechani wydaje sie byc ok, polacal mi go znajomy, robil juz u niego kilka rzeczy.
Ad. 2. Wiem ze zarowki czasem padaja :D Brat tez cos wspominal ze ma Philipsa blue light i tez jest zadowolny

[ Dodano: 2006-04-27, 08:39 ]
Marekk, nie dostalem starego silownika, myslisz ze mnie okantowal? I jeszcze raz pytam, czy silownik jest oddzielny do kazdych drzwi, czy tez jeden wspolny?

Co do zarowek, to poszukam Philipsow. Dzieki.


27.04.2006, 07:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Masz 4 drzwi i 4 siłowniki...

_________________
1.2 HTP 12V 64KM


27.04.2006, 14:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
Dzięki, o to mi dokładnie chodziło ;D Czyli poprostu pada drugi siłownik.


27.04.2006, 17:09
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Halo!
Sam kiedyś montowałem centralny zamek i wiem że przyczyną tego może być kostka łączeniowa w słupku, która znajduje się pod gumową osłoną. Ja na Twom miejscu użył bym jakiegoś "contakt spray" - po prostu te styki z czasem zaśniedzieją i mogą być takie cyrki że raz działa, a raz nie. A co do tego wygiętego drutu to taki po prostu jest. Ja też tak mam i to jest oryginalny zestaw Skody.


27.04.2006, 18:55

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
Jeszcze raz dzieki. A ze tak spytam, to duzo roboty, by samemu dostac sie do silownika? Czy duzo jest roboty (skomplikowanej) przy rozbieraniu drzwi?


28.04.2006, 08:15
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Nie jest to skomplikowane - wystarczy zdjąć tapicerkę dzwi. O ile pamiętam to pod uchwytem do zamykania drzwi są dwie śruby i chyba jedna przy klamce. Ściągasz korbkę, a sama tapicerka jest przymocowana na plastikowych kołkach - po prostu ją delikatnie odrywasz (przy przednich drzwiach są jeszcze śruby na samym dole tapicerki). Najgorzej pierwszy raz.


28.04.2006, 10:01

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam mam podobny problem. A konkretnie lewe tylko drzwi się nie otwierają.
Zamknąć zamykają się zawsze a otworzyć to już niekoniecznie.
Zauważyłem że ta guma jest cała poszarpana praktycznie jej nie ma.
Obrazek
Czy to może być przyczyną że rygiel opada zbyt nisko i się zacina czy szukać gdzieś indziej?


10.02.2009, 00:35

Dołączył(a): 19.04.2008, 12:54
Lokalizacja: WH
Posty: 279
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam,
widzę że masz uniwersalny c.z. ja jak założyłem centrolny to w tylnych ale prawych drzwiach mialem sytuację że siłownik zamykał drzwi a nie mógł otworzyć ponieważ siłownik za mocno go wciągnoł w dół i rygielek się zacinał. Rygielek podniosłem 0,5 cm i mam spokój.
Na twoim miejscu sprawdziłbym czy prąd dochodzi na przewodach przy siłowniku z centralki przy zamykaniu i otwierniu. Ja tak tzn. że siłownik jest zepsuty.

Pozdrawiam


10.02.2009, 08:37
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.08.2010, 10:11
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 228
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: Siłownik centralnego zamka
Sorry za odkop ale nie chcę zakładać nowego teamu. Padł mi siłownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy czasami zamyka czasami nie do tego przy zamykaniu jest charakterystyczny dźwięk wywalonych trybów straszny zgrzyt aż wstyd jak zamykam samochód na mieście... Rozumiem, że muszę dokupić siłownik master bo taki tam siedzi steruje resztą drzwi i wygląda tak Obrazek i na allegro widzę, że są takie nawet za 7 zł :shock: czy będzie on normalnie pasował i się zgrywał z pozostałymi drzwiami ? np ten http://allegro.pl/silownik-zamka-centra ... 66791.html

_________________
W życiu jest coś więcej do zrobienia niż tylko zwiększać jego tempo...
Dlatego silnik 1.4 wystarczy mi w zupełności...


30.08.2012, 11:09
Zobacz profil Album osobisty
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Siłownik centralnego zamka
nike166, jeśli jeszcze nie kupiłeś siłownika to mam jedną sztukę. Oddam za darmo. Płacisz tylko za przesyłkę. Może wyciagniesz z niego bebechy i naprawisz swój?
Z siłownika wychodzą tylko dwa przewody. Zębatki wewnątrz są w stanie idealnym. Na obudowie nazwa producenta - SPAL i jeszcze CORREGGIO ITALY.
Foto mogę wysłać na mail-a.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


01.09.2012, 08:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.08.2010, 10:11
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 228
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: Siłownik centralnego zamka
Ajć, już zamówiłem...

_________________
W życiu jest coś więcej do zrobienia niż tylko zwiększać jego tempo...
Dlatego silnik 1.4 wystarczy mi w zupełności...


01.09.2012, 10:07
Zobacz profil Album osobisty
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Siłownik centralnego zamka
nike166 napisał(a):
Ajć, już zamówiłem...

No szkoda. Jakby coś nie pasowało to wiesz gdzie pisać.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


01.09.2012, 20:05
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL