|
|
Teraz jest 21.09.2024, 01:33
|
[F1-F4] jak sciagnac beben? + wymiana cylinderka
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12 Lokalizacja: Gliwice Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
|
jak sciagnac beben? + wymiana cylinderka
witam jak w temacie ostatnio zauwazylem ze prawe kolo jest jakby bardziej zawilgocone. podejzewam ze cylinderek kwalifikuje sie do wymiany. prosze o wszelkie sugestie dotyczace owej naprawy
Ostatnio edytowano 10.03.2016, 23:34 przez leshnikov, łącznie edytowano 1 raz
Pamiętaj na przyszłość o dodawaniu tagów przy tytule nowego wątku
|
20.07.2007, 20:53 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
mój patent polega na kreceniu bebnem i lekkim opukiwaniu go z kazdej strony zeby sie poluzowalo wszytsko. Czasem jednak klocki ścierne wyżłobią w bębnie rowki i wtedy robie się bajzel, tzreba sie nawet tym młotkiem troche wyżyć i dopiero jak uda się go ściągnąć wtedy radze ten rant troche wyrównać szlifierka byle na spokojnie najlepiej pilnikiem. Ja tak robiłem i jakoś nie ma wiekszych problemów, ważne żeby starać się równo go zdejmowac i dawkować tą siłę.
|
20.07.2007, 21:45 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Cytuj: jak sciagnac beben?
1.Przez otwór po śrubie koła śrubokrętem podważyć do góry i zwolnić szczęki
2. Na bębnie jest śrubka krzyżakowa - odkręcić.
3. Zdjąć bęben.
Tyle teorii. Co dalej to już nie wiem.
|
20.07.2007, 21:51 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
dalej to sciagnac 4 sprezynki , wyciagnac szczeki(chociaz chyba da rade bez ich wyciagania , byle gorna sprezyna byla puszczona) , odkrcic przewod hamulcowy - zatkac go patykiem , odkrecic cylinderek i skladanie - z praktyki wiem ze najlepiej zdemontowac lozysko z piasta - wtedy jest do wszystkiego dostep
szczeki i beben umyc acetonem
na sam koniec odpowietrzyc uklad
_________________ touran
|
20.07.2007, 23:20 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
marekk napisał(a): dalej to sciagnac 4 sprezynki , wyciagnac szczeki(chociaz chyba da rade bez ich wyciagania , byle gorna sprezyna byla puszczona) , odkrcic przewod hamulcowy - zatkac go patykiem , odkrecic cylinderek i skladanie - z praktyki wiem ze najlepiej zdemontowac lozysko z piasta - wtedy jest do wszystkiego dostep szczeki i beben umyc acetonem na sam koniec odpowietrzyc uklad
A gdzie Ty tam chcesz patyk wkładać? Ułamie się i będzie lipa.... Wystarczy zacisnąć francuza na giętkim przewodzie paliwowym. Szybciej i bezpieczniej.
|
21.07.2007, 07:21 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
do koncowki ktora odkrecasz z cylinderka - jakos mi sie jeszcze nigdy nie udalo go ulamac - a francuz to nie jest dobre rozwiaznie dla kilkuletnich przewodow
_________________ touran
|
21.07.2007, 08:57 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
He He , nie tak łatwo w moim przypadku. Do dzisiaj nie udało mi się ściągnąć bębna A nie chcę walić młotem po bębnie bo boje się o piaste....
Jak będzie dalej piszczało przy Stopie w zimie to zlecę to mechanikowi , ja się poddaje
|
21.07.2007, 23:53 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
E tam, poddajesz się. Odkręcasz śrube zabezpieczającą, wkrętakiem przez otwór na śrubę koła zwalniasz klin autoregulatora. Delikatnie opukać. Jak bęben ma już duży rant to delikatnie próbować wcisnąć wkrętak pomiędzy bęben a blache kotwiczną hamulców i delikatnie podważając bęben próbować go ściągnąc bez strat w elementach. Czasem szczęki pomimo podważenia klina autoregulatora się niezchodzą i blokuja zdjęcie bębna - wtedy niestety trzeba użyć siły i sprytu (oraz wpierw zaopatrzyć się w kołki i nowe miseczki do montażu szczęk do blachy kotwicznej). Te kołki niestety korodują i stają się dziwnie kruche zwłaszcza jak to jeszcze jest pierwszy zestaw szczęk w tym aucie.
PS. W jednym kole masz 2 kołki i 2 miseczki po 1 sztuce na szczęke.
Te kołeczki i miseczki to elementy 13,14,15 na zdjęciu, 16 to klin autoregulatora.
Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.vagcat.com [ Dodano: 2007-07-22, 01:16 ]Gdyby podczas demontażu szczęk udało ci się połamać sprężyny to nie martw się to hamulców bębnowych w Fabi pasuje zestaw sprężyn od hamulców bębnowych z Felicji. Koszt to 9,60PLN w ASO za komplet na jedno koło. Jak już będziesz miał wsio rozebrane to popatrz na stan ślizgaczy (na rysunku element numer 3) czasem ulegają ścięciu przez szczęki hamulcowe ich koszt to 80gr za sztukę, przypada ich 6 na jedno koło.
|
22.07.2007, 00:08 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
W takim razie będe dalej próbował, sprężynke oczywiscie podważałem, sprawdze jeszcze ten rant w wolnym czasie.
pozdrawiam
|
22.07.2007, 00:23 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Wielkość rantu da się określić dopiero po zdjęciu bębna - niestety.
Ja pierwszy raz 2 godziny walczyłem ze zdjęciem bębna bo bałem się, że coś urwę.
Jak już go zdjołem (urwal się ten ciekawy kołeczek co trzyma szczękę by sie nie przesuwała góra dół "13") to miałem do wymiany kołki i miseczki (miseczki zdejmuje się przez przyciśnięcie i obrócenie o 90") to montaż nowych szczęk zajoł mi kolejne 2 godziny. Między czasie ułamała mi się jedna ze sprężyn mechanizmu hamulca (była strasznie skorodowana - tak jak kołki i miseczki). Teraz już wiem iż wygodniej zmienia się szczęki jak dodatkowo odkręci się piastę. Daje to wieksze pole manewru z montażem sprężyn - podpatrzone w ASO.
Obecnie kompletuję części pod tarcze z tyłu brakuje mi zaledwie paru elementów. Więcej już nie mam zamiaru bawić się z wiecznie zapiekającymu się szczękami i słabo działającym hamulcem ręcznym.
[ Dodano: 2007-07-22, 01:36 ] PS. Jak rant na bębnie będzie bardzo duży - dojdzie wymiana bębnów. One też mają swoją grubość i poniżej ktorej mogą dziać się cuda z hamulcem ręcznym (bedzie działać nie na 3 ząbku ale na końcu skali lub wogóle) i słabiej zaczną hamować hamulce z tyłu.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
22.07.2007, 00:32 |
|
|
Dołączył(a): 24.03.2007, 10:37 Lokalizacja: Białystok Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Combi
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
apropo tego co tam Krzychu_W pisal. nie martw sie o to ze patyk sie zlamie w srodku przewodu, wystarczy ze wcisniesz pedal hamulca i padyk wystrzeli jak z procy
|
22.07.2007, 12:25 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
SweeX napisał(a): apropo tego co tam Krzychu_W pisal. nie martw sie o to ze patyk sie zlamie w srodku przewodu, wystarczy ze wcisniesz pedal hamulca i padyk wystrzeli jak z procy
W sumie to i racja ...
|
22.07.2007, 13:20 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Lepiej zamiast patyka zastosować gumowy kapturek który jest na odpowietrzniku cylinderka. Pasuje idealnie - Skoda przemyślane rozwiązania .
|
23.07.2007, 19:21 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
czeka mnie wymiana lewego cylinderka w zwiazku z tym pytanie: trzeba wynienic tez szczeki hamulcowe czy wystarczy je przemyc benzyna?
EDIT: kupowac jakies orginalne czesci czy zamienniki spokojnie wystarcza?
_________________
|
08.10.2007, 17:47 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Wystarczy przemyć ,a jak wymiana to polecam LUXAS
[ Dodano: 2007-10-08, 19:03 ] ALE jak wymiana to obydwie strony
|
08.10.2007, 18:01 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|