Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.06.2007, 05:48 Lokalizacja: Gdynia Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Fabia Comfort
Województwo: pomorskie
|
ręczny się zapieka??
Witam, problem polega na tym ,że gdy zostawię fabkę na 3-4 dni z nie zaciągniętym ręcznym to po tym czasie blokuje mi się prawe tylne koło i trzeba szarpnąć autem do tyły aby się odblokowało, podejrzewam ręczny no ale dlaczego się blokuje skoro był nie zaciągnięty??
hamulce bębnowe, ręczny używany w razie potrzeby...
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie:)
|
23.08.2008, 10:06 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Slawek84, całym winowajcą tego może być syf i rdza wewnątrz bębna. Na forum jest napisane jak się za to zabrać
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
23.08.2008, 14:54 |
|
|
Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36 Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Miałem taki problem kiedyś w Tico- trzeba było wymienić tylne hamule w bębnach i gitara. Stare mi się odkleiły i do tył ani rusz
|
23.08.2008, 19:58 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Ręczny
Witam . Przegladałem tematy na temat recznego lecz nie znalazłem odpowiedzi która by mnie usatysfakcjonowała . Dlatego zwracam sie z prośbą o pomoc . Mam taki problem ze reczny bierze tylko na 1 koło . A linki zostały wymienione na nowe , wyregulowane i jakis czas było dobrze a teraz koło od pasarzera wcale nie reaguje na to ze hamuje . Mozecie mi cos doradzic ?
|
07.01.2011, 21:19 |
|
|
Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16 Lokalizacja: Katowice/Zabrze Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Witam Hamowanie ręcznym a roboczym dwie różne rzeczy sprawdź czy hamuje ci roboczym czy sie blokują kółeczka po wcisnienciu hamulca do podłogi ( najlepiej na jakims lodzie) może masz wyciek płynu hamulcowego do bębna lub tłoczek jest zatarty, mogą byc szczęki zużyte lub bębny
Pozdrawiam Marek
|
07.01.2011, 22:30 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Wydaje mi się, że przyrdzewiały Ci blachy od szczęk. Ja u siebie pozdejmowałem bębny powyjmowałem wszystko rozruszałem te blachy przy szczękach nasmarowałem smarem miedziowym i poskładałem i hamulec ręczny teraz jest przynajmniej do czasu ponownego przyrdzewienia blach.
|
08.01.2011, 08:46 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Koła hamuja gdy hamuje roboczym . Ale po odpowietrzeniu to jedno koło od samego poczatku miało jakies wyskoki tzn zaczynało hamowac troche pózniej niz to od strony kierowcy . ogulnie wyglada ze wszystko działa ale cos jest wraz nie tak jak trzeba . Po zaciagnieciu recznego kolo od trony kierowcy nie da sie obrucic nawet przy duzej sile a od pasarzera troche trzeba sie przyłozyc aby sie obkreciło . A gdy w czasie jazdy zaciagne reczny to koło wcale nie bierze .
|
08.01.2011, 13:49 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2009, 14:25 Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia combi 1.4Mpi
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
to ja sie podepne....
jak w fabii 1 podciagnac reczny??
bo prawie juz nie łąpie
|
08.01.2011, 17:17 |
|
|
Dołączył(a): 12.10.2010, 15:42 Lokalizacja: Świętochłowice Posty: 181
Podziękował: 3
Pomógł: 9
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia 1.4 MPI Comfort Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
draco40 napisał(a): to ja sie podepne.... jak w fabii 1 podciagnac reczny?? bo prawie juz nie łąpie
Odkręcasz dwa skrajne torxy pod przednią popielniczką, wyjmujesz ten plastikowy element przy ręcznym (wystarczy podważyć). Następnie udajesz się na tylną kanape, odkręcasz dwa torxy pod tylną popielniczką i podnosisz cały tunel srodkowy. Kluczem 10 podkręcasz śrube która się pod nim znajduje. Radze nie regulować tak, żeby łapał na pierwszy ząbek, tylko zostawić troche luzu.
|
08.01.2011, 17:56 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
08.01.2011, 22:17 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Po3ta napisał(a): draco40 napisał(a): to ja sie podepne.... jak w fabii 1 podciagnac reczny?? bo prawie juz nie łąpie Odkręcasz dwa skrajne torxy pod przednią popielniczką, wyjmujesz ten plastikowy element przy ręcznym (wystarczy podważyć). Następnie udajesz się na tylną kanape, odkręcasz dwa torxy pod tylną popielniczką i podnosisz cały tunel srodkowy. Kluczem 10 podkręcasz śrube która się pod nim znajduje. Radze nie regulować tak, żeby łapał na pierwszy ząbek, tylko zostawić troche luzu.
Oj, strasznie dużo roboty zadałeś koledze.
Przecierz wystarczy wyjąć z tyłu popielniczkę i bez podnoszenia tunelu kręci się tą nakrętką.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
08.01.2011, 23:59 |
|
|
Dołączył(a): 12.10.2010, 15:42 Lokalizacja: Świętochłowice Posty: 181
Podziękował: 3
Pomógł: 9
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia 1.4 MPI Comfort Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
No można, ale według mniej lepiej odkręcić cztery wkręty więcej, niż dłubać przez ten mały otwór i kręcić po milimetrze Każdy zrobi jak mu wygodniej.
|
09.01.2011, 00:48 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Po3ta napisał(a): No można, ale według mniej lepiej odkręcić cztery wkręty więcej, niż dłubać przez ten mały otwór i kręcić po milimetrze Każdy zrobi jak mu wygodniej.
No fakt.
Ja mam do tej roboty oczkowy z grzechotką.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
09.01.2011, 01:00 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2010, 22:03 Lokalizacja: Warszawa Posty: 581 Zdjęcia: 1
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia 3 Liftback 1,6TDI 110KM
Rok prod.: 2016
Województwo: mazowieckie
|
koleś napisał(a): Po3ta napisał/a: No można, ale według mniej lepiej odkręcić cztery wkręty więcej, niż dłubać przez ten mały otwór i kręcić po milimetrze Każdy zrobi jak mu wygodniej.
No fakt. Ja mam do tej roboty oczkowy z grzechotką.
Czy taka sama procedura obowiązuje dla F2 ?
_________________ była F2 FL COMBI CLASSIC VAN CAYB 1,6TDI 90KM '2010 była F1 SOUL BME 1,2 12V 64KM '2006 oraz Favorit 135L '1991
|
09.01.2011, 01:28 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:47 Lokalizacja: TUSZYN Posty: 268
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Roomster
Rok prod.: 2012
Województwo: łódzkie
|
Re: Ręczny
A czy to jedyna możliwość podciągnięcia ręcznego. U mnie wyregulowałem linki prektycznie do końca śróby i nic troche lepiej ale ręczny nadal jakiś nijaki. Jest inna metoda poprawy działania ręcznego? Proszę o opis.
_________________ We flocie także FABIA 1.2 TSi, OCTAVIA III 1.4 TSi oraz YETI 1.4 TSi
|
03.01.2012, 19:58 |
|
|