Teraz jest 20.04.2024, 12:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
[F1] ręczny nie trzyma 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 02.06.2007, 05:48
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Fabia Comfort
Województwo: pomorskie
Post ręczny się zapieka??
Witam, problem polega na tym ,że gdy zostawię fabkę na 3-4 dni z nie zaciągniętym ręcznym to po tym czasie blokuje mi się prawe tylne koło i trzeba szarpnąć autem do tyły aby się odblokowało, podejrzewam ręczny no ale dlaczego się blokuje skoro był nie zaciągnięty??

hamulce bębnowe, ręczny używany w razie potrzeby...

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie:)


23.08.2008, 10:06
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Slawek84, całym winowajcą tego może być syf i rdza wewnątrz bębna. Na forum jest napisane jak się za to zabrać ;)

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


23.08.2008, 14:54
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Miałem taki problem kiedyś w Tico- trzeba było wymienić tylne hamule w bębnach i gitara. Stare mi się odkleiły i do tył ani rusz :)


23.08.2008, 19:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Ręczny
Witam . Przegladałem tematy na temat recznego lecz nie znalazłem odpowiedzi która by mnie usatysfakcjonowała . Dlatego zwracam sie z prośbą o pomoc . Mam taki problem ze reczny bierze tylko na 1 koło . A linki zostały wymienione na nowe , wyregulowane i jakis czas było dobrze a teraz koło od pasarzera wcale nie reaguje na to ze hamuje . Mozecie mi cos doradzic ?


07.01.2011, 21:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Witam Hamowanie ręcznym a roboczym dwie różne rzeczy sprawdź czy hamuje ci roboczym czy sie blokują kółeczka po wcisnienciu hamulca do podłogi ( najlepiej na jakims lodzie) może masz wyciek płynu hamulcowego do bębna lub tłoczek jest zatarty, mogą byc szczęki zużyte lub bębny
Pozdrawiam Marek


07.01.2011, 22:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Wydaje mi się, że przyrdzewiały Ci blachy od szczęk. Ja u siebie pozdejmowałem bębny powyjmowałem wszystko rozruszałem te blachy przy szczękach nasmarowałem smarem miedziowym i poskładałem i hamulec ręczny teraz jest przynajmniej do czasu ponownego przyrdzewienia blach.


08.01.2011, 08:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Koła hamuja gdy hamuje roboczym . Ale po odpowietrzeniu to jedno koło od samego poczatku miało jakies wyskoki tzn zaczynało hamowac troche pózniej niz to od strony kierowcy . ogulnie wyglada ze wszystko działa ale cos jest wraz nie tak jak trzeba . Po zaciagnieciu recznego kolo od trony kierowcy nie da sie obrucic nawet przy duzej sile a od pasarzera troche trzeba sie przyłozyc aby sie obkreciło . A gdy w czasie jazdy zaciagne reczny to koło wcale nie bierze .


08.01.2011, 13:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2009, 14:25
Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia combi 1.4Mpi
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
to ja sie podepne....
jak w fabii 1 podciagnac reczny??
bo prawie juz nie łąpie


08.01.2011, 17:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.10.2010, 15:42
Lokalizacja: Świętochłowice
Posty: 181
Podziękował: 3
Pomógł: 9

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia 1.4 MPI Comfort Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
draco40 napisał(a):
to ja sie podepne....
jak w fabii 1 podciagnac reczny??
bo prawie juz nie łąpie


Odkręcasz dwa skrajne torxy pod przednią popielniczką, wyjmujesz ten plastikowy element przy ręcznym (wystarczy podważyć). Następnie udajesz się na tylną kanape, odkręcasz dwa torxy pod tylną popielniczką i podnosisz cały tunel srodkowy. Kluczem 10 podkręcasz śrube która się pod nim znajduje. Radze nie regulować tak, żeby łapał na pierwszy ząbek, tylko zostawić troche luzu.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Po3ta za ten post:
yamashi katashi
08.01.2011, 17:56
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=5251

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


08.01.2011, 22:17
Zobacz profil WWW
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Po3ta napisał(a):
draco40 napisał(a):
to ja sie podepne....
jak w fabii 1 podciagnac reczny??
bo prawie juz nie łąpie


Odkręcasz dwa skrajne torxy pod przednią popielniczką, wyjmujesz ten plastikowy element przy ręcznym (wystarczy podważyć). Następnie udajesz się na tylną kanape, odkręcasz dwa torxy pod tylną popielniczką i podnosisz cały tunel srodkowy. Kluczem 10 podkręcasz śrube która się pod nim znajduje. Radze nie regulować tak, żeby łapał na pierwszy ząbek, tylko zostawić troche luzu.


Oj, strasznie dużo roboty zadałeś koledze.
Przecierz wystarczy wyjąć z tyłu popielniczkę i bez podnoszenia tunelu kręci się tą nakrętką.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


08.01.2011, 23:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.10.2010, 15:42
Lokalizacja: Świętochłowice
Posty: 181
Podziękował: 3
Pomógł: 9

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia 1.4 MPI Comfort Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
No można, ale według mniej lepiej odkręcić cztery wkręty więcej, niż dłubać przez ten mały otwór i kręcić po milimetrze ;) Każdy zrobi jak mu wygodniej.


09.01.2011, 00:48
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Po3ta napisał(a):
No można, ale według mniej lepiej odkręcić cztery wkręty więcej, niż dłubać przez ten mały otwór i kręcić po milimetrze ;) Każdy zrobi jak mu wygodniej.


No fakt.
Ja mam do tej roboty oczkowy z grzechotką.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


09.01.2011, 01:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.02.2010, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 581
Zdjęcia: 1
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia 3 Liftback 1,6TDI 110KM
Rok prod.: 2016
Województwo: mazowieckie
Post 
koleś napisał(a):
Po3ta napisał/a:
No można, ale według mniej lepiej odkręcić cztery wkręty więcej, niż dłubać przez ten mały otwór i kręcić po milimetrze Każdy zrobi jak mu wygodniej.



No fakt.
Ja mam do tej roboty oczkowy z grzechotką.


Czy taka sama procedura obowiązuje dla F2 ?

_________________
była F2 FL COMBI CLASSIC VAN CAYB 1,6TDI 90KM '2010
była F1 SOUL BME 1,2 12V 64KM '2006
oraz Favorit 135L '1991


09.01.2011, 01:28
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:47
Lokalizacja: TUSZYN
Posty: 268
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Roomster
Rok prod.: 2012
Województwo: łódzkie
Post Re: Ręczny
A czy to jedyna możliwość podciągnięcia ręcznego. U mnie wyregulowałem linki prektycznie do końca śróby i nic troche lepiej ale ręczny nadal jakiś nijaki. Jest inna metoda poprawy działania ręcznego? Proszę o opis.

_________________
We flocie także FABIA 1.2 TSi, OCTAVIA III 1.4 TSi oraz YETI 1.4 TSi


03.01.2012, 19:58
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL