Teraz jest 06.05.2024, 05:17



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona
[F1] Głośna praca silnika 1.4 16V 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: 1.4 16V AUA 75 km - problem z silnikiem
klekotanie to znany problem silnikow robia sie luzy na sworzniach tlokow (zalecana wymiana komplet tlokow polecane firmy MAHLE i klekotanie znika). Chyba ze to inny dzwiek (nie jak diesel) to moze byc np. przytarta panewka (dzieki jednego i drugiego poszukaj sobie na jutube).

W twoim przypadku to loteria. Sama wymiana tlokow i zrobienie glowicy to koszt ok 2500 zl
Nie wiadomo jak wygladaja panewki walkow rozrzadu, panewki walu korbowego, pompa oleju do tego uszelnienia itp itd.

Nie wiadomo dlaczego traci ci sie cisnienie ? Remont silnika wyjdzie fortune. Wymiana tlokow jak pisalem kolo 2500 zl, panewki walu korbowego to kolo 300 zl chyba, panewki walkow rozrzadu koljne kilka stowek. Koszty zrobia sie duuuuuuuuuze. W twoim przypadku trzabedzie rozebrac caly silnik bo nie wiadomo czy panewki w du...e nie dostaly, czy nie ma luzow na wale i walkach. Najlepiej popytaj mechanika o koszty przyblizone ale mysle ze z 4000 zl moze to wyniesc jak nic (zaraz wpadna specjalisci i zaproponuja ci SWAP na 1.8T :D).


03.10.2014, 11:27
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: 1.4 16V AUA 75 km - problem z silnikiem
nie kupuj używki bo to samo cię spotka prędzej czy później. Remont silnika jest mniej wiecej w cenie używanego słupka. Wiem bo sam robiłem też AUA. Poczytaj w temacie o głośnej pracy silnika 1.4 16V. W dziale z manualami jest mój post o remoncie właśnie ze zdjęciami i kosztorysem. Planowanie głowicy (pewnie z 0,1mm wystarczy) zawory do wglądu i prowadnice zaworowe na pewno będą do wymiany oraz uszczelniacze zaworowe. To wszystko zrobi ci pan co robi z głowicami i koszt zamknie się w 900zł. Komuś tutaj zrobili to za ponoć 600zł. Druga rzecz to stukanie i zjadanie oleju. Wymień kompletne tłoki. Koszt to około 150zł za jeden kompletny tłok z pierścieniami. Robiąc kompletne tłoki i uszczelniacze zaworowe w głowicy eliminujesz całkowicie branie oleju. Do tego musisz najprawdopodobniej kupić też panewki na wał gdyż przy tak niskim ciśnieniu pewnie nie są w najlepszym stanie a i tak nie zawadzi wymienić. Koszt niewielki a i tak trzeba korbowody odkręcić także to przy okazji się podmienia. No i oględziny pompy oleju. Faktycznie doktory to najgorsze co może być i przede wszystkim oleje powinno się lać 5wXX lub w ostateczności 10wXX ale nigdy mobila S2000 (10w40) bo on zaciera nasze silniki. Dużo osób potwierdziło i u nas ibiza oraz fabia padły po tym oleju. Po remoncie silnika będziesz mógł spokojnie wrócić na olej 5w z normą VW 502. Remont z robocizną nie powinien przekroczyć ci 3000zł u mechanika "obcego". Najlepiej jak części sobie kupisz sam tj tłoki bo mechanicy mówią, że tanio za robotę weźmie ale na częściach zarabiają. No i przy okazji jak masz rozrząd stary to sobie kup też zestaw.

CZP strasznie straszysz. -ADAM- też robił remont to można go zapytać ile dał.

_________________
Obrazek


03.10.2014, 11:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.10.2014, 08:46
Posty: 10
Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: lubuskie
Post Re: 1.4 16V AUA 75 km - problem z silnikiem
A może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika z lubuskiego który niedrogo zrobi remont silnika. Bo każdy mechanik gada coś innego. a najlepiej to by wymienili silnik.


03.10.2014, 12:19
Zobacz profil Album osobisty
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.04.2010, 13:58
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 257
Podziękował: 3
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Ambition+
Rok prod.: 2013
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: 1.4 16V AUA 75 km - problem z silnikiem
Nie ma niedrogo i dobrze :)
Dobry mechanik się ceni :)

_________________
PROMOCJA MOTUL !​!! tu znajdziesz wszystko do Swoje​go auta :)
Oleje Motul, Millers Oils i Liqui Molyl w najniższych cenach
Specjalizacja VAG


http://www.pro-choice.pl


03.10.2014, 12:22
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
da się jak się ma znajomego, ale nie z widzenia tylko jak ja np wujka. Mnie remont wyszedł 300zł tzn robota sama. Do tego ja robiłem z nim i wszystko zrobiliśmy jak trza. Poza tym tam żadnej filozofii nie ma zasadniczo. Mówisz mechanikowi, że ma wejść na forum fabii i poczytać co ma zrobić. Zasadniczo masz kompletne tłoki, kompletna regeneracja gowicy (to robi firma zewnętrzna), panewki na wale i uszczelki. Do tego można rozrząd dołożyć. Nie da się nic zepsuć.

_________________
Obrazek


03.10.2014, 16:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46
Lokalizacja: Łódź
Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
witek_77 napisał(a):
Nie da się nic zepsuć.

chyba jednak da :sciana: zadzwonie dzis do Ciebie :fon: to przyblize Ci temat


04.10.2014, 06:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.10.2014, 08:46
Posty: 10
Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: lubuskie
Post Głośna praca silnika oraz brak ciśnienia oleju 1.4 16 AUA
Głośna praca silnika oraz brak ciśnienia oleju 1.4 16 AUA 2001r. REMONT
Krótka historia nieudolnych napraw mojej Fabi.
Niecałe 20 tyś km temu wymieniany był rozrząd. Jednym słowem porażka jak mój mechanik otworzył pokrywę rozrządu. Uszczelniacze lały olej na pasek. Cały w oleju, dziwi mnie tylko że nie wymienili od razu tego. Druga sprawa pasek ten krótszy luźny. Rolka prowadząca wyjechana łożyska miały luz. A suma sumarum źle ustawiony był rozrząd.
Kolejny mechanik u którego wymieniałem olej (magik) wymienił olej ale ukręcił gwint śruby spustowej i taką mi wkręcił co powodowało wyciek oleju. Dodatkowo wlali mi moto doktora co spowodowało chwilowe nieświecenie się kontroli od oleju. Zaproponował mi wymianę silnika na 1.6 SR .
Mój mechanik u którego obecnie robię auto dostał nie lada wyzwanie.
Lista rzeczy które wymienił:
1. Uszczelniacze przy rozrządzie wszystkie.
2. Wymiana śruby spustowej olej.
3. Nowe paski rozrządu oraz rolka prowadząca.
4. Wymiana oleju oraz filtra oleju.
5. Wymiana pompy oleju.
6. Wymiana wszystkich popychaczy hydraulicznych
7. Czyszczenie odmy
8. Wymiana filtra powietrza
9. Czyszczenie przepustnicy
10. Czyszczenie cewki zapłonowej.
Auto jak trafiło do mechanika lało się z niego z każdej strony. Filtr powietrza zabrudzony olejem przepustnica zachlapana. Wymiana popychaczy dała efekt, klekotanie ustało jak ręką odjął. Ale ciśnienia nie było dalej dobrego. Wymiana pompy oleju podniosła o pół bara ciśnienie dalej było mało. Po rozebraniu pompy na części pierwsze pokazało widoczne rysy. Nastąpiły dalsze poszukiwania. Podejrzenie panewki. Po rozebraniu okazało się że są dobre. Kolejne podejrzenie wałki rozrządu. I tu szok. Po rozebraniu, czopy na których się opierają mają rysy dość głębokie. Wałki rozrządu w miejscach opierania się na czopach wyglądały fatalnie jakby ktoś śrubokrętem porobił rysy. Obudowa wraz z wałkami wysłana do regeneracji do firmy POLOK z Gliwic. Koszt dość spory.
Po regeneracji i zamontowaniu dam znać jaki jest efekt.
Dla zainteresowanych mam zdjęcia wałka i obudowy więc mogę wysłać na meila.


03.02.2015, 11:33
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 11.10.2014, 19:25
Lokalizacja: Poznań
Posty: 255
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente +
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Głośna praca silnika oraz brak ciśnienia oleju 1.4 16 AU
O kurka ,aż współczuję takiego mechanika - totalnego barana. Aż mnie zszokowało jak przeczytałem . Możesz podesłać mi foty na Priva chętnie oglądnę.


03.02.2015, 11:51
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Głośna praca silnika oraz brak ciśnienia oleju 1.4 16 AU
wydaje mi się, że wałki wytarłeś brakiem ciśnienia oleju. Brak ciśnienia oleju mógł być spowodowany zatkaniem również kanaliku olejowego jakiegoś. Skoro panewki są OK to najprawdopodobniej ktoś rozbierał już pokrywę i mógł źle zasilikonować ją i zatkał kanalik olejowy. Popychacze nie mają za wiele wspólnego z ciśnieniem oleju. Go robi pompa i koniec. Jak nie ma ciśnienia to wina pompy lub zatkanego kanału olejowego lub uszkodzonego czujnika :) A jak masz zrzucone wszystko to nie wiem czy nie było by dobrze zmienić pierścienie olejowe. Te oryginalne są trefne i będzie ci zjadał olej prędzej czy później. -Adam- też robił remont i założył mahle które też okazały się trefne. Ja mam jakieś NPR i ani grama nie zjada. Koszt masz niewielki a przy takim remoncie szkoda by było nie zrobić.

_________________
Obrazek


03.02.2015, 11:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.10.2014, 08:46
Posty: 10
Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: lubuskie
Post Re: Głośna praca silnika oraz brak ciśnienia oleju 1.4 16 AU
Zapomniałem dodać że już wcześniej jakiś mechanik rozbierał miskę olejową która wkleił na zwykły silikon. A co do pokrywy to też miała nieszczelności źle była wklejona. Po nocach już mi się sni ten samochód.


03.02.2015, 12:00
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 11.10.2014, 19:25
Lokalizacja: Poznań
Posty: 255
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente +
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Głośna praca silnika oraz brak ciśnienia oleju 1.4 16 AU
Wcale się nie dziwię tych nocnych koszmarów . Kiedyś w Seacie mechanik wymienił mi pompę wspomagania na porządną . Po 3 miesiącach zaczęła wyć i okazało się , ze wg niego to nie pompa a napinacz paska rozrządu. Przy nim zdjąłem pasek od pompy i było cichuteńko. Nie mógł znależć nawet dokumentu zakupu pompy i próbował mi wmówić ,że u niego tego nie robiłem . Ale miał pecha zrobiłem u niego w warsztacie kilka fotek starej pompy , którą wymieniał. Jego mina była bezcenna. Suma sumarum pompę wymienił na inną i ta działa 2 lata. Mechanika zmieniłem.


03.02.2015, 15:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.10.2014, 08:46
Posty: 10
Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: lubuskie
Post Re: Głośna praca silnika oraz brak ciśnienia oleju 1.4 16 AU
pado135 napisał(a):
O kurka ,aż współczuję takiego mechanika - totalnego barana. Aż mnie zszokowało jak przeczytałem . Możesz podesłać mi foty na Priva chętnie oglądnę.

chętnie wyślę tylko nie wiem jak :)


04.02.2015, 07:00
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12700
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Głośna praca silnika oraz brak ciśnienia oleju 1.4 16 AU
A musi być na PW? Nie możemy wszyscy tych zdjęć obejrzeć? Chyba nic osobistego tam na nich nie ma...

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


04.02.2015, 07:40
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 03.10.2014, 08:46
Posty: 10
Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: lubuskie
Post Re: Głośna praca silnika oraz brak ciśnienia oleju 1.4 16 AU
próbuje dodać ale wyskakuje mi że przekroczono max przestrzeń na dysku a zdjęcie zmniejszyłem do 96 kb


04.02.2015, 09:12
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12700
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Głośna praca silnika oraz brak ciśnienia oleju 1.4 16 AU
To ci pomoże:
viewtopic.php?f=8&t=19953

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


04.02.2015, 09:34
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL