Teraz jest 24.04.2024, 13:08



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona
[F1] Głośna praca silnika 1.4 16V 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 22.03.2010, 21:14
Posty: 34
Podziękował: 7
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: skoda Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Nie wiedziałem tego..:)
A jakieś oznaki sypiących się tłoków? Póki co silnik wygląda ok, ale to moje zdanie mało doświadczonego "mechanika"


17.02.2015, 10:42
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
po prostu zaczynają klekotać jak diesel. Chodzi o to, że tłoki są coraz to krótsze celem zmniejszenia ich masy. Za to boki pokrywane są teflonem. Ten teflon zaczyna się po czasie zużywać jak masz kiepski olej i tłok zaczyna się przekrzywiać pracując w tulei cylindra i ma oprócz ruchu posuwistego w cylindrze dodatkowo ruch obrotowy :) Konsekwencją tego są dodatkowo wybite sworznie tłokowe i tuleje w korbowodzie. Jak nie klekota to nic się nie martw i lej dobry olej

zobacz se TEN filmik i pan pokazuje swój tłok. Nie wiem co mówi bo nie mam głośników, ale z jednej strony widać czarny teflon a z drugiej go brak. To samo się dzieje w naszych tylko w twoim są jeszcze krótsze tłoki :)

_________________
Obrazek


17.02.2015, 11:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.03.2010, 21:14
Posty: 34
Podziękował: 7
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: skoda Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
O matko.. To się teraz trochę zmartwiłem, bo miałem takie wrażenie, że chodzi jak diesel (jak jest zimny, na ciepło już nie tak bardzo). Zmienię olej i zobaczę jak będzie..

Szkoda, że nie masz głośników, żeby usłyszeć jak ten mój silnik pracuje, może byś powiedział, czy mam czym się martwić czy szukam problemu


17.02.2015, 12:33
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
jak po rozgrzaniu milknie to nie ma źle. Mój robił to cały czas i im bardziej go obciążyłeś np pod górkę to coraz głośniej było. JAk u ciebie cichnie to jest ok.

_________________
Obrazek


17.02.2015, 14:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.10.2014, 08:46
Posty: 10
Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: lubuskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Witam.
Odebrałem w końcu swoją Fabie od mechanika :). Efekt jest piorunujący. Brak klekotania silnik pracuje cichutko. Ciśnienie przy 2 tyś 2,4. Auto zrobiło się bardziej elastyczne, przyśpiesza jak trzeba. Pojeździmy i zobaczymy jak się będzie sprawować moja Fabia. Jakby ktoś szukał dobrego mechanika w okolicach Świebodzina lub Zielonej Góry mogę polecić mojego mechanika. Info na priv.


18.02.2015, 06:57
Zobacz profil Album osobisty
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
To co w końcu zrobiłeś w sumie w samochodzie teraz przy remoncie ? Szczegóły co zepsute i co zmieniałeś itd.

_________________
Obrazek


18.02.2015, 09:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.03.2010, 21:14
Posty: 34
Podziękował: 7
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: skoda Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
A co wymieniałeś?:)


18.02.2015, 20:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.10.2014, 19:25
Lokalizacja: Poznań
Posty: 255
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente +
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Opisz szczegółowo !


18.02.2015, 20:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.03.2015, 21:29
Posty: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: audi a2
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Witam. A o myslicie na temat uszczelek firmy BGA?? Zestew do silnika aua mozna dostać za 260zł


30.03.2015, 20:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.11.2017, 13:50
Lokalizacja: SCI
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ibiza 6L
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Witam Was,

Czy jesteście mi w stanie pomóc w temacie tłoków do mojego BXW bo walą, no może nie ma jeszcze tragedii lecz mnie serce boli.

Czy do BXW będą pasowały MAHLE 030 89 00 ??? bo to ponoć najlepszy wybór z możliwych, lecz jak szukam po katalogach to wyrzuca mi tylko te tłoki problematyczne...
Sprawdziłem, że wał korbowy, korbowód, głowica no i słupek(małe zmiany z uwagi na inne peryferia) są takie same.

Podejdzie taki tłok? ktoś już w swoim/cudzym BXW takie montował?

Po weekendzie chcę kupić cały zestaw i brać się za wymianę...


09.12.2017, 12:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Obawiam się, że nie podejdą. Jak ja mam wątpliwości to sobie zawsze rzucę okiem np. tutaj
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ek ... 201030000/
Tam jest wszystko chyba opisane łącznie z rozmiarami i zamiennikami, nie tylko tłoków ale i innych części. Pzdr

_________________
pitt47


09.12.2017, 12:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 832
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
lekkir napisał(a):
Witam Was,

Czy jesteście mi w stanie pomóc w temacie tłoków do mojego BXW bo walą, no może nie ma jeszcze tragedii lecz mnie serce boli.
Tłoki w BXW nie mają w denku wycięć pod zawory. Trudno znależć w zamienniku takie same. Jeśli już cena zabija. Te tłoki
Cytuj:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ek ... 201030000/
w stosunku do oryginału mają bardzo wąski płaszcz. Ja je mimo wszystkiego założyłem do tego silnika i jak do tej pory hula. Natomiast
lekkir napisał(a):
MAHLE 030 89 00
są chyba do starszej jednostki 1,4 i rzeczywiście mogą nie pasować. Mam gdzieś na dysku katalogi z naprawdę obszernymi wymiarami i rysunkami ( intercars podaje minimum ale to co istotne już nie ) jednak nie ma czasu na przebrnięcie tej literatury. Tobie polecam dobór i zakup tłoków w firmie która się tym zajmuje. Poza tym tłoki to za mało. Po rozbiórce trzeba zweryfikować stan gładzi cylindrów. Tłok klepie to znaczy się przytarł , zużył ale mógł zostawić swoje piętno na cylindrze w postaci głębokich rys. Tutaj to już grubsza zabawa.

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


13.12.2017, 21:31
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 02.11.2017, 13:50
Lokalizacja: SCI
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ibiza 6L
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Dzięki za zainteresowanie,

Również zamówiłem te Nurale co podpowiadają wszystkie katalogi, dowiadywałem się też tu i uwdzie czy te Mehle będą pasowały - niestety odpowiedzi były negatywne. Mam nadzieję, że po wymianie będę zadowolony :)

Co do gładzi cylindrów, to zdaję sobie sprawę, że może nie być ciekawie natomiast po tym co czytałem i oglądałem na YT to wielu wymieniających tłoki na szczęście nie musiało nic robić z cylindrami, mimo że klepało im raz mocniej...
Ale jak nie rozbiorę to się nie dowiem :)

Masz może jakąś dokumentację odnośnie momentów dokręcania głowicy w swoim archiwum? bo faktycznie ciężko cokolwiek znaleźć na temat obsługi tego motoru.

Pozdrawiam


16.12.2017, 19:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 832
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
lekkir napisał(a):

Masz może jakąś dokumentację odnośnie momentów dokręcania głowicy w swoim archiwum? bo faktycznie ciężko cokolwiek znaleźć na temat obsługi tego motoru.


Kupisz uszczelkę dobrej firmy to i będzie dołączona rozpiska kolejności, momentów i kątów dokręcania . Np. Erling podaje :
> 30 Nm
> 90 stopni
> 90 stopni

Natomiast Reinz dla swojego wyrobu podaje :
> 15 Nm
> 30 Nm
> 90 stopni
> 90 stopni

Śruby głowicy powinny być nowe , głowica splanowana.

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


18.12.2017, 21:22
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36
Lokalizacja: Pabianice
Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post Re: Głośna praca silnika 1.4 16V
Pisałem w tym wątku o klekotaniu w mojej fabce.

Klekotała jak diesel, podczas przyspieszania przy ok. 3000 obrotów chwilowy spadek mocy, tak jakby ktoś szarpał z tyłu.
Dałem do mechanika, okazało się że jeden cylinder jest porysowany przez kiwający się tłok.
Szukaliśmy tłoków długo, jak znalazł to się okazało, że po ok. 1500zł sztuka.
Tak więc postanowiliśmy naprawiać - zrobił tulejowanie + nowe pierścienie.
Po odebraniu bajka - cisza jak w nowym - niestety przejechał może ze 30 km i to samo.

Zrezygnowany dałem auto do salonu do diagnozy. Rozebrali i stwierdzili że już dwa tłoki latają.

W necie znalazłem silnik BXW z anglika z 2009r., kupiłem przełożyłem i póki co od 2 lat mam spokój.

Podejrzewam, jak ktoś tu wspomniał winę oleju - kiedyś zachciało mi się zmienić markę i wtedy zaczął klekotać.

W salonie od nowości lali Castrol SLX, a od 3 wymiany Castrol 505.01 (google mówi że to do turbodiesli).

Teraz leję 0W30

PS.
Jakby ktoś chciał to mam na zbyciu niezbyt wysilony silnik BXW (120 000km) :twisted:

_________________
F2 COMBI LPG


17.03.2018, 22:06
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL