Teraz jest 04.05.2024, 11:48



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
wymiana gum wahacza przedniego 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: wymiana gum wahacza przedniego
Szymonrts napisał(a):
pełna tuleja pozwala w większym stopniu odczytać różne informacje z podłoża, gdyż nie są do końca tłumione.


A nie o to przypadkiem chodzi? ;) Jak dla mnie to sprawdź, czy masz te tuleje dobrze zmontowane, głębokość osadzenia, czy znaczniki się pokrywają.

Tak, jak już wyżej opisałem, u mnie ten problem nie występuje. Zawieszenie jest owszem, sztywniejsze, ale to się bardzo na plus przekłada na prowadzenie auta. Fakt, komfort minimalnie ucierpiał, ale człowiek, który nie miał styczności z autem i się nim przejechał nie zauważył nic niepokojącego. A ja mam porównanie przed/po. :P

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


03.11.2012, 09:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 28.03.2010, 15:05
Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post Re: wymiana gum wahacza przedniego
MatCar17 napisał(a):

A nie o to przypadkiem chodzi? ;)


Właśnie o to chodzi :) Po to montujemy takie tuleje, czy też usztywniamy zawieszenie żeby bardziej "wyczuć" drogę i odczytywać maksimum informacji z podłoża/napędu. Niestety wiąże się to z pogorszeniem komfortu i większym przenoszeniem drgań z podłoża oraz zespołu napędowego.


03.11.2012, 10:09
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: wymiana gum wahacza przedniego
No ale już ustaliliśmy, że przenoszone drgania są tylko minimalnie większe? :wink:

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


03.11.2012, 10:15
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: wymiana gum wahacza przedniego
kapi napisał(a):
mss napisał(a):
sprawdz te przeguby wewnetrzne. one wibruja tylko pod obciazeniem i tylko w pewnym zakresie

pod obciążeniem - ok, jak kolega wciśnie pedał w podłoge to od razu "obciążamy" mech. róznicowy i cała moc jest przekazywana na koła.

możliwa jest jeszcze sytuacja, gdy mechanik demontując układ uszkodził przegub wewnętrzny - coś się rozsypało pod osłoną.

mss - z całym szacunkiem - przeguby wymieniałem u siebie w F1 i wlasnie zaczynało sie od wibracji, winowajcą była rolka która spadła z elementu przegubu . a całość rozsypała sie jak ją zdemontowałem. i prędkość samochodu tu nie miała nic wspólnego. drżało pod obciążeniem.
przy okazji proponuję sprawdzić bicie półosi, bo coś normalne to nie jest, by po wymianie tulei od razu takie kwiatki wyszły.

troche zle sie wyrazilem, Ty rozumiesz, ja rozumiem, nie chce mi sie juz tlumaczyc ;)
te wibracje ktore ma kolega wygladaja mi tylko na przegub.
fakt faktem, moze uszkodzic sie na wiele sposobow, i moze byc tak jak piszesz, moze wibrowac po calosci, ale pelne obciazenie a srednie ma tu nie wielkie znaczenie.

Szymonrts napisał(a):
mss napisał(a):
Szymonrts napisał(a):
przy pełnych tulejach to normalne, że więcej drgań jest przenoszonych z zawieszenia. Pewnie założyłeś tuleje org z A2/cupry. U mnie po wymianie na pełne też drgania są bardziej odczuwalne np. przy ruszaniu czy przy jeździe na niskich obrotach. Coś za coś - albo sztywne zawieszenie, albo pływa i nie czuć drgań;)

zajrzyj pod auto i zobacz jak skonstruowane jest zawieszenie.
niskie obroty ani ruszanie nie ma nic do rzeczy.


mss wiem jak skonstruowane jest zawieszenie. Dlatego wyciągam wnioski. Zastanów się czy przeniesienie napędu (szczególnie w niskim zakresie obrotów) nie powoduje żadnych dodatkowych drgań. Porównaj również budowę tulei oryginalnej dwuramiennej i pełnej. Powinieneś zauważyć, że dwuramienna pozwala wahaczom(kołom) na ruch przód-tyl, a pełna ogranicza ten ruch. Wyciągnij teraz wnioski czy pełna tuleja podczas ruszania nie powoduje dodatkowych drgań. Wiąże się to również z tym, że pełna tuleja pozwala w większym stopniu odczytać różne informacje z podłoża, gdyż nie są do końca tłumione.

za te drgania odpowiadaja przedewszystkim poduszki silnika. dolny lizak musialby byc zmasakrowany.
druga rzecz, to sprezynki na tarczy sprzegla. to tlumi drgania dosc mocno.
i tu tez moze byc problem. u mnie na sprzegle typu "pol beton" na bardzo twardym pedale, czuc wibracje, ale dotyczy to tylko pol sprzegla i ruszania.

_________________
1.8T 301HP


03.11.2012, 12:50
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL