Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
[F1] Fabia I. Wymiana zegarów na nowsze
Witajcie
Zastanawiam się nad wymianą zegarów z 2003r na nowsze po liftingu montowane od 2004r.
Czy wymiana tych zegarów jest możliwa bez problemów tzn czy wystarczy jak odłączę akumulator i wymienię zegary podpinając kostki do nowych.
Czy po podłączeniu nowych zegarów wszystko będzie działać prawidłowo bez dodatkowych czynności?
A może wystarczy wymienić na nowy cyferblat /opis zegarów/?
Proszę o zdjęcia nowych zegarów, jak wyglądają w nocy gdy są podświetlone
Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedzi
_________________ Mariusz
Ostatnio edytowano 25.01.2011, 17:11 przez Mariusz5, łącznie edytowano 2 razy
|
25.01.2011, 16:48 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Deski? A nie zegarów przypadkiem? Deski rozdzielcze się nie różnią same w sobie, ale niech mnie ktoś poprawi, jeśli źle mówię.
A co do zegarów, to nie jest kwestia podpięcia nowych i jazda, ponieważ w budziku jest immo. Trzeba je zakodować, ale jak to się robi, nie mam pojęcia. Jak podłączysz nowe zegary nie odpalisz auta i będzie Ci mrygotać kontrolka od immobilisera.
A gdzie masz kontrolkę np. świateł mijania? W poliftówce jest między benzyną i temperaturą. Jak masz w obrotomierzu wymiana samej tarczy nic nie da.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
25.01.2011, 17:06 |
|
|
Dołączył(a): 12.10.2010, 15:42 Lokalizacja: Świętochłowice Posty: 181
Podziękował: 3
Pomógł: 9
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia 1.4 MPI Comfort Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Deski chyba te same, kierownica tylko była inna.
|
25.01.2011, 17:34 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
tak, zmiana opisu zegarów odpada ponieważ zmieniło się ustawienie kilku kontrolek
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/printv ... dcb9394099
_________________ Mariusz
|
25.01.2011, 19:33 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
A jak by spróbowac gdzies dostac taka tarcze po 2004roku ale z kontrolkami ustawionymi tak jak w tych starszych modelach ?. Czy lepiej samemu pobawic sie w jakimś programie i stworzyc takie cos?
|
25.01.2011, 19:45 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Jak Ci bardzo zależy, to najprościej jest zakupić poliftowy budzik i kodowanie immo.
Jakbyś miał zegary z przejściówki (takie, jak ja), to jest prościej, bo zamieniasz same tarcze. Ja mam do w planach.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
25.01.2011, 20:10 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
możesz poszukać poliftowego budzika i kodowanie immo?
_________________ Mariusz
|
25.01.2011, 20:14 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Na allegro są goście co oferują same tarcze zegarów (i to nie wyjęte z oryginałów, ale przez nich wyprodukowane - zatem skoro to robią to może Ci wyprodukują tarcze zegarów w układzie kolorystycznym poliftowym, ale z rozkładem kontrolek sprzed liftu).
Poza tym zegary poliftowe w autach sprzed liftu pokazują odwrotnie poziom paliwa w zbiorniku (w miarę upływu kilometrów paliwa Ci przybywa w baku )
|
25.01.2011, 20:14 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
czego tak wskazują ten poziom paliwa?
_________________ Mariusz
|
25.01.2011, 20:21 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Ma to związek z potencjometrem zamontowanym w pływaku wewnątrz zbiornika paliwa. W miarę spadania poziomu paliwa w zbiorniku, rezystancja w oporniku w wersji poliftowej zmienia się odwrotnie w stosunku do wersji sprzed liftingu.
Zmieniając zegary trzeba wymienić również pływak w zbiorniku paliwa.
|
25.01.2011, 21:10 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Jak to?! To nie idzie tak samo? :/
Dobra, żeście mnie przestraszyli... :p Przecie ja samą tarczę będę wymieniał, więc mnie to nie interesuje.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
25.01.2011, 23:37 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Fabia I. Wymiana zegarów na nowsze
Nie wiem z czyjej to fabii ale projekt jest ciekawy. Zobaczcie sami: Zegary tej fabii dał roomster.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
19.10.2011, 16:02 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Fabia I. Wymiana zegarów na nowsze
Teraz ktoś bardziej rozgarnięty w tych sprawach musi wyjaśnić jak to zmajstrować, bo nie powiem koleś zrobiłeś mi smaka
|
19.10.2011, 18:29 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Re: [F1] Fabia I. Wymiana zegarów na nowsze
Żubr napisał(a): Teraz ktoś bardziej rozgarnięty w tych sprawach musi wyjaśnić jak to zmajstrować, bo nie powiem koleś zrobiłeś mi smaka kupić fabie 2 albo roomstera.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
19.10.2011, 19:13 |
|
|
Dołączył(a): 20.02.2011, 21:39 Posty: 44
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Fabia I. Wymiana zegarów na nowsze
Pięknie wyszły te zegary masz gust koleś, ja myślałem żeby założyc sobie od RS 1 ale to jest duzo kombinacji chodz mi o przebieg itp.Pozdrawiam
|
19.10.2011, 19:35 |
|
|