Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 28.08.2010, 18:13 Lokalizacja: Kraków Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Województwo: małopolskie
|
Wspomaganie kontrolki ABS ASR check engine airbag / Wiązka
Witam Kupiłem Fabie 1.4 16V z 2001 roku . Po potężnych oględzinach uznałem że autko nie było uszkodzone a jednak pali się kontrolka AIRBAG . W.g VAG-a za mała oporność zapłonnika poduszki kierowcy , zdjąłem podche i okazało się że wtyczka jest wypięta ( ale sama się wypięła ? ) . Coż za zdziwienie mnie ogarnęło gdy po wpięciu okazało się że zapaliła się kontrolka EPS i przestało działać wspomaganie a poducha dalej świeci . VAG nie pokazuje żadnego błędu. Błąd poduszek odczytywany jest jako sporadyczny . Czy ktoś miał z takim czymś do czynienia , bardzo prosze o jakieś sugestie .
|
28.08.2010, 18:25 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Podejrzane to.. Coś z elektroniką..
A auto nie było może czasem jakieś popowodziowe, zalane?Oglądałeś jak wygląda wiazka?
Przejrzyj temat o gnijącej wiazce przy okazji..
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
28.08.2010, 22:35 |
|
|
Dołączył(a): 01.03.2010, 14:16 Lokalizacja: Kraków Posty: 31 Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CHYB-1.0 MPI 75KM
Skrzynia: OCF - 5b (1.0 MPI)
Samochód: Fabia III Style
Rok prod.: 2016
Województwo: małopolskie
|
Ja miałem podobną sytuację związaną ze wspomaganiem. Gdy miałem wypadek po wystrzeleniu poduchy przestało mi działać wspomaganie, myślałem na początku że to pompa padła ponieważ nie dość że kontrolka airbag się świeciła to jeszcze od wspomagania. Jak założyłem nowy Airbag i po ożywieniu sensora wszystko wróciło do normy (zgasła kontrolka poduchy i wspomaganie wróciło). Zdziwiło mnie to jak może być poducha powiązana ze wspomaganiem, ale cóż wszystko wróciło do normy. Minęły już 3 lata i wszystko hula jak należy. Może powinieneś sprawdzić sensor airbagu.
|
28.08.2010, 23:14 |
|
|
Dołączył(a): 28.08.2010, 18:13 Lokalizacja: Kraków Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Województwo: małopolskie
|
Auto przyjechało z Niemiec i nie jest popowodziowe , co do wiązki to w moim modelu prawdopodobnie serwis już zrobił swoją powinność i przewody są fachowo rozizolowane i podwieszone powyżej podłużnicy . Ale dziwna sprawa , po ponownym wpięciu poduchy kierowcy wspomaganie działa lecz VAG mówi że - boczna poduszka pasażera zwarcie do masy - czy tu czasem coś nie jest z oprogramowaniem bo przedtem pokazywał - za mała rezystancja poduchy kierowcy - tak jak by była zwarta do masy . Dziwna sprawa .
|
29.08.2010, 09:59 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Dziwna sprawa z tymi airbagami u Ciebie. Myślę, że powinieneś zdemontować schowek przed pasażerem i zobaczyć jak jest podłączona poduszka.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
29.08.2010, 22:28 |
|
|
Dołączył(a): 28.08.2010, 18:13 Lokalizacja: Kraków Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Województwo: małopolskie
|
Nie mam pojęcia (koleś ) co masz na myśli pisząc żeby zerknąć jak jest podłączona poduszka kierowcy , to nie jest jakiś stary typ samochodziku w którym różni cwaniaczki podłączali kontrolkę AIRBAG pod kontrolkę oleju . W moim przypadku chyba należy dowalić się do sensora zgniotu i oprogramowania . Będę informował o postepach naprawy i bardzo proszę zaawansowanych o sugestie .
|
30.08.2010, 21:36 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
martocho napisał(a): to nie jest jakiś stary typ samochodziku w którym różni cwaniaczki podłączali kontrolkę AIRBAG pod kontrolkę oleju Kilka poduch fabiowskich już wyciągałem i mianowicie całkiem niedawno zaglądam do poduchy w kierownicy i widzę: wtyczka rozwalona, do przewodów podpięty rezystor i włożone to do gniazda w poduszce. Ostrożnie odłożyłem na swoje miejsce bo spodziewałem się strzału w pysk. Nie wiem dlaczego ktoś to tak podłączył. To tak jako ciekawostka. martocho napisał(a): Nie mam pojęcia (koleś ) co masz na myśli pisząc żeby zerknąć jak jest podłączona poduszka kierowcy Pisałem o poduszce pasażera (bo sam o niej wspomniałeś) a nie tej w kierownicy. Myślę, że przynajmniej wyeliminowałbyś opcję, że ktoś grzebał przy wtyczce. martocho napisał(a): bardzo proszę zaawansowanych o sugestie .
Faktycznie, ekspertem nie jestem więc przepraszam i już się nie odzywam. Z ciekawości jednak będę śledził Twój problem.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
31.08.2010, 23:20 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52 Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
Tak jak pisze koleś musisz sprawdzic sensory airbaga i wtyczki bo masz cos z instalacja . Z doswiadczenia wiem ze ludzie nawet kupujac wypadkowe auta beda sie niemalze bic ze ich pojazd jest ok troche to przypomina fanatyczne zachowanie pod krzyzem. Wtyczka sama sie nie wypnie bo w takim przypadku to co 2 auto mialo by blad poduszek nie wypowiadam sie na temat twojego auta bo go nie widzialem ale wiadomo jest ze bardzo duzo aut ma przeszlosc wypadkowa a handlarzyna i pseudo blacharze znajacy sie na autach jak ginekolog na piekarstwie potrafia nie dostrzec zderzenia z tirem jak wiadomo polak nawet z przystanku autobusowego zrobi mercedesa
|
01.09.2010, 07:04 |
|
|
Dołączył(a): 28.08.2010, 18:13 Lokalizacja: Kraków Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Województwo: małopolskie
|
zadariusz1 napisał(a): Tak jak pisze koleś musisz sprawdzic sensory airbaga i wtyczki bo masz cos z instalacja . Z doswiadczenia wiem ze ludzie nawet kupujac wypadkowe auta beda sie niemalze bic ze ich pojazd jest ok troche to przypomina fanatyczne zachowanie pod krzyzem. Wtyczka sama sie nie wypnie bo w takim przypadku to co 2 auto mialo by blad poduszek nie wypowiadam sie na temat twojego auta bo go nie widzialem ale wiadomo jest ze bardzo duzo aut ma przeszlosc wypadkowa a handlarzyna i pseudo blacharze znajacy sie na autach jak ginekolog na piekarstwie potrafia nie dostrzec zderzenia z tirem jak wiadomo polak nawet z przystanku autobusowego zrobi mercedesa
Bardzo zabawne , wielkie dzięki za pomoc
|
01.09.2010, 09:50 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2008, 08:43 Lokalizacja: Środa Wielkopolska Posty: 29
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
EPC + ASR + Helikopter
Witam
Od pewnego czasu kilka razy z zapaliły mi się trzy żółte kontrolki na tym samym odcinku drogi. EPC+ASR+Helikopter. Zauważyłem że zapalają sie w jeździe po remontowanych dziurawych odcinkach dróg w trakcie częstego hamowania i ruszania z miejsca. Po 2 krotnym zgaszeniu i odpaleniu silnika pozostaje tylko helikopter który także gaśnie po piątym z rzędu odpaleniu silnika. Ktoś może przerabiał ten temat u siebie???
Dzięki za wszelkie sugestie.
_________________ Szczepański Tadeusz
|
12.05.2011, 20:14 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: EPC + ASR + Helikopter
Bez Vag'a ciężko cokolwiek powiedzieć, ale wyglada mi to na jakiś uwalony czujnik. Np: czujnik prędkości kół... Sprawdź czy działą ci ABS podczas gdy świecą kontrolki Teraz doczytałem i zauważyłem ze napisałes EPC, na szybko przeczytałęm ESP... tak że moje "przepowiednia" mają się chyba nijak do problemu... Vag na pewno ułatwi sprawę
|
12.05.2011, 20:37 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: EPC + ASR + Helikopter
Jeśli helikopter gaśnie po którymś odpaleniu to czujnik temp. silnika uszkodzony (przerabiałem u siebie). Natomiast co do EPC i ASR to wygląda ....... na ABS. Czyżby jakiś zbieg okoliczności dwóch awarii Jednak bez Vag-a to wróżenie z fusów. Pozdrawiam.
_________________ GrzegorzT
|
13.05.2011, 17:32 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2008, 08:43 Lokalizacja: Środa Wielkopolska Posty: 29
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Re: EPC + ASR + Helikopter
Witam
Dzięki za wszelkie sugestie. Jeszcze jedno pytanie dotyczące VAG-a. Czy na dzień dzisiejszy gdy żadna z kontrolek nie świeci wizyta w warsztacie i diagnoza Vag wykaże usterki??? Czy jednostka sterująca ma pamięć błędów??? Czy tylko da się zdiagnozować usterkę jadąc z zapalonymi kontrolkami pod kompa. Jeszcze jedno pytanie wiem że zmieniam temat. Chciałbym kupić kabel i soft tak żeby samemu ewentualnie podpiąć się pod gniazdo diagnostyczne. Czy ktoś z klubowiczów może polecić mi jakiś sprzęt soft, najprościej gdyby wskazał na Allegro aukcję z kompletem który posiada i dobrze się takowy komplet czyli przewód i soft sprawuje.
Pozdrawiam
_________________ Szczepański Tadeusz
|
13.05.2011, 20:04 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Re: EPC + ASR + Helikopter
tadeusz 26 napisał(a): Czy ktoś z klubowiczów może polecić mi jakiś sprzęt soft, najprościej gdyby wskazał na Allegro aukcję z kompletem który posiada i dobrze się takowy komplet czyli przewód i soft sprawuje.
Pozdrawiam http://allegro.pl/vag-com-kabel-diagnos ... 60829.htmlA softu pełno w necie
|
13.05.2011, 20:25 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: EPC + ASR + Helikopter
tadeusz 26 napisał(a): Czy jednostka sterująca ma pamięć błędów??? Komp ma pamięć błędów. Jednak o ile się nie mylę to po 45 odpaleniach auta te błędy znikają o ile się nie powtórzy. Procedura jest taka: 1. Wyłączony zapłon podpinasz sprzęt do gniazda. 2. Przekręcasz kluczyk do zapalonych kontrolek (następuje łączenie z ECU) 3. Już możesz pracować (czytać, usuwać błędy). 4. Włączasz silnik. 5. Sprawdzasz czy nie pojawił się ponownie. 6. Jeśli wszystko OK wyłączasz silnik. 7. Odpinasz sprzęt.
_________________ GrzegorzT
|
14.05.2011, 12:26 |
|
|