Teraz jest 25.04.2024, 22:08



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Dziwne zachowanie auta i problem z EPC 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 25.03.2010, 07:25
Lokalizacja: Andrychów
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Choise
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post Witam...prosze o rady... EPC??
Witam
Jestem tu nowy.. na codzień jezdze golfem w TDI ale takie cudo jak fabia kupiłem okazyjnie dosłownie wczortaj tzn fabie 1,2 AWY 40kW... Autko od szwagierki pierwszegoi własciciela przebieg 55 tysiecy - własnie przyjechałem nią ze szwecji.
I teraz kilka pytań bo na fabiach sie nie znam sie do końca a mam pewien problem tzn:
- Kontrolka EPC - świeci sie cały czas na włączonym zapłonie przed zapaleniem..po zapaleniu gaśnie odrazu.
- Przy delikatnym hamowaniu autkierm lekko szarpie..(czujnik stopu ??? )
- auto na trasie(równo-srednio 120kmh spaliło 6,7l/100km - nie za dużo?

podpiąlem odrazu VAGA wyszło:

"...
Thursday, 25 March 2010, 06:51:16

VAG-COM Version: Release 409.1-US



Control Module Part Number: 03D 906 032 R

Component and/or Version: 1,2l/2V SIMOS3 00HS1408

Software Coding: 00031

Work Shop Code: WSC 13765

Additional Info: TMBPW46Y944111694 SKZ7Z0D2480689

2 Faults Found:

16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1

P0172 - 35-10 - - - Intermittent

16490 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0106 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent.."

co radzicie co myślicie??
z góry dzięki...


25.03.2010, 07:42
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Co myślę ? Nie używałeś szukajki bo się nie chciało.
Po skasowaniu błędy wracają ?

Co do 16556
np. 1. http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=16556
2. http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=16556
3. http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=16556 itd

Co do 16490 sprawdź rozrząd czy jest wszystko ok, potem dopiero czujnik położenia wału.

tolczej napisał(a):
Kontrolka EPC - świeci sie cały czas na włączonym zapłonie przed zapaleniem..po zapaleniu gaśnie odrazu.


Tak ma być.

tolczej napisał(a):
auto na trasie(równo-srednio 120kmh spaliło 6,7l/100km - nie za dużo?


http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 66&start=0

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


25.03.2010, 08:04
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 25.03.2010, 07:25
Lokalizacja: Andrychów
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Choise
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post 
to nie kwestia ze sie nie chciało...poczytałem na ten temat i tutaj i na innych forach zanim sie zarejestrowałem.
błądy sie skasowały i nie wróciły odrazu..ale sprawdze jeszcze dzis po paru kilometrach.
tak czy siak.. od czego zacząć?
sonda lambda przed katem
prosze o jakieś rady? zawsze sie woziłem dieslem i niespecjalnie wiem czy nie czeka mnie jakaś niespodzianka przy kupnie i wymianie..na co zwrócić uwagę? czego sie wystrzegać?
dzieki


25.03.2010, 08:30
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Jak nie wróciły to na razie nic nie rób, jak wrócą to wtedy tak jak wg. tematów co sprawdzić. Zwróć uwagę na rozrząd czy łańcuszek nie grzechocze itp.
Wymiana filtrów oleju itd to chyba norma i nie musze pisać :)
Reszta lać i jeździć a co do silnika - http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 39&start=0

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


25.03.2010, 08:55
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 25.03.2010, 07:25
Lokalizacja: Andrychów
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Choise
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post 
co prawda wiele kilometrów nie zrobiłem ale błąd jak narazie niewyskoczył..
Czy ten komunikat z "failed or incopleated" to nie jakiś objaw awarii? pytam bo poprostu nie wiem..
Jak sprawdzić Vagiem czy sonda Lamba działa poprawnie?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Golf III 1,9 TDI AFN virus
Fabia 1,2 AWY


27.03.2010, 22:40
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
tolczej napisał(a):
Jak sprawdzić Vagiem czy sonda Lamba działa poprawnie?

trochu szukania by nie zaszkodziło..

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=sondy
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=sondy
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 4386#64386

dla chcącego nic trudnego :smiley15:
:szng: :spam:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


28.03.2010, 00:13
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.04.2012, 16:11
Lokalizacja: Koziegłowy k. Poznania
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post Dziwne zachowanie auta i problem z EPC
Witam. Po uruchomieniu zimnego silnika, samochód podczas jazdy po puszczeniu gazu nie zwalnia, tylko utrzymuje prędkość i obroty silnika w granicach 1500 - 2000. Czuć to na niskich biegach przy prędkości obrotowej silnika 2000 obr/min i poniżej. Po wyłączeniu silnika i ponownym starcie problem znika. Co może być przyczyną?

Podczas uruchamiania silnika (zimny lub ciepły) zapala się kontrolka EPC, co wiąże się z brakiem mocy. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu (lub po kilku próbach) problem znika i można jechać. Co może być przyczyną? Czy wiąże się to z pierwszym problemem?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc i sugestie.


28.09.2012, 16:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06
Lokalizacja: pomorskie
Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
Post Re: Dziwne zachowanie auta i problem z EPC
Odczytaj pamięć błędów sterownika silnika VAGiem, lub daj komuś żeby to zrobił. EPC może oznaczać różne usterki a w szczególności uszkodzone: włączniki nad pedałami, pedał przyśpieszenia, przepustnicę, czujniki na silniku, zawór ERG.

_________________
Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.


28.09.2012, 17:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.04.2012, 16:11
Lokalizacja: Koziegłowy k. Poznania
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Dziwne zachowanie auta i problem z EPC
Dzięki za sugestie. Ile może kosztować takie sprawdzenie błędów?

Dodam jeszcze, że EPC zawsze się zapala po uruchomieniu silnika po myjce ciśnieniowej, czyli jak gdzieś tam wilgoć się dostnie. Wtedy uruchamiam aż do skutku, czyli poprawnie się urochomi bez EPC.


29.09.2012, 14:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Dziwne zachowanie auta i problem z EPC
uzupełnij w profilu skąd jesteś pewnie w okolicy ktoś ma dostęp do sprzętu ,
a normalnie w zależności od warsztatu pewnie rozrzut 20-50 zł za podpięcie.

a co do ew błędów zobacz po myciu które przewody są mokre być może to nie wina częsci tylko gdzieś po drodze przewody zwarcie mają, ale wszystko najlepiej zacząć od kompa - będzie wiadomo gdzie szukać ...

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


29.09.2012, 14:47
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 21.04.2012, 16:11
Lokalizacja: Koziegłowy k. Poznania
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Dziwne zachowanie auta i problem z EPC
Koziegłowy


29.09.2012, 15:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.01.2010, 17:47
Lokalizacja: czę100chowa
Posty: 40
Podziękował: 6
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Dziwne zachowanie auta i problem z EPC
Koniecznie kabel musisz podłączyc, coś podaje błąd na komputer. Przy kolejnym restarcie silnika komputer się resetuje ale znowu dostaje sygnał. U mnie tak było akurat - możesz nie wierzyć ale poluzowała się śruba od masy przy bezpiecznikach :D Ciągle błedy wyskakiwały przez taką pierdołę.


30.09.2012, 09:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.04.2012, 16:11
Lokalizacja: Koziegłowy k. Poznania
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Dziwne zachowanie auta i problem z EPC
Chciałbym dodać, że jak przyszła zima, opisane wyżej rzeczy nie mają miejsca.
Więc na razie nic nie ruszam.


13.01.2013, 22:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23
Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Dziwne zachowanie auta i problem z EPC
zima czyli mrozy i mala wilgotnosc powietrza, wskazuje to na zalana wiazke - szukaj: gnijaca wiazka elektryczna.


14.01.2013, 15:36
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Dziwne zachowanie auta i problem z EPC
Dzisiaj przyjechała moja. Mówi, że auto na luzie się trzęsło i na 5 biegu nie jechało, bo w ogóle mocy nie miało. Przyjechała, zgasiła i woła mnie. Ja odpalam i wszystko ok. Po 3 godzinach jedziemy w stronę bielska i naglę było szkubnięcie silnikiem tak jakby zgasnął i zapaliła się EPC w tym momencie na 2 sekundy po czym auto jechało dobrze znowu. Zrobiło tak kilka razy w czasie jazdy. Podpiąłem mu ELMa327 bo mam na bluetooth i wyczytałem oczywiście EGR ale to już od dawna. Były również jakieś dziwne błędy i w tym był błąd wypadania zapłonu na cylindrze nr2 ! Silnik to AUA z jedną cewką i przewodami WN. Czy ta jedna cewka jest w stanie pokazać błąd konkretnego cylindra ? W nowszych silnikach z osobnymi cewkami nie było problemu. Jutro z rana będę vagiem się bawił, ale niestety elm wykasował mi błędy.

_________________
Obrazek


16.01.2013, 22:12
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL