Teraz jest 25.04.2024, 13:54



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Błąd 16825 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Błąd 16825
Witam kilka tygodni temu wyskoczyla kontrolka silnika, po podłączeniu do Vaga pokazuje błąd 16825. Według kodów Vag jest to :

16825 P0441 System kontroli emisji wydechu (EVAP) – niewłaściwy przepływ odpowietrzania.

Co z tym zrobic?[/b]


20.06.2007, 17:25

Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 478
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
Post 
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 7499#47499
kros napisał(a):
Aso twierdzi że ten błąd (16825) to wynik złego tankowania (przelanie albo zalanie odpowetrznika), choć ja nigdy nie przelewałem. Więc albo jest jeszcze jakaś inna przyczyna albo jakiś osioł na stacji mi przelał albo/i zalał ten odpowietrznik (wcześniej pozwalałem lać obsłudze stacji - teraz już zawsze sam leję).

Więc jest to związane najprawdopodobniej z zalaniem filtra węglowego.
Używałeś szukaj ??

_________________
Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci :-)


Ostatnio edytowano 20.06.2007, 18:43 przez Draki, łącznie edytowano 1 raz



20.06.2007, 18:29
Zobacz profil Album osobisty
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Pewnie nie używał

tutaj druga podpowiedź

xremosx,
a jak użyjesz szukajki pod kątem numeru błędu lub fitra to pewnie jeszcze coś znajdziesz


20.06.2007, 18:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.11.2010, 09:34
Lokalizacja: Lubin
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Województwo: dolnośląskie
Post błąd: 16825 P0441 system odpowietrzania zbiornika
Witam,

czy może mi ktos pomóc. Mam nastepujacy problem z maja skoda fabja (2002 rok, silnik 1.4 MPI, 60 KM, przebieg 115 tkm): kupiłem skodę 6 tygodni temu. Przy jezdzie próbnej, nie zauważyłem, że silnik na wolnych obrotach ma czasami częściejsze, czasami rzadże drganie (skazuwka obrotow drga letko przy tym). Na ciepłym silniku czasami nie zapala fabia za pierwszym razem (tak sie bardzo żadko dzieje). Na zimnym silniku odpala bez problemu.

Nastepujaco wymienilem swiece. Problem nie znikną. Dwa tygodnie temu zapalila sie do tego jeszcze kontrolka silnika (ta żółta). Na komputerze stwierdzil mechanik nastepujący błąd: 16825 P0441 – system odpowietrzania zbiornika – błędny przepływ. Błąd został skasowany. Po czterech dniach kontrolka silnika ponownie sie zapaliła. Błąd został skasowany, drganie silnika jest cały czas dalej no i kontrolka ponownie sie zapaliła (ten sam błąd).

Proszę o pomoc. Co to może być? Mechanik nie wie...

Tom78


11.11.2010, 10:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
spróbuj wyczyścić przepustnice i zaadaptować. ewentualnie przy czyszczeniu nie odpinaj wtyczki to obejdzie się bez adaptacji.


11.11.2010, 11:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Witam.

Jeśli ktoś nie umie skorzystać z opcji szukaj to nie sądzę, żeby był w stanie rozwiązać jakikolwiek problem. Oto pierwszy lepszy temat z "szukajki":

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=12197

Na tym forum były już wszystkie problemy poruszane wystarczy poszukać.

Pozdrawiam


11.11.2010, 11:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.11.2010, 09:34
Lokalizacja: Lubin
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Województwo: dolnośląskie
Post 
skodzik napisał(a):
Witam.

Jeśli ktoś nie umie skorzystać z opcji szukaj to nie sądzę, żeby był w stanie rozwiązać jakikolwiek problem. Oto pierwszy lepszy temat z "szukajki":

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=12197

Na tym forum były już wszystkie problemy poruszane wystarczy poszukać.

Pozdrawiam


Hej,

czy ten zawor odpowietrzania par paliwa EVAP to jest ten zawor, ktory jest przymocowany do zbiornika z plynem do chlodnicy?

Czy awaria tego zaworu ma cos wspolnego z tym, ze obroty silnika nie rowno chodza i auto czasami drga?

Jak sprawdzic, czy do zaworu dochodzi napiecie?

Dzieki za pomoc.

Tom78


11.11.2010, 14:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.03.2011, 13:21
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Błąd nr 16825 - nieprawidłowy przepływ
Witam,
Zacznę od początku: powrót z trasy, 350 km od domu zapala się pomarańczowa kontrolka, tzw. helikopterek. Poza tym z autem się nic nie dzieje.
Dojeżdżam spokojnie do domu, bez gwałtownego dodawania gazu i nie przekraczając 90km/h.
Na drugi dzień odpalam, kontrolka normalnie gaśnie.

Po kilku tygodniach kontrolka wraca, znów jestem z dala od domu, robię z zapaloną ponad 2000 km. Już sama nie gaśnie.
Podłączenie do kompa - błąd nr 16825 - nieprawidłowy przepływ.
Mechanicy sprawdzają jakieś przewody pod maską po lewej stronie. Tu jest ok.
Mówią, że nie chcą grzebać, bo ciężko powiedzieć co to, a jak będą wymieniać w ciemno części, to tylko koszty, a nie wiadomo, czy pomoże.
Dwa razy kasują, dwa razy znów się zapala.

Za każdym razem zapala się przy mocniejszym wciśnięciu gazu przy ruszaniu, a w zasadzie rozpędzaniu się, bo na 2,3 biegu.
Poza tym żadnych objawów. Raz może chwilę dłużej zapalał.

Auto mam od 15 000km, przelewałem zbiornik chyba przy każdym tankowaniu, bo robiłem tak zawsze w Golfie i innej Fabii i tamtym nigdy nic się nie działo.
Z tego co wyczytałem, to pewnie to jest przyczyną, ale nigdzie nie widzę rady co z tym teraz zrobić.

Co robić, żeby się tego pozbyć, bo mi świeci po oczach. :)


05.10.2011, 13:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Błąd nr 16825 - nieprawidłowy przepływ
teodor24
korzystaj z szukajki, bo o tym błedzie sporo się już pisało..
Jak przelałeś to tu coś może być odnośnie tego
viewtopic.php?f=2&t=12236&hilit=16825
viewtopic.php?f=2&t=5749&hilit=16825
viewtopic.php?f=2&t=7515&hilit=16825
viewtopic.php?f=2&t=4235&hilit=16825

i ti więcej
viewtopic.php?p=19545#p19545

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


05.10.2011, 20:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.03.2011, 13:21
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Błąd nr 16825 - nieprawidłowy przepływ
Dzięki sebasuperb
Szukałem i nie widzę nigdzie jednoznacznej odpowiedzi, jak uporać się z problemem.
Np. czy komuś pomogła wymiana tego filtra z węglem, albo czy da się go wyczyścić?
Jedyne co to widzę, że komuś pomogło czyszczenie tego zaworu N80. U mnie chyba go sprawdzili. Choć mogę zasugerować, by zrobili to jeszcze raz.


10.10.2011, 15:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.03.2011, 13:21
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Błąd nr 16825 - nieprawidłowy przepływ
Nie ma na tym forum nikogo, kto by miał taki problem i się z nim uporał?


18.11.2011, 11:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.08.2006, 21:59
Lokalizacja: Legnica
Posty: 72
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Samochód: Fabia Sportline
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Błąd nr 16825 - nieprawidłowy przepływ
Witam
Problem może być rzeczywiście w zaworze N80. Ja się z problemem uporałem poprzez przeczyszczenie go (przedmuchanie sprężonym powietrzem) i przesmarowanie (zastosowałem WD40). Teraz słychać wyraźnie jego cykanie i błąd przestał się pojawiać. Dodatkowo możesz "przedmuchać" cały układ odprowadzania oparów ze zbiornika z węglem aktywnym. W tym celu odłączasz od zaworu przewód gumowy i wdmuchujesz do niego sprężone powietrze (otwórz przy tym klapę wlewu paliwa - usłyszysz jak powietrze wydostaję się przez otwór przy wlewie). Powinno pomóc:) Co do sprężonego powietrza, to ja wykorzystałem kompresor na stacji benzynowej. Dodam jeszcze, że jeśli aktualnie masz błąd "stały", to zaraz po zrobieniu w/w czynności i przejechaniu paru kilometrów, status błędu powinien przemienić się na "sporadyczny", po czym po kilku uruchomieniach "helikopterek" powinien zgasnąć.
Pozdrawiam


02.01.2012, 10:05
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 25.03.2011, 13:21
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Błąd nr 16825 - nieprawidłowy przepływ
Dzięki fist4sz3k :)


18.05.2012, 22:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.08.2006, 21:59
Lokalizacja: Legnica
Posty: 72
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Samochód: Fabia Sportline
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: dolnośląskie
Post Błąd Vag 16825 i zawór N80
Witam serdecznie
Postanowiłem się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami dotyczącymi zaworu N80 i błędu 16825, dotyczącego nieprawidłowego przepływu.
Błąd 16825 powstaje najczęściej z uwagi na niesprawny zawór N80 znajdujący się w komorze silnika. Nie wszyscy jednak wiedzą, że sam zawór w większości wypadków nie ulega awarii tylko, jak ja to nazywam, "zaciśnięciu". Żeby usprawnić przepływ należy poluzować istniejącą w nim śrubkę, widoczną przez jeden z otworów. Na początek proponuję odkręcić tę śrubę o jeden obrót (kręcimy w lewo) i zobaczyć jak się będzie zachowywał zawór. Jeśli usłyszymy wyraźne cykanie wszystko jest ok - błąd powinien przeskoczyć na sporadyczny, a po kilku uruchomieniach "check" powinien zgasnąć. Jeśli dalej słabo cyka i błąd istnieje, proponuję odkręcenie śruby o kolejne pół obrotu. Czasami jest tak, że słyszymy cykanie zaworu, ale dalej wyskakuje nam błąd 16825 (tak było w moim przypadku). Zwiększenie przepływu odpowietrzania w tym wypadku także polega na poluzowaniu śrubki wewnątrz zaworu N80. Ze słabego cykania nagle usłyszymy wyraźne (mocne) cykanie i błąd powinien ustąpić. Tak było w moim przypadku, czego i Wam życzę:)
Pozdrawiam


06.09.2012, 12:31
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 15.12.2009, 07:02
Lokalizacja: TPI
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: FABIA MINT 1.2 HTP(LPG)
Rok prod.: 2006
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: Zawór N80 i błąd 16825
Witam,

Pozwolę się doczepić do tego tematu co by nie zaśmiecań forum. Mam mały problem z moją fabką, w sumie cały czas chyba ten sam tylko nowe wątki się pojawiają;)
Po ostatnim odczycie błędów programem vcds dostałem taki oto zestaw:

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 009 - Open or Short to Ground
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
18528 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1: Too Lean
P2096 - 007 - Short to Ground

Ten mój trzeci cylinder już kilkadziesią kkm się przewija z błędem, zostal w nim dwukrotnie wymieniony wtryskiwacz gazowy (pierwszy raz zostałem oszukany z serwisie LR...). Cewki i świece są sprawne, mają około 20 kkm. Fabia na benzynie śmiga jak miło a te błędy wyskakują tylko na gazie. Dodam, że na biegu jałowym na LPG telepie nią jak starym dieselem i wywala co jakiś czas zapłon. Zastanawiam się czy będzie to problem z tym zaworem N80 - cyka jak najęty, nawet powiedziałbym, że ciut za głośno. Czasem zdarzy mi się zatankować bene ponad odbicie ale to nie będzie od tego gdyż ten błąd (16825) znalazłem pierwszy raz, a ostatnio benzyny nie tankowałem z miesiąc (czytałem, że mógłby on paść od notorycznego przelewania). Martwi mnie bardziej ten ostatni błąd - VAG pokazuje nr bez opisu a vcds daje wynik jw. Próbowałem zrobić test sondy lambda ale jak mi się połączył z blokiem 43, kat miał 400 stopni, podgrzałem do 680. i test się nie włączył. W bloku nr 30 dostaję w dwóch pozycjach wyniki: 00111 0110. A teraz nie mogę się połączyć z blokiem nr 43.


17.09.2012, 12:00
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL