Teraz jest 08.07.2024, 09:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 17.12.2010, 20:07
Lokalizacja: Pleszew
Posty: 20
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Witam.
Dzisiaj sprawdzałam poziom oleju w silniku i byłam niemile zaskoczona... gdyż ok 3 tygodni temu gdy sprawdzałam było 3/4 miarki.
Teraz jest dość mało, ale zauważyłam wyciek pod pokrywą silnika. Podejrzewam,że to uszczelka pod klawiaturką. Miał ktoś może podobny problem ? Jaki jest koszt naprawy?

Byłabym wdzięczna ze informacje.
Pozdrawiam.
Karolina


15.04.2011, 22:59
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Karolina88 napisał(a):
zauważyłam wyciek pod pokrywą silnika. Podejrzewam,że to uszczelka pod klawiaturką. Miał ktoś może podobny problem ? Jaki jest koszt naprawy?

Najlepiej jakbyś dała jakąś fotkę skąd ten wyciek. Z opisu domyślam się, że chodzi o pokrywę zaworów. Jeśli trafiłem to naprawa jest bardzo porsta. Jest ona przykręcona dwoma nakrętkami. Musisz zakupić nową uszczelkę i dwie podkładki metalowo-gumowe pod wspomniane nakrętki. Wymienić i gotowe.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


Ostatnio edytowano 16.04.2011, 07:59 przez koleś, łącznie edytowano 1 raz



16.04.2011, 07:54
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Hej. Mam rysunek. Czy wyciek jest z pod uszczelki 18-naście czy też 13-naście?
Jeśli tej u góry to kupisz pozycję 18 i 2 Koszt jest naprawdę niewielki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


16.04.2011, 07:58
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.12.2010, 20:07
Lokalizacja: Pleszew
Posty: 20
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Zrobiłam przed chwilą zdjęcia.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


16.04.2011, 08:37
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
No to jest pokrywa zaworów. Przeczytaj co napisałem wyżej i zobacz na rysunku.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


Niżej podpisany użytkownik dziękuje koleś za ten post:
Karolina88
16.04.2011, 10:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.12.2010, 20:07
Lokalizacja: Pleszew
Posty: 20
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Byłam u mechanika. W poniedziałek wszystko zrobi.
Chciałabym jeszcze wymienić olej (gdyż zaczęło go ubywać) i polecił mi olej firmy Venol(60 zł/4l) Nie chce kupować drogiego oleju ponieważ planuje sprzedaż auta. Pierwszy raz słyszę o takiej Marce. Miał ktoś z tym styczność?


16.04.2011, 11:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Karolina88 napisał(a):
Chciałabym jeszcze wymienić olej (gdyż zaczęło go ubywać)

A nie prościej go dolać?


16.04.2011, 12:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.12.2010, 20:07
Lokalizacja: Pleszew
Posty: 20
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Można dolać tylko nie wiem jaki to olej. Gdy kupiłam auto to poprzedni właściciel wymienił przed sprzadażą (niestety brak kartki)
Pozostaje mi tylko zalać nowym olejem.


16.04.2011, 12:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
tak szybko sprzedajesz auto?
Jeśli chodzi o olej to syntetyk odpada (drogi, a na dodatek jak bierze olej to syntetyk tylko pogorszy), mineralnego to odradzam bo generalnie to tylko syfi silnik (nawet do malucha bym tego nie wlał). Więc najbezpieczniej i najlepiej wlać półsyntetyk i ja bym unikał raczej olejów marki "Krzak". Dobrymi olejami z półsyntetyków są na pewno Mobil Super S 10W-40 i Castrol Magnatec 10W-40. Ewentualnie może być: Shell Helix Plus 10W-40, Valvoline MaxLife 10W-40, Havoline Extra 10W-40, Motul 6100 Synergie Plus 10W-40, LOTOS SEMISYNTETIC 10W-40, LIQUI MOLY 10w40. Ja mam Mobil Super S i jest OK. Nawet jeśli chcesz się pozbyć samochodu to na boga zlituj się nad przyszłym właścicielem i NIE lej byle g*wna. Parę złoty więcej a ile problemów mniej. Jak coś to mogę Ci polecić kilku handlarzy na allegro, lub też spróbuj poszukać w Google jakiś sklepów.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Kevio za ten post:
Karolina88
16.04.2011, 14:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.12.2010, 20:07
Lokalizacja: Pleszew
Posty: 20
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Kevio : Mam już od 8 miesięcy Skodę i oleju nie ubywało. Dopiero teraz po tym wycieku zaczęło go ubywać.
Sprzedaję ponieważ auto ma kiepskie osiągi i dużo pali (9.5l/100) chce się przerzucić na diesla.

Dziękuje za spiske z olejami :oops:


16.04.2011, 17:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Oj, faktycznie. Generalnie to Fabie wyścigówkami nie są i ten silnik na dodatek ma taką charakterystykę, że nie da się nim dynamicznie jeździć, jeśli już to wersja 68KM jest ciut lepsza i pali dokładnie tyle samo, ale to nadal są silniki do toczenia się jak zresztą 1.2 HTP. Paradoksalnie silniki 1.4 16V 75KM i 100KM mają o niebo lepsze osiągi (i nie nawalają tak często jak MPi) i palą mniej 8)
Można się czepić, że gdzie byłaś jak go kupowałaś, ale wiem, że pewne rzeczy wychodzą po czasie. Szkoda, że w ten sposób się roztajesz z Fabią, no ale trudno.
Co do oleju to chyba najtańszy (i najlepszy) jest Mobil Super S, na allegro można go dostać za 75zł (razem z wysyłką).

PS. jeszcze jedno pytanie. Dlaczego koniecznie diesel?

PS2. pytanie ode mnie już, dlaczego Skoda(a raczej już VW) zdecydowała się na montowanie tych przestarzałych silników MPi w Fabiach? 4 silniki 1.4 o mocach od 60KM do 101KM to trochę dziwne, zwłaszcza, ze 1.4 75KM mogło z powodzeniem zastąpić czeskie motory. Jedyne co mi na myśl przychodzi to możliwość samodzielnych napraw (co a la polonez i silnik 1.6).


16.04.2011, 19:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.12.2010, 20:07
Lokalizacja: Pleszew
Posty: 20
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Karolina88 napisał(a):
PS2. pytanie ode mnie już, dlaczego Skoda(a raczej już VW) zdecydowała się na montowanie tych przestarzałych silników MPi w Fabiach? 4 silniki 1.4 o mocach od 60KM do 101KM to trochę dziwne, zwłaszcza, ze 1.4 75KM mogło z powodzeniem zastąpić czeskie motory. Jedyne co mi na myśl przychodzi to możliwość samodzielnych napraw (co a la polonez i silnik 1.6).



Myślę,że Skoda zamontowała ten przestarzały silnik ponieważ chcieli zaoszczędzić. Tak samo jak oszczędzili na prawym lusterku, kiepskiej jakości plastikach i uszczelkach w drzwiach.
Fabia w podstawowej wersji jest na prawdę biedna, jedynym luksusem jest wspomaganie kierownicy.


Karolina88 napisał(a):
PS. jeszcze jedno pytanie. Dlaczego koniecznie diesel?



Ceny paliwa,słabe osiągi Skody,duże spalanie - zmuszają mnie do zmiany samochodu.
Co prawda u mnie są takie ceny na stacjach ON 5.15zł a Pb95 5.26
Pozostaje mi tylko wybrać jakiegoś diesla


16.04.2011, 19:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Musisz pamiętać, że diesel jest ok do momentu kiedy nie padną wtryski i turbina(wersje bez turbin są wolniejsze od 1.4MPi) . Regeneracja 4 pompowtryskiwaczy to koszt od 1200 do 1500 a czasem nie da się tego regenerować i trzeba kupić nowe, wtedy koszt jest rzędu kilku tysięcy. Podobnie turbosprężarka, regenaracja to ok 1500 i z reguły dożywa o połowę mniej niż nowa, która kosztuje kilka tysięcy. Sam siłownik turbosprężarki kosztuje 500zł :| Po za tym to wszystko pięknie jest jak zregenerują to dobrze a jak spartaczą robotę to koszty w górę. Po za tym z turbiną to trzeba się umieć obchodzić, poszukaj na internecie o tym. W Fabii I z tego co wiem nie ma jeszcze koła dwumasowego (kolejny chory wymysł). Noi zawór ERG który się zapycha po pewnym czasie.
Oczywiście są ludzie, którzy są gorliwymi wyznawcami benzynówek i są tacy co są wysławiają ponad wszystko turbodiesle.
Zwóć też uwagę, na to, że nikt sprawnego turbodiesla tak łatwo nie sprzeda. Jak już to są to samochody z przebiegami ponad 200tyś albo i 300tyś i z reguły wymagają regeneracji turbo+wtrysk. Większość ludzi kupuje diesla, "dojeżdża" go i sprzedaje, wcześniej cofając licznik i pucując silnik. Diesel przeważnie opłaca się w większych samochodach gdzie różnica w spalaniu niweluje koszty napraw. Policz czy zaoszczędzone pieniądze na benzynie przewyższą naprawy.

Oczywiście zgadzam się, że zadbany diesel jest wart kupna, ale trzeba cholernie uważać przy kupnie używanego.


16.04.2011, 20:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.09.2009, 10:42
Posty: 512
Podziękował: 20
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf mk7
Rok prod.: 2015
Województwo: lubelskie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Karolina88 napisał(a):
Można dolać tylko nie wiem jaki to olej. Gdy kupiłam auto to poprzedni właściciel wymienił przed sprzadażą (niestety brak kartki)
Pozostaje mi tylko zalać nowym olejem.


Na przykład takim http://allegro.pl/olej-opel-gm-10w40-10 ... 51376.html

W Skodzie Fabii I 1.2 HTP mojej żony używaliśmy takiego. Potem lałem taki olej do Rovera.

M

_________________
Były: https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 46043.html i https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 95690.html

Jest: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1209836.html


16.04.2011, 20:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.12.2010, 20:07
Lokalizacja: Pleszew
Posty: 20
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą
Kevio : Sama już nie wiem w poniedziałek zaprowadzę auto do mechanika i na spokojnie przemyśle.
Zastanawiałam się jeszcze nad instalacją LPG do Fabii ale nawet nie wiem jaki to koszt i czy silnik wytrzyma. Musi być sekwencja czy można zamontować zwykły?


16.04.2011, 20:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL