Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10 Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
wyłączenie wspomagania w VAG
da się wyłączyć wspomaganie w VAG? jak to zrobić.
mam spadki napięcia (podświetlenie, światła migają i przygasają). coś zjada duże ilości prądu. czytałem że może to być wina czujnika kąta skrętu. z racji tego że troszkę kosztuje chciałbym wykluczyć lub potwierdzić jego awarią wyłączając na chwilę wspomaganie w fabii.
jest taka możliwość?
|
16.08.2012, 21:06 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
prościej będzie podpiąć VAGa i sprawdzić błędy.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
17.08.2012, 09:02 |
|
|
Dołączył(a): 28.02.2010, 11:25 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 21
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
Mógłbyś też najpierw rzucić okiem na gnijącą wiązkę elektryczną.
|
17.08.2012, 11:33 |
|
|
Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10 Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
W vag nie ma zadnych bledow! Jakby byly to sprawa bylaby jasna i prosta. Wiazke przegladalem. Jej stan nie budzi wizualnych podejrzen. Wiem ze wizualnie niee da sie jejdokladnie sprawdzic ale na razie ja wukluczam. A wiec jest taka mozliwosc z pozycji VAG?
Przepraszam za brak PL znakow.
|
17.08.2012, 15:28 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
A jak u ciebie ze stanem akumulatora,alternator-prąd ładowania.
|
17.08.2012, 15:58 |
|
|
Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10 Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
Wlasnie wczoraj sprawdzalem. Podmienilem akunulator -to samo miga. Zmienilem alternator - miga nadal. Sciagnalem pasek z alternatora eliminujac w ten sposob wade alternatora - miga. Rozumie ze czujnik uszkodzenie czujnika skretu jest widoczne w VAG? Przepatrze raz jeszcze wiazke.
Pomysly, podpowiedzi mile widziane.
Ladowanie jak najbardziej prawidlowe.
|
18.08.2012, 06:34 |
|
|
Dołączył(a): 18.06.2012, 14:03 Posty: 42
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
Posprawdzaj przewody od masy - alternator, silnik, akumulator (klemy) - rozebrać, wyczyścić
|
18.08.2012, 08:09 |
|
|
Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10 Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
Zrobione. Zero poprawy Czyli pozostaje wiazka? Jak pisalem wizualnie wyglada dobrze. Nie ma peszla, jest podwieszona wysoko nad podluznica. Pytanie do kol z Krakowa, malopolski - znacie jakiegos dobrego elektryka samochodowego ktory zajal by sie ta usterka?
|
19.08.2012, 07:39 |
|
|
Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10 Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
Odlaczylem bezpiecznik nr 3 przy akumulatorze odlaczajac tym samym zasilanie pompy wspomagania. Efekt -miganie ustalo. Jak reka odjal! Wniosek jest jeden. Pompa pobiera duze ilosci pradu powodujac spadki napiecia w instalacji. Dodatkowo czy u Was w momencie wylaczania silnika slychac taki dzwiek wylaczania pompy cos jakby silnik samolotu sie wylaczal (tylko ciszej)? Slysze takze takie gwizdy dochodzace z pompy w czasie jazdy. Wyglada na to ze pompa sie konczy... Zna ktos firme BBA-reman? Naprawiaja pompy w Krakowie.
|
21.08.2012, 20:37 |
|
|
Dołączył(a): 04.09.2009, 19:01 Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: clasic +
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
Czy te spadki jak i mruganie występuje losowo w czasie jazdy czy tylko w przypadku manewrów np. na parkingu? W czasie jazdy wspomaganie pracuje z tą samą siłą czy przy tym mruganiu raz słabiej, raz mocniej?
|
22.08.2012, 09:16 |
|
|
Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10 Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
i w czasie manewrów i w czasie postoju gdy kierownicą nie kręcę. wspomaganie pracuje cały czas z tą samą siłą. nie zauważyłem żadnych objawów wskazujących na niesprawność wspomagania. cały czas pracuje z tą samą siłą.
jak dobrać się do pompy? od strony nadkola czy zderzak trzeba ściągać?
rozmawiałem dziś z firmą BBA. opisali mój przypadek jako bardzo dziwny i nie wskazujący na usterkę pompy. raczej coś z układem elektronicznym samochodu. na początek mam sprawdzić dokładnie przewody elektryczne dochodzące do pompy.
|
22.08.2012, 19:26 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54 Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
Witam Podłącz miernik do akumulatora i sprawdź napięcie podczas przygasania świateł. Zobacz czy przy dodaniu gazu napięcie rośnie. Możesz mieć mało wydajny alternator na skutek np. uszkodzonej jednej fazy. Pompa jest pod akumulatorem i od spodu ją widać.Olej w pompie to kiedyś uzupełniałeś? Marek
|
22.08.2012, 20:14 |
|
|
Dołączył(a): 04.09.2009, 19:01 Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: clasic +
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
Coś mi czujnikiem skrętu zalatuje. Miałem wręcz te same objawy. Wyłapałem to dławiąc auto na biegu. Auto gaśnie ale pompa wspomagania dalej pracuje. Sprawdź. Jeżeli będziesz słyszeć, że samoistnie zmienia obroty mimo, że nie ruszasz kierownicą masz w/w przyczynę.
|
22.08.2012, 21:35 |
|
|
Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10 Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
pod akumulatorem widać tylko korek od uzupełniania płynu. dziś rozbierałem... chodzi o to jak dostać się do kostek elektrycznych dochodzących do pompy. od góry się nie da bo "przeszkadza" podłużnica. oleju w zbiorniczku jest dobry poziom. alternatory mam dwa. na obu taka sama przypadłość.
czujnik kąta skrętu był jakieś pół roku temu podmieniany w serwisie. zero rezultatu.
|
22.08.2012, 21:59 |
|
|
Dołączył(a): 04.09.2009, 19:01 Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: clasic +
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Re: wyłączenie wspomagania w VAG
Kostki zobaczysz demontując zaślepkę bądź halogenek w zderzaku.
PS. Nie upieram się ale ten podmieniany czujnik nie musiał być sprawny.
|
22.08.2012, 23:12 |
|
|