Teraz jest 29.03.2024, 08:09



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Zero reakcji po przekręceniu kluczyka 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 29.04.2006, 22:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan
Województwo: mazowieckie
Post Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
Witam,
wczoraj zastałem auto w dosyć niemiłym stanie. Po przekręceniu kluczyka w pozycję "1" zapalają się standardowo kontrolki na desce, jednak przy próbie uruchomienia samochodu nic się nie dzieje. Kontrolki gasną, auto nie odpala, włącza się alarm. Całkowity brak reakcji ze strony silnika, nawet nie próbował zakręcić.
Moja pierwsza myśl to akumulator, próbowałem odpalić na krtóko z drugiego samochodu, ale udało mi tylko w ten sposób włączyć światła w samochodzie. Zachowanie silnika i alarmu analogiczne jak wcześniej.
Podłączyłem akumulator pod prostownik, ale zero reakcji aku w ogóle się nie ładuje, więc pewnie padnięty na amen... ale, sprawdziłem miernikiem i na wyjściu pokazuje napięcie 10.8-11 V więc wygląda, że akumulator sprawny.

Co to może być?

_________________
http://www.m82.pl


25.07.2012, 07:19
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
aku masz rozładowany, napicie powyżej 12,5V to minimum do pracy silnika

skoro piszesz ze aku się nie ładuje po podpięciu do prostownika to sprawdz prostownik, aku nawet całkowicie padniety bedzie się ładował choć napięcia nie bedzie trzymał

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


25.07.2012, 07:30
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.02.2011, 12:39
Lokalizacja: Piła
Posty: 402
Podziękował: 4
Pomógł: 23

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Comfort+
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
12,5V w stanie stojącym przy odpalaniu nie może spaść poniżej 10V podepnij multimetr sprawdź do ilu spada przy odpalaniu. Jak spada poniżej 10 to ładuj aku jak nie spada to sprawdziłbym rozrusznik bo to on powinien zakręcić a z tego co piszesz to nie kręci.

_________________
Podtlenek LPG nie jest zły:)

Pozdrawiam
Tomasz


25.07.2012, 09:42
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.12.2010, 10:00
Lokalizacja: Pisz
Posty: 1459
Podziękował: 11
Pomógł: 51

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL Combi wersja Comfort + opcjonalne
Rok prod.: 2011
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
hmmm mnie zastanawia te uruchamianie alarmu... Może on odcina zapłon? Może to coś z elektryką w alarmie?

_________________
==============OGŁOSZENIA PARAFIALNE==============
aktualne zdjęcia fabki:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?p=200348#p200348


25.07.2012, 09:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.11.2009, 10:31
Lokalizacja: Wojkowice
Posty: 136
Podziękował: 8
Pomógł: 4

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
Cześć,

Z autopsji znam możliwe dwa rozwiązania.

1. U szwagra w POLO IV objaw był bardzo podobny, po przekręceniu kluczyka były kontrolki, ale przy pozycji start nic się nie działo. Po diagnozie u mechanika i forum od POLO wyszło że walnięta jest stacyjka. Wymiana rozwiązała problem. Zapłacił wtedy za to ok 130 zł.

2. W mojej Fabii jak rozładował mi się aku to też po przekręceniu stacyjki zapalały się kontrolki, ale przy pozycji start dało się odczyć tylko minimalny obrót rozrusznika (sama próba startu była wyczywalna) i koniec, wszystko gasło po czym uruchamiał się alarm.

Widzę, że masz więc mix tych dwóch przypadków. Co Ci polecam. Odpal fabiana na tzw. popych, daj mu popracować parę minum po czy mzgaś silnik i spóbuj odpalić. Możesz też od razu spóbowac podmiecić aku.


25.07.2012, 11:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.05.2012, 08:30
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FJQ - 5b.
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2009
Województwo: małopolskie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
bez kombinowania ako ma zero prądu i albo padło ako i jest do wymiany albo padł alternator i jest do regeneracji masz 2 wyjścia. Jeżeli chcesz odpalić to podłącz inny akumulator lub podjedź 2 autem podłącz kable odpal silnik dawcy i potrzymaj tak 10-15 min na obrotach 1500rpm jak nic nie naładuje to ako zdechło na amen.


25.07.2012, 12:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.09.2011, 11:35
Posty: 80
Podziękował: 1
Pomógł: 7

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
Napiecie 10,8V na akumulatorze jest zdecydowanie za male.
Aku jest rozladowany albo popsuty.
Wez kable i podlacz sie do innego samochodu.


25.07.2012, 13:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
Czy czytacie co m82 pisze?
m82 napisał(a):
próbowałem odpalić na krtóko z drugiego samochodu, ale udało mi tylko w ten sposób włączyć światła w samochodzie. Zachowanie silnika i alarmu analogiczne jak wcześniej.


Sprawdź czy klemy nie są zaśniedziałe, jeżeli są ok to wywal ten aku bo prawdopodobnie ma zwarcie i nawet na kablach będzie problem.

Jeżeli klemy są zaśniedziałe to nawet podłączenie na kablach nie pomoże ;)

Po 7 latach mój aku w octavii miał około 10,7-10,9V w stanie jałowym a przy rozruchu napięcie nie spadało dużo poniżej 10V i palił nawet w zimie.

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


25.07.2012, 13:20
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39
Lokalizacja: Pless, Staude
Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
po pierwsze podstawowa sprawa przeczyść klemy i nasmaruj wazeliną i dobrze dokręć, sprawdź ładowanie akumulatora przez alternator ma być w przedziale 14-14,4V jak to zrobisz to dalej można szukać innych przyczyn.
objaw z gaśnięciem wszystkiego w czasie uruchamiania rozrusznika to - złe połączenie na klemach- zaśniedziałe, przerwa wewnętrzna akumulatora łącząca ogniwa, ostatnia przyczyna to całkowite zasiarczenie- najmniej możliwe bo to proces długotrwały.

_________________
Obrazek

http://www.speedtest.net/my-result/3805231662

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730


25.07.2012, 15:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
Dodam że z pół roku temu kolega w seicento miał identyczny objaw, kable nie pomogły, przyczyna - zasyfione klemy.

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


25.07.2012, 15:36
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 07.04.2011, 09:34
Posty: 46
Podziękował: 7
Pomógł: 8

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
Masy nie ma! Przeczysc kabel masowy! Moze tez byc kabel masowy co idzie z rozrusznika do nadwozia!


25.07.2012, 18:32
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.07.2011, 23:11
Posty: 1605
Podziękował: 18
Pomógł: 62

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O3
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
W poprzednim samochodzie miałem tak, że po odłączeniu aku/totalnym rozładowaniu wył alarm. Potem dowiedziałem się, że alarm ma oddzielne zasilanie i wyje jeżeli ktoś próbuje wyjąć/ukraść aku. Miałem też sytuacje, że aku padł totalnie i nawet na klemach nie było żadnej reakcji. Po wymianie aku wszystko śmigało.

_________________
Obrazek


25.07.2012, 19:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.04.2006, 22:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan
Województwo: mazowieckie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
Dziękie Panowie za pomoc, okazało się, że to akumulator :( połasiłem się jakieś dwa lata temu na Centre i taki klops :( Pierwszy raz spotkałem się z taką sytuację, tym bardziej, że pare godzin wcześniej jeździłem autem i palił bez najmniejszego problemu.
Kupiłem jakiegoś "Sznajdera" z Piaseczna, mam nadzieje że trochę na nim pojeżdżę ;)

ensai napisał(a):
W poprzednim samochodzie miałem tak, że po odłączeniu aku/totalnym rozładowaniu wył alarm. Potem dowiedziałem się, że alarm ma oddzielne zasilanie i wyje jeżeli ktoś próbuje wyjąć/ukraść aku. Miałem też sytuacje, że aku padł totalnie i nawet na klemach nie było żadnej reakcji. Po wymianie aku wszystko śmigało.


U mnie wystarczyło odłączyć minus z aku i przestał wyć. Kiedyś w Felici mojego ojca trzeba było kluczykiem przekręcić w centralce i dopiero wtedy alarm się uspokajał ;)

_________________
http://www.m82.pl


26.07.2012, 07:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.09.2008, 11:33
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 42
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: basic
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
Witam.
Nie mogę nigdzie nic ciekawego znaleźć w moim temacie. Problem w tym że nie dawno wsiadłem do auta i po przekręceniu kluczyka zapaliły się kontrolki wszystkie jak trzeba, przekręciłem dalej a tu cisza :shock:
Odpiąłem aku, podłączyłem spowrotem i odpaliła skodzina. Tego samego dnia padła cewka (nie wiem czy to ma znaczenie), wymieniłem na nową po kilku dniach (auta w tym czasie nie używałem). Za dwa dni wsiadam do auta, przekręcam kluczyk i znowu kontrolki się zapaliły przekręcam dalej a tu cisza tylko słychać jak coś raz cyka (cyka za każdym razem jak od nowa spróbuje odpalić - podobno to rozrusznik ale nie wiem). Jak raz odpali to po niedługim czasie bez problemu. Jak stoi np dobę to nie ma reakcji na kluczyk. Żeby odpaliła to albo muszę odpiąć akku na chwilę albo dzisiaj przytrzymałem chwilę na zapłonie tzn kluczyk przekręcony na maxa i za chwilę załapało i zakręciło silnikiem a potem to już z górki
Co to może być? Pomocy :?
Aha oczywiście wymiana cewki bardzo pomogła bo jak padła tamtego dnia to strasznie nierówno silnik pracował i było czuć spalinami, teraz jest ok. Tylko co z tym odpalaniem. Wygląda tak jakby coś w ogóle nie zakręcało silnikiem, jakby do tego nie dochodził prąd który za to odpowiada.
?


03.11.2012, 23:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Zero reakcji po przekręceniu kluczyka
tak na szybko w momencie przekręcania kluczyka (pozycja rozruch silnika) kontrolki przygasają ... myślę że na początek warto (sprawdzić/podładować) akumulator skoro jak dłużej postoi to są problemy a tak odpala normalnie ... myślę że instalacja w samochodzie jest ok - chyba że coś w za dużej ilości zjada ci prąd z aku na postoju

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


04.11.2012, 09:17
Zobacz profil WWW Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL