Re: Wymiana tylnich tuleji przednich wchaczy.
Mnie to robił mechanik, który i wahacz i wspornik z auta wyjął.
Podaj numery śrub, a będziesz miał momenty:
Albo masz hurtem wszystko:
1 - Poprzeczka mocowania zespołu napędowego
2 - Nakrętka, 40 Nm
3 - Stabilizator
4 - Tulejka gumowa
5 - Obejma
6 - Nakrętka, 40 Nm
7 - Łącznik stabilizatora
8 - Wspornik
9 - Śruba, 20 Nm i dokręcić o 90° - wymienić po każdym wymontowaniu
10 - Śruba, 70 Nm i dokręcić o 90° - wymienić po każdym wymontowaniu
11 - Tuleja metalowo-gumowa
12 - Wahacz
13 - Blaszka zabezpieczająca - wymienić po każdym wymontowaniu
14 - Nakrętki samozabezpieczające, 20 Nm i dokręcić o 90° - wymienić po każdym wymontowaniu
15 - Przegub kulisty wahacza
16 - Śruba, 20 Nm i dokręcić o 90° - wymienić po każdym wymontowaniu
17 - Kanał powietrza
18 - Zaczep
19 - Śruba, 20 Nm i dokręcić o 90° - wymienić po każdym wymontowaniu
20 - Konsola
21 - Śruba, 50 Nm i dokręcić o 90° - wymienić po każdym wymontowaniu
! przestrzegać kolejności wkręcania śrub:
! najpierw wkręcić ręką śruby poz. 22 (przykręcić ręcznie)
! następnie wkręcić śruby poz. 21
! potem na zmianę dokręcać śruby poz. 21 i poz. 22
22 - Śruba, 70 Nm i dokręcić o 90°
q wymienić po każdym wymontowaniu
! przestrzegać kolejności wkręcania śrub:
! najpierw wkręcić ręką śruby poz. 22 (zachwycić)
! następnie wkręcić śruby poz. 21
! potem na zmianę dokręcać śruby poz. 21 i poz. 22
23 - Śruba, 30 Nm i dokręcić o 90° - wymienić po każdym wymontowaniu
! śruby w podłużnych otworach wspornika wahliwego ustawić tak, aby pomiędzy skrzynią biegów a poprzeczką mocowania zespołu napędowego był jak największy odstęp
24 - Śruba pasowana, 40 Nm i dokręcić o 90° - wymienić po każdym wymontowaniu
25 - Wspornik wahliwy
! nie rozkładać
! śruby w podłużnych otworach wspornika wahliwego ustawić tak, aby pomiędzy skrzynią biegów a poprzeczką mocowania zespołu napędowego był jak największy odstęp
26 - Osłona termiczna (ekran blaszany)
27 - Śruba, 35 Nm