Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 08.12.2011, 18:20 Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Cieżko pali
Witam. mam problem ze swoja Fabia mianowicie. Ciężko odpala łapie muła podczas jazdy (nie zawsze). Na co byście obstawiali? Gdzieś czytałem że to może być czujnik położenia wału?
Fabia posiada instalacje LPG 1 i na niej właśnie jeszcze da się jechać a na benzynie masakra.
Dane tech. Silnik 1.4MPi AZE 44kw (60KM) Przebieg 134tyś
Wymienione świece przepustnica wyczyszczona na błysk + adaptacja Błagam pomóżcie bo już sam nie wiem co z nią robić.
|
17.05.2012, 17:59 |
|
|
Dołączył(a): 12.01.2012, 12:07 Posty: 77
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: podlaskie
|
Re: Cieżko pali
Ja, tak jak pewnie wielu kolegów zalecałbym zrobienie diagnostyki komputerem. Taką rzecz jak walnięty czujnik położenia wału na pewno wykaże. Napisz jeszcze czym objawia się ten ciężki zapłon.
|
17.05.2012, 19:30 |
|
|
Dołączył(a): 08.12.2011, 18:20 Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Cieżko pali
Po przekręceniu kluczyka kręci około 15s a kiedyś wystarczyło mu ok 7-8s. jest tak na zimnym jak i na goraczym silniku. Jutro postaram podpiąć się pod kompa zobaczymy co wykaże. Jakiś miesiąc temu zapaliła mi się kontrolka EPC ale po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika zgasła
|
17.05.2012, 19:49 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Cieżko pali
co to jest LPG 1 chyba nie instalacja pierwszej generacji jeśli masz papiery z gazu wpisz jaki masz sterownik , jeśli nie możesz zrobić zdjęcie sterownika lpg +ew przełącznika jakoś dojdziemy co tam masz dalej ile masz przejechane na instalacji lpg (km) do tego jeszcze spytam czy stało się to nagle że przestał normalnie odpalać a i jeszcze jak odpalisz samochód pracuje na lpg normalnie co się dzieje po przełączeniu na benzynę (jak pracuje)
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
17.05.2012, 22:16 |
|
|
Dołączył(a): 08.12.2011, 18:20 Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Cieżko pali
LPG Elementy wyposażenia 1. Reduktor 2. Elektrozawór 3. wielozawór 4. obudowa wielozaworu 5.Wlew gazu 6.Zbiornik STAKO 7. system lambda blitz Niestety ni dałem rady dzis go podpiąc pod kom spróbuje w poniedziałek
|
18.05.2012, 12:42 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Cieżko pali
skoda2001 nie znam tej instalacji ale patrząc na google to 2 gen więc moja rada jak samochód jedzi jeszcze na benzynie stawiał bym na wtryski benzynowe że się przybrudziły więc pierwsza rada zatankować do pełna benzyny i pojeździć w całym zakresie obrotów (pod czerwone) oczywiście na rozgrzanym silniku i na benzynie wiem może i koszty ale porównując z innymi rzeczami może wyjść w sumie taniej niż np wymiana wtrysków benz. można użyć też jakiegoś dodatku do benzyny ale co do poprawności działania się nie wypowiem
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
18.05.2012, 13:14 |
|
|
Dołączył(a): 08.12.2011, 18:20 Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Cieżko pali
Dziś podpiąłem się pod kompa i wszystko jasne wyskoczył błąd czujnika prędkości obrotowej wału korbowego jutro założę nowy i zobaczymy czy będzie lepiej:)
Ostatnio edytowano 21.05.2012, 20:36 przez skoda2001, łącznie edytowano 1 raz
|
21.05.2012, 13:40 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Cieżko pali
Witam.
Zanim coś się wymieni najpierw trzeba sprawdzić. Błąd czujnika położenia wałka rozrządu da Ci również wyciągnięty łańcuszek rozrządu w Twoim samochodzie.
Pozdrawiam
|
21.05.2012, 15:19 |
|
|
Dołączył(a): 08.12.2011, 18:20 Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Cieżko pali
Po wymianie czujnika prędkości obrotowej wału korbowego wszystkie dolegliwości minęły jak ręką odjął. Pozdrawiam
|
26.05.2012, 14:18 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Cieżko pali
Aby nie zakładać nowego tematu zapytam tu. Mam mały problem przy odpalaniu . Rano gdzy odpalam łapie wysokie obroty na chwile i wskazówka trzyma ok 1100 obr. powoli zwiekszając sobie obroty do 1500 obr . Nastepnie gdy silnik sie nagrzeje podczas jazdy i zgasze go na 2 -3 godziny ciężko odpala . A gdy juz odpali trzyma obroty ok 500 obr / min. i dymi na niebiesko przez chwile az do momentu gdy sie obroty nie unormują tzn. ok 1100 obr. W czasie jazdy gdzy przejade 1 km juz jest wszystko ok i trzyma obroty ok. 800 obr/min. . Czy to dymienie silnika i takie wyskoki obrotowe moga świadczyc o tym ze silnik kończy swój żywot ? . Przebieg to tylko 120 tys. km .
|
06.06.2012, 19:52 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Cieżko pali
a coś więcej o silniku tzn masz gaz , czy poza tym dymieniem i obrotami nie ma jakiś innych objawów np znikające płyny
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
07.06.2012, 10:17 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Cieżko pali
Silnik AZE 1.4 MPi z gazem sekwencyjnym . Ogólnie płynów nie ubywa , tylko olej ok. 800ml na 5500 km . I tez jest tak ze olej znika do momentu gdzy nie osiągnie minimum , później juz nie ubywa .
|
07.06.2012, 16:30 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Cieżko pali
Te silniki nie biorą oleju . Jeśli twój przepala prawie dwa litry od wymiany do wymiany to zacznij już szukać używki ( silnika) na allegro. Czy znasz historię tego auta od nowości ? Ten przebieg jest coś podejrzany...
_________________
|
04.07.2012, 20:25 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Cieżko pali
Auto było od pierwszego własciciela , od początku w polsce , silnik ogólnie chodzi dobrze juz odpala jak trzeba , nie kopci tylko szarpie , to kopcenie to musiało byc cos po czyszczeniu przepustnicy . Tylko szarpanie jest nie do zlikwidowania nie moge znaleść przyczyny . Ogólnie historii auta nie znam wiem tyle ze było serwisowane przez jakis czas .
|
05.07.2012, 11:04 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Re: Cieżko pali
Na jakim oleju jeździsz?Szarpie ci na gazie czy na benzynie?Kiedy miałeś wymieniane filtry?
|
05.07.2012, 11:23 |
|
|