Teraz jest 23.04.2024, 08:41



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Wymiana cewki zapłonowej [modułu] 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Wymiana cewki zapłonowej [modułu]
Witam, może pytanie wyda się trochę śmieszne ale nie wiem co jest grane :?
Czy po wymianie modułu zapłonowego trzeba coś adaptować vagiem?

Kupiłem nową cewkę Maxgear ~160 zł, wymiana jest banalnie prosta jednak wcześniej rozrysowałem sobie jak są podpięte przewody i po przekładce samochód nie odpala, rozrusznik kręci ale nie chce zapalić. Próba druga - wkładam z powrotem starą cewkę - odpala na dotyk... Sprawdziłem oznaczenia - w obu cewkach są tak samo rozmieszczone więc o pomyłce nie ma mowy... Kable nówki więc też nie to... Czy kupiłem lewy moduł czy faktycznie coś trzeba adaptować? :|


02.05.2012, 19:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Wymiana cewki zapłonowej [modułu]
Kontrola jakości u takiego producenta jak Maxgear pewnie pozostawia wiele do życzenia. Stawiam na wadliwy egzemplarz.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


02.05.2012, 20:09
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 11.02.2009, 13:55
Lokalizacja: woj. łódzkie
Posty: 59
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Classic
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post Re: Wymiana cewki zapłonowej [modułu]
Zobacz czy nowa cewka nie ma przebicia? Bo być może jest jak pisze mój przedmówca? A kable dobrze na świece włożyłeś?


03.05.2012, 08:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana cewki zapłonowej [modułu]
devolay napisał(a):
Zobacz czy nowa cewka nie ma przebicia? Bo być może jest jak pisze mój przedmówca? A kable dobrze na świece włożyłeś?


kable dobrze wpięte na pewno :wink: a jak sprawdzić czy cewka ma przebicie?


03.05.2012, 10:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.02.2009, 13:55
Lokalizacja: woj. łódzkie
Posty: 59
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Classic
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post Re: Wymiana cewki zapłonowej [modułu]
Wlej wody do butelki od płynu do mycia szyb i psiknij na silnik jeśli będą przechodzić, "skakać" iskry to znaczy ze cewka ma przebicie a właściwie kable. To tak jak nie raz się ubranie elektryzuje. pozdrawiam.


03.05.2012, 11:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana cewki zapłonowej [modułu]
kable wymieniałem dwa tygodnie temu na nówki ngk więc ten test nic mi nie da... jutro jadę na reklamację :)


03.05.2012, 12:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana cewki zapłonowej [modułu]
adriang i tu się bardzo mylisz ten test może dać ci bardzo dużo jak masz przebicie na cewce (ew przyłączach kabli WN itp ) to test pokaże gdzie no chyba winne jest zwarcie w środku cewki to pewnie nie zobaczysz

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


03.05.2012, 21:06
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post Re: Wymiana cewki zapłonowej [modułu]
artur_jaw napisał(a):
adriang i tu się bardzo mylisz ten test może dać ci bardzo dużo jak masz przebicie na cewce (ew przyłączach kabli WN itp ) to test pokaże gdzie no chyba winne jest zwarcie w środku cewki to pewnie nie zobaczysz


Może w ogóle iskry nie ma. Najpierw trzeba zdjąć przewody WN ze świec, włożyć jakiekolwiek sprawne świece i położyć na silniku (jego metalowej części oczywiście ;-) ). Jedna osoba włącza rozrusznik a druga patrzy czy jest iskra.


03.05.2012, 21:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana cewki zapłonowej [modułu]
nom
a może doczytać pierwszy post po wymianie na starą cewkę pali na dotyk

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


03.05.2012, 21:21
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Wymiana cewki zapłonowej [modułu]
dobra, koledzy, jaki bym test nie zrobił to dojdziemy do tego samego wniosku... skoro świece są nowe, kable też są nowe i cewka[moduł] też jest nowa i na niej nie chce mi odpalać to winna jest tylko i wyłącznie ona - na starej odpala bez problemu :)

chciałem się dowiedzieć tylko czy trzeba coś adaptować czy nie, skoro nie to winna jest nowa cewka i nie ma co tutaj cudować.


04.05.2012, 20:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
Post Re: Wymiana cewki zapłonowej [modułu]
Co do adaptacji cewki to się nie spotkałem, jedno co mogę napisać to to, że mam w swojej Fabii moduł na 4ry cylindry i po wymianie na cewkę zapłonową Bosch, niby lepsza zaczęły szybko padać przewody wysokiego napięcia, teraz powróciłem do cewki która dawana jest na pierwszy montaż ( Temic) i jest ok.
Okazało się, że cewka Bosch daje bardzo mocną iskrę, produktem negatywnym jest bardzo szybkie wypalanie przewodów wysokiego napięcia,
Pozlecam wszystko co dawane jest na pierwszy montaż w fabryce.


04.05.2012, 20:55
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 11 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL