Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 17.10.2011, 17:55 Lokalizacja: Gorzów WLKP Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: lubuskie
|
F1 EPC włącznik stopu
Witam zaświeciło mi się przy odpaleniu EPC i już nie zgasło , zauważyłem ze nie świeci się stop przy naciśnięciu hamulca nożnego i przy zaciągnięciu ręcznego. teraz moje pytanie czy to włącznik nad pedałem czy może przekaźnik ?
|
21.04.2012, 19:07 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
stawiam że włącznik przy pedale... dla pewności można pod vaga się podpiąć
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
21.04.2012, 19:45 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
ganger15 napisał(a): zauważyłem ze nie świeci się stop przy naciśnięciu hamulca nożnego i przy zaciągnięciu ręcznego. teraz moje pytanie czy to włącznik nad pedałem czy może przekaźnik ? Ja też stawiam na włącznik nad pedałem. Przy zaciągnięciu ręcznego zapala się tylko kontrolka na zegarach.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
21.04.2012, 20:12 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2011, 17:55 Lokalizacja: Gorzów WLKP Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: lubuskie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
tak tylko kontrolka , dobra jutro wyciągnę i zobaczę
|
21.04.2012, 20:26 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54 Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
Witam Przerabiałem ten temat, wyłącznik ma dwie pary styków do świateł i do biegu jałowego.Możesz go wymienić samemu.Opis jest na stronie skodacześci. Marek ps.Potrafi sam włączyć światła stop i wyczerpać akumulator.
|
21.04.2012, 20:31 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
ganger15 napisał(a): tak tylko kontrolka , dobra jutro wyciągnę i zobaczę no tak jak Ci nie przeszkadza niech się świecą wszystkie w liczniku (kto co lubi) tylko przydało by się zrobić tak żeby przy hamowaniu stopy się świeciły
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
21.04.2012, 20:32 |
|
|
Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31 Lokalizacja: Starachowice Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
Odgrzeje temat. Mam do wymiany ten włącznik.
Prośba o podanie numeru jaki kupić? - bo jest ich kilka.
|
23.02.2013, 15:03 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
zdemontuj stary i zaczytaj numerka
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
23.02.2013, 18:21 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
24.02.2013, 02:07 |
|
|
Dołączył(a): 30.03.2012, 21:33 Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2008
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
Odwiedz ta strone i kliknij CarProg2 a dalej to klikaj jaki masz rocznik itd http://ifinterface.com/page/page3.php
_________________ Sorki za polskie znaki ale posiadam angielska klawiature.
|
24.02.2013, 03:40 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Odp: F1 EPC włącznik stopu
Wzmocniony nowego typu kup. Tylko uważaj, zebys od Octavii nie dostał, bo potem sprzedawca moze Ci kit wciskać, ze nie umiesz go założyć.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
24.02.2013, 12:03 |
|
|
Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31 Lokalizacja: Starachowice Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
Wymontowałem stary (to jakiś zamiennik z DELPHI, którego nie mieli), więc kupiłem FAE, ten http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&wsk=OTeraz jak go zamontować bo nieco się różni od starego? (montaż starego jest opisany na skodaczesci.pl) A tutaj znalazłem dwie inne instrukcje, którą wybrać? Instalacja czujnika w wersjach "B", "C" i "D" czy INSTALACJA CZUJNIKA W WERSJI "A"
|
04.03.2013, 19:08 |
|
|
Dołączył(a): 04.10.2011, 18:06 Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
Hej. Ja właśnie jestem po wymianie tej części. Kupiłem tez w IC zamiennik Febi Bilstein nr. 32866 40 zl. Wymiana dziecinnie prosta wkładasz popychacz w otwór wspornika pod kątem (przeszkadza nawiew). Wyrównujesz i obracasz w prawo aż zakliknie.
|
06.03.2013, 18:19 |
|
|
Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31 Lokalizacja: Starachowice Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
Zrobiłem tak samo i niestety lipa :]
Sprawdzałem czujnik po zmontowaniu: pedał spoczynek > między stykiem 1 i 4 ob. zamknięty, między 2 i 3 przerwa pedał wciśnięty > między stykiem 1 i 4 przerwa, między 2 i 3 ob. zamknięty.
W instrukcji też było że jeden obwód jest NO a drugi NZ, więc czujnik jest oka. Mało tego Tempomat działa normalnie i kasuje się po wciśnięciu pedału hamulca. A światłą STOP ni huhu nie działają i wywala błąd EPC (Brake switch)
Jak sprawdzić to ustrojstwo na VAG? Jakie sygnały powinny znajdować się na każdym z 4 styków od czujnika? (żeby sprawdzić kable multimetrem)
|
06.03.2013, 18:53 |
|
|
Dołączył(a): 31.08.2011, 12:18 Posty: 46
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi 1,2 HTP+LPG
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Re: F1 EPC włącznik stopu
Kolego, twoje przygody dziwnie przypominają mi moje przeboje z czujnikiem sprzęgła. Czujnik hamulca to jest to samo hovno, tylko zamiast jednego języczka i styku ma dwa. Jest szansa na to, że montując bądź demontując "uszkodziłeś" czujnik - wierz mi, jest to BARDZO proste :/ Zerknij sobie na mój temat: viewtopic.php?f=2&t=16870Przez google'a znalazłem zdjęcia gościa, który miał identyczną przygodę z czujnikiem hamulca - widać że to to samo: Wygląda na to, że ten czujnik idzie identycznie "uszkodzić" i identycznie "naprawić". Rozbiera się to dokładnie tak samo, masz stary to możesz na nim ćwiczyć. Według dodatkowych informacji, mechanizm blokowania trzpienia jest identyczny i na dobrze ustawionym czujniku nie powinno się dać wyciągać i wsuwać trzpienia. Tu masz to wytłumaczone po (ale po angielsku) w sposób chyba bardziej czytelny niż mój: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1158315-DIY-Installing-a-new-brake-light-switch-(without-breaking-it!)Ten czujnik do się bez problemu rozłożyć i złożyć bez uszkadzania czegokolwiek. A jest tak zrobiony, że możesz go dobrze poskładać, pomierzyć na stole po czym... znowu "uszkodzić" przy wkładaniu. [EDIT] dobra, doczytałem że masz pomierzony po założeniu. To w takim razie rozbierz stary czujnik. Jeśli któraś blaszka jest pęknięta, to by znaczyło że nowy jest źle poskładany. Jeżeli stary czujnik będzie w środku cały, to faktycznie możesz mieć problem z kablami/żarówkami/czymś jeszcze :/ [EDIT2] wychodzi na to że bardzo często błąd wyskakuje nie z powodu pęknięcia którejś z blaszek, tylko zaśniedzenia styku łączącego piny 1 i 4 (zaznaczony na dolnym zdjęciu)... Polecam lekturę strony źródłowej od tych zdjęć
|
07.03.2013, 09:26 |
|
|