Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 14.11.2011, 20:46 Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
bo ktoś nie umie czytać ze zrozumieniem i wywala mojego posta do cmentarzyska....
chodzi o podłączenie świateł dziennych - ale powtarzam - nie chcę ciągnąć kabla do kabiny, tylko chcę w komorze silnika znaleźć taki przewód, gdzie pojawi się napięcie +12V po przekręceniu kluczyka; na razie szukałem i poległem - może ktoś wie i pomoże ?
|
19.04.2012, 21:14 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
Było. I to obszernie. Trzeba też umieć szukać ze zrozumieniem.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
19.04.2012, 21:34 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2011, 20:46 Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
mogę prosić o linka ? bo szukam i nie znajduje.....
|
19.04.2012, 21:45 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
Trzeba doczytać tematy do końca. W skrócie to powiem ci, że sam tego samego szukałem (w sensie miejsca +12V po stacyjce) i nie znalazłem. Podłączyłem automat wzbudzany wzrostem napięcia pod akumulator. Działa bezawaryjnie od czerwca 2010 r. A przewody do kabiny ciągnie się całkiem miło i bezstresowo
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
19.04.2012, 22:06 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
dadał bym tylko tyle przerasta cię (bez urazy) zrobienie czegoś dobrze to albo daj sobie spokój i olej dzienne albo znajdz kogoś kto Ci to zrobi ... podobnie jak kol weuek przerabiałem forum pod kontem jak to zrobić... wyszło że dobrego miejsca brak a najlepiej ciągnąć z pinu w włączniku świateł tam sygnał jest tylko wtedy gdy swiatła mają swiecić więc nie trzeba za dużo modzić....
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
19.04.2012, 23:06 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
200+ napisał(a): gdzie pojawi się napięcie +12V po przekręceniu kluczyka; Hmm.... na rozruszniku Tak na poważnie kolego 200+ to chętnie pomogę w przeciągnięciu kabelka z włącznika świateł do komory silnika.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
19.04.2012, 23:21 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
Pod maską nie wiem. Ale We włączniku świateł pod pinem oznaczonym jako TFL mam po zapłonie +12V. Do montażu dziennych jak znalazł. Podpinasz pod ten pin kabel, idziesz z nim pod maskę, podbinasz do przekaźnika w obwód stały, drugi idzie do masy. Pozostałe dwa obsadzasz obwodem +12V z akumulatora do lampek i hula. Tyle.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
20.04.2012, 01:09 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2011, 20:46 Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
dziękuję wszystkim za odpowiedzi z tym rozrusznikiem to może być racja - tego nie sprawdziłem odnośnie pinu TFL - wiem, czytałem, ale po prostu nie chce mi się rozbierać pół deski rozdzielczej aby dostać się do tego pinu ! Jeżeli już miałbym przechodzić do kabiny to prościej jest mi się podłączyć pod bezpiecznik od klaksonu, otwieram tylko klapkę, wciskam kabelek i już. do kolegi koleś: dzięki za ofertę pomocy na razie spróbuje z tym rozrusznikiem, jak się nie uda to wtedy będę zmuszony przejść do kabiny z kablem pozdrawiam.
|
20.04.2012, 06:25 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
To mówisz, że opcji żart skorzystasz... A zasilanie klaksonu jest jak go naciskasz. Też już ktoś chciał to zrobić z tego źródła. A te pól deski do rozebrania to będzie może w sumie z 15 torxów i aż dwa elementy jakie trzeba zdjąć: schowek i plastik z włącznikiem świateł
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
20.04.2012, 06:36 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2011, 20:46 Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
weuek napisał(a): To mówisz, że opcji żart skorzystasz...
A zasilanie klaksonu jest jak go naciskasz. Też już ktoś chciał to zrobić z tego źródła.
hmm, jesteś pewien ? zmierzyłem napięcie po przekręceniu kluczyka i było stałe 12V, nie zależało to od naciskania klaksonu to o czym mówisz to może zgadza się ale przy samym klaksonie - tam napięcie pojawia się jak naciskasz klakson, ale w miejscu gdzie są bezpieczniki jest stałe 12V
|
20.04.2012, 06:54 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
Ano tak, rozważaliśmy opcję sam klakson (bo najbliżej do światełek było).
Mimo wszystko, nadal uważam, że najlepszą opcją jest ta podana przez MatCar17.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
20.04.2012, 06:59 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
Pół deski to się rozbiera przy montażu tempomatu. Co to za problem wyjąć włącznik świateł (wyjęcie 15 sekund z odpięciem wtyczek) i zdemontować plastik nad nogami? Przykręcony jest na 6 torxów. Żeby było jeszcze prościej, można zdemontować schowek (4 torxy), ponieważ tam jest piękny dostęp do przelotki, przez którą można puścić kabel. I jest po Bożemu. Po co kombinować?
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
20.04.2012, 08:46 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
Od strony pasażera wystarczy twardy drut ( nie linka) i nic nie trzeba rozbierać wsadzić od góry od zewnątrz i odebrać go pod wykładziną gdzie nogi pasażera i pijemy
|
20.04.2012, 09:17 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
Drut stalowy robi robotę. Ja nim różne przewody przez zakamarki czy pod tapicerką przeciągałem (spod maski do kabiny czy przez zderzak do bagażnika).
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
20.04.2012, 12:00 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2011, 20:46 Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: ponawiam pytanie: gdzie +12V pod maską po zapłonie ??
kika napisał(a): Od strony pasażera wystarczy twardy drut ( nie linka) i nic nie trzeba rozbierać wsadzić od góry od zewnątrz i odebrać go pod wykładziną gdzie nogi pasażera i pijemy dobra, ale ten drut wbijam od strony komory silnika w którym miejscu ? patrzyłem tam, ale nie za bardzo widzę aby gdzieś tam szły kable ? może to z kanału trzeba patrzeć ?
|
20.04.2012, 12:25 |
|
|