Teraz jest 27.04.2024, 01:13



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] błąd EPC / silnik "szarpie" / brak mocy / brak reakcji gazu 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post kontrolka składu spalin+szarpanie+ograniczenie prędkości obr
:smutny: Drodzy koledzy! Mam problem z silnikiem 1,4 16V 75KM BKY - szarpie, cięzko odpala, komputer ogranicznył prędkość obrotową silnika do 3000, świeci się kontrolka składu spalin. Po podpięciu do kompa wyszły 4 błędy. 2 z nich jakie zdążyłem przeczytać to czujnik korowodu oraz wałka na ssaniu. Przepustnicę wyczyściłem ale tylko jeszcze pogorszyło się. Mechanik powiedział, że będzie szukał. Czy to może być filtr paliwa lub uszkodzony jakiś czujnik? Może ktoś miał podobne objawy? ardzo proszę o pomoc (jest to b. uciążliwe) :blowup: . Z góry dziękuję.


31.07.2008, 09:50
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Plandeka, skoro zakres obrotów ograniczony do 3000, nie byłby to czasem tryb awaryjny silnika ???

Cytuj:
Jeśli szarpie to najprędzej przepustnica do czyszczenia i kalibracji
kolega paulob1 tak kiedyś pisał więc na tym może trzebaby się skupić...
Nie masz czasem może gazu zamontowanego?
A spróbuj wymienić świece, jaki masz przebieg ??

Poczytaj sobie też tutaj , cos z podobieństwa Twojego problemu może być..
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=kable

powodzonka ;)

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


31.07.2008, 11:01
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Zgadzam się włączył się tryb awaryjny. Nie ma gazu! Świece i cewki sprawdziłem jest ok. Przebieg 68 tys.km. Pozdrawiam


31.07.2008, 11:07
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Szkoda że tych błędów nie zanotowałeś.
Silnik w tryb awaryjny przechodzi również kiedy padnie potencjometr w pedale gazu.
Podwyższa obroty żeby dojechać do serwisu, ale gazu nie ma.


01.08.2008, 17:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
Jak jest cos zle z czujnikiem polozenia korbowodu, to jest to czujnik halla. I jesli faktycznie ci poszedl, to beda wychodzic zle spaliny i to co mowisz, bo w zlych momentach silnik chce wtryskiwac paliwo i zapalac swiece. Nie wiem na 100% ale jest tez czujnik polozenia walka rozrzadu i on tez moze powodowac podobne efekty. Przechodzac na tryb serwisowy silnik olal czujniki i bierze dane z mapy wtryskow jak stare silniki :) tyle, ze dla bezpieczenstwa dochodzi do 3000 obr.

PS. czasem idzie kabelek i a czujnik jest OK. Sprawdz najpierw wtyczki czy dobrze lacza.

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


01.08.2008, 19:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.02.2007, 08:41
Lokalizacja: świętokrzyskie
Posty: 99
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Samochód: Vectra C kombi
Rok prod.: 2007
Województwo: świętokrzyskie
Post 
wczoraj miałem podobne problemy z autem czujnik temperatury dziwnie się zachowywał kontrola EPC i silnika się zaświeciła wolne obroty bardzo wysokie. VAG wskazywał uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy ale... przy pracującym silniku poruszałem głównym przewodem zasilania silnika (ten do którego zbiegają się przewodu od cewek,przepustnicy,czujnika wałka,wtryskiwaczy,EGR) silnik zaczął równo pracować, rozwinąłem wiązkę z izolacji, plastikowych peszli i masakra! w dolnej części wiązki w miejscu gdzie jest przyczepiona do skrzyni biegów (jest tam uchwyt na którym doczepione są przewody od sondy,alternatora) i to wiązka przechodzi na podłużnice, pięć kabli (te najcieńsze)poprzecieranych od tego peszla kable ogołocone z izolacji niektóre to tylko na nitkach się trzymały wyglądało to jak by jakaś mysz co parę milimetrów kabel nadgryzła w tym miejscu źle zrobiona jest instalacja (podobnie w miejscu gdzie gnije) jest to miejsce ruchome pracujący silnik powoduje wibracje a kabel umieszczony na podłużnicy na sztywno. Po wycięciu kabli i wstawieniu nowych jak ręką odjął nawet na wolnych obrotach silnik pracuje znacznie równiej, miałem kable uszkodzone EGR,przepustnica,jeden z wtryskiwaczy,czujnik tem. wystarczyło trochę wody małe spięcie i mamy ognisko... :blowup: Dziś zaglądnąłem u znajomego do fabi z tym samym silnikiem to samo rozwiązanie ta sama wiązka zastosowana... oj chyba niektórzy będą mieć kłopoty takie jak ja...Obrazek
fotka jednego z kabli tego "lepszego"...


Niżej podpisany użytkownik dziękuje neseser za ten post:
Gość
02.08.2008, 14:29
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Zatankowałem V-powera i po ptzejechaniu 100 km i kilkukrotnym zapaleniu kontrolka składu spalin zgasła. Normalnie palił silnik i nie szarpał tylko przez dwa dni. Wczoraj znowu to samo - już nie wiem w którym kierunku uderzyc:( pozdrawiam i dzięki za pomoc


06.08.2008, 06:53
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33
Lokalizacja: Olkusz
Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Szarpie silnikiem, świeci kontrolka Check Engine - błędy vag
Koledze z pracy w Polówce z końca 2003 roku z silnikiem 1.2 12V zaświeciła się kontrolka Check Engine. Jeździł z nią tak ok 200km po czym silnik zaczął kuleć, szarpać, tracić na mocy. Teraz po zapaleniu chwilę świeci, a potem już mruga. Podpiąłem ją pod vaga i wykazało mi następujące błędy:


Cytuj:
VAG-COM Version: Release 409.1-US


Chassis Type: 9N - VW Polo
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,45,46,55,56,69

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 03D 906 032 C
Component: 1,2l/2V SIMOS3 00HS2501
Coding: 00021
Shop #: WSC 31414
WVWZZZ9NZ4D043661 VWZ7Z0C8104844
3 Faults Found:
16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
P0172 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0116 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16687 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0303 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.
Controller: 6Q2 937 049 C
Component: 00 BN-SG. 2S07
Coding: 17420
Shop #: WSC 31414
1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
07-00 - Signal too Low




oraz z drugiego PL


Cytuj:
16556 System zbyt bogaty (strona 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16687 Brak zapłonu cylinder 3
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY



Samochód tak jakby nie chodził na wszystkie tłoki. Co należy sprawdzić i co może być przyczyną?

_________________
Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine


29.09.2010, 19:56
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Witam Widze dwie opcje albo przebicie na świecach - przewodach albo z przepustnicy wyleciał węzyk z masy powetrza.
Polecam dobrze wejrzec w silnik jak jest ciemno - przebicia
a jak jasno pooglądać okolice przepustnicy Pozdrawiam


29.09.2010, 20:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Witam.

Szukanie nie boli. Poza tym czytanie ze zrozumieniem też nie. Skoro program wyświetla błąd braku zapłonu na trzecim cylindrze to czemu się dziwisz, że samochód nie chodzi na wszystkie cylindry. Zamień miejscami cewkę i wtrysk, tylko nie na raz, i sprawdź czy błąd się przemieszcza wraz z którymś elementem. Do sprawdzenia również ciśnienie sprężania, a co za tym idzie szczelność pierścieni i zaworów.

P.S
W tym modelu nie ma przewodów wysokiego napięcia. Po drugie nieszczelność na przepustnicy nie spowoduje braku zapłonu tylko na jednym cylindrze. Panowie zastanówcie się zanim coś napiszecie :browar:

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 29.09.2010, 20:36 przez skodzik, łącznie edytowano 1 raz



29.09.2010, 20:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
powiedz mi kolegoskodzik, przypadkiem fajkocewek vw-wskich tam nie ma ???


29.09.2010, 20:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Witam.

Nie VW-enowskie tylko wszystkie grupy vag, 1.2 12V i nie "fajkocewki" tylko cewki elektroniczne, po jednej na każdy cylinder.

Pozdrawiam


29.09.2010, 20:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
elpolacco, W szykajce tez sporo o tych błędach jest.

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


29.09.2010, 21:00
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
no to bank cewka :D one lubią padać tak samo jak fajkocewki na vw tak pewno na tym silniku Też :) Pozdrawiam Marek


30.09.2010, 16:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.09.2010, 19:37
Lokalizacja: Końskie
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fresh+
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
Post 
proponuje razem z ta cewka wymienić świece jeśli nie były dawno wymieniane. U mnie padła jedna cewka, wymieniłem, tydzień po padła kolejna i wtedy idąc za radą znajome wymieniłem świece bo tak jak on mi powiedział świece mogą palić te cewki. Jak na razie minęły 2 tyg i jest ok, ale podobno ta 3 i tak będzie do wymiany


30.09.2010, 17:43
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL