|
|
Teraz jest 27.04.2024, 01:13
|
[F1] błąd EPC / silnik "szarpie" / brak mocy / brak reakcji gazu
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kontrolka składu spalin+szarpanie+ograniczenie prędkości obr
Drodzy koledzy! Mam problem z silnikiem 1,4 16V 75KM BKY - szarpie, cięzko odpala, komputer ogranicznył prędkość obrotową silnika do 3000, świeci się kontrolka składu spalin. Po podpięciu do kompa wyszły 4 błędy. 2 z nich jakie zdążyłem przeczytać to czujnik korowodu oraz wałka na ssaniu. Przepustnicę wyczyściłem ale tylko jeszcze pogorszyło się. Mechanik powiedział, że będzie szukał. Czy to może być filtr paliwa lub uszkodzony jakiś czujnik? Może ktoś miał podobne objawy? ardzo proszę o pomoc (jest to b. uciążliwe) . Z góry dziękuję.
|
31.07.2008, 09:50 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Plandeka, skoro zakres obrotów ograniczony do 3000, nie byłby to czasem tryb awaryjny silnika
Cytuj: Jeśli szarpie to najprędzej przepustnica do czyszczenia i kalibracji kolega paulob1 tak kiedyś pisał więc na tym może trzebaby się skupić...
Nie masz czasem może gazu zamontowanego?
A spróbuj wymienić świece, jaki masz przebieg
Poczytaj sobie też tutaj , cos z podobieństwa Twojego problemu może być..
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ight=kable
powodzonka
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
31.07.2008, 11:01 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Zgadzam się włączył się tryb awaryjny. Nie ma gazu! Świece i cewki sprawdziłem jest ok. Przebieg 68 tys.km. Pozdrawiam
|
31.07.2008, 11:07 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Szkoda że tych błędów nie zanotowałeś.
Silnik w tryb awaryjny przechodzi również kiedy padnie potencjometr w pedale gazu.
Podwyższa obroty żeby dojechać do serwisu, ale gazu nie ma.
|
01.08.2008, 17:57 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18 Lokalizacja: Jasło Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
|
Jak jest cos zle z czujnikiem polozenia korbowodu, to jest to czujnik halla. I jesli faktycznie ci poszedl, to beda wychodzic zle spaliny i to co mowisz, bo w zlych momentach silnik chce wtryskiwac paliwo i zapalac swiece. Nie wiem na 100% ale jest tez czujnik polozenia walka rozrzadu i on tez moze powodowac podobne efekty. Przechodzac na tryb serwisowy silnik olal czujniki i bierze dane z mapy wtryskow jak stare silniki tyle, ze dla bezpieczenstwa dochodzi do 3000 obr.
PS. czasem idzie kabelek i a czujnik jest OK. Sprawdz najpierw wtyczki czy dobrze lacza.
_________________ Pozdrawiam Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG
|
01.08.2008, 19:47 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2007, 08:41 Lokalizacja: świętokrzyskie Posty: 99
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Samochód: Vectra C kombi
Rok prod.: 2007
Województwo: świętokrzyskie
|
wczoraj miałem podobne problemy z autem czujnik temperatury dziwnie się zachowywał kontrola EPC i silnika się zaświeciła wolne obroty bardzo wysokie. VAG wskazywał uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy ale... przy pracującym silniku poruszałem głównym przewodem zasilania silnika (ten do którego zbiegają się przewodu od cewek,przepustnicy,czujnika wałka,wtryskiwaczy,EGR) silnik zaczął równo pracować, rozwinąłem wiązkę z izolacji, plastikowych peszli i masakra! w dolnej części wiązki w miejscu gdzie jest przyczepiona do skrzyni biegów (jest tam uchwyt na którym doczepione są przewody od sondy,alternatora) i to wiązka przechodzi na podłużnice, pięć kabli (te najcieńsze)poprzecieranych od tego peszla kable ogołocone z izolacji niektóre to tylko na nitkach się trzymały wyglądało to jak by jakaś mysz co parę milimetrów kabel nadgryzła w tym miejscu źle zrobiona jest instalacja (podobnie w miejscu gdzie gnije) jest to miejsce ruchome pracujący silnik powoduje wibracje a kabel umieszczony na podłużnicy na sztywno. Po wycięciu kabli i wstawieniu nowych jak ręką odjął nawet na wolnych obrotach silnik pracuje znacznie równiej, miałem kable uszkodzone EGR,przepustnica,jeden z wtryskiwaczy,czujnik tem. wystarczyło trochę wody małe spięcie i mamy ognisko... Dziś zaglądnąłem u znajomego do fabi z tym samym silnikiem to samo rozwiązanie ta sama wiązka zastosowana... oj chyba niektórzy będą mieć kłopoty takie jak ja...
fotka jednego z kabli tego "lepszego"...
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje neseser za ten post:
Gość
|
02.08.2008, 14:29 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Zatankowałem V-powera i po ptzejechaniu 100 km i kilkukrotnym zapaleniu kontrolka składu spalin zgasła. Normalnie palił silnik i nie szarpał tylko przez dwa dni. Wczoraj znowu to samo - już nie wiem w którym kierunku uderzyc:( pozdrawiam i dzięki za pomoc
|
06.08.2008, 06:53 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Szarpie silnikiem, świeci kontrolka Check Engine - błędy vag
Koledze z pracy w Polówce z końca 2003 roku z silnikiem 1.2 12V zaświeciła się kontrolka Check Engine. Jeździł z nią tak ok 200km po czym silnik zaczął kuleć, szarpać, tracić na mocy. Teraz po zapaleniu chwilę świeci, a potem już mruga. Podpiąłem ją pod vaga i wykazało mi następujące błędy:
Cytuj: VAG-COM Version: Release 409.1-US
Chassis Type: 9N - VW Polo Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,45,46,55,56,69
------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 03D 906 032 C Component: 1,2l/2V SIMOS3 00HS2501 Coding: 00021 Shop #: WSC 31414 WVWZZZ9NZ4D043661 VWZ7Z0C8104844 3 Faults Found: 16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1 P0172 - 35-10 - - - Intermittent 16500 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0116 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 16687 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0303 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent Readiness: 0000 0000
------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Controller: 6Q2 937 049 C Component: 00 BN-SG. 2S07 Coding: 17420 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 01598 - Drive Battery Voltage 07-00 - Signal too Low
oraz z drugiego PL Cytuj: 16556 System zbyt bogaty (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16687 Brak zapłonu cylinder 3 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Samochód tak jakby nie chodził na wszystkie tłoki. Co należy sprawdzić i co może być przyczyną?
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
29.09.2010, 19:56 |
|
|
Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16 Lokalizacja: Katowice/Zabrze Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Witam Widze dwie opcje albo przebicie na świecach - przewodach albo z przepustnicy wyleciał węzyk z masy powetrza.
Polecam dobrze wejrzec w silnik jak jest ciemno - przebicia
a jak jasno pooglądać okolice przepustnicy Pozdrawiam
|
29.09.2010, 20:31 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Witam.
Szukanie nie boli. Poza tym czytanie ze zrozumieniem też nie. Skoro program wyświetla błąd braku zapłonu na trzecim cylindrze to czemu się dziwisz, że samochód nie chodzi na wszystkie cylindry. Zamień miejscami cewkę i wtrysk, tylko nie na raz, i sprawdź czy błąd się przemieszcza wraz z którymś elementem. Do sprawdzenia również ciśnienie sprężania, a co za tym idzie szczelność pierścieni i zaworów.
P.S
W tym modelu nie ma przewodów wysokiego napięcia. Po drugie nieszczelność na przepustnicy nie spowoduje braku zapłonu tylko na jednym cylindrze. Panowie zastanówcie się zanim coś napiszecie
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29.09.2010, 20:36 przez skodzik, łącznie edytowano 1 raz
|
29.09.2010, 20:32 |
|
|
Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16 Lokalizacja: Katowice/Zabrze Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
powiedz mi kolego skodzik, przypadkiem fajkocewek vw-wskich tam nie ma
|
29.09.2010, 20:35 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Witam.
Nie VW-enowskie tylko wszystkie grupy vag, 1.2 12V i nie "fajkocewki" tylko cewki elektroniczne, po jednej na każdy cylinder.
Pozdrawiam
|
29.09.2010, 20:40 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
elpolacco, W szykajce tez sporo o tych błędach jest.
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
29.09.2010, 21:00 |
|
|
Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16 Lokalizacja: Katowice/Zabrze Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
no to bank cewka one lubią padać tak samo jak fajkocewki na vw tak pewno na tym silniku Też Pozdrawiam Marek
|
30.09.2010, 16:56 |
|
|
Dołączył(a): 19.09.2010, 19:37 Lokalizacja: Końskie Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fresh+
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
|
proponuje razem z ta cewka wymienić świece jeśli nie były dawno wymieniane. U mnie padła jedna cewka, wymieniłem, tydzień po padła kolejna i wtedy idąc za radą znajome wymieniłem świece bo tak jak on mi powiedział świece mogą palić te cewki. Jak na razie minęły 2 tyg i jest ok, ale podobno ta 3 i tak będzie do wymiany
|
30.09.2010, 17:43 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|