Teraz jest 25.04.2024, 08:47



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
[F1] Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi. 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Przy demontażu altka zauważyłem, że po obu stronach wejść do skrzyni, tam gdzie wchodzi półoś mam uślimaczone olejem. :/ Domyślam się, że poszły jakieś uszczelniacze. Jaki jest orientacyjny koszt takiej wymiany? Z tym to ja się już chyba nie będę bujał... :/

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


07.02.2012, 14:29
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
To taki gumowy simering poszedł. Ja płaciłem za wymianę jakieś nieduże pieniądze. Dwadzieścia czy trzydzieści zeta wymiana + część, przy innej robocie. To nie jest nic skomplikowanego podobno, ale niech się wypowie ktoś kto wie jak to zrobić

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


07.02.2012, 16:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Todd, jesteś dla mnie o tyle cenny, że masz taki sam zestaw. :mrgreen:

Mówisz, że nic skomplikowanego? Bo jak ja się temu przyjrzałem, to nie wyglądało to na zbyt łatwe do wymiany. :/

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


07.02.2012, 16:42
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
tak mi mówił mechanik który mi to wymienił :D

Jak mi to pokazał że cieknie to się go spytałem że trzeba mu na to cały dzień. A on powiedział że to jest bardzo prosta i szybka sprawa. Wymienił. Ja nie dociekałem jak.Ale wydaje mnie się że trzeba coś odkręcić i jakoś ten wałek wysunąć.

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


07.02.2012, 16:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Ch.j mnie strzeli z tym samochodem... Jak mi się trafi upierdliwiec, to mi stempla nie wbije niedługo.

Jak zrobię jedno, to potem zaraz kolejne. Dobra. Czekamy, jak jeszcze ktoś będzie miał jakiś sprytny pomysł na tę usterkę.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


07.02.2012, 17:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
od skrzyni odkręcisz 6 śrub i odsuniesz półoś - powinno być tyle luzu na przegubie że da się wysunąć, i tam w środku jeszt uszczelniacz.
albo poszła gumowa osłona . wtedy jest prościej ;)
w przypadku demontażu całej półosi konieczna nasadka 12-to kątna i nowa nakrętka na półoś

:browar:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


07.02.2012, 18:54
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Kapi, a jakbys mogl jasniej? ;) gumowa oslona nie poszla. Slimaczy sie olej z obydwu stron, wiec stawiam na uszczelniacz.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


07.02.2012, 22:00
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
MatCar17, przydałby się kod Twojej skrzyni.

Wychodzi mi, że GKU lub GSB

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


08.02.2012, 09:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
odkrecasz 6 srub od przegubu wew. po odsunieciu go, zostaje flansza do skrzyni, na srube centralna, imbus 7 jak dobrze pamietam. musisz to odkrecic i wtedy bedziesz mogl wymienic simmering. do tego nowy olej do skrzyni.
flansza ma strasznie mocna sprezyne. nie jest tak hop siup pozniej to przykrecic. daj to komus zrobic szczerze mowiac :)

_________________
1.8T 301HP


11.02.2012, 20:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
mss napisał(a):
odkrecasz 6 srub od przegubu wew. po odsunieciu go, zostaje flansza do skrzyni, na srube centralna, imbus 7 jak dobrze pamietam. musisz to odkrecic i wtedy bedziesz mogl wymienic simmering. do tego nowy olej do skrzyni.
flansza ma strasznie mocna sprezyne. nie jest tak hop siup pozniej to przykrecic. daj to komus zrobic szczerze mowiac :)


Też tak myślę...

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


13.02.2012, 09:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.04.2008, 12:54
Lokalizacja: WH
Posty: 279
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Witam,
ja ostatnio wymieniałem oring/uszczelniacz skrzyni. Sama wymiana kosztowała 80 plnów + chyba 17pln oring. Cena warszawska.

Pozdrawiam


23.02.2012, 20:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Płaciłem podobnie. Ale wiem jedno: NIE MA CZEGOS TAKIEGO, JAK DOZYWOTNI OLEJ. Wymiana najdalej co 100 tys.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


23.02.2012, 23:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 01.10.2011, 20:20
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Wymieniłem łożyska w przednich kołach. Co prawda chwile to zajmuje, ale nie jest to zbyt trudne. Okazało się ,że po jakimś czasie zaczęła ślimaczyć się skrzynia przy lewej półosi. Podejrzewam, że jazda na zużytym łożysku przyspieszyła eksploatację tego oringu lub uszczelniacza. Pytanie, czy wymieniać sam oring, czy coś jeszcze przy tej okazji. Oczywiście olej też liczę przy wymianie. Druga sprawa związana jest z samą wymianą: czy ktoś wie dokładniej jak to zrobić? Po powyższych opisach mogę tylko przypuszczać, że problem będzie z odkręceniem flanszy przy której jest sprężyna.


31.05.2013, 16:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Panowie, "dożywotni" znaczy maksymalnie 100 tyś. km, na zachodzie sprzedają auta po 3 latach (średnio dla diesla). U nas w kraju "dożywotni" znaczy dożywotni. Trzeba wziąć na to poprawkę. To tak na marginesie :wink: Pozdrawiam

_________________
skoda, że tak mało koni


01.06.2013, 08:31
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL