Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Przy demontażu altka zauważyłem, że po obu stronach wejść do skrzyni, tam gdzie wchodzi półoś mam uślimaczone olejem. :/ Domyślam się, że poszły jakieś uszczelniacze. Jaki jest orientacyjny koszt takiej wymiany? Z tym to ja się już chyba nie będę bujał... :/
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
07.02.2012, 14:29 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
To taki gumowy simering poszedł. Ja płaciłem za wymianę jakieś nieduże pieniądze. Dwadzieścia czy trzydzieści zeta wymiana + część, przy innej robocie. To nie jest nic skomplikowanego podobno, ale niech się wypowie ktoś kto wie jak to zrobić
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
07.02.2012, 16:02 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Todd, jesteś dla mnie o tyle cenny, że masz taki sam zestaw. Mówisz, że nic skomplikowanego? Bo jak ja się temu przyjrzałem, to nie wyglądało to na zbyt łatwe do wymiany. :/
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
07.02.2012, 16:42 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
tak mi mówił mechanik który mi to wymienił Jak mi to pokazał że cieknie to się go spytałem że trzeba mu na to cały dzień. A on powiedział że to jest bardzo prosta i szybka sprawa. Wymienił. Ja nie dociekałem jak.Ale wydaje mnie się że trzeba coś odkręcić i jakoś ten wałek wysunąć.
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
07.02.2012, 16:49 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Ch.j mnie strzeli z tym samochodem... Jak mi się trafi upierdliwiec, to mi stempla nie wbije niedługo.
Jak zrobię jedno, to potem zaraz kolejne. Dobra. Czekamy, jak jeszcze ktoś będzie miał jakiś sprytny pomysł na tę usterkę.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
07.02.2012, 17:14 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
od skrzyni odkręcisz 6 śrub i odsuniesz półoś - powinno być tyle luzu na przegubie że da się wysunąć, i tam w środku jeszt uszczelniacz. albo poszła gumowa osłona . wtedy jest prościej w przypadku demontażu całej półosi konieczna nasadka 12-to kątna i nowa nakrętka na półoś
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
07.02.2012, 18:54 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Kapi, a jakbys mogl jasniej? gumowa oslona nie poszla. Slimaczy sie olej z obydwu stron, wiec stawiam na uszczelniacz.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
07.02.2012, 22:00 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
MatCar17, przydałby się kod Twojej skrzyni.
Wychodzi mi, że GKU lub GSB
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
08.02.2012, 09:55 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
odkrecasz 6 srub od przegubu wew. po odsunieciu go, zostaje flansza do skrzyni, na srube centralna, imbus 7 jak dobrze pamietam. musisz to odkrecic i wtedy bedziesz mogl wymienic simmering. do tego nowy olej do skrzyni. flansza ma strasznie mocna sprezyne. nie jest tak hop siup pozniej to przykrecic. daj to komus zrobic szczerze mowiac
_________________ 1.8T 301HP
|
11.02.2012, 20:49 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
mss napisał(a): odkrecasz 6 srub od przegubu wew. po odsunieciu go, zostaje flansza do skrzyni, na srube centralna, imbus 7 jak dobrze pamietam. musisz to odkrecic i wtedy bedziesz mogl wymienic simmering. do tego nowy olej do skrzyni. flansza ma strasznie mocna sprezyne. nie jest tak hop siup pozniej to przykrecic. daj to komus zrobic szczerze mowiac Też tak myślę...
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
13.02.2012, 09:37 |
|
|
Dołączył(a): 19.04.2008, 12:54 Lokalizacja: WH Posty: 279
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Witam, ja ostatnio wymieniałem oring/uszczelniacz skrzyni. Sama wymiana kosztowała 80 plnów + chyba 17pln oring. Cena warszawska.
Pozdrawiam
|
23.02.2012, 20:49 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Płaciłem podobnie. Ale wiem jedno: NIE MA CZEGOS TAKIEGO, JAK DOZYWOTNI OLEJ. Wymiana najdalej co 100 tys.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
23.02.2012, 23:19 |
|
|
Dołączył(a): 01.10.2011, 20:20 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Wymieniłem łożyska w przednich kołach. Co prawda chwile to zajmuje, ale nie jest to zbyt trudne. Okazało się ,że po jakimś czasie zaczęła ślimaczyć się skrzynia przy lewej półosi. Podejrzewam, że jazda na zużytym łożysku przyspieszyła eksploatację tego oringu lub uszczelniacza. Pytanie, czy wymieniać sam oring, czy coś jeszcze przy tej okazji. Oczywiście olej też liczę przy wymianie. Druga sprawa związana jest z samą wymianą: czy ktoś wie dokładniej jak to zrobić? Po powyższych opisach mogę tylko przypuszczać, że problem będzie z odkręceniem flanszy przy której jest sprężyna.
|
31.05.2013, 16:50 |
|
|
Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36 Lokalizacja: Gliwice Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Nieszczelność skrzyni biegów w miejscu półosi.
Panowie, "dożywotni" znaczy maksymalnie 100 tyś. km, na zachodzie sprzedają auta po 3 latach (średnio dla diesla). U nas w kraju "dożywotni" znaczy dożywotni. Trzeba wziąć na to poprawkę. To tak na marginesie Pozdrawiam
_________________ skoda, że tak mało koni
|
01.06.2013, 08:31 |
|
|