Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.01.2012, 15:40 Posty: 23
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Kombi
Rok prod.: 2004
Województwo: lubelskie
|
Sterownik zamka centralnego
Witam, kupiłem uniwersalny sterownik zamka centralnego bx20 i zwracam się z uprzejmą prośba do forumowiczów o pomoc. w linkach są materiały przysłane od sprzedawcy. jakby ktoś połapany mógl wyłożyć co podłaczyć do czego byłbym bardzo wdzięczny:) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31f ... d1c67.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c7 ... 09642.html
Ostatnio edytowano 02.02.2012, 19:06 przez marcin88lsm, łącznie edytowano 4 razy
|
25.01.2012, 23:56 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
No przecież sam podałeś fotkę z instrukcją jak podłączyć. To co pytasz.
|
26.01.2012, 00:39 |
|
|
Dołączył(a): 02.01.2012, 15:40 Posty: 23
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Kombi
Rok prod.: 2004
Województwo: lubelskie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
Maki napisał(a): No przecież sam podałeś fotkę z instrukcją jak podłączyć. To co pytasz. bo się na tym słabo znam to pytam:) zresztą prosiłem o pomoc a nie zbędne komentarze:) pozdrawiam punkt 9,10,11 - rozumiem że kabel czerwony ze sterownika do 10 (czy to będzie czerwony?) kabel czarny ze sterownika do 11( tam leci jakiś przewód za schowkiem czy przyczepić do metalu? punkt 12. - sterowanie masą. czy to robi różnicę czy jest ten opornik 180omów? w związku z tym kable żółty i żółty/czarny podpinam do jakiejś dowolnej metalowej części czy trzeba ciągnąć do akumulatora punkt 7 i 12 - czy jakoś podłączam do tych przewodów kable biały i biały/czarny ze sterownika czy ciągnąć je do drzwi i tak już do serwa punkt 5 - z sterownika wychodzą dwa niebieskie przewody z bezpiecznikami. czy podłączam jeden do cz/białego a drugi do cz/ zielonego bezpośrednio czy trzeba coś kombinować punkt 8 - skoro sterowanie drzwi jest minusem to i bagażnika pewnie też? tylko o co chodzi z tą diodą separującą? to by było na tyle z moich niepewności
|
26.01.2012, 07:57 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
Interesują cię 4 przewody. 1.Zasilanie +12 2.Masa -12 3.Sygnał -12 otwórz 4. Sygnał - 12 zamknij
1.+12 weź z listwy która znajduje się nad skrzynką przekaźników w głąb koło skrzynki z bezpiecznikami. Oczywiście będziesz musiał ściągnąć plastik z pod kierownicy. Ta listwa jest z +12 jest zasłonięta takim plastikiem. Dochodzą do niej grube czerwone kable(Grubości tak 4-5mm). Nie zapomnij dać bezpiecznik na +12.
A najlepiej to poszukaj bezpiecznik od centralnego fabrycznego i podepnij się za nim(czyli tak że jak go wyciągniesz to centralka nie będzie miała napięcia). Nie pomyl się i nie zamontuj przed nim.
2. Minus z dowolnej metalowej części samochodu.
3. i 4. Co do sterowania zamknij/otwórz. Jeśli piszą że trzeba dać opornik to daj ten 180om. Pewnie po to by ograniczyć prąd. Musisz dać zmotykować z zółtym jeden przewód(np zamknij) i do niebieskiego drugi przewód(np. otwórz). to musisz sprawdzić co do czego. Nie zapomnij o opornikach.
Czyli interesują cię tylko punkty 10, 11, 12
Uwagi. 1 dobrze ci radzę przewody dołączone do zestawu od razu wyrzuć i zastąp je innymi np 0,75mm2. Tamte są za cienkie. 2 Wszelkie połączenia lutuj i owiń taśmą lub koszulkami termokurczliwymi. Żadnych kostek. 3. Wtyczka do centralki poszła na śmieci więc po uprzednim ponumerowaniu nóżek co od czego służy polutuj Nóżki 3 i 6 i 9 zamostkowy z czym na 9 nóżce wstaw jakiś dłuższy kabel bo trzeba będzie podczepić się gdzieś do masy. 4. Mostek między 6 a 9 nóżka daj opornik 180om zamiast kabelka. Opornik zaizoluj by przez przypadek zwarcia nie zrobił. 5. Na nóżki 5 i 2 wlutuj jakieś dłuższe kable bo to są sygnały zamknij (noga 2) otwórz (noga 5)
To tyle. Jak co to pytaj.
|
26.01.2012, 16:32 |
|
|
Dołączył(a): 02.01.2012, 15:40 Posty: 23
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Kombi
Rok prod.: 2004
Województwo: lubelskie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
Maki napisał(a): najlepiej to poszukaj bezpiecznik od centralnego fabrycznego i podepnij się za nim(czyli tak że jak go wyciągniesz to centralka nie będzie miała napięcia). Nie pomyl się i nie zamontuj przed nim. o ile się nie mylę to bezpiecznik oznaczony jako centralne ryglowanie? czy muszę dać większy bezpiecznik w związku z tym? i czy mogę porostu włożyć kabel zasilający w gniazdo bezpiecznika i przyciąć je bezpiecznikiem aby nie ingerować w wiązkę przewodów? Maki napisał(a): 3. i 4. Co do sterowania zamknij/otwórz. Jeśli piszą że trzeba dać opornik to daj ten 180om. Pewnie po to by ograniczyć prąd. Musisz dać zmotykować z zółtym jeden przewód(np zamknij) i do niebieskiego drugi przewód(np. otwórz). to musisz sprawdzić co do czego. Nie zapomnij o opornikach. rozumiem że chodzi o przewody w przepuście drzwi kierowcy? do tego wszystkiego chciałbym się dowiedzieć jak podpiąć kabel wychodzący ze sterownika jako różowy do otwierania bagażnika oraz niebieskie jako sygnał do kierunkowskazów.
|
29.01.2012, 23:07 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
Cytuj: o ile się nie mylę to bezpiecznik oznaczony jako centralne ryglowanie? czy muszę dać większy bezpiecznik w związku z tym? i czy mogę porostu włożyć kabel zasilający w gniazdo bezpiecznika i przyciąć je bezpiecznikiem aby nie ingerować w wiązkę przewodów? Lepiej przetnij przewód i polutuj zaciągnij koszulką termokurczliwą. A co do bezpiecznika. Zostaw taki jaki jest powinien wystarczyć. Cytuj: rozumiem że chodzi o przewody w przepuście drzwi kierowcy? Tak Cytuj: do tego wszystkiego chciałbym się dowiedzieć jak podpiąć kabel wychodzący ze sterownika jako różowy do otwierania bagażnika oraz niebieskie jako sygnał do kierunkowskazów. Co do bagażnika. To nie wiem jak połączyć się bo opis z tego zdjęcia jest bardzo lakoniczny. Nie wiadomo w którą stronę dać drugą diodę. Bo pierwsza wiadomo na przewodzie od sterownika tak by przepuszczała +12. Jedyne wyjście to zdobądź dokładniejszy opis lub podepnij się bezpośrednio pod siłownik. 1 diodę daj na nowym przewodzie by przepuszczała +12 drugą zaś daj tak by te +12 nie cofało się do instalacji. Więc zaczynając od siłownika to wychodzący kabel z siłownika przetnij przecięty kabel wstaw diodę tak by blokowała +12 idącą do instalacji drugą zaś wstaw na nowym kablu tak by +12 podane przez centralkę przeszło przez diodę. Teraz drugie końce diod zmostkuj i polutuj z kabelkiem od siłownika. Zaciągnij termokurczliwą koszulką. A co do kierunków. To nie masz już czasami ich jak zamykasz kluczykiem.
|
30.01.2012, 04:14 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
A tak w nawiasie. Jak otwierałeś dotychczas bagażnik jak miałeś centralny na kluczyk.
|
30.01.2012, 04:19 |
|
|
Dołączył(a): 02.01.2012, 15:40 Posty: 23
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Kombi
Rok prod.: 2004
Województwo: lubelskie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
podłączyłem zasilanie tak jak pisałeś ale mam problem z podpięciem sygnałów otwórz i zamknij. w przepuście drzwi są cztery kostki czarna http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9bb ... 615ef.htmlżółta http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b80 ... df680.htmlniebieska http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c44 ... b7d4c.html i biała ( nie widać wyraźnie ale do białej leci biały i cztery zółto niebieskie kable) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/11d ... 63c1f.html teraz pytanie do których podpiąć sygnały otwórz i zamknij?
|
31.01.2012, 11:56 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
Tu ci nie pomogę bo bladego pojęcia nie mam. Według instrukcji co dałeś są to niebieski i zółty ale przewód.
|
31.01.2012, 18:33 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
Mam taki pomysł. Wyciągaj po kolei kości i za każdym razem jak jedną wyciągniesz zamknij samochód. Jak którąś wyciągniesz i nie zamkniesz i nie otworzysz samochodu znaczy to że jest to jakiś przewód z tej kostki.
|
31.01.2012, 18:47 |
|
|
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1354 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
Oj kolego marcin88lsm przecież jest cały opis montażu alarmu ( nie różni się to od sterownika centralnego ) trzeba tylko poszukać viewtopic.php?f=25&t=5769Do tego cytat z w/w strony Teraz bierzemy na warsztat moduł komfortu: T23a Duża 23 pinowa wtyczka, Pin nr 6 przewód żółto-niebieski :zamykanie i otwieranie centralnego. Uwaga, to zamykanie jest na amen. Od środka nie można otworzyć samochodu!!! Nasz alarm musi mieć dwa przewody, do jednego z nich, tzn. do otwierania, podłączamy opornik 180ohm i obydwa przewody łączymy z w/w przewodem.
Jeśli nie znajdziesz modułu komfortu masz kabelek żółto-niebieski w drzwiach kierowcy w wiązce od zamka. Pozdr. venomk
|
31.01.2012, 19:05 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
No tak ten żółto-niebieski zamyka czy otwiera. A jaki jest drugi przewód od sterowania.
|
31.01.2012, 21:02 |
|
|
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1354 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
Maki napisał(a): No tak ten żółto-niebieski zamyka czy otwiera. A jaki jest drugi przewód od sterowania. Jest jeden tylko i do otwierania i do zamykania . Natomiast przy centralce sterownika centralnym masz dwa kable a na jednym z nich instalujesz opornik 180 Ohm taka ciekawostka w grupie vag Ja sam zakładałem alarm w F2 nawet dwa razy i poszło bez problemu dzięki opisowi powyżej Pozdr. venomk
|
31.01.2012, 21:10 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
Wyjaśnij po co ten opornik.
|
31.01.2012, 21:16 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Sterownik zamka centralnego
żeby komp(sterownik c.zamka) wiedział czy ma otworzyć czy zamknąć drzwi
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
31.01.2012, 21:21 |
|
|