Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
MatCar17 [/b] jak będziesz wymieniał daj znać podjadę i zrobimy fotostory i raz na zawsze zakończymy temat wymiany tulei , coby nie robić bałaganu na forum
Pozdr.
venomk[/quote]
ZDJĘCIA JUŻ DZIAŁAJĄ Manual już jest:
"Witam Wszystkich! Czytając cały temat stwierdzam, iż większość wymieniała tuleje w serwisach.
Znalazłem w tym temacie wiele cennych uwag i porad i podpierając się serwisuwką postanowiłem sam wymienić słynne tuleje . Oto moje wnioski i doświadczenia :
Zakupiłem w serwisie VW dwie tuleje wzmacniane( zdjęcia poniżej) - miałem w rękach te cztero-ranienne z allegro i stwierdziłem, że są równie liche jak te dwuramienne .
Na początek przyczyna wymiany:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e31 ... 9bf4b.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/247 ... 861d4.htmlKomentarz zbyteczny.
Przyszedł czas na wybór metody wymiany. Można ja zrobić na dwa sposoby
1.Bez demontażu konsoli
2. Z demontażem konsoli i wahacza
Obie metody posiadają zarówno zalety jak i wady. Wybrałem metodę 2 w uwagi na ewentualne problemy z otworem gwintowanym do którego przykręcamy wahacz .
W metodzie 1 bez demontażu konsoli ściągamy tylko wahacz , odkręcamy osłony spodnie podwozia i ruszamy do wymiany tulei :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/449 ... 3b602.htmlPrzy odkręcaniu wahacza w prawej strony już czułem, że zacinam gwint , po odkręceniu okazało się że uszkodzenia są nieznaczne. W ww. serwisie zakupiłem śruby które posiadają dłuższy gwint od wcześniej stosowanych :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/344 ... 4e968.htmlPotem poprawiłem gwint w konsoli gwintownikiem (M12x1,5):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/749 ... b5abb.htmlPo wytaszczeniu starych tulei z konsoli stwierdziłem, że wcześniej nie pier...lił się z wymiana tak, jak ja - cała wewnętrzna powierzchnia była zorana od majzla , więc wziąłem się za likwidację nierówności :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c05 ... 2e5b1.htmlTeraz kolej na wciskanie tulei do konsoli :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c3 ... 88ddc.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e9 ... abe7d.htmlSerwisuwka przewiduje aby do tej operacji zastosować olej a nie smar, ze względu na tworzące się "kisieliny" , ja zastosowałem smar łożyskowy i weszło jak w masło.
Pomimo wielu negatywnych opinii dotyczących jednoczesnego rozkręcania obu konsoli jednoczenie, to uważam, że tak jest najwygodniej. Należy przy tym pamiętać aby :
- podeprzeć sanki
-przystępując do rozkręcania śrub zaznaczyć markerem położenie śruby łączącej wahacz z konsolą oraz wahacz z przegubem- przy skręcaniu powinny być w tym samym położeniu - takie postępowanie znacznie ułatwi ustawienie geometrii
-łatwiej odkręcimy prawą śrubę wahacza - tę hacząca o miskę olejową -opis problemu prę postów niżej.
-Skręcając jedną stronę nie montujemy wszystkiego na gotowo , ponieważ odchylą się sanki i będą problemy ze skręcaniem drugiej strony.
Żeby nie mieć już problemów z gwintem (wahacz-konsola) połączenie zabezpieczamy smarem grafitowym
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/240 ... 41040.html , wszystkie inne połączenia(z sankami i karoserią ) zabezpieczamy odpowiednią pastą zapobiegająca samo odkręceniu .
Oto efekt roboty:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08e ... 44450.htmlczas wykonania : poranek sobotni
koszt: tuleje (38 zł/szt) + 2 śruby M12x15 -dł100, przyrząd kiedyś kupiłem jak wymieniałem tuleje z tyłu w swoim seicento , dla potrzeb fabiszona załatwiłem tylko inny krążek , ile teraz kosztuje nie wiem .
Życze powodzenia i pozdrawiam mar04"