Teraz jest 20.04.2024, 16:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
Tuleje mam wytłuczone już do reszty. O tym, czy będą wzmocnione, czy pełne jeszcze nie wiem, muszę doczytać. Mam natomiast całą masę pytań odnośnie samodzielnej wymiany. Kieruję do tych, co już to robili.

1. Jakie zaplecze narzędziowe jest potrzebne? Przedłużki, nasadki, grzechotki, ściągacze, klucze pneumatyczne, itp?
2. Czy wymianę tulei można zrobić zrobić na aucie? Czy konieczny jest demontaż konsoli?
3. Jak zabrać się do demontażu wahacza? Bez tego wiem, że się nie da. Wypinamy sworzeń, dalej wahacz i już?
4. Co ze starą tuleją? Coś czytałem o palniku, coś o tym, że młotem można starą wybić. Jak jest?
5. Jak wmontować nową? Czy imadło wystarczy?
6. Jakie są momenty dokręcania poszczególnych śrub? Głownie chodzi mi o sworzeń. Ponoć nie można za mocno, bo można go ściąć?

Dziękuję za pomoc. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


22.01.2012, 00:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.01.2010, 21:32
Lokalizacja: WM
Posty: 119
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Samochód: O2
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
klucze nasadowe 13, 17, 18.
można zrobić na aucie - odchodzi zbierzność ( jest sprzęt do wciskania )
tuleja wychodzi - młotek, przecinak (śrubokręt)
godzinka roboty
nie popsuj nowych tulei

_________________
Naprawiam auta grupy VAG oraz inne .
Serwis opon i klimatyzacji.
Autoholowanie.
www.k-mot.pl


22.01.2012, 14:23
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2007, 14:34
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 114
Podziękował: 6
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Fabia FLESZ
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
Kolego ja polecam tulejki od seata cupry śmigam już na nich 3 lata i z jakieś 40 tyś przejechane i złego słowa nie mogę powiedzieć:) a jeśli nie chcesz od seata cupry to od oktawi sobie załóż podobno też pasują a są wytrzymalsze niż też nasze fabiowate. jedynie na jaki problem możesz natrafić to na wykręcenie się gwintu z aluminiowej konsoli ( podobno lubią się wykręcić razem z śrubką ) z resztą u mnie tak było:(

_________________
Obrazek


22.01.2012, 18:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
jakbyś był nowy to na pewno, ktoś wpisałby się: po co kolego zakładasz temat, który już istnieje :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł


22.01.2012, 19:32
Zobacz profil Album osobisty
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
Ja polecam czteroramienne. Kosztują 35 zł/szt.
No i zgodzę się z kolegą wyżej. Temat o tulejach już jest i jest tam napisane czym i jak.

Może któryś z adminów przeniesie to tam?

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


22.01.2012, 20:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
Owszem, byl. Ale jest tam spory balagan, a tu chcialem zrobic tylko na temat samodzielnej wymiany.

Co do śrub trzymających konsole. Leci śruba, czy gwint gdzieś tam w środku? Wolałbym tego uniknąć. Jutro przy okazji wymiany podswietlenia nowego wlacznika wjade na kanal i to obejrze.

I kolejne pytanie. Jaka roznica (w jeździe, cenie i trwalosci) jest między 4 - ramiennymi, a pełnymi?

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


22.01.2012, 22:34
Zobacz profil GG
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1354
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
MatCar17 napisał(a):
Owszem, byl. Ale jest tam spory balagan, a tu chcialem zrobic tylko na temat samodzielnej wymiany.


MatCar17
jak będziesz wymieniał daj znać podjadę i zrobimy fotostory i raz na zawsze zakończymy temat wymiany tulei , coby nie robić bałaganu na forum :)
Pozdr.
venomk


22.01.2012, 22:40
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
Dobra. Decyzja podjęta będzie dziś, czy jestem w stanie zrobić to sam.

Tylko teraz które. 4 ramienne czy pełne takie o:
http://allegro.pl/tuleje-wahacza-ibiza-fabia-polo-6ll407183-gcy-i2018577742.html

Ja bym te pełne wziął...

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


23.01.2012, 10:11
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2007, 14:34
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 114
Podziękował: 6
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Fabia FLESZ
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
Tak jak mówiłem kolego ja mam pełne i złego słowa nie mogę powiedzieć:):) co do tej konsoli to gwint w niej się się zrywa zwłaszcza jak jakiś mechanik za mocno dokręci i wychodzi wraz ze śrubą ale wcale tak nie musisz mieć. Mnie takie coś dopadło bo jakiś pajac dokręcił na chama i gwinty poleciały na szczęście mam teraz dwóch super mechaników co pracowali w ASO skody i załatwili mi regenerowane za 70 dych przy czym musiałem oddać swoje stare.

_________________
Obrazek


23.01.2012, 14:31
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2007, 14:34
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 114
Podziękował: 6
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Fabia FLESZ
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
Co do tych 4 ramiennych też słyszałem dobre opinie więc wybór należy do Ciebie:) Chodź ja bym brał pełne:D:D:D

_________________
Obrazek


23.01.2012, 14:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.04.2011, 15:23
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
MatCar17 [/b] jak będziesz wymieniał daj znać podjadę i zrobimy fotostory i raz na zawsze zakończymy temat wymiany tulei , coby nie robić bałaganu na forum :)
Pozdr.
venomk[/quote]
ZDJĘCIA JUŻ DZIAŁAJĄ
Manual już jest:
"Witam Wszystkich! Czytając cały temat stwierdzam, iż większość wymieniała tuleje w serwisach.
Znalazłem w tym temacie wiele cennych uwag i porad i podpierając się serwisuwką postanowiłem sam wymienić słynne tuleje . Oto moje wnioski i doświadczenia :
Zakupiłem w serwisie VW dwie tuleje wzmacniane( zdjęcia poniżej) - miałem w rękach te cztero-ranienne z allegro i stwierdziłem, że są równie liche jak te dwuramienne .
Na początek przyczyna wymiany:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e31 ... 9bf4b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/247 ... 861d4.html
Komentarz zbyteczny.
Przyszedł czas na wybór metody wymiany. Można ja zrobić na dwa sposoby
1.Bez demontażu konsoli
2. Z demontażem konsoli i wahacza
Obie metody posiadają zarówno zalety jak i wady. Wybrałem metodę 2 w uwagi na ewentualne problemy z otworem gwintowanym do którego przykręcamy wahacz .
W metodzie 1 bez demontażu konsoli ściągamy tylko wahacz , odkręcamy osłony spodnie podwozia i ruszamy do wymiany tulei :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/449 ... 3b602.html
Przy odkręcaniu wahacza w prawej strony już czułem, że zacinam gwint , po odkręceniu okazało się że uszkodzenia są nieznaczne. W ww. serwisie zakupiłem śruby które posiadają dłuższy gwint od wcześniej stosowanych :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/344 ... 4e968.html
Potem poprawiłem gwint w konsoli gwintownikiem (M12x1,5):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/749 ... b5abb.html
Po wytaszczeniu starych tulei z konsoli stwierdziłem, że wcześniej nie pier...lił się z wymiana tak, jak ja - cała wewnętrzna powierzchnia była zorana od majzla , więc wziąłem się za likwidację nierówności :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c05 ... 2e5b1.html
Teraz kolej na wciskanie tulei do konsoli :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c3 ... 88ddc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e9 ... abe7d.html
Serwisuwka przewiduje aby do tej operacji zastosować olej a nie smar, ze względu na tworzące się "kisieliny" , ja zastosowałem smar łożyskowy i weszło jak w masło.
Pomimo wielu negatywnych opinii dotyczących jednoczesnego rozkręcania obu konsoli jednoczenie, to uważam, że tak jest najwygodniej. Należy przy tym pamiętać aby :
- podeprzeć sanki
-przystępując do rozkręcania śrub zaznaczyć markerem położenie śruby łączącej wahacz z konsolą oraz wahacz z przegubem- przy skręcaniu powinny być w tym samym położeniu - takie postępowanie znacznie ułatwi ustawienie geometrii
-łatwiej odkręcimy prawą śrubę wahacza - tę hacząca o miskę olejową -opis problemu prę postów niżej.
-Skręcając jedną stronę nie montujemy wszystkiego na gotowo , ponieważ odchylą się sanki i będą problemy ze skręcaniem drugiej strony.
Żeby nie mieć już problemów z gwintem (wahacz-konsola) połączenie zabezpieczamy smarem grafitowym http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/240 ... 41040.html , wszystkie inne połączenia(z sankami i karoserią ) zabezpieczamy odpowiednią pastą zapobiegająca samo odkręceniu .
Oto efekt roboty:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08e ... 44450.html
czas wykonania : poranek sobotni
koszt: tuleje (38 zł/szt) + 2 śruby M12x15 -dł100, przyrząd kiedyś kupiłem jak wymieniałem tuleje z tyłu w swoim seicento , dla potrzeb fabiszona załatwiłem tylko inny krążek , ile teraz kosztuje nie wiem .
Życze powodzenia i pozdrawiam mar04"


Ostatnio edytowano 24.01.2012, 07:44 przez mar004, łącznie edytowano 1 raz



Niżej podpisany użytkownik dziękuje mar004 za ten post:
Mat
23.01.2012, 15:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
I o to mi chodziło, tylko fotki nie działczą...

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


23.01.2012, 16:13
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
mar004 daj te foty porządnie bo nic nie widać.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


23.01.2012, 18:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.06.2011, 09:18
Posty: 10
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Choice
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
Tutaj również jest opisane jak wymienić tuleje:
http://dcvw.blogspot.com/2011/07/wymian ... niego.html

:)


23.01.2012, 19:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1879
Podziękował: 6
Pomógł: 56

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Samodzielna wymiana tulei metalowo gumowych wahacza
MatCar17
jeśli chodzi o tuleje to tylko pełne. Powód Twoje zamiary co do auta. Będzie o wiele bardziej sztywno, no i lepiej będzie przekładało moc na koła ;)

_________________
PerfectService by DGW
Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC
Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF


23.01.2012, 20:07
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL