FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
Regulacja zmiany biegów http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=15111 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | leszekgdynia [ 09.01.2012, 17:21 ] |
Tytuł: | Regulacja zmiany biegów |
Witam Szukałem na forum ale nic konkretnego się nie dokopałem. Czy moglibyście mi pomóc Proszę. Źle wchodzi mi trzeci bieg. Mam wrażenie że powodem jest mój stary nawyk mianowicie w trakcie podjeżdżania do świateł „wyciągałem” bieg bez sprzęgła. Gdy jest to 4 i 5 to odbywa się to bez hałasu i problemów. Do czasu A teraz moje pytanie: Podobno gdzieś są jakieś cięgna/linki których regulacja jest odpowiedzialna za prawidłowe centrowanie dźwigni zmiany biegów. Czy ktoś z szanownych kolegów miał już podobną potrzebę i mógłby poradzić? |
Autor: | Mat [ 09.01.2012, 17:40 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
Pod maską -> Pod akumulatorem -> Tam są cięgna. Ale za Chiny Ludowe nie wiem, jak się taką regulację robi. A dwa, nie wiem, czy to, że nie wchodzi bieg, to nie jest wina np. schetanych synchronizatorów. |
Autor: | leszekgdynia [ 09.01.2012, 18:26 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
wchodzi tylko jakoś mozolnie tzn trzeba lekko wycentrować dzwonie zmiany biegów - nie wchodzi płynnie |
Autor: | amadeusz86 [ 09.01.2012, 18:32 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
Można sprawdzić czy cięgna nie splątały się ze sobą, ktoś chyba opisywał taki przypadek na forum. Warto też skontrolować poziom oleju w skrzyni. |
Autor: | Medzus [ 09.01.2012, 19:20 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
Regulacja tych cięgien nie jest taka trudna choć potrzeba do tego 2 osób i troche czasu . Ja robiłem takie cos u siebie jak miałem problem z tym ze nie wchodziła mi 1 i wseczny . Regulacja polega na ustawieniu tych cięgieł tak aby biegi wchodziły odpowiednio . A mianowicie robiłem to tak : 1. Jak wiadomo trzeba dostac się do tej regulacji , zejmujemy obudowe akumulatora i wyciagamy akumulator razem z podstawka 2. Jak juz mamy cięgła to moze je prysnąć np. WD-40 , ja tak zrobiłem 3. Regulujesz poprzez przesówanie cięgieł przez takie plastiki , tam są takie zabezpieczenia ( nie wiem jak to nazwać , nóżki które trzymaja się gwintu linki ) i raz kawałek 1 cięgło i kawałek drugie cięgło . 4. Nastepnie ktoś kto ci pomaga , albo ty sam idziesz do auta i sprawdzasz jak wchodzą wszyskie biegi , zaczynając od R-1-2-3-4-5 5. Jak juz bedziesz czuł ze odpowiada ci to jak wchodzą biegi składasz wszystko jak było , ale to nie koniec 6. Robisz jazde próbna i sprawdzasz wszystkie biegi od 1 do 5 podczas jazdy , dlatego trzeba to zrobic się ze moze się okazać iż linki wyregulawały się zle i np. bedziesz miał 1 , 2 ,3 ,4 i zamiast 5 bedzie wchodzić 3 . I wsteczny sprawdzasz czy jest . ( ja miałem tak za pierwszym razem ze miałem 2 razy 3 bieg ). 7. Jesli wystapi taki problem jak mówiłem w pkt.6 to wracasz , poprawiasz aż do skutku . 8. Ja u siebie jeszcze na koniec posmarowałem smarem troche ten plastik w którym porszają się linki ten w którym sa tak jak by zawinięte . No tyle zrobiłem u siebie i działa jak trzeba . Ale oczywiscie mozna sprawdzic olej a wręcz trzeba sprawdzić czy ten olej jest :] . No myśe ze choć troche pomogłem (w koncu to ja zawsze pomocy potrzebuje ) |
Autor: | leszekgdynia [ 09.01.2012, 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
Dziękuję Medzus za pomoc Załączyłem zdjęcie robione z ręki wsadzonej pod akumulator. plik ma 34kB i wyskakuje komentarz "Przekroczono maksymalną przestrzeń na dysku zajmowaną przez załączniki" mam jeszcze pytanko" Czy reguluje sie tymi czarnymi okrągłymi plastikami koło sprężyny? Dlaczego są 2? acha jeszcze jedno: jak zdjąć tą przeklętą obudowę akumulatora? czy muszę najpierw zdjąć obudowę filtra powietrza? |
Autor: | sebasuperb [ 09.01.2012, 20:26 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
leszekgdynia napisał(a): Załączyłem zdjęcie robione z ręki wsadzonej pod akumulator. plik ma 34kB i wyskakuje komentarz "Przekroczono maksymalną przestrzeń na dysku zajmowaną przez załączniki" Wrzuć na imageshack.us |
Autor: | leszekgdynia [ 09.01.2012, 20:49 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
Uploaded with ImageShack.us |
Autor: | Medzus [ 09.01.2012, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
Czy reguluje sie tymi czarnymi okrągłymi plastikami koło sprężyny? Dlaczego są 2? Są dwa dlatego za jedno jest od tego jak wrzucasz bieg a drugi dlatego ze musisz go wyjąć . ( Tak mi się wydaje ) I reguluje się obie linki aby lekko było wsadzić i wyjąć acha jeszcze jedno: jak zdjąć tą przeklętą obudowę akumulatora? czy muszę najpierw zdjąć obudowę filtra powietrza?[/quote] A tego to juz nie pamiętam ale raczej nie trzeba jej zdjąć . Choć reki sobie uciąć nie dam . A nie umiem jeszcze cytować tak aby były ramki . Tak ze sory za tak w nieładzie . |
Autor: | Medzus [ 09.01.2012, 22:11 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
A te kółka to swego rodzaju zabezpieczenie ale potrzebne do regulacji . Bo jeżeli ustawisz juz linki to musisz dokręcic te kółka tak aby linka nie przesówała sie w tym plastiku . |
Autor: | rom2002 [ 10.01.2012, 00:26 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
Jedna linka przenosi ruch dźwigni zmiany biegów do przodu i do tylu a druga na prawo i na lewo. U mnie przyczyną problemów z 1 i 2 biegiem była luźna nakrętka mocująca ten ciężarek przy linkach. |
Autor: | Krzysiu Run1.4 [ 10.01.2012, 11:48 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
nie wiem czy u wszystkich to sie sprawdzi ale jak u siebie regulowałem te cięgna to starałem sie o to aby lewarek zmiany biegów był równo w pionie ( mam na myśli żeby był odpowiednio wycentrowany po środku ) potem ustawiałem to drugie cięgno (przód-tył) i sprawdzanie biegów.. na jeździe próbnej okazało się ze wszystko wchodzi znakomicie.. trzeba tez zadbać o to żeby miejsca gdzie przechodzą te cięgna nic nie wadziło i można wszystkie łączenia na smarować wtedy biegi wpadają jakby auto z salonu wyjechało |
Autor: | leszekgdynia [ 10.01.2012, 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
pogmerałem trochę tymi cięgnami i wynika z tego że: cięgno dolne (na zdjęciu widoczne bliżej) odpowiedzialne jest za ruchy dźwigni w kierunku przód tył samochodu czyli na biegi R12345 cięgno górne (na zdjęciu widoczne dalej) odpowiedzialne jest za ruchy dźwigni w kierunku drzwi czyli ruchy lewo prawo na luzie i właśnie z tym drugim cięgnem mam problem - nie odbija tzn dźwignia nie centruje sie na luzie (jak ściągnę na luzie lewarek zmiany biegów do pozycji R12 to nie wraca do pozycji środkowej) może ktoś z kolegów wie jakie sprężyny/odbijacze odpowiadają za centracje lewarka do pozycji środkowej |
Autor: | Pawko [ 10.01.2012, 20:22 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
sprężyna w skrzyni w wybieraku |
Autor: | leszekgdynia [ 11.01.2012, 11:37 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zmiany biegów |
Dzięki Pawko za trop dzwoniłem dzisiaj do Autoryzowanego Dealera Skody w Gdynia , niestety pan nie wie o co chodzi która to sprężynka?... ot autoryzowany serwis możesz kolego coś więcej napisać |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |