FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Regulacja zmiany biegów
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=15111
Strona 1 z 2

Autor:  leszekgdynia [ 09.01.2012, 17:21 ]
Tytuł:  Regulacja zmiany biegów

Witam
Szukałem na forum ale nic konkretnego się nie dokopałem.
Czy moglibyście mi pomóc Proszę. Źle wchodzi mi trzeci bieg. Mam wrażenie że powodem jest mój stary nawyk mianowicie w trakcie podjeżdżania do świateł „wyciągałem” bieg bez sprzęgła. Gdy jest to 4 i 5 to odbywa się to bez hałasu i problemów. Do czasu 
A teraz moje pytanie:
Podobno gdzieś są jakieś cięgna/linki których regulacja jest odpowiedzialna za prawidłowe centrowanie dźwigni zmiany biegów.
Czy ktoś z szanownych kolegów miał już podobną potrzebę i mógłby poradzić?

Autor:  Mat [ 09.01.2012, 17:40 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

Pod maską -> Pod akumulatorem -> Tam są cięgna. Ale za Chiny Ludowe nie wiem, jak się taką regulację robi.

A dwa, nie wiem, czy to, że nie wchodzi bieg, to nie jest wina np. schetanych synchronizatorów.

Autor:  leszekgdynia [ 09.01.2012, 18:26 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

wchodzi tylko jakoś mozolnie tzn trzeba lekko wycentrować dzwonie zmiany biegów - nie wchodzi płynnie

Autor:  amadeusz86 [ 09.01.2012, 18:32 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

Można sprawdzić czy cięgna nie splątały się ze sobą, ktoś chyba opisywał taki przypadek na forum. Warto też skontrolować poziom oleju w skrzyni.

Autor:  Medzus [ 09.01.2012, 19:20 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

Regulacja tych cięgien nie jest taka trudna choć potrzeba do tego 2 osób i troche czasu . Ja robiłem takie cos u siebie jak miałem problem z tym ze nie wchodziła mi 1 i wseczny . Regulacja polega na ustawieniu tych cięgieł tak aby biegi wchodziły odpowiednio . A mianowicie robiłem to tak :
1. Jak wiadomo trzeba dostac się do tej regulacji , zejmujemy obudowe akumulatora i wyciagamy akumulator razem z podstawka
2. Jak juz mamy cięgła to moze je prysnąć np. WD-40 , ja tak zrobiłem
3. Regulujesz poprzez przesówanie cięgieł przez takie plastiki , tam są takie zabezpieczenia ( nie wiem jak to nazwać , nóżki które trzymaja się gwintu linki ) i raz kawałek 1 cięgło i kawałek drugie cięgło .
4. Nastepnie ktoś kto ci pomaga , albo ty sam idziesz do auta i sprawdzasz jak wchodzą wszyskie biegi , zaczynając od R-1-2-3-4-5
5. Jak juz bedziesz czuł ze odpowiada ci to jak wchodzą biegi składasz wszystko jak było , ale to nie koniec
6. Robisz jazde próbna i sprawdzasz wszystkie biegi od 1 do 5 podczas jazdy , dlatego trzeba to zrobic się ze moze się okazać iż linki wyregulawały się zle i np. bedziesz miał 1 , 2 ,3 ,4 i zamiast 5 bedzie wchodzić 3 . I wsteczny sprawdzasz czy jest . ( ja miałem tak za pierwszym razem ze miałem 2 razy 3 bieg :wink: ).
7. Jesli wystapi taki problem jak mówiłem w pkt.6 to wracasz , poprawiasz aż do skutku .:D
8. Ja u siebie jeszcze na koniec posmarowałem smarem troche ten plastik w którym porszają się linki ten w którym sa tak jak by zawinięte .
No tyle zrobiłem u siebie i działa jak trzeba . Ale oczywiscie mozna sprawdzic olej a wręcz trzeba sprawdzić czy ten olej jest :] . No myśe ze choć troche pomogłem (w koncu to ja zawsze pomocy potrzebuje :mrgreen: )

Autor:  leszekgdynia [ 09.01.2012, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

Dziękuję Medzus za pomoc

Załączyłem zdjęcie robione z ręki wsadzonej pod akumulator. plik ma 34kB i wyskakuje komentarz
"Przekroczono maksymalną przestrzeń na dysku zajmowaną przez załączniki"


mam jeszcze pytanko"

Czy reguluje sie tymi czarnymi okrągłymi plastikami koło sprężyny?
Dlaczego są 2?

acha jeszcze jedno:

jak zdjąć tą przeklętą obudowę akumulatora? czy muszę najpierw zdjąć obudowę filtra powietrza?

Autor:  sebasuperb [ 09.01.2012, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

leszekgdynia napisał(a):
Załączyłem zdjęcie robione z ręki wsadzonej pod akumulator. plik ma 34kB i wyskakuje komentarz "Przekroczono maksymalną przestrzeń na dysku zajmowaną przez załączniki"


Wrzuć na imageshack.us

Autor:  leszekgdynia [ 09.01.2012, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Autor:  Medzus [ 09.01.2012, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

Czy reguluje sie tymi czarnymi okrągłymi plastikami koło sprężyny?
Dlaczego są 2?
Są dwa dlatego za jedno jest od tego jak wrzucasz bieg a drugi dlatego ze musisz go wyjąć . ( Tak mi się wydaje ) I reguluje się obie linki aby lekko było wsadzić i wyjąć :D

acha jeszcze jedno:

jak zdjąć tą przeklętą obudowę akumulatora? czy muszę najpierw zdjąć obudowę filtra powietrza?[/quote]
A tego to juz nie pamiętam ale raczej nie trzeba jej zdjąć . Choć reki sobie uciąć nie dam .



A nie umiem jeszcze cytować tak aby były ramki . Tak ze sory za tak w nieładzie .

Autor:  Medzus [ 09.01.2012, 22:11 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

A te kółka to swego rodzaju zabezpieczenie ale potrzebne do regulacji . Bo jeżeli ustawisz juz linki to musisz dokręcic te kółka tak aby linka nie przesówała sie w tym plastiku .

Autor:  rom2002 [ 10.01.2012, 00:26 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

Jedna linka przenosi ruch dźwigni zmiany biegów do przodu i do tylu a druga na prawo i na lewo.
U mnie przyczyną problemów z 1 i 2 biegiem była luźna nakrętka mocująca ten ciężarek przy linkach.

Autor:  Krzysiu Run1.4 [ 10.01.2012, 11:48 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

nie wiem czy u wszystkich to sie sprawdzi ale jak u siebie regulowałem te cięgna to starałem sie o to aby lewarek zmiany biegów był równo w pionie ( mam na myśli żeby był odpowiednio wycentrowany po środku ) potem ustawiałem to drugie cięgno (przód-tył) i sprawdzanie biegów.. na jeździe próbnej okazało się ze wszystko wchodzi znakomicie.. trzeba tez zadbać o to żeby miejsca gdzie przechodzą te cięgna nic nie wadziło i można wszystkie łączenia na smarować wtedy biegi wpadają jakby auto z salonu wyjechało :wink:

Autor:  leszekgdynia [ 10.01.2012, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

pogmerałem trochę tymi cięgnami i wynika z tego że:

cięgno dolne (na zdjęciu widoczne bliżej) odpowiedzialne jest za ruchy dźwigni w kierunku przód tył samochodu czyli na biegi R12345
cięgno górne (na zdjęciu widoczne dalej) odpowiedzialne jest za ruchy dźwigni w kierunku drzwi czyli ruchy lewo prawo na luzie
i właśnie z tym drugim cięgnem mam problem - nie odbija tzn dźwignia nie centruje sie na luzie (jak ściągnę na luzie lewarek zmiany biegów do pozycji R12 to nie wraca do pozycji środkowej)

może ktoś z kolegów wie jakie sprężyny/odbijacze odpowiadają za centracje lewarka do pozycji środkowej ??

Autor:  Pawko [ 10.01.2012, 20:22 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

sprężyna w skrzyni w wybieraku

Autor:  leszekgdynia [ 11.01.2012, 11:37 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zmiany biegów

Dzięki Pawko za trop

dzwoniłem dzisiaj do Autoryzowanego Dealera Skody w Gdynia , niestety pan nie wie o co chodzi która to sprężynka?... ot autoryzowany serwis

możesz kolego coś więcej napisać

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/