Teraz jest 29.03.2024, 16:13



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
szarpanie się silnika i gaśnięcie 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post szarpanie się silnika i gaśnięcie
Silnik pracuje nierównomiernie, "rzuca się", chyba nie chodzą wszystkie cylindry. Ruszyłam od razu do najbliższego warsztatu. Po drodze okazało się, że podczas hamowania, a nawet podczas jazdy gdy przestawałam dodawać gazu, silnik gasł. Podłączyli go pod komp i stwierdzili, że do wymiany jest cewka. Wymienili i się okazało, że to nie to. Skasowali za badanie komp. i odesłali do serwisu Skody. Tam powiedzieli że skoro poprzedni mechanik nie usunął usterki to nie powinien żądać zapłaty za badanie komputerowe - jak to jest wg Was?
Pierwszy mechanik powiedział, że sprawdzili co się dało, w tym wtryskiwacze i że wszystko niby jest ok, podejrzewają że uszkodzony jest komputer, ale nie mogą tego jednoznacznie stwierdzić. Dodam, że nie jest to jakiś mały warsztacik u pana Stasia.
Czy ktoś miał podobny problem??

EDIT: dodam jeszcze że tuż przed zgaśnięciem zaczyna świecić kontrolka akumulatora (akumulator nowy, kupiony latem)

SKODA Fabia 1.4, rok 2002


03.01.2012, 16:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
Nowy to nie znaczy że jest dobry -trzeba go przemierzyć a tak samo do pomiaru alternator bo może padł i nie ładuje tak jak należy


03.01.2012, 18:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 380
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
1.4 - jakie gwoli ścisłości bo w opisie masz TSI :evil:
Możliwe, że rozrząd przeskoczył - miałem podobne objawy, silnik nic nie wywala (bo niby jak ma wiedzieć, że przeskoczyło) i wtedy zapłon jest nie wtedy co trzeba i nim telepie. U mnie komputer po 50km zaczął się adaptować i silnik nawet trzymał równo obroty ale jak się przygazowało to potem gasł zamiast utrzymać jałowe. Jak gaśnie to normalne, że kontrolka się świeci bo obroty są za małe na wytworzenie napięcia, chyba, że najpierw się świeci kontrolka a potem gaśnie - to by było podejrzane.


03.01.2012, 18:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
Tak jak piszesz: "najpierw się świeci kontrolka a potem gaśnie"
Kilkanaście sekund przed zgaśnięciem zapala się kontrolka akumulatora. Kilka razy mi się zdarzyło, że jak zobaczyłam kontrolkę akumulatora to dałam dużo gazu i udawało się utrzymać pracujący silnik (przy okazji następowało szarpnięcie jakby był na zbyt wysokim biegu, a był dwójce), ale zwykle po prostu gaśnie.

Już poprawiam opis w profilu.


03.01.2012, 19:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 380
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
Masz MPi - tam jest łańcuch. Łańcuch w przeciwieństwie do paska woli najpierw przeskoczyć, a pasek lubi od razu pęknąć. Możliwe, że przeskoczyło o jeden ząb i już nie ma pełnego spalania. Ile km. ma łańcuch? Jeśli dzwoni to wymienia się natychmiastowo. Z tego co wiem to one nawet nie mają napinacza, więc przeskok jest możliwy.
Niech ktoś pomoże i wypowie się jak samodzielnie sprawdzić czy rozrząd nie przeskoczył bo ja się przyznam tego silnika nie znam za dobrze i tu nie pomogę.
Druga sprawa z kontrolką mnie nieźle zdziwiła. Gdyby było odwrotnie to ok, ale tak... Masz możliwość podpięcia innego akumulatora?
Co do proponowania wymiany cewki w tym silniku przez jakiś mechaników to się wstrzymaj bo mimo, że one lubią nawalać to nie ma sensu wymieniać nowej cewki (mi w Xsarze 1.4i tak wymieniali 5 razy i nic-dobrze, że na gwarancji zwracałem je).


03.01.2012, 20:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
Łańcucha na razie nie było słychać. Sama raczej nic nie zrobię, ale zdziwiło mnie, że podłączyli pod komp i nadal nie wiedzą co to. Cewkę włożyli nową, ale jak zobaczyli, że nie pomogło to się poddali i odesłali gdzie indziej. Dzisiaj zaprowadziłam samochód do serwisu Skody. Jutro mają się odezwać i powiedzieć w czym problem wg nich.
Pytania "Ile km. ma łańcuch?" nie rozumiem. Chodzi o przejechane kilometry?


03.01.2012, 20:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 380
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
Tak. Z reguły nawala między 80-120tyś.km. ale sa tacy co cisną i po 160tyś.km. U mnie też nie pokazywało żadnego błędu jak przeskoczył łańcuch i baa nawet nie było go słychać podczas pracy (raz tylko podczas odpalania zażegotał) dlatego podejrzewam łańcuch.
Razem z cewką za zapłon odpowiada świeca - sprawdzane były?

btw. serwis Skody - ASO czy warsztat specjalizujący się w autach koncernu VW'na?


03.01.2012, 20:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
Nie, to nie ASO.
Świece były wymieniane jakoś na przełomie zimy i wiosny. Przebieg zbliża się do 120 tys. km. Zobaczymy co obecni mechanicy jutro mi powiedzą.
A tak na marginesie, czytam sobie to forum i ludzie piszą, że cewka to koszt rzędu 330zł (post z grudnia 2011), a mi w tym poprzednim warsztacie zaśpiewali 480zł plus 30zł za wymianę :shock:


03.01.2012, 20:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 380
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=442 310zł już z przesyłką. Nie ma problemów z jej samodzielną wymianą. W warsztatach płacisz za utrzymanie ludzi, sprzętu etc. a jak się samemu robi to kasa zostaje w kieszeni. U mnie są 3 cewki po 110zł na allegro (oryginalne) a w serwisie powiedzieli mi 350zł, to się spytałem czy to za komplet, powiedzieli, że za pojedynczą bez robocizny a roboczogodzina 80zł (chcieli cewkę godzinę wymieniać) a cewka nawet nie była oryginalna, żal...
Generalnie jak się człowiek nie zna na swoim aucie, co może się popsuć i ile co kosztuje (nie trzeba wiedzieć jak to wymienić) to można dużo kasy zostawić w serwisie.

Jak sama zrobiłaś tym 120tyś to ryzyko przeskoczenia jest duże. Nie wiadomo ile ktoś inny przejechał.
A pytanie czy to nastąpiło nagle np. podczas odpalania czy stopniowo podczas jazdy np. w trasie?


03.01.2012, 20:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
Ja mam ten samochód od 2 lat dopiero. Ten przebieg to od początku, no chyba że był cofany.
Zaczęło się jak tylko odpaliłam samochód i już nie ustąpiło. Bałam się że nawet do mechanika nie zajadę.

Wcześniej raz na jakiś czas się zdarzało, że po odpaleniu nierówno silnik chodził, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było już ok, no i zdarzało się to sporadycznie.


03.01.2012, 20:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 380
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
9 lat i przebieg 120tyś? To ile on miał w momencie kupna? 80-90tyś? Wątpię. Rozrząd puszcza przeważnie po odpaleniu, ale jeśli raz to jest a raz nie to już niekoniecznie on. Czy przepustnica była sprawdzana. Może być pod nią nagar i komputer nie radzi sobie z jej wysterowaniem, raz mu się udaje raz nie. Łatwo to zdiagnozować, wystarczy zdjąć pokrywę i spojrzeć na przepustnicę jak jest czysta to prawdopodobnie jest z nią ok, ale jak ma jakikolwiek osad to pewnie pod klapką jest zabrudzona. Koszt czyszczenia nie powinien przekroczyć 50zł a przepustnica na czas czyszczenia powinna być wymontowana z silnika. Komuś na forum tak czyścili tylko z zewnątrz i wszystko szło do silnika - tak nie wolno.

Ta kontrolka i sposób występowania usterki wskazywałby na problem z elektroniką a tu już mogą pomóc tylko ludzie znający się i robiący auta VW, więc oddanie auta do serwisu jak mówisz nie było wcale takie głupie.

Masz gaz? Ja mam tak, że jak za wcześnie mi się przełączy na gaz i wrzucę na luz za szybko to mi zgaśnie a jak później odpalam to mi się dławi i znowu gaśnie. Być może jest coś nie tak ze wtryskiem paliwa - ile spala średnio?
W mieście/dynamiczna jazda/korki nie powinien przekraczać 9L-10L, a w trasie schodzić poniżej 7L-8L


03.01.2012, 21:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
Jeśli dobrze pamiętam to jak go 2 lata temu kupiłam miał 106 tys.km.
Dzwonił mechanik. Diagnoza: pęknięta sprężyna zaworowa na jednym cylindrze, a na drugim przycina się. Części to koszt 77zł (uszczelki i sprężyna), a robocizna 800 zł :shock: :smutny: Pan mi wymieniał jakie czynności po kolei będą musieli zrobić, m.in. zdjąć głowicę, frezować zawory, splanować głowicę... więcej nie pamiętam.

Co robić??


Ostatnio edytowano 04.01.2012, 16:04 przez salamandra, łącznie edytowano 1 raz



04.01.2012, 10:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 380
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
Z taką usterką raczej nie da się jeździć. Masz jeszcze opcję kupna używanej głowicy ale to jet swego rodzaju kupno kota w worku. Możesz tam pojechać (przez telefon to ciężko gadać) i niech Ci pokażą te uszkodzone części (wyeliminujesz wtedy przekręt o ile wiesz jak wyglądają te części) i wtedy możesz pogadać z nimi o kosztach kupna używanej głowicy zamiast reanimowania twojej uszkodzonej.

Tu jest stronka http://www.autonalepa.pl/regeneracja_glowic
Według tego koszty nie powinny być aż tak duże, zwłaszcza, że ta głowica jest najprostszą z możliwych do naprawy (prostszą miał tylko maluch) Coś mi się wydaje, że lekko za dużo chcą. Niech ktoś kto robił czeskie silniki wypowie się dlaczego 900zł za taką przyjemność mogą chcieć.


04.01.2012, 10:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
Witam
Naprawa tej głowicy jest bardzo prosta.Frezowania gniazd i szlifowania nie sprawdzisz czy zrobili a nie zawsze jest taka potrzeba.Więc 900zł wydaje mi się przesadą.Jak by mechanik pomyślał to sprężynę wymieni bez demontażu głowicy.
Marek


04.01.2012, 13:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 380
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: szarpanie się silnika i gaśnięcie
Dzisiaj jak pomyślałem to faktycznie 900zł to poroniony pomysł. Ten silnik ma wałek w kadłubie, więc nie ma potrzeby zdejmowania rozrządu (czyli nie trzeba wyjmować silnika). Po za tym tam jest tylko 8 zaworów a z tego co napisałaś to on chce nawet nie wymienić tylko frezować dwa, więc nie wiem za co tu 800zł za robociznę. Nawet w Warszawie by tyle nie wzięli. Zwłaszcza jak tu kolega napisał, że da się wymienić bez zdejmowania głowicy to powinno być 50zł za części i 200zł za robociznę, a nie 900zł, matko...

Swoją drogą to jak pękła sprężyna to silnik powinien źle pracować non-stop, a po za tym to by z silnika metaliczne stukanie dochodziło słyszalne na kilometr. Coś mi tu śmierdzi...

btw. czy on już zdjął głowicę?


04.01.2012, 14:36
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL