Teraz jest 29.03.2024, 16:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.07.2011, 22:22
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
Witam. Niejeden z Was miał problemy albo ma problemy z pracą silnika. Jestem posiadaczem skody fabii od kwietnia tego roku. Od kilku miesięcy miałem problemy z pracą silnika. Na wolnych obrotach (na zimnym jak i gorącym) silnik drżał. Nie pomagało czyszczenie przepustnicy (w tym adaptacja), wymiana świec, rozpinanie klem od akumulatorów, odłączanie od modułu. Na komputerze nie wywalało żadnych błędów. Byłem u kilku mechaników (w tym również elektryków), zaliczyłem serwis skody- i nic, każdy rozkładał ręce i stwierdzili że ten typ tak ma. Ręce mnie opadały. Nie miałem już radości z jazdy. Zacząłem sam dochodzić do prawdy. I doszedłem. Problem tkwił w cewkach zapłonowych. Jak wiadomo to jest najczęstszy powód awarii, tylko nie każdy mechanik umie to sprawdzić. Trzeba zrobić test sprawności.
Przy pracującym silniku, trzeba wypinać (wyciągnąć od świecy, nie rozpinamy od kostki) każdą cewkę oddzielnie i sprawdzać jak zachowuje się (będzie silnikiem trząść, ale nic poważnego nie stanie się, najwyżej silnik zgaśnie). Jeśli iskra jest widoczna, tzn wyskakuje ze środka cewki do metalowej obudowy silnika- cewka dobra, jeśli nie wyskakuje, trzeba zerknąć do środka cewki. U mnie dwie cewki gubiły iskrę, tzn iskra przy elektrodzie przebijała gumę - i to była przyczyna- cewka zła.
Postanowiłem to naprawić.
Trzeba rozpiąć od kostki.

Obrazek

Cewka składa się z dwóch części, część górna (czyli cewka), oraz dolna gumowa- trzeba to rozebrać.
Guma jest w metalowej obejmie, trzeba rozgiąć małe blaszki (śrubokrętem).
Teraz mamy wszystko przed oczami. Guma która ma za zadanie nie dopuścić do przebicia iskry jest w rozsypce, po prostu pęka pod palcami.

Obrazek

Przygotowujemy się do naprawy.
Wywalamy całą gumę, dwie blaszki które oplatały tą gumę również, oraz wywalamy gumę która trzyma się części górnej cewki (naokoło elektrody).
Przygotowujemy:
- wąż ogrodniczy o średnicy fi 18mm, grubość ścianki 2 mm, długość 50mm (do kupienia w każdym sklepie ogrodniczym, albo poprosić działkowicza o kawałek węża)
- wąż gumowy, który możemy wsadzić w środek węża ogrodniczego (ja dobrałem wąż o średnicy 15mm, grubość ścianki 3mm- trzeba dobrać do średnicy świecy zapłonowej, długość 22mm) - do kupienia w sklepie motoryzacyjnym albo popytać się znajomych czy coś takiego mają
- trochę drutu aby to wszystko spiąć

Obrazek

Montaż:
Wąż ogrodniczy wściskamy na elektrodę cewki, następnie do środka węża ogrodniczego wściskamy wąż gumowy. Na koniec wściskamy świecę zapłonową i skręcamy dobrze drutem wąż ogrodniczy. Trzeba tutaj dobrze to wszystko dopasować, żeby świeca w miarę luźno wychodziła, oraz nie za luźno aby iskra nie mogła wydostać się. Jeśli guma jest twarda i nie można wyciągnąć świecy to można na chwilę węże gumowe wsadzić do gorącej wody. Tutaj też trzeba zwrócić uwagę na to, aby osłona metalowa od górnej części cewki nie wysuwała się (zabezpieczyć drutem tak jak na zdjęciu)

Obrazek

Teraz z powrotem do silnika podpinamy i cieszymy się z jazdy.
Na chwilę obecną mam tak naprawione wszystkie cewki, silnik chula że aż miło- nie ma żadnych drgawek, a w kieszeni mam zaoszczędzone pieniądze.
Czas jaki potrzebowałem na naprawę to 30 minut. Pozdrawiam

_________________
Adam


Ostatnio edytowano 10.10.2011, 19:25 przez solok1974, łącznie edytowano 3 razy



09.10.2011, 22:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40
Lokalizacja: GrD
Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
jakbyś wrzucił to z fotkami to mógłby być z tego niezły manual

_________________
Obrazek


10.10.2011, 05:48
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
solok1974 napisał(a):
Szkoda, że nie mogę załączyć zdjęcia

Polecam www.wrzuta.pl - za darmo umieścisz tam zdjęcia a linik do zdjęcia kopiujesz i wklejasz na forum.
Inna opcja to fotosik. Po zalogowaniu możesz umieścić tam 100 zdjęć. Linki do zdjęć kopiujesz i wklejasz na forum. Takie mam w manualach mojego autorstwa.

Ja nigdy nie miałem fabii z cewkami na świecach. nawet nie wiem jak taka wygląda. Wiem jednak, że sporo ona kosztuje i Twój sposób na naprawę uważam za świetny :bravo:
Ładuj fotki a na pewno ktoś na tym skorzysta.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


10.10.2011, 12:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.03.2011, 19:03
Posty: 110
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia I Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
trzeba przyznać że wszystko fajnie i pomysłowo zrobione. Gratulacje :bravo:
Koledzy przekierujcie to do działu we własnym zakresie.

_________________
uważasz że twoje auto pali za dużo? oklej je plastrami nikroet ;)


10.10.2011, 16:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
A radzi sobie w ogóle wąż z ogródka z taką temperaturą?
Bo na logikę to w gniazdach świec już powinna plastikowa zupa pływać ???

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


10.10.2011, 19:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.07.2011, 22:22
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
bober napisał(a):
A radzi sobie w ogóle wąż z ogródka z taką temperaturą?
Bo na logikę to w gniazdach świec już powinna plastikowa zupa pływać ???


Jeżdzę tak od miesiąca i nic nie dzieje się. Wyciągałem na próbę niedawno i żadnych zmian nie widziałem. A poza tym to jest guma a nie plastyk.

_________________
Adam


10.10.2011, 20:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
Nie miej urazy ale dla mnie to rzeźba. Nie zrobił bym tego tak. Prędzej bym kupił nową część kturą dorabiałeś z węża albo całą cewkę.


11.10.2011, 06:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
Maki napisał(a):
Prędzej bym kupił nową część kturą dorabiałeś z węża

nie ma, są tylko całe cewki
Maki napisał(a):
albo całą cewkę.

Płacić kole 500 zeta za komplet nowych albo naprawić sposobem za grosze i jeździć tak samo ???
Zresztą cewki w tym silniku lubią się przepalać po jakimś czasie więc będzie okazja wtedy wymienić :hurra:

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


11.10.2011, 18:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
solok1974---BRAWO :browar:


11.10.2011, 19:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
Cytuj:
Płacić kole 500 zeta za komplet nowych albo naprawić sposobem za grosze i jeździć tak samo

Ale to nadal rzeźba. Nie ważne ile kosztuje. A ja rzeźby nie trawie. Ale kto jak lubi.


12.10.2011, 05:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40
Lokalizacja: GrD
Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
jeśli sie sprawdza to czemu nie
mieć a nie mieć 500 to jest różnica a pozatym to robisz to samemu i z tego jest najwieksza satysfakcja

_________________
Obrazek


12.10.2011, 05:34
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.02.2010, 13:39
Lokalizacja: Poznań
Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA 3 Ambition
Rok prod.: 2018
Województwo: wielkopolskie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
Fajnie z pomyslem ale ja bał bym się z tym jeździć...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk


13.10.2011, 22:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
A robił ktoś może taką naprawę w cewce do 1.4MPi ?


14.10.2011, 00:23
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
Mateusz2605 napisał(a):
A robił ktoś może taką naprawę w cewce do 1.4MPi ?

W tym silniku jest listwa zapłonowa. Listwę ze świecami łączą krótkie gumki, które jak słyszałem kiedyś, też mogą mieć przebicie. Można je kupić za niewielkie pieniądze w sklepie z częściami do skody.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


14.10.2011, 03:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post Re: NAPRAWA CEWKI ZAPŁONOWEJ
Mi kilka miesięcy temu padła właśnie i mam nową. Zastanawiałem się po prostu jak to rozebrać... Może udałoby się uratować te kilka stówek...


14.10.2011, 10:24
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL