Teraz jest 25.04.2024, 14:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
[F1] Dziwny osad na korku wlewu oleju 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.08.2011, 23:35
Posty: 24
Podziękował: 9
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post [F1] Dziwny osad na korku wlewu oleju
Witam, pomóżcie, bo mi już ręce opadają i więcej mam zmartwień z tym samochodem niż przyjemności z jazdy...

Ale do sedna, wczoraj zauważyłem, że po króciutkiej przejażdżce miałem malutki osadzik na korku wlewu oleju, koloru takiego brudno żółtego. Poczytałem i wyczytałem, że dzieje sie tak czasami, gdy jeździ sie na krótkich odcinkach na nie dogrzanym silniku. Troche mnie to uspokoiło, lecz dziś gdy jechałem do pracy (jakieś 16km autostradą) silnik nawet nie sie nie zagrzał, wskazówka była cały czas na minimum.
Po dojechaniu zobaczyłem pod korek i oto co uwidziałem:
Obrazek

Przekręciłem kluczyk w samochodzie aby zobaczyć jeszcze raz na tą wskazówke temperatury i akurat wtedy powędrowała na swoje miejsce na środek skali. Sprawdzałem bagnet, nic na nim nie ma, żadnych bąbelków, żadnego osadu, jest taki jak zawsze. Płynu chłodniczego wydaje mi się, że również nie ubywa. Dodam, że po czyszczeniu przepustnicy zapaliła mi sie kontrolka silnika, zczytałem błąd był to P0101 czyli coś z przepływem powietrza, zresztą błąd znikł na następny dzień. Wczoraj po tej krótkiej przejażdżce kontrolka silnika znów sie zapaliła i pali się cały czas, niestety nie mam możliwości zczytać kodu błędu. Silnik lekko faluje na biegu jałowym (robił tak już wcześniej) wkręca sie bez problemu na obroty, i nie szarpie nim. Po drodze z pracy zauważyłem, że jak go troche pokręce tak do 3,7tys obrotów to temperatura silnika rośnie, ale przy spokojnej jeździe 2tys obr. na 4/5 biegu temp maleje do minimum. Olej w silniku nie jest pierwszej świeżości, jak i wszystki filtry (tak zakładam, ponieważ auto kupiłem niecały miesiąc temu, a w anglii ludzie kompletnie to olewają, zresztą widać, że olej jest oropnie czarny)

A no i jeszcze jedno, czy to może być spowodowane, złą wymianą rozrządu? Bo właśnie rozrząd był ostatnio wymieniany w samochodzie.

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam


18.09.2011, 20:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F1] Dziwny osad na korku wlewu oleju
Mi to wygląda na uszczelke pod głowicą. Poczytaj na forum o UPG - Uszczelka Pod Głowica. Takie mazidło, jakby musztarda lepkie w dotyku jak sprawdzałeś na korku to jest?

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


18.09.2011, 20:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.08.2011, 23:35
Posty: 24
Podziękował: 9
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1] Dziwny osad na korku wlewu oleju
Tak, to jest na korku... tym awaryjnym. Tą atrape na silniku ściągłem bo się telepała....


18.09.2011, 20:50
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Dziwny osad na korku wlewu oleju
krzysiekem napisał(a):
dziś gdy jechałem do pracy (jakieś 16km autostradą) silnik nawet nie sie nie zagrzał, wskazówka była cały czas na minimum.

Taki odcinek, przy dzisiejszej temeraturze powietrza i w dodatku z silnikiem zasilanym PB to wg. mnie silnik powinien się zagrzać bardzo szybko. Tzn. na pewno się zagrzał i wskazówka powinna być w pionie.
Kłopoty ze wskazówką temperatury wskazywałyby wg. mnie na termostat lub czujnik temperatury.

Co do masełka to sebasuperb dobrze pisze. Obserwuj, poczytaj opinie kolegów co tez to mieli (ja nie miałem).

krzysiekem napisał(a):
Olej w silniku nie jest pierwszej świeżości, jak i wszystki filtry (tak zakładam, ponieważ auto kupiłem niecały miesiąc temu, a w anglii ludzie kompletnie to olewają, zresztą widać, że olej jest oropnie czarny )

No to jak najszybciej go wymień. Przecież to nie jest duży koszt a to podstawowa sprawa po zakupie auta.




krzysiekem napisał(a):
A no i jeszcze jedno, czy to może być spowodowane, złą wymianą rozrządu? Bo właśnie rozrząd był ostatnio wymieniany w samochodzie.

Gdyby był źle założony to autka byś nie odpalił lub by nim telepało okorpnie ale raczej to pierwsze.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


18.09.2011, 21:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.08.2011, 23:35
Posty: 24
Podziękował: 9
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1] Dziwny osad na korku wlewu oleju
W tym miesiącu brakło już funduszy na wymiane płynów i filtrów.
Na początku miesiąca autko jedzie na kompleksowy serwis (wymiana płynów, świec, czyszczenie i adaptacja przepustnicy, wymiana filtrów itd)
Jak myślicie? Po wymianie tego wszystkiego obserwować silnik czy od razu wspomnieć mechanikowi o tym?
Boje sie tylko, że gość mi przytaknie, powie że to to i krzyknie duuużą kwotę za tą usługę a może jest ona zbędna.

W Anglii, już nie jest tak ciepło... rano jest jakieś 7 stopni i bardzo, bardzo duża wilgotność powietrza. Byłbym skłonny powiedzieć nawet, że od tego jak bardzo wilgotno jest na polu ten korek jest bardziej lub mniej zasyfiony tym czymś.

Znalazłem coś takiego w necie:
"pojechalem do serisu vw , (bo ja nie lubie wydawac takich kwot w ciemno), pan z servisu powiedzal ze mam wymienic olej , dolac plynu chlodzacego , wytrzec silnik i korek , kontrolowac stan plynu i oleju i wrócic do nic za 5000mil , tak ja tez sie zdziwilem.powiedzial mi ze jak bedzie cos nie tak to zrobia test na uszczelke który kosztuje 100f.

wiec zaczolem szukac warsztatu który robi tanie testy na uszczeklke , i znalazlem taki warsztat ,koszt f30 + vat .

jaki wynik???????

silnik ok , walnieta jest uszczelka od korka wlewu oleju koszt f3,5 , stad wilgotne powietrze dostawalo sie do silnika i jednoczesni olej wydostawal sie na zewnatrz
"

Sam już nie wiem...


18.09.2011, 21:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.02.2011, 19:22
Posty: 245
Podziękował: 10
Pomógł: 9

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: MZM - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL Combi
Rok prod.: 2011
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F1] Dziwny osad na korku wlewu oleju
Jak mi strzeliła uszczelka pod głowicą, to z ciekawości sprawdziłem jak wygląda korek. I tak jak na Twoim zdjęciu.
Zobacz co będzie po wymianie "uszczelki od korka wlewu". Jak problem zniknie, to może faktycznie mają racje w serwisie.


18.09.2011, 21:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 380
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F1] Dziwny osad na korku wlewu oleju
Mimo wszystko powinieneś zrobić ten serwis i przy okazji wyczyścić ten korek.
Problemy z temperaturą w tym silniku są bardzo częste. Winny jest termostat. Koszty wymiany są niskie a prędzej czy później i tak nawali więc polecam również wymienić. Warto to zrobić od razu zanim nie nawali też czujnik temperatury ale ten z reguły nawala przy przegrzaniu.
Uszczelkę pod głowicą najczęściej uszkadza się przy złej instalacji gazowej lub rozregulowanym gaźniku (odpada bo nie ma LPG i jet wtrysk) albo z przebiegu lub przegrzania silnika. Jeśli natomiast nie jesteś pewien czy ktoś nie chciał "naprawić" samemu termostatu i nie przedobrzył tak, że teraz silnik się nie dogrzewa to radzę znaleźć obudowę termostatu i przypatrzeć się czy coś nie było grzebane.
Oznak walniętej UPG poszukaj na forum lub ogólnie w necie, ale jakbyś nie mógł znaleźć do daj znać.
Życzę powodzenia.


19.09.2011, 17:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Dziwny osad na korku wlewu oleju
A że tak zapytam. Jaki przebieg ma ten silnik?

_________________
pitt47


19.09.2011, 18:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F1] Dziwny osad na korku wlewu oleju
Nic się nie przejmuj. Jeśli jeździsz na krótkich dystansach to normalna rzecz. No chyba że jak wspominałeś silnik ci się nie dogrzewa. Wymień termostat i śmigaj dalej. To mazidło to nic groźnego.


19.09.2011, 19:00
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.08.2011, 23:35
Posty: 24
Podziękował: 9
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1] Dziwny osad na korku wlewu oleju
Autko ma przejechane 140tys mil.

Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem z Polski i również uważa, że nie ma sie czym przejmować i że to normalne zjawisko na krótkich dystansach.
Dziś kontrolka silnika zgasła, a temperatura silnika normalnie sie pokazywała.
Aczkolwiek przy okazji serwisu zlecę wymianę termostatu :)

Troche mi ulżyło ale zobaczymy jeszcze czy wszystko będzie ok, w razie czego na pewno napisze...


20.09.2011, 19:43
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 312 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL