Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40 Lokalizacja: GrD Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
witam mam taki problem od dzis rana cos strasznie trzeszczy mi z tylu wozu problem pojawia sie przy hamowaniu jak i przy zwyklej jezdzie do tego dodam ze mam bardziej mieki pedal hamulca niz zwykle nie wiem czy dobrze szukam problemu ale czy moze chodzic o bebny hamulcowe??
_________________
|
16.09.2011, 13:34 |
|
|
Dołączył(a): 05.09.2011, 20:26 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
witam cię! jest kilka opcji pierwsza - mogły tobie skorodować mocowania szczęk i wszystkie sprężynki co w konsekwencji mogło powodować że cylinderek się rozszedł i wyciekł płyn to mogło być przyczyną że pedał hamulca jest miękki. druga zużyły tobie się szczęki i trą nity po bębnach i możesz mieć luz na pedale.Jest też kwestia czy koła stawiają opór podczas jazdy bez hamowania -czy felgi się nie grzeją. Opisz objawy?
|
16.09.2011, 15:41 |
|
|
Dołączył(a): 05.09.2011, 20:26 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
Moja rada sprawdź poziom płynu i czy koła nie stawiają oporu bez hamowania?
|
16.09.2011, 15:43 |
|
|
Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40 Lokalizacja: GrD Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
a wiec tak sciagnalem 1 kolo bebny sa w oplakanym stanie metal a raczej to co kiedys nim bylo odpada pod naporem palca. felgi faktycznie sa cieple. zakrecilem kilka razy bebnem i blokowal sie on w pewnym momencie. podczas obrotu sypal sie z niego pyl czyli cala rdza ktora tam byla zakladam ze bebny sa do wymiany nie wiem wlasnie czy jeszcze do tego szczeki rowniez patrzylem na ceny bebnow to granicza od 50 do 250 zl nie wiem czy oplaca sie kupic drozsze zeby miec dluzej spokoj ile moga kosztowac szczeki gdyby okazalo sie ze rowniez sa do wymiany? dodam ze 1 z cylinderkow był wymieniany 2 miesiące temu
_________________
|
16.09.2011, 17:17 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
Co do bębnów to się bardzo nie spiesz z kupowaniem nowych - najpierw trzeba je zdjąć i zobaczyć wnętrze. Jeśli nie są bardzo wytarte to wystarczy przetoczyć i można jeździć dalej. Z zewnątrz zawsze rdza idzie, chyba że pomalowane farbą odporną na wysoką temperaturę. Jak będziesz wymieniał szczęki, to warto od razu drobiazgi: sprężynki, podkładki i inne. Po wymianie szczęk ważne jest poprawne uregulowanie ręcznego, ale to można zrobić samodzielnie. Pozdrawiam
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
16.09.2011, 17:45 |
|
|
Dołączył(a): 05.09.2011, 20:26 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
Odnośnie toczenia to się nie zgadzam. Bo bęben przetoczony nie jest to samo co nominał.Szceki mają większy luz i hamulec ręczny ma sporo większy luz. Ponadto koszty toczenia pokryja sie zceną najtańszych nowych bębnów Ja osobiści miałem podobny przypadek wymieniłem szczęki, sprężynki, i bębny, kupiłem najtańsze bębny koszt ok. 60 zł za sztukę przejechałem 40 tyś. i hula jak złoto. Lepiej kupić lepsze szczeki bo z nimi jest trochę zachodu, aby je zamocować. Bębny to tylko jedna śrubka parę okładów młotkiem i podważanie śrubokrętem. Zresztą zobacz czy są mocne progi na bębnach jak nie to daruj sobie wymianę?
|
16.09.2011, 18:14 |
|
|
Dołączył(a): 05.09.2011, 20:26 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
Koszt szczęk to ok. 60 zł -150zł. Sprężynki 15 - 25 zł.
|
16.09.2011, 18:17 |
|
|
Dołączył(a): 05.09.2011, 20:26 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
Przy sprawdzaniu oceń czy na bębnach niema progów, czy okładziny nie są wytarte do gołych blach, czy sprężynki i mocowania łączące szczęki nie są skorodowane i po przegrzewane.
|
16.09.2011, 18:26 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
spamik00zmierz suwmiarką bębny, jeśli są bliskie wymiaru "śmietnika" to je wymień na nowe, szkoda zabawy z nimi. W sprzedaży są całe pakiety naprawcze sprężynek i wszystkich dupereli do bębnów za grosze.
_________________ Skoda zamieniona na Suzuki
|
16.09.2011, 18:43 |
|
|
Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40 Lokalizacja: GrD Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
chodzi właśnie o to ze bębny są wytarte niemal do blachy więc wolałbym chyba nowe bo to jednak są hamulce. mam jeszcze jedno pytanko czy od razu wymienić płyn hamulcowy bo nie pamiętam kiedy było to ostatnio robione. jeśli tak to na jaki i jaka jest jego cena
_________________
|
17.09.2011, 09:33 |
|
|
Dołączył(a): 12.02.2010, 10:56 Lokalizacja: Gdynia/Berlin Posty: 142
Podziękował: 10
Pomógł: 11
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Jazz III 1.4 i VTEC 100 KM
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
A tak pytam z ciekawości,ile na liczniku ?
|
17.09.2011, 11:25 |
|
|
Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40 Lokalizacja: GrD Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
190 tysięcy od 5 na gazie
_________________
|
17.09.2011, 11:44 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
Płyn hamulcowy to standartowy DOT4 Spokojnie wystarczy.
_________________ GrzegorzT
|
17.09.2011, 15:10 |
|
|
Dołączył(a): 05.09.2011, 20:26 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
Witam!! Zgadzam się płyn Dot4 cena ok. 10-15 zł.
|
17.09.2011, 19:55 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: mieki pedal hamulca i trzeszczenie z tylu samochodu
kartofelek1 napisał(a): ok. 10-15 zł. Ale to chyba za 1/2L Ja kupiłem za 35 zł 1L w ASO VW.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
17.09.2011, 20:16 |
|
|