Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
|
Koledzy a gdzie są te otwory kontrolne bo ja mam już 208 tysiaków i bym też sprawdził stan tarczy sprzęgłowej.
_________________ Moja Niunia.
|
31.08.2009, 06:34 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Najlepij wymieniać komplet bo i tak za jakiś czs bedzie trzeba powórcić do tematu a na słoneczku wycierają sie te właśnie słoneczka os łożyska oporowego .
_________________ )
|
31.08.2009, 13:04 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Ja ostatnio byłem przy rozbieraniu sprzegla w TDI_ku i gość zdecydował ze wymienia tylko tarcze i łozysko, a przelatane miał 200 coś , ja osobiscie wymienilbym i docisk.
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
31.08.2009, 20:40 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
Witaj Grzegorz
Niestety nie mam kanału wymiana może być za trudna dla mnie...
pozdrawiam
_________________ Mariusz
|
01.09.2009, 15:02 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2009, 11:27 Lokalizacja: Kraków Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
a co sądzicie o sprzęgle MecArm?
znalazłem takie w sklepie, i nie wiem jak porównanie jakościowe z np. sachs'em
w sumie wymiana plus zakup i tak troche kosztuja, wiec nie oplaca mi sie oszczedzic 100 czy 200zł kupujac gorszej jakosci, wiec wole zapytac czy ktos sie z tym producentem zetknal
|
23.11.2009, 15:44 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Ja u siebie też wymieniałem sprzęgło kpl. Sachs 400 + robocizna 300.
Co do LUK to w zaprzyjaźnionym sklepie powiedzieli że to w tej chwili jest chińszczyzna i nie polecał mi. Bo gdyby coś to potem drugi raz płacisz za robociznę.
_________________ GrzegorzT
|
23.11.2009, 19:15 |
|
|
Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02 Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
to ja też w temacie sprzęgła:
dopiero co kupiłam fabię (106 tys. na liczniku), jak na razie jechałam nią 2 x do pracy i z powrotem , w sumie 2x40 km, w obu przypadkach zdarzyło mi się zablokowanie sprzęgła - nie wróciło do pozycji wyjściowej, musiałam je ręką wyciągnąć do góry żeby odpuściło, o co chodzi???? i dodam że to nie wina dywanika (przy pierwszym razie tak podejrzewałam, ale przy drugim zanim wzięłam sprzęgło w rękę sprawdziłam czy to nie gumowy dywanik ją blokuje no i nie)
|
03.12.2009, 17:29 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14 Lokalizacja: Szczecin Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
salamandra, tyle że w sprzęgle raczej nie ma czegoś co by dawało takie objawy. Wydaje mi się że to jednak dywanik.
Wyjmij na parę dni całkowicie dywanik i wtedy sprawdź. Może to nie sprzęgło a pedał sprzęgł lub wykładzina podłogowa gdzieś bruździ.
Damian
_________________ Škoda Fabia
|
03.12.2009, 17:48 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2009, 12:33 Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia fresh+
Rok prod.: 2002
Województwo: lubelskie
|
Dzisiaj w mojej F1 zdarzylo sie to samo co salamandrze.Po przejechaniu ok 6 km pedał został przy podłodze i na 100% nie była to wina dywanika.Podnosząc pedał poczułem jakby gdzies był lekko zaczepiony teraz narazie jest OK, ale nie wiem w czym rzecz.Może ktoś ma sensowne wytłumaczenie tego faktu?
|
16.12.2009, 21:01 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2008, 11:30 Lokalizacja: Wegry Posty: 270
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
W mojej fabiance rowniez czasami(pisze tak bo zjawisko ma miejsce raz na 1000-1500km)..pedal wchodzi jak palec w maslo,dzieje sie tak tylko na postoju...po odciagnieciu pedalu,sprzeglo chodzi normalnie..?..nie jest to wina dywaniku..co najmniej dziwne...
|
17.01.2010, 20:47 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Koledzy podpowie ktoś gdzie i jak można sprawdzić stan tarczy sprzęgła? Łapie mi praktycznie w ostatnim etapie jej puszczania :/
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
03.07.2010, 09:49 |
|
|
Dołączył(a): 12.02.2011, 16:13 Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2006
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Wymiana sprzęgła
Pozwolę sobie odświeżyć. Też w swojej mam wrażenie, że ciężkawo chodzi. Jeździłem inną i jest dużo lżej. czy to docisk? czy mogę to jakoś sprawdzić? i czy u siebie też mogę sprawdzić grubość tarczy??
pozdrawiam
|
13.02.2011, 15:04 |
|
|
Dołączył(a): 08.08.2006, 10:17 Lokalizacja: Kraków Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia Combi
Rok prod.: 2006
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Sprzęgło - wymiana
Witam, pisze dla celow statystycznych. Sprzeglo padlo po przebiegu 123 tys. km. Wyrazne grzechotanie i piski po wcisnieciu pedalu sprzegla. Podczas ruszania ogromne drgania i szarpanie.
Pozdrawiam, Uli.
|
19.03.2012, 21:03 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: [F1] Sprzęgło - wymiana
Wysprzęglnik. On odpowiada za powrót pedału sprzęgła. Sprawdź też poziom płynu hamulcowego. Może się zapowietrzył.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
20.03.2012, 21:44 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2011, 20:48 Lokalizacja: Strzelce Kraj. Posty: 349
Podziękował: 8
Pomógł: 14
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: MZN - 5b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: lubuskie
|
Re: [F1] Sprzęgło - wymiana
Panowie Sachs LUK to teraz jedno i to samo. W pudełku Sachsa znajdziecie LUK-a i odwrotnie. Więc bez różnicy i nie jest to chińszczyzna. Valeo nie używałem więc się nie wypowiem.
_________________ Mój Fabiolot http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 271&type=1
|
20.03.2012, 21:55 |
|
|